İçeriğe Yönlendir

Yakıtın Ortalamasının Yükselmesi


Anıl Akca

Recommended Posts

Anıl Akca

Selamlar 2015 1.33 105.000 km de yakıtımı Shell ve Aytemiz harici kullanmadım. Bujiler 90.000 km de değişti. Önceden şehir içi sert kullansam bile 7.5 yakıyordu en fazla ama şuan sürekli 8 litre 9 litre yakıyor 500 TL benzin aldım 230 km gitti sebebini çözemedim

 

Bu arada bakımları aksatmıyorum.

Motor yağı Liqui Moly veya Motul haricinde kullanmıyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

oksijen sensörü de faktör olabilir araçlar yaşlandıkça sensörler kirlenerek daha yüksek değerler okuyorlar.

Yorum bağlantısı
Anıl Akca
Evren Erakçora yazdı:

Uygun olmayan buji, hava filtresi vs mi acaba? 

Buji yetkili serviste değişimi yapıldı.

Hava Filtresi ise K&N kutu içi filtre var ama uzun zamandır kullanıyorum bunu 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Mesafeniz kısalmıştır. Lastik havanız 17 lere inmiştir. trafik çekilmez hal almıştır. Benzincinin katkısı değişmiştir. Deponuza hava basıyorlardır. hava filtreniz tıkalıdır. 

Anıl Akca yazdı:

Buji yetkili serviste değişimi yapıldı.

Hava Filtresi ise K&N kutu içi filtre var ama uzun zamandır kullanıyorum bunu 

K&N temizleyin o zaman. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Anıl Akca
Mehmet Göktürk yazdı:

Mesafeniz kısalmıştır. Lastik havanız 17 lere inmiştir. trafik çekilmez hal almıştır. Benzincinin katkısı değişmiştir. Deponuza hava basıyorlardır. hava filtreniz tıkalıdır. 

K&N temizleyin o zaman. 

Onu sürekli temizligini yapıyorum 3 bin 4 bin km de bir daha yeni yaptım hatta Mann hava filtresi taktım daha kullanılmamış yine aynı lastik havaları sürekli 35 olarak kullanıyorum 

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

Bobin yeterli enerjiyi gönderiyor mu bujilere? Bobin ne zaman değişti?

Yorum bağlantısı
Sezgin Yılmaz

Lastik değişimi yapıldımı yakınlarda ? Oksijen sensörleri hiç değişti mi ?

Yorum bağlantısı
Murat Azalma
(düzenlendi)
Anıl Akca yazdı:

Önceden şehir içi sert kullansam bile 7.5 yakıyordu

Bu ortalama iyimser bir rakam 1.33 corolla için . fakat baskı balata kaynaklı yakıt tüketimi artmış olabilir. 500 tl benzin 230 km yapmasına karşılık ortalama 10 ltr yakmış 100 km de.

 

tarihinde Murat Azalma tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Anıl Akca yazdı:

500 TL benzin aldım 230 km gitti sebebini çözemedim

Araç çok yakmıyor, benzin zamlanıyor.

  • Beğen 4
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Sani Gerşon yazdı:

Araç çok yakmıyor, benzin zamlanıyor.

 

Oha benzin 24 lira olmuş.. 

 

Ancak yine de bu araç çok yakmış.. 

Arkadaşlarımın söylediklerine ilaveden, tren sıkıyor olabilir. 

  • Şaşkın 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Anıl Akca yazdı:

Selamlar 2015 1.33 105.000 km de yakıtımı Shell ve Aytemiz harici kullanmadım. Bujiler 90.000 km de değişti. Önceden şehir içi sert kullansam bile 7.5 yakıyordu en fazla ama şuan sürekli 8 litre 9 litre yakıyor 500 TL benzin aldım 230 km gitti sebebini çözemedim

 

Bu arada bakımları aksatmıyorum.

Motor yağı Liqui Moly veya Motul haricinde kullanmıyorum.


klima açmanın etkisi olabilir

aküde artık ömrünü tamamlıyorda olabilir

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ali Darbaz yazdı:


klima açmanın etkisi olabilir

aküde artık ömrünü tamamlıyorda olabilir

akü ile ne ilgisi olacakki marş bastıktan sonra.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Doğan Arşiray yazdı:

akü ile ne ilgisi olacakki marş bastıktan sonra.


şarja direniyorsa alternatörü kasıyordur diye düşünmekteyim. Servet abi eski akü alternatörü yorar gibisinden bişey demişti. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Doğan Arşiray yazdı:

akü ile ne ilgisi olacakki marş bastıktan sonra.

de ki var.. ikna ol yahu

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ali Darbaz yazdı:


şarja direniyorsa alternatörü kasıyordur diye düşünmekteyim. Servet abi eski akü alternatörü yorar gibisinden bişey demişti. 

+2 litre yormaz herhalde.

Çağlar Bayur yazdı:

de ki var.. ikna ol yahu

ben mühendis adamım ikna edin.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Akıllı şarj sistemlerinin amajı yakıt tüketimini düşürmek ama 2 litre tabii ki oynamaz. 0.1-0.2 diyelim.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Doğan Arşiray yazdı:

+2 litre yormaz herhalde.

ben mühendis adamım ikna edin.

 

+2 litre demedim zaten klimayıda açıyordur. Yaz gelmiş. 

Yorum bağlantısı
Deniz Kom
(düzenlendi)

Yakıtlardaki oktan değeri son 1 senedir fark edilir şekilde düştü. Bakımdan yeni çıkan arabayla geçen sene 5.8 ortalamayla aldığım boş yolu bu sene 6.8 gibi bir rakamla alıyorum. 

Hava basma olayı da diğer büyük ihtimal. 

Bir de TL hesabı yapmayın artık. 10 günde 6 lira zam geldi benzine. Bu da %30 a yakın hesap şaşması demek. En temizi litre hesabı her zaman. 

500TL 230 km dediğimizde ise km'de 2.2 TL bu da yaklaşık olarak 1 litre ile 10,9 km demek, 100 km de 9.17 litre yakıyor. Eğer hızlanamadığınız, sıkışık, rampalı bir yol değil ise fazla. 

tarihinde Deniz Kom tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Yakıt tüketiminin artmasının sebeplerinin başında eskiyen baskı balata, hava filtresi ve ateşleme sistemi elemanları gelir. Lastik havası vs konu haricinde tutuyorum. 

 

Sürekli şehiriçi kullanıyorsanız benzinli de olsa kurum olur. Öncelikle enjektör temizleyici ile biraz devirli kullanın. 1.33 motor 1.6 lar gibi değil. Daha hassas yakıt tüketiminde. 

 

Buji kabloları bobinler sorunsuz ise dediğim seçeneği devreye alın. Bir de maf sensörünü temizleyin. 

Yorum bağlantısı
Batuhan Kılıç

Katalitik konvertörde bozulmalar da yakıtı arttırır. Araçta lpg var mı?

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

neden arttırsın? tıkanırsa aksine tüketim düşer toplam hava akışı olamayacağı ve zaten araç gitmez yüke binince tıkanır kalır. katalitik konvertörün tek amacı karbon monoksiti karbon dioksite katalizlemektir.

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Yakıt hesabı alınan litre ve gidilen km üzerinden daha sağlıklı olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Doğan Arşiray yazdı:

neden arttırsın? tıkanırsa aksine tüketim düşer toplam hava akışı olamayacağı ve zaten araç gitmez yüke binince tıkanır kalır. katalitik konvertörün tek amacı karbon monoksiti karbon dioksite katalizlemektir.

Karbon mono oksit zaten yetersiz yanma demektir 🙂 Yani yakıt giriyor ama hava yeterli gelmiyor, yakıt haritasında bunun tolere aralığı belli. Yakıtı en kısıkta tutuyor ama hava hala yetersiz diyelim, bu defa çiğ yakıt olarak atarsınız dışarı. Haliyle yakar ama gitmez. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...