İçeriğe Yönlendir

Peugeot 207 Hararet Sorunu


Muhammed çeliker

Recommended Posts

Muhammed çeliker

Öncelikle s.a arkadaşlar benim şöyle bi sıkıntım var yardımcı olursanız çok sevinirim 
Aracım 2007 model peugeot 207 1.4 8 valf 75hp benzinli motor.

Arabamın hararetini ne yaptıysam düşüremedim, aracın hararet 90-95 arası sürekli. Tabi 90 üzerindeki çizgi 95 ise araçla 30-40 km bi yola çıkıyorum, otobanda aracın hararet 30 km falan normal ama sonrasında en yukarılara doğru çıkıyor. Aracı hemen kenara çekiyorum kaputu açıyorum 2. kademe fan açıp harareti yavaş yavaş düşürüyor. Aracımda daha önce bu arıza için kapak contası yanık dediler bu esnada 
 

üst takım conta komple değişti
silindir kapak contası 
emme eksoz siboplar 
sibop lastikleri
termostat
triger seti
devirdaım 
hararet müşürü ( delphi )
radyatör hortumları 
not : araç boşta yokuş aşağı giderken hararet düşüyor

aracın fanları da stabil çalışıyor, kalibrasyon yaptırdım programla manuelde çalışıyor, artık neyin değişmesi gerektiğini ben anlayamadım değişmeyen hiç bişey kalmadı araçta ama hararet sorununu çözemiyorum yardımcı olabilirseniz çok sevinirim şimdiden teşekkür ederim
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

90-100 derece sıcaklıklar yüksek hararet mi ? Havalar sıcak motorun o kadar ısınması normal sayılır, dijital olarak ekrandan bakabiliyor musunuz veya obd cihazıyla ?

Yorum bağlantısı
Muhammed çeliker
Serkan Toker yazdı:

90-100 derece sıcaklıklar yüksek hararet mi ? Havalar sıcak motorun o kadar ısınması normal sayılır, dijital olarak ekrandan bakabiliyor musunuz veya obd cihazıyla ?

HOCAM OBD CİHAZINDA HARARET GÖSTERGEMDE 95 KEN HARARET CİHAZDA 106 DERECE GÖRÜNÜYOR KİME SORDUYSAM GÖSTERGEN DOĞRUDUR CİHAZLAR YANILTIR DİYOR NE YAPACAĞIMIZI ŞAŞIRDIK ARTIK 

resim olarakta ekledim şimdi bi tık daha yukarıda oluyo keneara çekiyorum fan açıp 90 üzerindeki çizgiye düşrüyor

WhatsApp Görsel 2023-07-01 saat 21.52.17.jpg

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Muhammed çeliker yazdı:

resim olarakta ekledim şimdi bi tık daha yukarıda oluyo keneara çekiyorum fan açıp 90 üzerindeki çizgiye düşrüyor

 

 

Termostat biraz düşük dereceli varsa takılabilir, ortasına delik falan açmaya kalkışmasın ustalar, geçici çözüm olur ama iyi bir şey değildir. Yokuş aşağı hararet düşüyor dediğiniz için bu dediğim..

Yorum bağlantısı
Muhammed çeliker
(düzenlendi)
Serkan Toker yazdı:

 

Termostat biraz düşük dereceli varsa takılabilir, ortasına delik falan açmaya kalkışmasın ustalar, geçici çözüm olur ama iyi bir şey değildir. Yokuş aşağı hararet düşüyor dediğiniz için bu dediğim..

serkan bey ben bunu şöyle denedim aracın termostatının içini komple boşalttım termostatsız bindim 10 km gittim hararet yine 95 e geldi yani sürekli devirdaım yapan arabanın geç ısınması gerekiyor ama benimkinde değişen hiç bişey olmadı 

tarihinde Muhammed çeliker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Muhtemelen araç üst kapak ya da blok eğri. Bence doğru yapılmayan bir iş var. Termostatla alakalı olsaydı, termostat yokken 70-80'i geçmemeliydi alet.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersen şahin

Hortumlar da tıkanıklık olabilirmi su tam randımanlı devir daim yapıyomu 

Bunu bi kontrol ettirin 

Fan müşürünü düşük dereceli taktırıp fanın daha erken açmasını sağlayabilirsiniz yada çok sıcaklarda uzun yola gidilecekse benim yaptığım gibi ön panjuru söküp gidebilirsiniz 

Yorum bağlantısı
Muhammed çeliker
Sani Gerşon yazdı:

Muhtemelen araç üst kapak ya da blok eğri. Bence doğru yapılmayan bir iş var. Termostatla alakalı olsaydı, termostat yokken 70-80'i geçmemeliydi alet.

valla bugün bi yere daha gittim araçda zaten katolizör arıza lambası yanıyor hocam bu motorda eksoz manifoldu önde ve fanın tam karşısında katolizör var eğer o tıkalı ise aracın o yüzden sürekli ısınma yapıyo olabilir dedi bi eksozcuya gösterip baktıracağım silindir kapağında bu arada hafif yamukluk vardı zaten çok az traşlatarak düzelttirdik onu sürekli çalıştığımız iyi bi rektefiyeciye yaptırdım kendimde parçacıyım zaten işçilikleri güzeldir 

Ersen şahin yazdı:

Hortumlar da tıkanıklık olabilirmi su tam randımanlı devir daim yapıyomu 

Bunu bi kontrol ettirin 

Fan müşürünü düşük dereceli taktırıp fanın daha erken açmasını sağlayabilirsiniz yada çok sıcaklarda uzun yola gidilecekse benim yaptığım gibi ön panjuru söküp gidebilirsiniz 

hocam 30 km içinde ne biliyim panjuru sökmesi çok zor zaten bunun araç devirdaımını düzgün yapıyor ona baktırdımda radyatörde hani bi kısmı tıkanık falansa onu bilmiyorum en son ona baktırcam ama tamircimde radyatörün falan iyi demişti 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Termostatsız da yükseliyorsa iki seçenek var, ya devirdaim yetersiz (tıkalı hortum yada yaprakları eksik pompa) yada radyatör yetersiz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersen şahin
Muhammed çeliker yazdı:

valla bugün bi yere daha gittim araçda zaten katolizör arıza lambası yanıyor hocam bu motorda eksoz manifoldu önde ve fanın tam karşısında katolizör var eğer o tıkalı ise aracın o yüzden sürekli ısınma yapıyo olabilir dedi bi eksozcuya gösterip baktıracağım

Katalizör egsozda deyip geçmemek lazım aracı acayip yoruyor ben bunu katalizörü geğiştirince anlamıştım bariz hissedilir  derecede rahatlama oluyor arabada  hararet için olmasa bile tıkalıysa mutlaka değiştirin

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Muhammed çeliker
Onur Bulut yazdı:

Devirdaim yan sanayimi taktınız ?

valeo marka taktım hocam 

Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Termostatsız da yükseliyorsa iki seçenek var, ya devirdaim yetersiz (tıkalı hortum yada yaprakları eksik pompa) yada radyatör yetersiz.

cumartesi günü aracın katolizörüne ve radyatörüne baktıracam başka bi seçenek dediğiniz gibi kalmadı çünkü devirdaım valeo marka kötü bi markada değil hani 

Yorum bağlantısı
Muhammed çeliker
Ersen şahin yazdı:

Katalizör egsozda deyip geçmemek lazım aracı acayip yoruyor ben bunu katalizörü geğiştirince anlamıştım bariz hissedilir  derecede rahatlama oluyor arabada  hararet için olmasa bile tıkalıysa mutlaka değiştirin

önceki aracımdada ben içini boşalttırmıştım aracın baya çekişi falan artmıştı ama inşallah hararet sorununuda bununla çözeriz 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Behlül Baş

Katalizör sıcağı arttıyor olabilir.

 

Bir de sanki Devirdaim veya tıkanıklık sorunu var gibi arkadaşların da dediği gibi

Yorum bağlantısı
Muhammed çeliker
Behlül Baş yazdı:

Katalizör sıcağı arttıyor olabilir.

 

Bir de sanki Devirdaim veya tıkanıklık sorunu var gibi arkadaşların da dediği gibi


valla hocam aklımada şimdi şu geliyo araçta eğer tıkanıklık olsa veya devirdaımda sorun olsa aracı boşta bıraktığım zaman hararette düşme olmaz araç boştayken hararet düşüyo devirdaım yapıyo araç yapmasa hararette düşüş olmaz boşta giderken, o yüzden radyatör ve devirdaım a katolizörden sonra baktırmayı düşünüyorum

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Radyatördür muhtemelen.. 

Muhtemelen tıkalıdır. Söküp temizlemek yada değiştirmek gerekebilir. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Muhammed çeliker
Mehmet Ozyurek yazdı:

Radyatördür muhtemelen.. 

Muhtemelen tıkalıdır. Söküp temizlemek yada değiştirmek gerekebilir. 

 

mehmet abi peki araç boştayken otoyolda falan radyatör tıkalı olsa hararet düşer mi  bi süre boşta gidiyorum yine boştayken ara gazı veriyorum hararet düşüyo yavaş yavaş

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Çok tıkalı değildir diye düşünüyorum.. 

Bir motor aşırı ısınıyorsa ilk önce soğutma sistemi elden geçmeli. 

Radyatör dışında her yere bakmışsınız.. 

 

Devirdaim yetersiz olabilir. motordaki kanallar tıkalı olabilir.. Termostat uygun değildir.. Bunlara da bakıldığını yazmışsın. 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Muhammed çeliker
Mehmet Ozyurek yazdı:

Çok tıkalı değildir diye düşünüyorum.. 

Bir motor aşırı ısınıyorsa ilk önce soğutma sistemi elden geçmeli. 

Radyatör dışında her yere bakmışsınız.. 

 

Devirdaim yetersiz olabilir. motordaki kanallar tıkalı olabilir.. Termostat uygun değildir.. Bunlara da bakıldığını yazmışsın. 

 

 

 

valla abi bi radyatör kaldı zaten dediğin gibi en son onada baktırıp sonucu yazarım buraya 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Muhammed çeliker

@Mehmet OzyurekAbi cmt günü katolizörü boşalttırdım zaten üzerinden yan sanayi bi katolizör çıktı hiçte dolu değilmiş boşa boşalttırdık içini hararette en ufak değişim olmadı eksoz için usta kanala girince bende bi radyatöre baktım ama radyatör tertemiz duruyo daha sıfır gibi ama bi tek o kaldı onada baktırcam da sizce başka bişeyden olma ihtimali varmıdır radyatördede bişey çıkmazsa termostat yeni kendim değiştirdim tam zamanında açıp kapatıyo termostat devirdaım sıfır valeo marka taktım hararet müşürü delphi yeni değiştirdim kapak contası yeni değişti araçtada hiç bi su kaçağı yok varmı başka tavsiye edeceğiniz bişey acaba abiler

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Muhammed çeliker yazdı:

@Mehmet OzyurekAbi cmt günü katolizörü boşalttırdım zaten üzerinden yan sanayi bi katolizör çıktı hiçte dolu değilmiş boşa boşalttırdık içini hararette en ufak değişim olmadı eksoz için usta kanala girince bende bi radyatöre baktım ama radyatör tertemiz duruyo daha sıfır gibi ama bi tek o kaldı onada baktırcam da sizce başka bişeyden olma ihtimali varmıdır radyatördede bişey çıkmazsa termostat yeni kendim değiştirdim tam zamanında açıp kapatıyo termostat devirdaım sıfır valeo marka taktım hararet müşürü delphi yeni değiştirdim kapak contası yeni değişti araçtada hiç bi su kaçağı yok varmı başka tavsiye edeceğiniz bişey acaba abiler

 

Devirdaim sağlam, termostat sağlam, radyatör de temiz çıkarsa motor kanallarında tıkanıklık var demektir. 

Her motor ısınır, önemli olan olması gerektiği kadar soğutabilmektir. Yani motor hararet yapmaz, motor soğuyamıyor demektir. Soğutma yetersiz demektir. 

 

Bir de şu konu var, buna da bakılmalı, motor gerçekten ısınıyor mu, yoksa gösterge mi yanlış gösteriyor. 

Yukarıda konuşuldu mu hatırlamıyorum, hararet müşürleri kontrol edildi mi. 

 

Araç lpg'li mi.. Lpg li ise lpg bağlantıları doğru yapılmış mı, lpg regulatörü doğru çalışıyor mu ? 

 

Yorum bağlantısı
Muhammed çeliker

mehmet abi ben ilk ona baktırdım acaba göstergemmi bozuk diye peugeot yetkili servise gittim pc bağladık pcde 105 derecede gösterirken benim aracaın göstergesi 95 gösteriyor 100 derece pcde benim aracımda 90 gösteriyor düşük bile gösteriyor o yüzden hararet müşürünü değiştirdim yine bişey değişmedi aynı değerleri gösterdi yine araç lpgli abi ama lpgde kullanmıyorum arka tanktan gazı kapattım lpg de binmiyorum araca , abi işin en ilginç kısmı şu araç stabil çalışırken boşta aracın hararet yükseliyo fan açıyo düşürüyo tabi 90 a düşmüyor 92-93 e falan düşüyor sıkıntı araç giderken yeteri kadar soğumuyor radyatör den başka akla gelen bişey kalmadı ama sanki onunlada sorun düzelmiycek gibi hissediyorum internette bi usta silindir kapak contasının su kanal deliklerini büyütüyordu bu motor için çözülemeyen hararetle ilgili öyle bi çözüm bulmuş yine olmazsa ona gitcem en son olarak 

Yorum bağlantısı
Muhammed çeliker
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Devirdaim sağlam, termostat sağlam, radyatör de temiz çıkarsa motor kanallarında tıkanıklık var demektir. 

Her motor ısınır, önemli olan olması gerektiği kadar soğutabilmektir. Yani motor hararet yapmaz, motor soğuyamıyor demektir. Soğutma yetersiz demektir. 

 

Bir de şu konu var, buna da bakılmalı, motor gerçekten ısınıyor mu, yoksa gösterge mi yanlış gösteriyor. 

Yukarıda konuşuldu mu hatırlamıyorum, hararet müşürleri kontrol edildi mi. 

 

Araç lpg'li mi.. Lpg li ise lpg bağlantıları doğru yapılmış mı, lpg regulatörü doğru çalışıyor mu ? 

 


mehmet abi ben ilk ona baktırdım acaba göstergemmi bozuk diye peugeot yetkili servise gittim pc bağladık pcde 105 derecede gösterirken benim aracaın göstergesi 95 gösteriyor 100 derece pcde benim aracımda 90 gösteriyor düşük bile gösteriyor o yüzden hararet müşürünü değiştirdim yine bişey değişmedi aynı değerleri gösterdi yine araç lpgli abi ama lpgde kullanmıyorum arka tanktan gazı kapattım lpg de binmiyorum araca , abi işin en ilginç kısmı şu araç stabil çalışırken boşta aracın hararet yükseliyo fan açıyo düşürüyo tabi 90 a düşmüyor 92-93 e falan düşüyor sıkıntı araç giderken yeteri kadar soğumuyor radyatör den başka akla gelen bişey kalmadı ama sanki onunlada sorun düzelmiycek gibi hissediyorum internette bi usta silindir kapak contasının su kanal deliklerini büyütüyordu bu motor için çözülemeyen hararetle ilgili öyle bi çözüm bulmuş yine olmazsa ona gitcem en son olarak 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Muhammed çeliker yazdı:

internette bi usta silindir kapak contasının su kanal deliklerini büyütüyordu bu motor için çözülemeyen hararetle ilgili öyle bi çözüm bulmuş yine olmazsa ona gitcem en son olarak 

Bu motor için bu yönde kronik bir sorun var mı ?

Benim bildiğim bu motorlarda hızlı soğuma sorunu vardı. 

 

Bir ustaya gidin, termostatı söküp motor çalışırken genleşme kabından su bassın, motoru tanıyan bir usta basınçtan, akan sudan fikir sahibi olacaktır. 

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Muhammed çeliker yazdı:


mehmet abi ben ilk ona baktırdım acaba göstergemmi bozuk diye peugeot yetkili servise gittim pc bağladık pcde 105 derecede gösterirken benim aracaın göstergesi 95 gösteriyor 100 derece pcde benim aracımda 90 gösteriyor düşük bile gösteriyor o yüzden hararet müşürünü değiştirdim

 

Bu detaylara çok takılma.. 

Çoğu araç, sürücü tedirgin olmasın diye hararet göstergesini oynatmaz.. 70-105 arasında gösterge sabit kalır. 70-105 arası oynaması da seyir halinde normaldir. 

Rampa çıkarken zorlarsın 105 i görür.. Uzun bir rampa inersin 80 e düşer..

Fordlar böyledir mesela, C5 de böyle. Pejo da öyledir.  

 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...