İçeriğe Yönlendir

Yaşanan Önemli Tamir Hataları


Mustafa Yanar

Recommended Posts

Mustafa Yanar
(düzenlendi)

Değerli Forumdaşlar herkes malum ustaların yaptığı hatalar sonucu mutlaka az ya da çok zarara uğramıştır.Hataların tekrarlanmaması ve ustalarımızın da daha dikkatli olması amacıyla böyle bir başlık açmayı düşündüm. Eğer moderatörler arkadaşlar da uygun görürse bu başlık altında kendi tespit ettiğiniz ve karşılaştığınız usta hatalarını yazarsanız hepimiz tecrübelerinizden faydalanmış oluruz.Teşekkürler.

tarihinde Mustafa Yanar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar
(düzenlendi)

Doğru diyorsun Çağlar Abi, çok Hayati bir hata ile karşılaştım geçmiş yıllarda arka sağ fren kaliperi sökülürken muhtemelen elle kaliperi tutup kaliperi herhan bir anahtar kullanmadan çevirerek çıkarmaya çalışmış, kauçuk hortumun aldığı şekilden anladım bunu, Çelik hortumla kauçuğun birleştiği yerden Çelik hortum incelmiş, bunu fark etmek de oldukça zor, benim yaşadığım sıkıntı sağ arka tekerin rahat dönmemesiydi frenin tutmasında bir şey yok fakat frenden ayağa çekince kaliper tam bırakmıyor bunun üzerine kaliperi tamir ettirdim birçok ustaya gösterdim en son Ford servisinden ayrılma bir arkadaş bakar bakmaz bu Çelik fren hortumunu değiştirmen gerekiyor dedi ve bunun üzerine tüm sorun ortadan kalktı. Basınç kalipere gidiyor ama frenden çekince basıncı geri toplamıyor bu nedenle sorun yaşamışız. Tabii ben kaliperi falan sıfırlamıştım bu arada.Bu durum aracın dengesini bozuyordu.Bir tarfın balatası biterken diğer taraf yarıda oluyordu.110kmh civarı direksiyonu titretiyordu. Bu hatayı tecrübeli bir usta kolay kolay yapmaz zaten, yeni yetme çıraklar ve tecrübesiz elemanlar yüzünden oluyor.

 

tarihinde Mustafa Yanar tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu


bizim arkadaşın hybrid yarisi var. Sanayide ustaya gitti. Biz çay içerken, Akü kutup başını sökmeden, freni pompalayıp basıncı azaltmadan balata değiştirmek üzereyken son anda görüp bağırdık. Sökmeeeee diye. Allahtan kaliper suratına vurmadı çamurluğun içine vurdu. Bu da onun için hayati bir anıydı :) 

  • Beğen 1
  • Şaşkın 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

xenonların ilk yılları ampüle giden kabloyu tutan elektrikçi geldi aklıma

  • Beğen 1
  • Mutlu 5
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Herhalde en sık yapılan hata yanlış yağ konması oluyor. Kılavuza bakmadna 0-40 veya 5-30w yağı koyup geçiyorlar. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hasan Sancak
(düzenlendi)

Ben anlatayım, Hyundai yetkili servisten 2. el Hyundai markalı araç aldım. Danışman dedi ki "abi ön lastikler kötü sana indirimli 2 tane lastik takalım sıfır kilometre" ben de "tamam" dedim. Sonra araca bindim direksiyonu döndürünce ses geliyordu. "Abi lastikler yeni ya o yüzden" dedi. Neyse servisten çıktım ana yola, hızım 30-40 derken sol ön lastik uçtu gitti karşı yola oradan da bir dükkana girdi (can ve mal kaybı/zararı yok şükür). Allah'a şükür kaza yapmadan sağa çekip durdum. Hemen servisi aradım (daha 100mt uzaklaşamamıştım) geldiler aracı servise çektiler ki. Bir de ne tespit etsinler bijonlar sıkılmamış :D Sonra şikayetçi olmamam için pasta cila boya koruma cart curt + 2 tane ücretsiz yağ bakımı vb. gibi hediyeleri olmuştu. 

 

Not: Lastik değişimi yapan arkadaşın işine son verdiklerini de belirttiler.

tarihinde Hasan Sancak tarafından düzenlendi
Not ekleme.
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Erhan Doruk yazdı:

Herhalde en sık yapılan hata yanlış yağ konması oluyor. Kılavuza bakmadna 0-40 veya 5-30w yağı koyup geçiyorlar. 

Her aracın 4 litre yağ alacağını varsayıp eksik ya da fazla yağ koymaları da var. Astra G varken inatlaşıyorduk ben 3,6 litre yazıyor kitapçıkta diyordum, 4 litre koysak nolacak araba atar onu diyordu, nereden? diye sorunca cevap yoktu. Arkadaş borasını götürmüş, ona da 4 litre yağ koymuş, araba 5 litre alıyor :D 

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar
(düzenlendi)

En çok gördüğüm hatalardan birisi de bakımda hava filtresi değiştirilirken hava filtresinden çıkıp turboya giren hortumun iki tarafından birinin düzgün takılmaması, esnek olduğu için kıvrımlı bırakılması ve turbonun dışardan hava alması.

tarihinde Mustafa Yanar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Murat Sahın yazdı:

borasını götürmüş, ona da 4 litre yağ koymuş, araba 5 litre alıyor :D 

 

Bora 1.6 benzinli olan 4 litre alıyor yahu ben 8 bakım kullandım 😅 V5 V6 olanları 5 litre alır mı bilmem ama 😁

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Duster'ım varken önceki lastikçi, lastiklerden birinin yönünü ters takmıştı.

KA varken çok kasap görmüştüm. Osman usta'yı bulana kadar aracın bayağı canını çıkarmışlardı. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sezgin Yılmaz

Focusun subapları nı değiştirmek için gebzede özel ford servisine arabayı bıraktık. Bir hafta sonra arabayı almaya gitti babam , araba hazır dışarda bekliyor servise girmeden arabanın ettafını bir turluyayım diyor , bagaj kapagı yamulmuş düzeltmeye çalışmışlar (haber veren yok tabi )  boya vs yapılmamış çekiçlemmiç bırakılmış . Arabayı alıp gitse demekki bizde olmadı diyecekler . Neyse arabanın boyasız bagajı boyandı , arka tampon ve kaputta vernık atması vardı onlar ucretsiz boyandı vs , ertesi hafta aracı teslim aldıktan sonra babam motor yagına bakıyor minimum seviyede bile yağ yok , ısı müşürünü nasıl sıktılarsa yamultmuşlar. O zamandan beri arabada bişey yapılacaksa benim yanımda yapılsın kafasına girdim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Metin Akbal yazdı:

 

Bora 1.6 benzinli olan 4 litre alıyor yahu ben 8 bakım kullandım 😅 V5 V6 olanları 5 litre alır mı bilmem ama 😁

Hepsi değil, mesela bendeki 1.6 golf akl motor, bendeki dahil bazı seriler 5 litre imiş 😁

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Asil

Akü Kutup başlarını sökmeden şarj dinemosunu sökerken kabloların sağa sola çarparak çat çut şase yapıp az daha aracı yakan usta hatamız oldu. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru
Murat Sahın yazdı:

Her aracın 4 litre yağ alacağını varsayıp eksik ya da fazla yağ koymaları da var. Astra G varken inatlaşıyorduk ben 3,6 litre yazıyor kitapçıkta diyordum, 4 litre koysak nolacak araba atar onu diyordu, nereden? diye sorunca cevap yoktu. Arkadaş borasını götürmüş, ona da 4 litre yağ koymuş, araba 5 litre alıyor :D 

Benim Focus 4.25 alıyor usta 5 litre bidonu boşalmıştı. Çok koydun diyince aynı cevabı aldım. Atar .

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Jipim varken lastik aldım, ön lastikler gidiş yönüne göre arkaya bakıyor arkalar öne.. Dedim bu niye

böyle yapıldı? Takan çırak askerden yeni gelmiş, askeri kamyonlara kademede biz böyle yapıyorduk dedi el cevap:)

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ahmet Çankaya

sene 1997 ilk arabam broadway, bursa da 1.vitese zor geçiyor diye şanzıman söktürdüm.

teslim aldım Balıkesir e yola çıktığımda önden bir lokurtu geliyor.

neyse ki kazasız dükkana kadar döndüm. Bijonlar sıkılmamış...

  • Şaşkın 2
Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM

Aracın ön düzen tamiratı için ustaya bırakmıştım. Usta aracı teslim almadan önce birlikte test edelim dedi. (Ses vb. var mı diye)

Dükkandan 50 metre gitmeden araç yolun ortasında kaldı. Tekerin biri bir tarafa diğeri başka tarafa doğru duruyordu. Çırak yada kalfa ön düzende bir cıvatayı ya takmamış yada eksik sıkmış.

Aracı iterek tekrar dükkana götürüp düzeltmişlerdi.

 

Karter koruyucu takmayı unutmaları

Hava filtre kutusu girişindeki boruyu takmamaları

Direksiyon kutusu ses yapıyordu. (zırıltı şeklinde) Eleman cıvatayı fazla sıktığı için diş atlatmış. Kendi hataları olduğu için ücretsiz onarım yapılmıştı.

Eksik takılan vida ve cıvalar (Kalfalar Parça arttırarak ustalıklarını geliştiriyorlar galiba:D)

 

Kendi görüşüm; hata olur olmaz değil. Birçok dükkanda iş yoğunluğundan bazı işlemleri çıraklar ve kalfalar yapıyor.

Kademeli olarak çırağın yaptığı işi kalfanın, kalfanın yaptığı işi ise ustanın kontrol etmesi gerekiyor.

Tedbir amaçlı son kontrolü de biz yaparsak daha garanti olur. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru

Araçta gaza basınca süpürge vakum sesi gibi ses geliyordu. Ustaya gittim. Baktı etti. İçeri gitti bildiğiniz doktor stetoskop u ile geldi. V kayış bölgesindeki parçaları dinledi. Kendinden emin bir şekilde ses şarj dinamosu rulmanindan geliyor dedi. Rulman değişime gitti geldi. Araçta ses anlamında hiçbir değişiklik yok. Tekrar kontrol ve ses kaynağı bulundu. Devirdaim pompası.

 

Tabi bu hayatı bir hata değildi. 

Bir başka örnekte arkadaşın araç servis ziyareti sonrası sıkılmayan bijon sebebiyle sağ arka lastik otoyolda yerinden çıkıyor. Ve bu durumu arkadaş  başka bir aracıyla bir sene önce de yaşadı.

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Onur Doğan

Çoğunda çırağa iş yaptırdıkları ve yaptırdıkları işi ustaların kontrol etmemelerinden kaynaklanıyor. Eğer çırağa iş yaptırmaya gideceksem elim o kadar anahtar tutuyor kendim yaparım mantığıyla halledebildiğim kadarını kendim halletmeye çalışıyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

dodge journeyin çiftkavrama şanzımanına, yetkili serviste freemontun normal şanzıman yağını koymuşlardı.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Motor yağı değişecek olan otomatik focusu lifte alıp şanzıman yağını boşalttılar. motora 4 litre daha yağ koydular. Motorda 8 litre yağ var şanzıman boş. Araç liftten indi yürümüyor tak tuk ses yaptı kaldı. Tabi olay sonra anlaşılıyor. Yaratıcı ve güzel bir hata bence.

  • Mutlu 2
  • Şaşkın 3
Yorum bağlantısı
Coşku Mert
(düzenlendi)

ne tür tamir bakım olursa olsun kendim yaptığım için kendi hatamı yazayım. aracın triger kayışını değiştirirken motoru tam toplamadan bi test edeyim öyle toplarım dedim. krank kasnağını da takmadım nasılsa bi kaç tur dönecek bişey olmaz dedim. marşa basıp motor dönmeye başladığı anda triger kayışı dişlilerden dışa doğru sıyrılmaya başladığını fark ettim. o tabloyu gördüğüm anda telaş ve korkuyla kontağa koşup motoru öyle bir durdurdum ki ben bile kendime inanamadım. kayışın boşa çıkıp triger koparcasına motora zarar vermesini resmen milim farkla kurtardım. yetiştiğim anda kayış tam egzantrik dişlilerinden sıyrılmak üzereydi. bi anlık rehavet yüzünden az daha yarım motor yapmak zorunda kalacaktım :)

tarihinde Coşku Mert tarafından düzenlendi
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Hamit inan
(düzenlendi)

İşletme ön tekerde takılı eğik jant bagajda lastikciye gittim.

İşletmeyi arkaya arkayı öne alalım eğri jantida yarın alırsın dedi. Saç jantı arkaya taktı.

Abi araba güzelmiş ben teste çıkayım dedi. 

Garc gurc ciyak ciyak cırt cırt cırt bir ses geldi arka kampanadan. bu ses yoktu dedim. Savunma basit bizden olmaz abiiii sen duymamissindir....

Yanda arkadaşın dükkana çektim bir açtık el freni balatalari yaylalari falan tertemiz. Uzun bijonu salmış dağıtmış dönerken. 

Ne bilim abiiiiii bijonun çeliğe göre olduğunu saca uzub gelmiş dağıtmış

Mekan Michelin yetkili bayii birde 

Benden de ciyaklama koptu tabi 😁😁😁😁

tarihinde Hamit inan tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Yiğit Özdemir
(düzenlendi)

Arabayı alıp yeni kullanmaya başladığım zamanlar. Başka bir aracın sıkıştırması sonucu yoldaki derin çukura düşüp lastiğim patlamıştı. Lastik yarıldı sandım. Ertesi gün evime yakın ve açık olan(pazar günüydü sanırım) lastikçiye gidip ustam tamir olmuyorsa değiştirelim dememe rağmen abi hallederiz demesi. O zamanlar acemi olduğum için fark etmedim ama lastiği ters yüz edip takmış. Dışa bakacak yön içe bakıyor ve lastik buradan balon yapıyor. Allahtan lastiğin hava basıncı sürekli düştüğü için şüphelenip bu sefer babamın tanıdığı lastikçiye gittim. Orada durum ortaya çıktı. Çıkma lastik ayarlayıp arkadaki sağlamı öne alalım böyle idare eder biraz dedi. Bu seferde bu usta lastikler sökerken lastik basınç sensörlerini kırıyor(siboplar sensörlüymüş) arabada 2014 ford fiesta hani uzay mekiği değil ki kardeşim. Hiç mi sibopları sensörlü araba gelmedi sana :)) neyse tabi arabanın içerisinde sürekli bir uyarı sesi lastik basınçları yüzünden. Nedir ne değildir çözemeyince servise gittim. İki tane sensör değişti 2015 in parasıyla 300 TL bayılmıştım hala aklımda :) Değişim sonrası biraz kullandım ettim hiçbir şey yok. Eve geldim. Ertesi gün işe gideceğim biraz yol aldım gene lastik basınçları düşük uyarısı. Arabanın kredisi olmasa vallahi satacaktım. Hatta beyinden kapattırsam mı lastik basınç uyarısını diye düşündüm. Sinirden gittim değişen ön tekerin sibobuna tekme attım. O gündür bugündür ses sorun yok :D bazen dozunda "tatlı" şiddette çözüm oluyor. 

 

Tabi böyle yazdım ama herhalde 2 ay falan uğraştım başından sonuna kadar. Gerçekten sinir bozucu bir tecrübeydi.

tarihinde Yiğit Özdemir tarafından düzenlendi
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...