İçeriğe Yönlendir

2019 Kuga 1.5 TDCI Otomatik Sizin Araç Ne Kadar Yakıyor?


Atilla Yıldırım

Recommended Posts

Atilla Yıldırım

2019 kuga 1.5 tdci otomatik  kuga aracım uzun yolda 7,2 şehir içinde neredeyse 10,0 litre yakıyor. bu  normal mi. değilse neden olabilir. bilgisi olan varmı. araç 21000 km de.

Yorum bağlantısı
Ahmet Kiriş

Aynı aracı kız kardeşim kullanıyor, 7.2 şehirdışı tüketimi var. Yakıt normal yazın klima vs. Bu araç çok tüketiyor.
 

2020 ecoblue olanı 5.2 lt ile geziyor şehirdışında

Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever

babamda manueli var 2017 şehir dışı 6,5 un altına düşmedi. şehir içi 8 lt falan

Yorum bağlantısı
Atilla Yıldırım
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Kaç kg aracınız

1600 kg

Yorum bağlantısı
ALİ SEYKAN

Araç lastik türü ve basıncı yakıtı etkiler.  Dpf tıkanırsa etkiler. Araç yükü fazlaysa etkiler. Gaza yüklenme şekliniz etkiler. Bunları kontrol ettiniz mi ?

Yorum bağlantısı
Atilla Yıldırım
ALİ SEYKAN yazdı:

Araç lastik türü ve basıncı yakıtı etkiler.  Dpf tıkanırsa etkiler. Araç yükü fazlaysa etkiler. Gaza yüklenme şekliniz etkiler. Bunları kontrol ettiniz mi ?

Aracın orjinal lastikleri. basınçlar normal . aracı agresif sürmem.  dpf nedir bilmiyorum...

Yorum bağlantısı
Süleyman Can
ALİ SEYKAN yazdı:

Dpf tıkanırsa etkiler.

 

Yakıt tüketimi fazla, sebebi de büyük ihtimalle bu.

Yorum bağlantısı
ALİ SEYKAN

DPF dizel partikül filtresi. Zararlı gaz-kurum salınımını azaltmak için var. Egzoz sisteminin bir parçası. Daha detaylı bilgiyi aratarak bulabilirsiniz.  Normalde tıkanırsa ekranda uyarı verir. Tıkanıklık yüksek devirde 10-15 dk kullanım sonucu yüksek ısı ile yok edilir. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar

Yoğun şehir içi trafikte kısa mesafelerde her araç gibi çok yakıyor ama uzun yolda 100kmh geçmezsen çok güzel yakıt tüketimi, anlık tüketim açık olsun ekranda, gaz pedalı çok hassas aracın, ona göre ayağınızı ayarlayın, bir de bu aracın asıl yağı 0w30 A5, asıl yağını kullanın, hava, mazot ve yağ mutlaka orjinal ya da mann gibi kalite olsun, sahtelere dikkat. Mazota dikkat, benim araç da 46.000km de, hava mazot yağ değişimi sonrası yakıt bariz şekilde azalıyor, 

Isınınca açık yolda manuel moda alıp 2500 devir sabit gazda 15 20dk sürün.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Atilla Yıldırım yazdı:

1600 kg


bence normal. Dizel olup 10 litre yakan sizin arabanızdan daha hafif araçlar var istanbulda. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fikret Özsoy
Mustafa Yanar yazdı:

Yoğun şehir içi trafikte kısa mesafelerde her araç gibi çok yakıyor ama uzun yolda 100kmh geçmezsen çok güzel yakıt tüketimi, anlık tüketim açık olsun ekranda, gaz pedalı çok hassas aracın, ona göre ayağınızı ayarlayın, bir de bu aracın asıl yağı 0w30 A5, asıl yağını kullanın, hava, mazot ve yağ mutlaka orjinal ya da mann gibi kalite olsun, sahtelere dikkat. Mazota dikkat, benim araç da 46.000km de, hava mazot yağ değişimi sonrası yakıt bariz şekilde azalıyor, 

Isınınca açık yolda manuel moda alıp 2500 devir sabit gazda 15 20dk sürün.

Mustafa hocam merhabalar.

Manuel modda nasıl kullanılıyor? İlk defa otomatik vites kullanıyorum. Merak ettim doğrusu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar
Fikret Özsoy yazdı:

Mustafa hocam merhabalar.

Manuel modda nasıl kullanılıyor? İlk defa otomatik vites kullanıyorum. Merak ettim doğrusu.

Vites kolunu D den bir aşağı S ye alıyorsunuz, direksiyon simidini düz olacak şekilde 9:15 pozisyonun tutarsanız sağ ve sol el aaltında vites kulakçıkları olacak oradan arttırıp eksiltebilirsiniz, eğer direksiyonda yoksa vites topuzu üzerinde artı-eksi düğmeleri var, oradan arttırıp eksiltebilirsiniz.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Kiriş
Mustafa Yanar yazdı:

Yoğun şehir içi trafikte kısa mesafelerde her araç gibi çok yakıyor ama uzun yolda 100kmh geçmezsen çok güzel yakıt tüketimi, anlık tüketim açık olsun ekranda, gaz pedalı çok hassas aracın, ona göre ayağınızı ayarlayın, bir de bu aracın asıl yağı 0w30 A5, asıl yağını kullanın, hava, mazot ve yağ mutlaka orjinal ya da mann gibi kalite olsun, sahtelere dikkat. Mazota dikkat, benim araç da 46.000km de, hava mazot yağ değişimi sonrası yakıt bariz şekilde azalıyor, 

Isınınca açık yolda manuel moda alıp 2500 devir sabit gazda 15 20dk sürün.

Kayseri Adana yolunda aracı dediğiniz gibi gidiş dönüş kullandım bayramda, adanaya 5.7 ile geldim, dönüşte 6.1 e çıktı. Kullanıcıya göre de değişiyor, şahsen 1000 km de 350 tl az yakacak diye o kadar da uğraşılmaz. 
 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Mustafa Yanar

2017 1,5tdci powershif kuga ile Antalya İzmir arası 5,2 ortlamayla geldim, klima açık, 3 yetişkin, 1 çocuk, 3 büyük valiz, Korkuteli rampaları ve şehir içi geçişler olmasa rahatlıkla 4,5 e düşerdi bu ortalama.

Yorum bağlantısı
Fikret Özsoy
Mustafa Yanar yazdı:

2017 1,5tdci powershif kuga ile Antalya İzmir arası 5,2 ortlamayla geldim, klima açık, 3 yetişkin, 1 çocuk, 3 büyük valiz, Korkuteli rampaları ve şehir içi geçişler olmasa rahatlıkla 4,5 e düşerdi bu ortalama.

Mustafa Hocam bu şekilde bir ortalama için sanırım 100 km/h hızla falan kullandınız. Bu da devirin 2000 in altında kalması demek oluyor ki dizel araçlar için çok kullanışlı olmayabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar

120 yi pek geçmedim, 1.5tdci powershift 1600dd de 300nm torku veriyor, çok dik rampa olmadığı sürece 2000dd geçmiyor araç, 2000dd gelmeden vites değiştiriyor, aracın bakımları yeni yapıldı.0w30 mobil1 esp ve mobil dtcf şanzıman yağı kullanıldı, filtreler orijinal.Fordun önceki motorlarından farklı bu motor, daha düşük devirlerde tork ve güç veriyor. Ayrıca bir kaç farklı istasyondan  yakıt aldım ama en son opet yakıtından hem performans hem de ekonomi olarak memnun kaldım, hatta Shell yakıtı aldım bir defasında su gibi içti, aynı kullanımda opet yakıtı daha uzun yol yapıyor. Bakım yapıldığından beri dpf nin devreye girdiğini farketmedim hiç gerçi klima kullanıyorum ondan farketmemiş olabilirim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar

Yollarımız maalesef otoban dışında 100 110 kmh üstü çok güvenli değil.Ancak otobanda yüksek hızlara çıkıyorum.Sakin ve öngörülü kullanmak yakıtı da çok etkiliyor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar
Mehmet Ozyurek yazdı:

C5'i öpüp geldim.. :)

 

C5 i bahsettiğim yolda ne yakıyor Mehmet Abi.

Manuel vites mi C5

Yorum bağlantısı
Fikret Özsoy
(düzenlendi)
Mustafa Yanar yazdı:

120 yi pek geçmedim, 1.5tdci powershift 1600dd de 300nm torku veriyor, çok dik rampa olmadığı sürece 2000dd geçmiyor araç, 2000dd gelmeden vites değiştiriyor, aracın bakımları yeni yapıldı.0w30 mobil1 esp ve mobil dtcf şanzıman yağı kullanıldı, filtreler orijinal.Fordun önceki motorlarından farklı bu motor, daha düşük devirlerde tork ve güç veriyor. Ayrıca bir kaç farklı istasyondan  yakıt aldım ama en son opet yakıtından hem performans hem de ekonomi olarak memnun kaldım, hatta Shell yakıtı aldım bir defasında su gibi içti, aynı kullanımda opet yakıtı daha uzun yol yapıyor. Bakım yapıldığından beri dpf nin devreye girdiğini farketmedim hiç gerçi klima kullanıyorum ondan farketmemiş olabilirim.

Anladım. Ben de opetten alıyorum hep. Önceki C-Max aracımda da opet kullanıyordum. Özellikle şehir içinde S modda kullanıyorum 2000 devirin altına düşmemel için. Şu anda karışık 6,2 gösteriyor. Sanırım alışkanlık oldu birazda önceki araçtan. 12 yıl kullandım hiç DPF hatası veya temizliği olmadı.

tarihinde Fikret Özsoy tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mustafa Yanar yazdı:

C5 i bahsettiğim yolda ne yakıyor Mehmet Abi.

Manuel vites mi C5

Ben o yolu hiç kullanmadım. Ancak Antalya izmir yolunu 4 yetişkin dolu bagajla maksimum hız sınırlarında geçersem 4,5 litreyi geçmez. 
Manuel vites. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mustafa Yanar yazdı:

120 yi pek geçmedim, 1.5tdci powershift 1600dd de 300nm torku veriyor, çok dik rampa olmadığı sürece 2000dd geçmiyor araç, 2000dd gelmeden vites değiştiriyor, 


Sorun burada işte. Farklı sebeplerle deviri düşük tutuyorlar. Ancak güce ihtiyaç duyulan durumlarda o devirlerde araç yürüyemiyor. Zamanla kurum oluşumları başlıyor. 
Benim aracım 70 ile 5. Viteste rahat yürür. 
Ancak ben rampa çıkıyorsam 90 la gidiyor da olsam yerine göre 4 e alırım. 
Rampada o hızla 4. vitesle daha az yakar.  
C5 in torku 1500 devirde başlıyor. Bu devirde rahat yürüyor ve çekiyor.  Ancak benim gözlemlerime göre benim arabamın verimli ve ekonomik devri 2500. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Fikret Özsoy yazdı:

Anladım. Ben de opetten alıyorum hep. Önceki C-Max aracımda da opet kullanıyordum. Özellikle şehir içinde S modda kullanıyorum 2000 devirin altına düşmemel için. Şu anda karışık 6,2 gösteriyor. Sanırım alışkanlık oldu birazda önceki araçtan. 12 yıl kullandım hiç DPF hatası veya temizliği olmadı.


Bir çok arkadaşımız test etti. S mod tüketimi artırmıyor.  
 

Benim arabamın 9100 km ortalaması 5 litre. 
Yolda Tın tın giden biri değilim. 
Her yolda %90 oranla maksimum hız sınırlarında giderim. 
Hız sınırlarını da uzun süreli asla geçmem. 
Bölünmüş yolda 120’ye otoyolda 140’a sınırlarım. 
 

Konuya cevaben özetle; 

Düşük devir her zaman ekonomik değildir. Benim aracım 2500 devirde daha verimli.  
Muhtemelen sizinkiler de öyledir.  
Tork eğrileri grafikleri vs bilimsel olarak doğru olabilir ancak pratikte işler değişiyor. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fikret Özsoy
Mehmet Ozyurek yazdı:


Bir çok arkadaşımız test etti. S mod tüketimi artırmıyor.  
 

Benim arabamın 9100 km ortalaması 5 litre. 
Yolda Tın tın giden biri değilim. 
Her yolda %90 oranla maksimum hız sınırlarında giderim. 
Hız sınırlarını da uzun süreli asla geçmem. 
Bölünmüş yolda 120’ye otoyolda 140’a sınırlarım. 
 

Konuya cevaben özetle; 

Düşük devir her zaman ekonomik değildir. Benim aracım 2500 devirde daha verimli.  
Muhtemelen sizinkiler de öyledir.  
Tork eğrileri grafikleri vs bilimsel olarak doğru olabilir ancak pratikte işler değişiyor. 

 

Aynen katılıyorum. Düşük devir dizel araçlar için uzun sürede masraflı da olabilir. En düşük 2000 devirde kullanmaya çalışıyorum. Aksaray - Ankara yolu gibi güzel duble yoollarda veya Ankara Eskişehir arası gibi yollarda biraz da radar korkusundan 110-125 aralığında kullanıyorum.. Otoyollarda ise en fazla 130-135 aralığı. Bundan daha düşük hızlar daha düşük devir demektir ki dizel arçlara yazık olur.

Citroenler başka araçları kıskandıracak kadar yakıt cimrisi. Nasıl olduğunu bilmiyorum ama öğretmen arkadaşta vardı bir otomatik Citroen. Mazotu kokluyordu neredeyse. Reklamlara bile konu olmuştu diye hatırlıyorum bir ara. :good1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...