İçeriğe Yönlendir

Tesla Türkiye Menzil Rekoru


Ali Darbaz

Recommended Posts

İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

amfili arabanın müzik sesi de yaklaşırken değişir uzaklaşırken pesleşir

Uzaklaşacağı sırada ekolayzerden ayar yapsın. Tam yanındayken geçeceği esnada biri uçuş mühendisi gibi ayar değiştirecek. Bence iyi fikir.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Adam 48 bin tl vergisi olduğunu söylemiş.. 

 

 


mümkün değil. En pahalı mtv 101.000 lira. Elektriklinin en pahalı mtv’si bunun 1/4’i olabilir. Yani 25.000 lira

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

Bu arada nerede hibrit veya elektrikli konusu varsa veya bu araçları kullanan, şampiyonlar ligi gibi oluyor içeri :D 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


mümkün değil. En pahalı mtv 101.000 lira. Elektriklinin en pahalı mtv’si bunun 1/4’i olabilir. Yani 25.000 lira

mümkün 2023 te duble ödenecek , kararname çıktı

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

rampayı 40 yerine 80’le çıkmaya çalışırsa enerji harcaması 4 kat artıyormuş. 

 

şanzıman vites oranı vs yok. Nasıl 4 kat fazla enerji harcıyor orayı anlamadım. Sonuçta motor verimi her zaman iyi. Belki %90. Yapılan iş belli. 40 ile 80 km sürat arasında rüzgar ve sürtünme farkı 4 kat enerji kadar mıymış?

 

Rampa diyorsun ama.. Burada yer çekimi etken. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Çağlar Bayur yazdı:

vesile ile yaklaşan ambulans sireni ile uzaklaşan ambulansın sirenin tonu neden değişir? uzaklaşırken pesleşir

aerodimani en basiti

tofaşların bağağları neden yükseltildi?

doppler etkisi. red shift olarak yıldız ışıklarında gözlenir ayrıca *

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Etem, Togo ile tesla Y karşılaştırmış. Ankara Çevre yolunda. Tesla 250kg daha hafif. Ve %30 az yakıyor. 4 çeker. İkisinin de menzili neredeyse aynı. 550km civarı

 

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Rampa diyorsun ama.. Burada yer çekimi etken. 


yapılan iş belli abi. Yani 2300kg arabayı L mesafede H yüksekliğine çıkarmak. İçten yanmalı olsa tamam ama elektrik motor verimi neredeyse sabit. Burada tek etken sürtünme dirençleri. @Servet Aydın abi yorumlasın

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

elektrik motor verimi neredeyse sabit.

boşta iken o , karşı yük binince kafayı yer manyetikler

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

vesile ile yaklaşan ambulans sireni ile uzaklaşan ambulansın sirenin tonu neden değişir? uzaklaşırken pesleşir

image.png.9f2944cf5f94b188e3da7105d5c50de9.png

oğlana göster.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Etem, Togo ile tesla Y karşılaştırmış. Ankara Çevre yolunda. Tesla 250kg daha hafif. Ve %30 az yakıyor. 4 çeker. İkisinin de menzili neredeyse aynı. 550km civarı

 

 


yapılan iş belli abi. Yani 2300kg arabayı L mesafede H yüksekliğine çıkarmak. İçten yanmalı olsa tamam ama elektrik motor verimi neredeyse sabit. Burada tek etken sürtünme dirençleri. @Servet Aydın abi yorumlasın

İrtifa fark etmez elektrik motorunda. içten yanmalı motorlar gibi değiller. Kw aynı. Akım aynı herşey aynı. Hava ısısı sadece etken. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Bende şunu merak ediyorum araç rampa aşağı kompresyona girince aküleri şarj ediyor mu 😅 Sonuçta teker güç veriyor o esnada.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

image.png.9f2944cf5f94b188e3da7105d5c50de9.png

oğlana göster.

asteroid ufalıyorsa nereye kaçacağız

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
(düzenlendi)
Doğan Arşiray yazdı:

evden şarj olunca bile yakıt maliyeti dizel ile aynı oluyordu mercedes EQE de. satıcının kendi dediği bu.

100 km de nasıl oluyorda 20 tl hesaplıyorlar. elektrikli bisiklet olsa o kadar yakar.

Çok yaksa 30 kWh yakar 100km de. evden şarjda 70 TL yapar.  dizelle yakması mümkün değil..

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

rampayı 40 yerine 80’le çıkmaya çalışırsa enerji harcaması 4 kat artıyormuş. 

 

şanzıman vites oranı vs yok. Nasıl 4 kat fazla enerji harcıyor orayı anlamadım. Sonuçta motor verimi her zaman iyi. Belki %90. Yapılan iş belli. 40 ile 80 km sürat arasında rüzgar ve sürtünme farkı 4 kat enerji kadar mıymış?

 

yapılan iş aynı ama güç= iş/zaman yani zaman azaldıkça aynı iş için gereken güç artar.

tarihinde Ahmet İhsan Akşen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Çok yaksa 30 kWh yakar 100km de. evden şarjda 70 TL yapar.  dizelle yakması mümkün değil..

 

 

yapılan iş aynı ama güç= iş/zaman yani zaman azaldıkça aynı iş için gereken güç artar.


bize total iş lazım. Anlık güç artar. Servet abi sıcaklık etkisiyle fazla güç çıkışı olabilir demiş. Rüzgar da var. Ama bu kadar yani. 4 kat etmemeli bu fark. 
 

@Metin Akbal tüm pillilerde ayağı gazdan çekince piller şarj oluyor. Ama lpg de denemeyiniz :) 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

4 katına çıkmıyordur , 1/2 mv2den hız 2 artınca enerji 4 katına çıkıyor diye düşünmüştür. Hatalı hesap yapmış bence 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Metin Akbal yazdı:

Bende şunu merak ediyorum araç rampa aşağı kompresyona girince aküleri şarj ediyor mu 😅 Sonuçta teker güç veriyor o esnada.

Fren kulanımında ediyor diye biliyorum

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

4 kat etmemeli bu fark

 

Düz yolda giderken yapılan tek iş rüzgar ve lastik sürtünmesi. Rampa çıkarken işin içine kinetik potansiyel enerji dönüşümü de giriyor. Kinetik enerji formülü: Ek = m.V²/2 yani hızın karesi ile orantılı artıyor gerekli enerji.  Hız 2 kat arttıkça enerji 4 kat artıyor argümanını bu yüzden kullanmıştır. Sizin dediğiniz gibi, süre de yarıya düştüğü için harcanan enerji aynı kalıyor gibi geliyor insana ama Servet abinin dediği gibi güç artıkça verim düşüyordur. 4 kat değildir tabi fark.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
(düzenlendi)

Düşük hızda: 
1/2mv2 , tepede 1/2mv2+mgh
Fark mgh

Yüksek hızda:
1/2m4v2, tepede 1/2m4v2+mgh
Fark mgh

Yani hıza bağlı değil. Newton fiziği ile , sürtünme verim vs hesapta yok.

 

tarihinde Evren Erakçora tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Düzde 3 litre ile seyrettiğim hızı korumak istersem, rampayı 16-17 litre yakıtla çıkıyorum. 

Bence hesaplama doğru, rampalarda hız kesmek lazım. 

 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

togg akıllı cihaza uyumlu doğan ticaret termoforları için sıranızı yazdırdınızmı? doğan coin ödemeli. amazoın hediye kartı da olur.

Metin Akbal yazdı:

Bende şunu merak ediyorum araç rampa aşağı kompresyona girince aküleri şarj ediyor mu 😅 Sonuçta teker güç veriyor o esnada.

alternatöre gidiyordur illa girecekse. kompres olacak birşey yokki?

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
İlkay Başaran yazdı:

Fren kulanımında ediyor diye biliyorum

 

Corolla kibritte frene basmana gerek yok, ayağını gazdan çekince ekrandaki animasyon tekerleklerden bataryaya doğru akmaya başlıyor. Gaza basınca tam tersi. Bas çek yapınca kafasını karıştırıyorsun hepsinden vazgeçiyor.. :crazy:

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Ozyurek yazdı:

Düzde 3 litre ile seyrettiğim hızı korumak istersem, rampayı 16-17 litre yakıtla çıkıyorum. 

Bence hesaplama doğru, rampalarda hız kesmek lazım. 

 


Yapılan iş = Enerji farkı. 

evren bey de belirtmiş. Arabanın hızlı veya yavaşken rampa başı ile sonunda enerji farkı aynı. 
 

C5 rampayı 40 veya 80’le çıkarken yakıt farkı ne oluyor? 

 

Kibrit rejenerasyon 
 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Neyin hesabını yapıyonuz analmadımki.. 

Hesapsa işte hesap böyle yapılır. 

Araba 2013 Renault Symbol. 

Ağırlık 993 kilo 

Rüzgar direnci : 0.35

Ön yüz alanı 2.18 m2

Kargo yükü 320 kilo

Şanzıman kayıpları %14 

Lastik drenci: 0.010

 

 

-----------------------------------------
Hız (km/saat) | Gerekli Güç (HP)
-----------------------------------------
80            | 8.8
90            | 10.0
100           | 11.1
110           | 12.2
120           | 13.3
130           | 14.4
140           | 15.5
-----------------------------------------
 

Via Chat GPT

 

 

q68b1oj8.jpg.4a8ce63964a456dfce097b1d7da0c699.jpg1xulif71.jpg.6c7397524c1cb5990d0fc4db0669adbc.jpg

 

Ayrıca Chat cgpt ye arabamın 90 km hızla 4 litre yaktığını söyledim. Bana bir tablo daha yaptı 

 

-----------------------------------------
Hız (km/saat) | Gerekli Güç (HP) | Yakıt Tüketimi (Litre/saat)
-----------------------------------------
80            | 8.8               | 3.6
90            | 10.0              | 4.0
100           | 11.1              | 4.4
110           | 12.2              | 4.8
120           | 13.3              | 5.2
130           | 14.4              | 5.6
140           | 15.5              | 6.0
-----------------------------------------
 

 

image.png.be81ac0f9152e88999b32c7fb78405e8.png

Chat gpt ye %3 eğimli tablo yap dedim .. onuda yaptı. Farkıda ekledi 

 

-----------------------------------------
Hız (km/saat) | Gerekli Güç (HP) | Yakıt Tüketimi (Litre/saat) | Eğim Farkı (Litre/saat)
-----------------------------------------
80            | 12.5              | 5.83                       | 1.75
90            | 14.1              | 6.59                       | 1.99
100           | 15.7              | 7.35                       | 2.22
110           | 17.3              | 8.10                       | 2.46
120           | 18.9              | 8.86                       | 2.70
130           | 20.4              | 9.52                       | 2.87
140           | 22.0              | 10.28                      | 3.10
-----------------------------------------
 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...