İçeriğe Yönlendir

Karavan Tecrübem


Hasan Karabekiroglu

Recommended Posts

İlkay Başaran
Servet Aydın yazdı:

Tanyeli bile olacak

Ben 5 yaşındayken vardı o ya

Baha çalışıyorsa 2200 serisi arçelik çamaşır makinası gibi demekki maşallah

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Servet Aydın yazdı:

O değilde seyir halinde iken karavanda birileri olsa mesela Önder ve İlkay?

Eee, devamı? Oturur tavla oynarız, 4 kişi olursa okey döner.

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Adnan Çakır

Hayırlı olsun 🧿 servis araçlarında ki kameraları inceleyin sürekli açık ve 4 kamerayı ayna anda takip edebilirsiniz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Erhan Doruk yazdı:

Seyahat ederken bu karavanın içinde olmak yasal açıdan serbest ve güvenli mi? 

Yasak ve gğvensiz. Hatta dışında tavanında yatıyor olmak daha güvenlidir.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
İlkay Başaran yazdı:

Yasak ve gğvensiz. Hatta dışında tavanında yatıyor olmak daha güvenlidir.

Dışı niye daha güvenli? Tanyeli yüzünden mi yoksa Önder Abi yüzünden mi?

  • Mutlu 5
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Mahmut Yıldız yazdı:

Dışı niye daha güvenli? Tanyeli yüzünden mi yoksa Önder Abi yüzünden mi?

Önder abi içinde ya. Yani önder abi karavanın içinde :crazy: iyicene karıştı iyi mi

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Erhan Doruk yazdı:

Seyahat ederken bu karavanın içinde olmak yasal açıdan serbest ve güvenli mi? 

 

İlkay Başaran yazdı:

Yasak ve gğvensiz. Hatta dışında tavanında yatıyor olmak daha güvenlidir.

 

Aynen ağırlık merkezi farkını kontrol etmek lazım.

Tasarımlarda da ağırlık merkezi önde olacak şekilde yapılıyor.

 

Bakınız video 1/a

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

 

Aynen ağırlık merkezi farkını kontrol etmek lazım.

Tasarımlarda da ağırlık merkezi önde olacak şekilde yapılıyor.

 

Bakınız video 1/a

 

 

Hasan hocam içinde seyahatin asıl en önemli riski bu aletlerin kazaya dayanımının olmaması, kemer olmaması ve serbest nesnelerin aynı hızda devam etmek istemesi. Buzdolabı ile dusterin arasında kalmak istemez kimse kaza anında.

Ya da bir servis tabağı 80 le ensemden vurursa Savaş Cebeci gibi oluruz en iyi ihtimalle :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Adnan Çakır
İlkay Başaran yazdı:

Hasan hocam içinde seyahatin asıl en önemli riski bu aletlerin kazaya dayanımının olmaması, kemer olmaması ve serbest nesnelerin aynı hızda devam etmek istemesi. Buzdolabı ile dusterin arasında kalmak istemez kimse kaza anında.

Ya da bir servis tabağı 80 le ensemden vurursa Savaş Cebeci gibi oluruz en iyi ihtimalle :D

Motokaravanlarda nasıl oluyor o iş 🤔 orada ki nesneler hareket etmiyor mu?

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
İlkay Başaran yazdı:

Hasan hocam içinde seyahatin asıl en önemli riski bu aletlerin kazaya dayanımının olmaması, kemer olmaması ve serbest nesnelerin aynı hızda devam etmek istemesi. Buzdolabı ile dusterin arasında kalmak istemez kimse kaza anında.

Ya da bir servis tabağı 80 le ensemden vurursa Savaş Cebeci gibi oluruz en iyi ihtimalle :D

 

Vesile ile tencere ortalıkta durmayacak, kilitli dolapda durması gerekiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Arkada yolcu olursa yük dengesi de bozulur ki bu hepsinden önemli. 

Normalde çeki demirine 80 kg civarında ağırlık binecek şekilde tasarlanıyor. 

 

@Sami Demirpaz çok daha iyi bilir.. Profesyonel olarak üretiyor. 

 

 

 

 

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Cihat Küçükay
Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

 

Aynen ağırlık merkezi farkını kontrol etmek lazım.

Tasarımlarda da ağırlık merkezi önde olacak şekilde yapılıyor.

 

Bakınız video 1/a

 

 

Çekme karavanı mümkün mertebe fazla yüklememek gerekiyor. Varolan yüklerinde ya kilitli dolaplarda durması, ya da dışarıda duruyorsa sabitlenmesi gerekiyor. Kilitli dolapta sabitlemediğim için bir kaç bardak kırmışlığım var. Yeme içme ekipmanları mümkünse kırılmayacak malzemeden olmalı.

Denge kısmı en çok karavanı çekerken kendini hissettiriyor. Karavanı ilk aldığım gün temiz su deposunda bir miktar (sanırım yarıdan daha az) su vardı. 20 km ötedeki kamp alanına gidene kadar karavanının sürekli sallandığını hissettiğim için korkarak gitmiştim.  Sonradan depodaki sudan kaynaklandığını tecrübeli arkadaşlardan öğrendim. Dengeli yükleme tabii ki önemli, ama ekstra yük olmamalı. Var olan yük de çeki demiri tarafına yığılmamalı, tabana mümkün olduğunca eşit yayılmalı. Eğer eşit yayılım mümkün değilse en fazla %60'ı çeki demiri tarafına konulmalı.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Erhan Doruk yazdı:

Seyahat ederken bu karavanın içinde olmak yasal açıdan serbest ve güvenli mi? 

zaten yasak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Adnan Çakır yazdı:

Motokaravanlarda nasıl oluyor o iş 🤔 orada ki nesneler hareket etmiyor mu?

Onlar da tehlikeli.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Adnan Çakır yazdı:

Motokaravanlarda nasıl oluyor o iş 🤔 orada ki nesneler hareket etmiyor mu?

karavanda eşya bol ise zaten karavancı denmez yoa çıkana, 1 kaşık 4 kişiye kafi mesela

Yorum bağlantısı
Adnan Çakır
Çağlar Bayur yazdı:

karavanda eşya bol ise zaten karavancı denmez yoa çıkana, 1 kaşık 4 kişiye kafi mesela

Şimdi plastik hatta köpük kaşık, çatal, bıçak,tabak var haaa bir de hijyen konusu var 😉

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Adnan Çakır yazdı:

bir de hijyen konusu

yutuba 1960 çiçek çocuk yaz, salgınsız yıllar mesela

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
Mehmet Ozyurek yazdı:

Arkada yolcu olursa yük dengesi de bozulur ki bu hepsinden önemli. 

Normalde çeki demirine 80 kg civarında ağırlık binecek şekilde tasarlanıyor. 

 

@Sami Demirpaz çok daha iyi bilir.. Profesyonel olarak üretiyor. 

 

 

 

 

 


Her aracin ayri bir sekilde cekebilecegi yuk ve ceki topuzunun dikey yuk kapasitesi var. 

 

jeep ve pickup araclarin dikey yuku yuksek oluyor. 
 

agirlik dengesi onemli bir konu. 

Tamer Topaç yazdı:

@Sami Demirpaz Bize karavan yap. Ama farklı olsun :crazy:


Terzi dikimi gibi istedigini yapariz 😍

Çağlar Bayur yazdı:

karavanda eşya bol ise zaten karavancı denmez yoa çıkana, 1 kaşık 4 kişiye kafi mesela


sarap bardagi, sampanya bardagi, raki bardagi, kahve ve cay bardaklari. Kum sezlongu, uzun oturma sandalyesi, dis ocaklar vs derken en son karavani bosaltirken 1 transporter + jeep ile bosaltmistim 😅

  • Teşekkür 1
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
Doğan Arşiray yazdı:

direksiyon turu iyi kısa boylu birşey lazım tek kapı vitara vs gibi mesela.  bir jeep WK ile kocaman karavanı döndürmek hayattan soğutur herhalde.

 

 


7.5 metre karavan + jeep wk ile buzlu yoldan selamlar 😅

E1F6249A-C27F-4473-8088-E4F6274147BE.jpeg

 96 model 5.2 V8 jeep + 2001 discovery 4.0 V8

IMG_4583.jpeg

IMG_6550.jpeg

  • Beğen 10
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Adam resmen çekerse 4 çeker gerisi boş çeker der gibi attı fotoları ya la

  • Beğen 1
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Sami Demirpaz yazdı:


7.5 metre karavan + jeep wk ile buzlu yoldan selamlar 😅

E1F6249A-C27F-4473-8088-E4F6274147BE.jpeg

 96 model 5.2 V8 jeep + 2001 


 Bu karavanı sattın mı.  Duruyor mu Sami 

Bu resmen 2+1 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Adam resmen çekerse 4 çeker gerisi boş çeker der gibi attı fotoları ya la


daha da atariz :) 

 

 

EA4310B7-2E04-4575-8236-8DCC3BCBFCFA.jpeg

IMG_1196.jpeg

IMG_6014.jpeg

IMG_7450.jpeg

IMG_7548.jpeg

IMG_8273.jpeg

Mehmet Ozyurek yazdı:


 Bu karavanı sattın mı.  Duruyor mu Sami 

Bu resmen 2+1 


Sattim abi, simdi elimizin altinda istedigim metrede yaparim 😅

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...