İçeriğe Yönlendir

Evde Araç Şarj İstasyonu


Mehmet Göktürk

Recommended Posts

Osman Ünal
(düzenlendi)
Mertol Kip yazdı:

Bu arada 11kw hic dusuk bir guc degil, faz basina 3.5kw falan ediyor. Her fazdan 16 A cekecek demektir ve 3 - 4 saat sürecek. Mesafe uzunsa kablo kesitine dikkat etmek gerek. Teorik olarak 4x2.5 antikron bakir kablo işini görur ama mesafe uzaksa 4 luk daha iyi olur.

Piyasada cok dandik kablolar var cogu aluminyum zaten, hes iyidir. 

Evde  trifaze ile işim olmaz zaten de mantığı anlamaya çalışıyorum, satılan cihazlar pazarlama stratejisi mi diye. Arabanın üstünde muhtemelen oldukça gelişmiş bir inverter var zaten, her işi yapabiliyordur faz kesilirse şarjı durdurur veya gerilim ve akım düşmelerinde gerekli müdahaleleri yapar. Soketin üstünde besleme pinleri haricinde 2 pin daha var, muhtemelen haberleşme pinleridir. bu haberleşme protokolü de standarttır heralde, harici cihazlar arabadaki inverterle konuşup işi ona mı yaptırıyorlar diye düşünüyorum. 

Yaw kafamı doldurduğum şeylere bak bana ne veya sana ne, alırım adaptörü takarım fişe ne yaparsa yapsın işte. :bambam:

Mecbur alacağız zaten memlekette ev eski 2kw ile sınırlamam lazım.

 

Edit: burada takabilsem direk bağlarım zaten, daire trifaze faz ın birini boşa düşürür sadece arabaya bağlarım.

tarihinde Osman Ünal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Osman Ünal

Bu arada şunu da sorayım, bugün biraz dolaştım ilk başlarda tüketim 28kw falan gösterdi, daha sonradan dolaştıkça 13 kw a düştü bu da benzinli gibi ısınınca mı yakıtı düşürüyor.

Yorum bağlantısı
Mertol Kip

Sokette alttaki ikiyi kastediyorsan onlar DC pinleri. Ve evet DC istasyonlar rs485 modbus uzerinden BMS ile konusuyor.

 

Sendeki arabayi baz alarak dusunme, dolunca durmayi bilmeyen arabalar bile vardi bir ara. :)

Osman Ünal yazdı:

Bu arada şunu da sorayım, bugün biraz dolaştım ilk başlarda tüketim 28kw falan gösterdi, daha sonradan dolaştıkça 13 kw a düştü bu da benzinli gibi ısınınca mı yakıtı düşürüyor.

Shdjfk yok oyle bir sey, kisa araliklarla olcum yapiyor, sifirladiktan sonra kalkis ya da yokuslu bir yerdeydiysen yuksek tuketmistir, uzadikca duser. Benzinlilerde de ayni aslinda ama onlarin ornekleme zamani daha uzun. 

Yorum bağlantısı
Osman Ünal
Mertol Kip yazdı:

Sokette alttaki ikiyi kastediyorsan onlar DC pinleri. Ve evet DC istasyonlar rs485 modbus uzerinden BMS ile konusuyor.

 

Sendeki arabayi baz alarak dusunme, dolunca durmayi bilmeyen arabalar bile vardi bir ara. :)

Shdjfk yok oyle bir sey, kisa araliklarla olcum yapiyor, sifirladiktan sonra kalkis ya da yokuslu bir yerdeydiysen yuksek tuketmistir, uzadikca duser. Benzinlilerde de ayni aslinda ama onlarin ornekleme zamani daha uzun. 

:D Çok şükür.

 

Şu alttaki 2 pnden bahsetmiştim, tahmin etmiştim485 olduğunu.

IMG_0139.jpg.9adfdaa2ad444c93322136b09e093e6c.jpg

Yorum bağlantısı
Mertol Kip

Bu baktigin AC kablosu. Arabadaki sokette bunun altinda iki tane daha pin var, onlar dc pinleri. Ama bu soketin altindaki iki pin de dedigin gibi iletişim portlari. Cumleyi oyle sacma kurmusumki dc pinlerinden haberlesiliyor gibi anlam cikmis.

Sen evden sarj etmeye ugrasma bence. Zaten az km yapiyorsun degmez. Dedigin gibi emaardan ac ile sarj edersen uc asagi bes yukari ayni hesaba gelir. Baktin ileride cok km yapiyorsun, o zaman bakarsin.

Bu arada monofaz ile sarj ederken her portu kullanamiyorsun. Sadece tek porttan monofaz aliyor. Sanirim onboard charger ile ilgili bir durum.

Benim komsumda 100 kw lik olan citroen c4 var, o sadece monofaz 6.5 kw ile sarj edilebiliyor mesela, arabadaki sokette bazi pinler bos. Trifaze olmamasina sasirmistim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...