İçeriğe Yönlendir

MG 4 Electric


Emre Şimşek

Recommended Posts

Emre Şimşek

Dün bu arabayla Antalya’ya git gel yaptık. 300+300 toplam 600 km. Şehir içinde de kullandık. Forumda konuları bir karıştırdım sonrasında ama elektrikli araçlar hakkında çok az konu olduğunu gördüm.

Ve bu seyahatten sonra elektrikli araçları biraz daha konuşmak gerektiğini düşündüm.

Murat Bey’e Togg çıktı çıkalı zaten Togg’la yatıp kalkıyoruz gerçi ama o konuyu başka araçlarla bulandırmak istemiyorum şahsen. Togg’un yeri başkadır:)

Biz dönelim Mg4’e.

Arkadaşta daha önce Zs vardı ve menzili az diye Mg4 Luxury modeline geçti. 
Kendisi Niğdeli olunca ilk sorum memlekete gidip gidemediği oldu. Zs ile gittim dedi şaşırdım.. Isparta’da kahvaltı, Konya’da öğle yemeği, 45’er dakika şarj ediyorum yetiyordu dedi. Evin çatısına 30 metrekare güneş enerjisi sistemi kurmuş, Fethiye-Dalaman 40 km git gel 80 km yolu neredeyse bedava yapıyormuş.. Depolama yapmadığı için bazen gece şarj ediyormuş ama ona da zamanlı sayaç bağlamış akşam 10- sabah 6 arası uygun tarifeden şarj ediyormuş..

Aracın sürüşü çok kolay. Oturumu koltuğun kavrayışı, fren gaz dozajı on numara. Tek fark ettiğim ayağı komple gazdan çektiğinde rejenerasyon yaptığı için, yığılan bir araba gibi yavaşlıyor. Onu da gaz pedalına hafif dokunarak ayarlıyorsunuz. Süzülürken bile enerji topluyor bu sayede..

Arkadaşın dediğine göre ağırlık altta olduğu için savrulma da olmuyor ki bunu gördüm. Ayrıca ağırlığı çok güzel dengelemişler ön arka eşit ağırlıkta, bu da yol tutuşa çok iyi etki ediyor. 0-100 7 küsur saniye ki bu epey yeterli. Basarsan gidiyor, çok kötü enerji harcamıyor. Koltuk ısıtma, direksiyon ısıtma mevcut, über clio gibi aktif ön pancur var kapanıp açılan cinsten, içerinin sıcaklığını ayarlamak çok zor değil. Isı pompası denen şey aynı klima gibi hem ısıtma hem soğutmada başarılı.

Sürücünün önünde küçük bir ekran var yine de her şeyi orada görmek mümkün. Asıl işleri ortadaki ekrandan yapıyoruz ve çalışması epey hızlı. Ekranın önünde dokunmatik olmayan bir kaç tuş var ekrana da komut verebiliyor bu nedenle klima paneline geçiş çok kolay oluyor.

Antalya’dan çıkarken 402 km %92 gibi bir şeydi. Fethiye’ye dönünce hala 150 km gibi bir range vardı. Ki dönüşte yolun büyük bir kısmında 130-140 aşağısına pek düşmedik.. Araç içi epey sessiz malum sadece yol sesi alıyorduk. Fakat alıştığımız araçlar gibi kapı içlerinde kumaş falan yok, hafif ve ucuz olsun diye sanırım..

Bence bu araçların en büyük handikapı motor sesinin olmaması. Zira en küçük bir çıtırtıyı duyuyorsunuz.. 1,5 gibi bi fiyata almıştı sanırım. Fakat fabrikası Tayvan’a taşınırsa biraz daha uygun olacakmış.

Bakımı 24.000 km’de sadece polen filtresi değiştirmekten ibaret.. Hoş servis ona da iyi geçiriyormuş ama olsun daha fazla geçirecek bir şey yok araçta:)
Sanırım bu araç biraz aklımı elektriklilere doğru çeldi.. Bakalım bu elektrik sevdası nerelere kadar gidecek.

https://www.mg-turkey.com/tr/mg4.html

 

IMG_1502.jpeg

IMG_1509.png

  • Beğen 16
Yorum bağlantısı
Emin Önal

64kwh bataryası ile Menzil, ısı pompası ve alışageldik dışı tasarımı ilk göze çarpanlar..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yurtdışında arkadaşım MG ZS EV kullanıyor. İlk nesli ile makyajlı kasadan bazı donanımları eksik. Ancak inanılmaz memnun. 80'i geçmediği sürece 15kw gibi bir tüketim yakalıyor. İş yerinde ücretsiz şarj etme imkanı olduğundan yürütme maliyeti neredeyse sıfıra yakın. İkinci el aldı, şimdiye kadar sadece lastiklerini değiştirdi.

 

Elektrikli araç alacak olsam ben de ilk herkes gibi Tesla'ya bakardım, olmuyorsa MG'ye rahatlıkla yönelirdim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Cem Dilmen

Bu aralar Türkiye'ye dönüş söz konusu olacak gibi o nedenle araç bakıyorum. MG nin bu modelini gördüm. Harika bir tasarım çok hoşuma gitti. Teknik verileri de gayet yeterli menzil. hızlanma vs gibi. Ancak iç dizayn beni soğuttu. Kokpitte duran o küçücük ekranı görünce inanın vazgeçtim. Baya da gönlüm kaymıştı aslında. Ha ekran çok mu önemli derseniz belki önemli değil ama bir süre sonra bana batar diye düşündüm. Ama kesinlikle ekonomik ve güzel bir araç olduğunu düşünüyorum. Burada OMODA 5 yaygın baya . Baktım Türkiye'de de satışı varmış. Fiyat da çok makul donanım ve sınıfına göre. Bakalım hayırlısı. 

İnceleme için ayrıca teşekkürler... 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal

Güneş enerjisi ile evde Şarj imkanı büyük avantaj.Mg yaygınlaşmaya başladı.Geçen belgeselini izledim bildiğimiz.Özellikle Roadstar ile bilinen Klasik İngiliz markası iflas sonrasi Çinlilerin satın alıp teknolojilerini aktarmışlar.Benimde dikkatimi çekiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Güncel pillerde atılım yapacak teknoloji yok. Tesla bile pil kapasitesini artırmak yerine motorları küçültmek, arabanın aerodinaminiği artırmak gibi verimlilikler peşinde. Gerçekten de saçma sapan araba üretimi var. Neden çok güçlü arabalar üretiliyor? Bu bile elektrikli araba dünyasının ne yapmak istediğini bilmediğinin kanıtı. 
 

bence elektrikli araba için hala erken. Dolubatarya bununla ilgili video yaptı. Bugün 400km menzilli arabanın durumu yarın nolur diye video yapmışlar. Ben hiç tatmin olmadım. Zorlama olmuş. 
 

ayrıca benzinlikten 5dk’da yakıtı doldurup 800km-1000km menzil yakalamak varken, 400km menzil için güneş enerjileri, ara ekipmanlar, zoraki mola vermeler, evde şarj istasyonu ayarlamalar falan, neyle uğraşıyoruz ya hu demeye getiriyor durumu. 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

800 km gidip 5 dakika mola verip bi 800 km gitmek ne kadar gerekli onu da değerlendirmek lazım.

İmkanım olsa ve MTV garabeti olmasa model Y almak isterdim. Bence elektige geçmenin tam zamanı. Hatta geç bile kaldık.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Güncel pillerde atılım yapacak teknoloji yok. Tesla bile pil kapasitesini artırmak yerine motorları küçültmek, arabanın aerodinaminiği artırmak gibi verimlilikler peşinde. Gerçekten de saçma sapan araba üretimi var. Neden çok güçlü arabalar üretiliyor? Bu bile elektrikli araba dünyasının ne yapmak istediğini bilmediğinin kanıtı. 
 

bence elektrikli araba için hala erken. Dolubatarya bununla ilgili video yaptı. Bugün 400km menzilli arabanın durumu yarın nolur diye video yapmışlar. Ben hiç tatmin olmadım. Zorlama olmuş. 
 

ayrıca benzinlikten 5dk’da yakıtı doldurup 800km-1000km menzil yakalamak varken, 400km menzil için güneş enerjileri, ara ekipmanlar, zoraki mola vermeler, evde şarj istasyonu ayarlamalar falan, neyle uğraşıyoruz ya hu demeye getiriyor durumu. 

Piller konusunda atılım olmadığına yıllarca ben de katıldım fakat yine aynı arkadaş lityumdan kat be kat fazla döngüye sahip yeni bir pil keşfedildiğini şu an çalışmalar yapıldığını söyledi.

Ayrıca şu var, bir savaş, bir felaket durumunda fosil yakıtlarla ilgili büyük sıkıntılar yaşanıyor, ya istasyonda olmuyor, ya doğalgaz kesiliyor, ya çok pahalanıyor. Dışarıya bağımlı olmadan hayatını idame ettirebilecek bir panel, şu an 150 bin civarı uygulanabiliyormuş, yeri geldiğinde hayat kurtarır. Çok fazla yol yapanları anlarım ticari maksatla durmadan yol gider, yarım saatin kıymeti paha biçilemez olur. Ama biz zaten yolculukta o bahsettiğim molaları ziyadesiyle veriyoruz. Ayrıca benzinlikte değil avm’de şarj etmek büyük avantaj. O nedenle benim için halen mantıklı. 550km’lik menzil düşsün 300’e. Yine beni götürür getirir.. Artıları eksilerini bir kaç defa götürüyor.

Ucuz maliyet

Bakımı ucuz, arızası yok 

Güncelleme alıyor sık sık, diğer arabalar aldığın gün eskimeye başlıyor güncelleme falan alacak bir durum yok:)

Muhtemelen ileride eskiyi getir yeniyi götür tarzı şeyler de olacak. Bizim için değersiz ama üretici için değerli malzemeler var arabanın içinde. 

Ahmet İhsan Akşen yazdı:

800 km gidip 5 dakika mola verip bi 800 km gitmek ne kadar gerekli onu da değerlendirmek lazım.

İmkanım olsa ve MTV garabeti olmasa model Y almak isterdim. Bence elektige geçmenin tam zamanı. Hatta geç bile kaldık.

Avrupada otobüslerde bile şu an full elektrik muhabbeti var. Bazıları da hibrit, eskimiş bile hibritler. 

Cem Dilmen yazdı:

Bu aralar Türkiye'ye dönüş söz konusu olacak gibi o nedenle araç bakıyorum. MG nin bu modelini gördüm. Harika bir tasarım çok hoşuma gitti. Teknik verileri de gayet yeterli menzil. hızlanma vs gibi. Ancak iç dizayn beni soğuttu. Kokpitte duran o küçücük ekranı görünce inanın vazgeçtim. Baya da gönlüm kaymıştı aslında. Ha ekran çok mu önemli derseniz belki önemli değil ama bir süre sonra bana batar diye düşündüm. Ama kesinlikle ekonomik ve güzel bir araç olduğunu düşünüyorum. Burada OMODA 5 yaygın baya . Baktım Türkiye'de de satışı varmış. Fiyat da çok makul donanım ve sınıfına göre. Bakalım hayırlısı. 

İnceleme için ayrıca teşekkürler... 

Cem abi yine de alacağın ve almayacağın arabaları gidip gözle görmeni dokunmanı tavsiye ederim. Bir de mg’nin 400 beygirlik bir canavarı var tam senlik:)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Tesadüf 5 dk önce skywell gordüm.. Rengide pudra gibiydi Oldukca cesurca..Degisik gorsel..  ben hala alısamadım bu tasarımlara ya 😕 

Yorum bağlantısı
İbrahim Aslıoğlu
(düzenlendi)

Teknoloji, kapağı açılan baraj gibidir, barajdan çıkan su git gide çoğalır önünde duramayız. Eskiye gitmeyelim. banka kartları ödeme sistemi, Cep telefonu, akıllı telefonlar, bilgisayar ve internet dünyası gibi. Nokia yı düşünelim, ayak uyduramayınca yok oluyorsunuz. Eksikler zamana yaymadan giderilecek, çünkü zamanı geçiyor. Elektrikli arabalarda öyle olacak. 

tarihinde İbrahim Aslıoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

...

ayrıca benzinlikten 5dk’da yakıtı doldurup 800km-1000km menzil yakalamak varken...

Nereye gidiyoz?

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Emin Önal yazdı:

64kwh bataryası ile Menzil, ısı pompası ve alışageldik dışı tasarımı ilk göze çarpanlar..

bağajı da güzel sen bi bak arka koltuığu yatırıp

Cem Dilmen yazdı:

Burada OMODA 5 yaygın baya . Baktım Türkiye'de de satışı varmış.

kağıt üstünde var ama distribütörü eğitimsiz, galerilerden buluyorsun eski vw usulü hala

Alpay Sumer yazdı:

skywell

bunun da distribütörü limon satsın daha iyi, bildiğin bakkal dükkanı gibiler

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)

Arkadan iter alışması zaman aldığını söylüyor kullanıcılar. 
Güzel araç. İmkanım olsa değerlendiririm. Ama tek korkutan servis yedek parça işi.

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Mustafa Arıkan yazdı:

Arkadan iter alışması zaman aldığını söylüyor kullanıcılar. 
Güzel araç. İmkanım olsa değerlendiririm. Ama tek korkutan servis yedek parça işi.

drift yapabiliyok mu? :)

 

bi çift yedek jant lastik..

bi çift yedek jant lastik..

 

 

 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

Nereye gidiyoz?

 


trabzon’a gidiyorum ara ara. 1200km

 

İyi bir elektrikli ile 4 kere yarım saat moladan 2 saat mola eder.
 

Yolu be kadar geç bitirirsem o kadar yorgunluk artıyor. normalde 2 kere duruyorum. Toplamda 45dk

 

ayrıca durduğum yerlerde şarj istasyonu bozuk olabilir. Yavaş doldurabilir. 
 

diğer konuda herkes dolu depo iyidir diyor. Adam afette dolu yakıtla ısınmış. Herkes savunuyor falan buraya gelince güneş paneli, bağımsız enerji vs. Afette ısınırdık elektrikli ile…
 

Trabzona gidince yaylaya gidiyoruz. Hadi dolduralım pilleri…
 

elektrikli arabalar şehir içinde düşük güçlerle kullanılabilecek golf arabaları gibi olur. Ya da kısa mesafe il-ilçe arası.
 

Asla tam kapasite 1,5 milyonluk esas araba olamaz şu an. Bu arabaları kullananlar düne göre istasyon, tüketim, kalan menzil vb şeyleri hayatına daha çok sokup kafasını fazla meşgul ediyor. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


trabzon’a gidiyorum ara ara. 1200km

 

İyi bir elektrikli ile 4 kere yarım saat moladan 2 saat mola eder.
 

Yolu be kadar geç bitirirsem o kadar yorgunluk artıyor. normalde 2 kere duruyorum. Toplamda 45dk

 

ayrıca durduğum yerlerde şarj istasyonu bozuk olabilir. Yavaş doldurabilir. 
 

diğer konuda herkes dolu depo iyidir diyor. Adam afette dolu yakıtla ısınmış. Herkes savunuyor falan buraya gelince güneş paneli, bağımsız enerji vs. Afette ısınırdık elektrikli ile…
 

Trabzona gidince yaylaya gidiyoruz. Hadi dolduralım pilleri…
 

elektrikli arabalar şehir içinde düşük güçlerle kullanılabilecek golf arabaları gibi olur. Ya da kısa mesafe il-ilçe arası.
 

Asla tam kapasite 1,5 milyonluk esas araba olamaz şu an. Bu arabaları kullananlar düne göre istasyon, tüketim, kalan menzil vb şeyleri hayatına daha çok sokup kafasını fazla meşgul ediyor. 

 

Karşısın biliyorum ama söylemeden geçemeyeceğim. yaylada pil doldurmak daha kolay...en yakın benzin istasyonu mu yoksa en yakın köy mü? buyrunuz..

Afette özellikle MG nin AC out özelliği var. Jeneratör gibi kullanıyorsun. Mesela işyerin var tak fişe işyerine devam. 60KWh az bir enerji değil. günde 2KWh yaksan 30 gün idare edersin.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

bende elektrikli istiyorum ama dediğiniz gibi pil menzil vs hala yeterli değil, helede uzun yolda, elektrikli araçlar zaten basmak için değil dede modunda sakince gitmek içindir, şehir içinde yeriniz varsa güzel sayılır, mesela bana olur, emekli adamım zamanım bol, kafama göre geziyorum, çalışan içinse zor bence, şimdiki aracım her türlü yetiyor, dolum 5 dk. menzil sağlam hız güç herşey sağlam, şart değil yani değişmek benim için,  bencede bu işler için daha zaman var...

 

Savaşta yakıt sıkıntısı olur denmiş, evet olur, savaşta zaten araba kullanacak halde kalmaz arabada kalmaz, elektriklide kullanamazsın, zaten elektrik olmaz, güneşde bel bağlama oda zor, zira bu savaş öyle iran ırak savaşı gibide olmaz, gök kararır birdahada ne zaman açılır belli olmaz, zaten sürecek yolda kalmaz, o yüzden düşünmeyin böyle şeyleri, savaş oldumu hayat durur :

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

Neyse aldığın zaman konuşuruz. yorumlarını dinleriz. 

:D almadan vermek olmaz demi...  zor şuan ama öyle olacak mecburen, şuan ne alırım ne satarım ne olacağı belli değil....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Cihangiroğlu yazdı:

bende elektrikli istiyorum ama dediğiniz gibi pil menzil vs hala yeterli değil, helede uzun yolda, elektrikli araçlar zaten basmak için değil dede modunda sakince gitmek içindir, şehir içinde yeriniz varsa güzel sayılır, mesela bana olur, emekli adamım zamanım bol, kafama göre geziyorum, çalışan içinse zor bence, şimdiki aracım her türlü yetiyor, dolum 5 dk. menzil sağlam hız güç herşey sağlam, şart değil yani değişmek benim için,  bencede bu işler için daha zaman var...

 

Savaşta yakıt sıkıntısı olur denmiş, evet olur, savaşta zaten araba kullanacak halde kalmaz arabada kalmaz, elektriklide kullanamazsın, zaten elektrik olmaz, güneşde bel bağlama oda zor, zira bu savaş öyle iran ırak savaşı gibide olmaz, gök kararır birdahada ne zaman açılır belli olmaz, zaten sürecek yolda kalmaz, o yüzden düşünmeyin böyle şeyleri, savaş oldumu hayat durur :

Ali öyle olmuyor. Karneye bağlanıyor mesela ayda en çok 1 depo alırsın diyorlar. Elektrikler günde 2 saat geliyor. Öyle düşün. gökyüzü de kararıp nükleer savaş olacaksa artık onu bilemem. oturur ağlarız.

 

Ali Cihangiroğlu yazdı:

:D zor şuan ama öyle olacak mecburen, şuan ne alırım ne satarım ne olacağı belli değil....

Tansuya dedimdi sen zaten ondan önce alacaksın.  laylon gidici..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

Ali öyle olmuyor. Karneye bağlanıyor mesela ayda en çok 1 depo alırsın diyorlar. Elektrikler günde 2 saat geliyor. Öyle düşün. gökyüzü de kararıp nükleer savaş olacaksa artık onu bilemem. oturur ağlarız.

 

Tansuya dedimdi sen zaten ondan önce alacaksın.  laylon gidici..

önce alırsın kısmına bak birşey demiyim :D

savaşta oturup ağlasak yine iyi, neyse olumsuz düşünmeyelim...

 

Not: şunu kesin yazayım ama, araba değişirsem alacağım araba kesinlikle tam elektrikli olacak.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Gelişen teknoloji ile bundan sonraki aracım %95 elektrikli olacak. Gideceğim mesafe en fazla 1000 km en az iki kez mola veriyorum. Evde okulda şarj imkanı var, şehirler arası mola esnasında 2 şarj işimi görür zaten.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Mehmet Göktürk yazdı:

drift yapabiliyok mu? :)

 

bi çift yedek jant lastik..

bi çift yedek jant lastik..

 

 

 

 

Evet drift modu var ve müthiş dengeli bir araç. Baskı balata derdi de yok lastikleri değiştir devam:)

Bilmiyorum benim aklımı çeldi, çünkü bindim ve beğendim. Ha, Verso’dan kolay vazgeçebilir miyim bilmiyorum. Halen daha mpv sınıfı araçlarla dolu favori listem. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Emre Şimşek yazdı:

Evet drift modu var ve müthiş dengeli bir araç. Baskı balata derdi de yok lastikleri değiştir devam:)

Bilmiyorum benim aklımı çeldi, çünkü bindim ve beğendim. Ha, Verso’dan kolay vazgeçebilir miyim bilmiyorum. Halen daha mpv sınıfı araçlarla dolu favori listem. 

Kalite hissi nasıl acaba? Bir vw gibi tok hissettiriyor mu? Direksiyon ford vs gibi mi mesela?

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Evren Erakçora yazdı:

Kalite hissi nasıl acaba? Bir vw gibi tok hissettiriyor mu? Direksiyon ford vs gibi mi mesela?

Kalite hissi şöyle

rijit bir yapısı var o yönden sürüşü golfu bence döver. Ama tabi golf de hiç kötü bir araba değil bu arada.

araba sağlam, direksiyon güzel tepkileri çok iyi, sadece iç trimde her yer plastik 😃

kapı içleri full plastik mesela:(

koltuklar parçalı deri çok hoştu ama..

kapıları kapatınca çıkan o ses bi golf değil:)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...