İçeriğe Yönlendir

MG 4 Electric


Emre Şimşek

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Emre Şimşek yazdı:

İstasyon bozuksa Mecbur kalınca kullanılabilecek bir sürü yer var aslında. Girip sanayide bir işletmeye bir miktar şarj edilebilir. Trifaz olsa yeter kanımca..

Sonuçta Bu arabalar elektrikle şarj oluyor dimi:)

Ama tabiki istasyonların yayılma hızı araç satışlarından hızlı olmalı. Bulunduğum ilçede var, bir çok avm’de var. Talep görürse mantar gibi türer çünkü akarı yok kokarı yok başında beklemeye gerek yok çok güzel iş valla..

sıkıntı yoğunluğun artmsında, arabalar biraz daha yayılsın yer bulmayı bırak çalışan alet bulamazsın, sanayide kimse sana gel şarj et demez, daha geçen sanayide dolaştım, 2-3 yer var evet, en yavaş en basit aletler var, wallbox misali,  bu dediklerin avurpada bile zor şuan, bizde kaos çıkar, hele biraz daha yayılsın seyret sen, o işin tam çalışması bizde şuan imkansız,  yağmur yağdımı yolları kazılan yıkılan çatısı çöken herşeyi göstermelik durumdayız, yüklenme halinde anında çökeceğinden emin olabilirsin. Daha fırındolusu ekmek lazım...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kafama göre bulabilsem hibrit alırdım. 
Müstakil evim olsa ve param olsa 2. Araç olarak elektrikli alırdım. 
 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Şehir içinde her gün 50+ km kullanılan 2. araç olabilir. Ama bizde aracın ilk alım fiyatı çok fazla. 5 sene araç değiştirmek istediğimde kimse 5 yıl önceki teknoloji ile üretilmiş, menzili düşmüş aracı almak istemeyecek. Bu en büyük sorun 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Bugün bayağı sağlam yağmur altında bir mekandan çıktım, önümdeki çocuk Tesla'sına bindi (25 plaka), abi Sapanca'ya gideceğim nereden çıkayım dedi, haritaya yazmadan gitme trafiğe belli olmaz dedim, içimden de ne güzel geziyorlar ailesiyle ama bu havada Sapanca'da ne yapacak dedim, arabama bindim, içerisi heme ısınınca aklıma geldi, çocuk Erzurum'a gidecek, Sapanca'yı şarj molası vermek için soruyor. Depomda 80 litre mazot olduğu aklıma geldi 2007 model arabama sarılıp ağladım. :D 

  • Mutlu 5
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Evde şarj istasyonun olmayacaksa elektrikli araç almak bana pek de karlı gibi görünmüyor. Buna özel güneş paneli yaptırmak ta mantıklı gelmiyor, çok maliyetli. 
Aracın menzilini dert etmemeliyim.  
Clio'nun hibritini bekliyorum. :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin

Site yahut apartmanda oturanlar için elektrikli araçlar büyük sorun. Sitede kendine ait şarj istasyonunkurmaya kalksan bir sürü izin falan almak gerekiyor. Müstakil ev lazım. Elektrikli araç firmalarından biri portatif bataya üretip batarya değişim merkezlerinde sadece bataryayı değiştirerek yola devam edilmesini sağlayacak bir proje üzerinde çalışıyordu. Şimdilik güzel çözüm olabilir. Şarj istasyonunda hazır şarj edilen bataryayı aracına takip devam etmek batarya teknolojisi gelişene kadar güzel yöntem olur bence. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Selim Bilgin yazdı:

Bugün bayağı sağlam yağmur altında bir mekandan çıktım, önümdeki çocuk Tesla'sına bindi (25 plaka), abi Sapanca'ya gideceğim nereden çıkayım dedi, haritaya yazmadan gitme trafiğe belli olmaz dedim, içimden de ne güzel geziyorlar ailesiyle ama bu havada Sapanca'da ne yapacak dedim, arabama bindim, içerisi heme ısınınca aklıma geldi, çocuk Erzurum'a gidecek, Sapanca'yı şarj molası vermek için soruyor. Depomda 80 litre mazot olduğu aklıma geldi 2007 model arabama sarılıp ağladım. :D 

Elektrikli araç asla uzun yol aracı değil. Ya 700-800km menzil koyacaklar, zaten 4-5 saatte bir mola verince şarja takmış olurum ya da şarj sürelerini kısaltıp 15dk ya falan indirecekler.

Kim ne derse desin, evde şarj imkanı olan ve şehiriçinde kullanacak olanlar için tasarlanmış şu aşamada. İlerleyen yıllar ne gösterir, bilinmez.

 

Deponunda maşallahı varmış. Benimkinin tam iki katı. Şehir içi kaç km yapıyor istanbul'da?

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Saim Ulaş Yılmaz yazdı:

Dikkatimi çeken bir model ama şöyle bir handikapı duyuruldu.

MG Tayvan fabrikası devreye girecekmiş(2024-2025). Bu durumda %40 ek gümrük vergisinden muaf %10 ek gümrük vergisine tabi olacaklarmış.

Tayvan fabrikası devreye girince bugünkü değerinden bir miktar kayıp olabilir.

Bu handikap değil ki ucuzlama sebebi

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Saim Ulaş Yılmaz yazdı:

Dikkatimi çeken bir model ama şöyle bir handikapı duyuruldu.

MG Tayvan fabrikası devreye girecekmiş(2024-2025). Bu durumda %40 ek gümrük vergisinden muaf %10 ek gümrük vergisine tabi olacaklarmış.

Tayvan fabrikası devreye girince bugünkü değerinden bir miktar kayıp olabilir.

Bu dezavantaj mı?

Yorum bağlantısı
Emin Önal
Saim Ulaş Yılmaz yazdı:

Dikkatimi çeken bir model ama şöyle bir handikapı duyuruldu.

MG Tayvan fabrikası devreye girecekmiş(2024-2025). Bu durumda %40 ek gümrük vergisinden muaf %10 ek gümrük vergisine tabi olacaklarmış.

Tayvan fabrikası devreye girince bugünkü değerinden bir miktar kayıp olabilir.

 

Güzel ve önemli bilgi. Araştırmak lazım.

 

Emre Şimşek yazdı:

Bu handikap değil ki ucuzlama sebebi

 

Mehmet Göktürk yazdı:

Bu dezavantaj mı?

 

Şuan alanlar için ,sıfırı ucuzlayınca, 2.el de değer kaybı artar demek istendi sanırım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Emin Önal yazdı:

 

Güzel ve önemli bilgi. Araştırmak lazım.

 

 

 

Şuan alanlar için ,sıfırı ucuzlayınca, 2.el de değer kaybı artar demek istendi sanırım.

Binmeyecekse almasın kerata

Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz

 

Mehmet Göktürk yazdı:

Bu dezavantaj mı?

 

1 sene sonra fiyatı ciddi düşeceğini bilerek, bugün bu aracı alır mısınız ?  

(2. el değer kaybına ek olarak)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Eyüp Çetin yazdı:

Site yahut apartmanda oturanlar için elektrikli araçlar büyük sorun.

sekttörün bildiği ama dile getirmediği, pazar payını sınırlayıcı en büyük unsur olacak bu. Yani bütçemiz içinde olsa da istesek te satın alamayacağımız seçenekler bol artık, dünya arabası kavramı bitmiştir, coğrafyalara özel üretimler var

Mehmet Ozyurek yazdı:

2. Araç olarak elektrikli alırdım. 

2 ton 5 mt. olmaz evin 2. arabası

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Çağlar Bayur yazdı:

 

2 ton 5 mt. olmaz evin 2. arabası

Fatihin kullandığı pilliden falan alırdık ya.. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

Fatihin kullandığı pilliden falan alırdık ya.. 

söz konusu ev nasıl bir malikhane şimdi merak ettim, 2. araba olarak 47800 usd lık araba alınıyor?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Saim Ulaş Yılmaz yazdı:

 

 

1 sene sonra fiyatı ciddi düşeceğini bilerek, bugün bu aracı alır mısınız ?  

(2. el değer kaybına ek olarak)

İhtiyacım varsa alırım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Sani Gerşon yazdı:

Elektrikli araç asla uzun yol aracı değil. Ya 700-800km menzil koyacaklar, zaten 4-5 saatte bir mola verince şarja takmış olurum ya da şarj sürelerini kısaltıp 15dk ya falan indirecekler.

Kim ne derse desin, evde şarj imkanı olan ve şehiriçinde kullanacak olanlar için tasarlanmış şu aşamada. İlerleyen yıllar ne gösterir, bilinmez.

 

Deponunda maşallahı varmış. Benimkinin tam iki katı. Şehir içi kaç km yapıyor istanbul'da?


en fazla sizinki kadar :) 

 

tesla model Y’nin türkiye’de pil değişim ücreti işçilik dahil 500.000 liraymış. 
 

1500 tam döngüden 600.000km menzili varmış. Normal şartlarda. 

Yorum bağlantısı
Ali Uymaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


en fazla sizinki kadar :) 

 

tesla model Y’nin türkiye’de pil değişim ücreti işçilik dahil 500.000 liraymış. 
 

1500 tam döngüden 600.000km menzili varmış. Normal şartlarda. 

Direk 83 kuruş pil maliyeti var bunu hesaba koyarsak ekonomik olma özelliğini yitirir diye düşünüyorum 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Uymaz yazdı:

Direk 83 kuruş pil maliyeti var bunu hesaba koyarsak ekonomik olma özelliğini yitirir diye düşünüyorum 


600 bin’de diğer arabalar kaç kere motor şanzıman revizyonu yapar. Bu önemli. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


600 bin’de diğer arabalar kaç kere motor şanzıman revizyonu yapar. Bu önemli. 

600 bin km de hiçbir araba motor yapmadan yürümez. 600 e gelene kadar çook ağır bakımlar var. Kaldı ki 10 sene sonra pilin fiyatı ucuzlar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


en fazla sizinki kadar :) 

 

tesla model Y’nin türkiye’de pil değişim ücreti işçilik dahil 500.000 liraymış. 
 

1500 tam döngüden 600.000km menzili varmış. Normal şartlarda. 

:shok: km başına 1 tl ye yakın yakmadan tüketiyor desene

Ali Uymaz yazdı:

Direk 83 kuruş pil maliyeti var bunu hesaba koyarsak ekonomik olma özelliğini yitirir diye düşünüyorum 

vesile ile bir ecnebi ceo, biz hiç bir zaman daha ucuza gezeceksiniz demedik demişti

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


600 bin’de diğer arabalar kaç kere motor şanzıman revizyonu yapar. Bu önemli. 

200 bin de bir manyaq gibi revizyon yapsak 50 bin x 3 yapar 600 bin km için

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

:shok: km başına 1 tl ye yakın yakmadan tüketiyor desene

vesile ile bir ecnebi ceo, biz hiç bir zaman daha ucuza gezeceksiniz demedik demişti

200 bin de bir manyaq gibi revizyon yapsak 50 bin x 3 yapar 600 bin km için


50 bine motoru indirip yerde bırakırlar sadece :) 

 

@Mehmet Göktürk 600.000km / 2 kadar çalışan hibritler var mesela. Ekranda 600. Motor çalışması 300

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Çağlar Bayur yazdı:

50 bin

Bu paraya nerede yapıyorlar?

Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz
Çağlar Bayur yazdı:

:shok: km başına 1 tl ye yakın yakmadan tüketiyor desene

vesile ile bir ecnebi ceo, biz hiç bir zaman daha ucuza gezeceksiniz demedik demişti

200 bin de bir manyaq gibi revizyon yapsak 50 bin x 3 yapar 600 bin km için

 

60 Bakım ne kadara mal olur onu da hesaplamak lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...