İçeriğe Yönlendir

Bir Garip Kasko - Tamir Hikayesi


Gencay Bengli

Recommended Posts

Gencay Bengli

Güncel bir bilgi olması açısından sizlerle bir kasko sürecini paylaşmak istedim. Değer verip okuduğunuz için şimdiden teşekkür ederim.

Çocukluk arkadaşımın 2008 polo aracı 2 ay önce maddi hasarlı bir kazada hasar aldı. Kusur %100 karşı tarafa verildi. Araç kasko poliçemizin hükümleri doğrultusunda istediğimiz anlaşmalı özel servise çekildi. Yapılan incelemeler doğrultusunda 40.günde araca pert kararı verilerek 370bin tl tarafımıza teklifte bulunuldu. Benzer özellikteki ilanları bularak 450bin lira istediğimizi, bulduğumuz muadil araçlarla birlikte itiraz ettik. Aradan 2 hafta geçtikten sonra araca onarım yapılması kararı çıktı.  Aracımız tamamen orjinal bir araç olduğu için kasko poliçelerimizi geçmişten beri orjinal parça olacak şekilde oluşturduk.( aracımızın geçmişi temiz kaza boya değişen hiçbir şey yok) Geleyim hikayenin garip kısmına.

Tamircimiz ilgili parçaların listesini çıkartarak expertize bildirdi. Expertiz de kendi bir araştırma yaparak( sanırım anlaşmalı olduğu parçacılar var) bize parçaların 17bin tl fazla olduğunu söyleyerek tamir sürecini durdurdu. Bizde;

- Bizim için sorun değil siz bize bu parçaları getirin biz tamire başlayalım dediğimizde.

- Benim elimde parçalar yok diye söyleyip, aracın oradan alıp kendi tamircisine çekileceğini, kabul edilmemesi durumunda dosyayı açık bırakacağını dava yolunun da açık olduğunu belirterek bize  afedersiniz ama saçma salak bir cevap verdi. Adama sormazlar mı sen bu fiyatı olmayan parçalar üzerinden nerden ne şekilde aldın?

Şimdi bütün bu olanlarda para teklifi aşaması hariç bütün süreç tamirci ve expertiz arasında gerçekleşti.

Geleyim mağduriyetlere, süreç takdir edersiniz ki çok uzun sürdü. Araç sovtaj aşamasındayken ( pert ya da hangi aşama ise) 40 gün boyunca ikame araç alamadık.  Teklif edilen rakam ile kendimize ağır hasar kayıtlı bir aracı bile zor alabiliriz kaldı ki muadil araçlar bulmamıza rağmen bizi hiçbir şekilde muhattap almayarak süreci tamamen kendi kafalarına göre yönetmekteler. 

60 gün oldu parça listesi çıkarılması durumunda daha arabaya bir tornavida değmedi.

Güncel durumumuz Expertiz ile ilgili olarak Aksigorta'ya şikayet oluşturduk. Pazartesi exper ile bizzat görüşeceğiz. 

Kasko firmamız AK sigorta, 

( eğer başarabilirsek aracı tamir ettirdikten sonra, değer kaybına başvurup, değer kaybını aldıktan sonra aracı makul bir fiyata satışa çıkartacağız.)

 

  • Beğen 4
  • Üzgün 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Sayın Mehmet Özyürek, canı yanan bir hasta için acilden bekleniyorsunuz.... :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Berke Kaya

Araç kendi tamircisine çekildiğinde gerçekten orjinal parça mı kullanacak burası muamma, orjinali temin edemediğini söyleyip neden kendi özel servislerine çektirmek istiyorlar.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Geçmiş olsun, bence en büyük hata yetkili servise çekilmemesi olmuş. 

 

Oldukça uzun süre geçmiş ve bence hukuki olarak bir destek alın

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ali Cihangiroğlu yazdı:

Sayın Mehmet Özyürek, canı yanan bir hasta için acilden bekleniyorsunuz.... :)

 

Kaza anından beri Gencay a yardımcı olmak için elimden geleni yapıyorum. 
Kaza tutanağını ve aracın resimlerini gördüğüm andan itibaren bu yaşayacaklarının hepsini anlatıp, tedbir almaları yönünde yönlendirmelerim oldu. 
Ancak ne yazık ki acentesi olmadığım için daha fazla desteğim olamadı.  
Devamında ise ne yazık ki eksperin aracı istediği servise götürüp yan sanayi veya çıkma parçalarla onarıp yaptıracağını düşünüyorum. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Burdaki en büyük etken emminin tavsiye ettiği şirketler arasında olmayan bir şirket görüyorum.. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Koray Demir yazdı:

Geçmiş olsun. Bu durumda acente mi önemli yoksa kasko şirketi mi? 


Bu dosyada şirket ön planda ancak  acenteden de sıfır destek olduğunu görüyorum. 
 

Berke Kaya yazdı:

Araç kendi tamircisine çekildiğinde gerçekten orjinal parça mı kullanacak burası muamma, orjinali temin edemediğini söyleyip neden kendi özel servislerine çektirmek istiyorlar.


Şirket ekspere bir rakam verdi muhtemelen. 
Bu rakamı geçmeden bitir bu dosyayı dedi. 
Yukarda yazdığım gibi muhtemelen orijinal çıkma veya yan sanayi devam. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Gencay Bengli
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Kaza anından beri Gencay a yardımcı olmak için elimden geleni yapıyorum. 
Kaza tutanağını ve aracın resimlerini gördüğüm andan itibaren bu yaşayacaklarının hepsini anlatıp, tedbir almaları yönünde yönlendirmelerim oldu. 
Ancak ne yazık ki acentesi olmadığım için daha fazla desteğim olamadı.  
Devamında ise ne yazık ki eksperin aracı istediği servise götürüp yan sanayi veya çıkma parçalarla onarıp yaptıracağını düşünüyorum. 

Mehmet abi sağolsun bizi sahipsiz bırakmadı, kendisine teşekkür ediyorum. Süreç çok meşakatli.

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Poliçelerde bu süreçlerin zamanları için bir sınırlama yok mu, mesela süreç 1 yıl sürerse , sigortalı dava açmadan hak talep edemiyor mu? 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

demekki Kaskoda, bayide önemli, boşamı tonla para veriyoruz orjinal olacak diyoruz, yok öyle yan sanayi falan, yetkili servise gider yapılır araç, haa sonrasıda servisle uğraşıyoruz, adamlar orjianli saklayıp tamirli yada yan sanayi parçayı çaktırmadan takıyorlar ama orjinal parasını alıyorlar orjinal parçayıda başkasına satıyorlar devran dönüyor, başıma geldi biliyorum, bu işin her yönü sakat....

kasko-bayii-servis düzgün olmalı ve siz arabadanda parçadanda anlamalısınız....

 

ben servise parçam geldiğinde kontrol eder sonra takın derim, bunuda baştan söylerim, ben onaylamdan parçayı takamazlar, takarlarsa orjinalliğini kanıtlamak zorunda kalırlar, yok öyle yağma...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Gencay Bengli

Burda da görüyorumki rayiç değer, parça kullanımı, istenilen servis, ikame araç poliçemize ne eklettiysek hiçbiri bizim tarafımıza kullanılmıyor. Bundan dolayı da firma seçimi ve sigortacı çok değerli

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

aracı görmedim ama %99 ihtimal ile, eksperin kabul ettiği son tamir rakamını nakit olarak alırım, kendim götürüp yaptırırım böyle bir durumda. en başta yapardım yoksa böyle sistem böyle süründürmeye açık.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Çağlar Bayur yazdı:

aracı görmedim ama %99 ihtimal ile, eksperin kabul ettiği son tamir rakamını nakit olarak alırım, kendim götürüp yaptırırım böyle bir durumda. en başta yapardım yoksa böyle sistem böyle süründürmeye açık.

Bu durumda işçilik kdv sini kesiyorlar. 
Ha yine de kurtarır. O da ayrı konu. 

Yorum bağlantısı
Recep Yavuz
Gencay Bengli yazdı:

Burda da görüyorumki rayiç değer, parça kullanımı, istenilen servis, ikame araç poliçemize ne eklettiysek hiçbiri bizim tarafımıza kullanılmıyor. Bundan dolayı da firma seçimi ve sigortacı çok değerli

 

Rayiç bedel kaskoyu yenilerken belirlenen poliçedeki değer midir? Size o değerden daha düşük bir rakam mı teklif edildi? Ben yıllar önce ERGO sigortada böyle bir sorun yaşamıştım. 2 ay pert olan aracımın parasını alamadım. Bu şirket o dönem Almanya' ya satılmıştı. Bir kaç gün araştırma yapıp CEO' larından birine mail ile ulaştım. Sonrasında hiç unutmuyorum, bir pazar günü maile geri dönmüştü. "Eğer Çarşamba günü mesai saatine kadar paranızı almazsanız beni tekrar bilgilendirin" yazmıştı. Sigorta merkezine durumu bildirdim. Akşam 17:00 ' de paramı yatırmışlardı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

Bu durumda işçilik kdv sini kesiyorlar. 
Ha yine de kurtarır. O da ayrı konu. 

kessin, 3 günde hesabıma yatırsın beni araba ile başbaşa bıraksın bişi denicem

Recep Yavuz yazdı:

Rayiç bedel kaskoyu yenilerken belirlenen poliçedeki değer midir? Size o değerden daha düşük bir rakam mı teklif edildi? Ben yıllar önce ERGO sigortada böyle bir sorun yaşamıştım. 2 ay pert olan aracımın parasını alamadım. Bu şirket o dönem Almanya' ya satılmıştı. Bir kaç gün araştırma yapıp CEO' larından birine mail ile ulaştım. Sonrasında hiç unutmuyorum, bir pazar günü maile geri dönmüştü. "Eğer Çarşamba günü mesai saatine kadar paranızı almazsanız beni tekrar bilgilendirin" yazmıştı. Sigorta merkezine durumu bildirdim. Akşam 17:00 ' de paramı yatırmışlardı.

made in Türkiye,

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Çağlar Bayur yazdı:

 sistem böyle süründürmeye açık.

 

Sırf bu yüzden teklif ettikleri 370 alınıp beddua edilebilirdi. 

 

 

 

Gencay Bengli yazdı:

hiçbir şey kabul edilmemesi durumunda dosyayı açık bırakacağını dava yolunun da açık olduğunu belirterek bize  afedersiniz ama saçma salak bir cevap verdi.

 

Geçmiş olsun. Maalesef size saçma salak gelen cevap onlar için en güzeli. Dava açılınca 3 senede sonuçlanacağını biliyor.  O zaman sana istersen 500 bin bile verir. Çünkü başımıza geldi. Dava açıp kazandık ama 3 sene sonra. Kaza esnasında vermeleri gereken parayı yüzde 9 faiziyle ödediler. İşlerine geliyor. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Recep Yavuz yazdı:

Rayiç bedel kaskoyu yenilerken belirlenen poliçedeki değer midir? Size o değerden daha düşük bir rakam mı teklif edildi? Ben yıllar önce ERGO sigortada böyle bir sorun yaşamıştım. 2 ay pert olan aracımın parasını alamadım. Bu şirket o dönem Almanya' ya satılmıştı. Bir kaç gün araştırma yapıp CEO' larından birine mail ile ulaştım. Sonrasında hiç unutmuyorum, bir pazar günü maile geri dönmüştü. "Eğer Çarşamba günü mesai saatine kadar paranızı almazsanız beni tekrar bilgilendirin" yazmıştı. Sigorta merkezine durumu bildirdim. Akşam 17:00 ' de paramı yatırmışlardı.

Standart kaskolarda Kasko yapıldığı tarihteki değerin bir önemi yoktur. 
Rayiç bedel kavramı kaza tarihindeki piyasa değerini işaret eder. 

Bazı şirketlerdeki bazı poliçelerde araç bedeli kasko bedelini geçemez şartı vardır. 
Bazı şirketlerin bazı poliçelerinde ise kaza tarihindeki rayiç bedel, kasko tarihindeki kasko bedelinin enflasyon oranında artırılması sonucunda  bulunan değeri geçemez yazar. 
Bazı kötü niyetli şirketlerin bu tür poliçelerde 15 yaşın altındaki araçlarda kasko bedelini çok düşük tuttuğunu da görüyorum.


 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Eyüp Çetin yazdı:

Dava açılınca 3 senede sonuçlanacağını biliyor. 


Eksperin bile 155 bin rayiç bedel belirlediği araca 120 bin verip, dava yolunuz açıktır dediler. 
75 bin eden passata 53 bin verip. Dava yolunuz açıktır dediler. 
Şahit olduğum bu hikayeler eski ama oran eskimez. 75 edene 53 vereni 750 edene 530 vermiş gibi yorumlayabiliriz. 
Ha hiç biri dava açmadı.  
23 yıldır sektördeyim. O kadar çok saçmalık duyduk ki.  
4 arkadaş eğlenmeye gidiyor. 3 ü alkol alıyor. Biri ben araç kullanacağım diye alkol almıyor. Kaza yapıp yaralanıyorlar. Alkol ölçümleri yapılıyor. Sürücü alkolsüz tabi. 
Sigorta şirketi dosyayı red ediyor. 
Alkolsüz olan sürücüye,  aracı kullandığını ispat et deniyor. 
 

Belgeli, delilli, şahitli Küçük kazayı her şirket ödüyor. 
Her şirket yol yardımı gönderiyor. 
Muallak olan, tek taraflı olan, kesin delilleri olmayan kazalar ve büyük kazalar gerçek yüzlerinin görünmesini sağlıyor.  
 

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

Alkolsüz olan sürücüye,  aracı kullandığını ispat et deniyor. 

kullanmadığımı ıispat et diyebilir , norveçte falan yani

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Necat Ertan

İlginç bir anektod vereyim; Kasko sigortacınız ve poliçeniz iyi değilse, kusurun tamamı karşıdaysa ve hasar miktarı 120 bin lirayı geçmiyorsa hasar dosyanızı karşı yan zorunlu sigortadan açmanız daha mantıklı olabiliyor.  Zira, kasko poliçelerini çoğu zaman dikkatlice okumuyoruz.  Anlaşmalı, anlaşmasız yetkili ve özel servis vs diyerek çok fazla ayrım ve buna göre ödeme kuralı getirebiliyorlar.  
 

Sigorta Tahkim Komisyonu bu tarz uyuşmazlıkları 6-8 ay gibi sürede çözüyor aslında.  Her olayın kendine göre farklı, avantajlı çözüm yolları oluyor.  Elimde buna benzer bine yakın dosya var.  Uygulamadaki bu mağduriyetleri takip eden bir hukuk sektörü oluşmuş durumda.  

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Aydın Sert

Çok geçmiş olsun.

Hem firma hem de acentenin önemi çok büyük.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Gencay Bengli

40 yaşındayım. 18 yaşından beri araba kullanıyorum. 2013 yılından beri de adıma ruhsatlı araç kullanıyorum. Çok şükür kayda değer bir kazam da yok. 

Kasko yaptırırken ihtiyaçlarım doğrultusunda ( Mehmet abi iyi bilir) ince eleyip sık dokuyorum. İnsan başına gelmeyince anlayamıyor; ama Kasko firmalarının tüketiciye "dava yolunuz açıktır" diye bir cümle kullanıp, sizi sallamaması beni rahatsız ediyor. İyi o zaman bizde poliçenin son taksitlerini ödemeyelim dava yolu açıktır diyelim de anamızdan emdiğiniz sütü burnumuzdan getirin öyle mi? İşin şakası bir yana mağduriyetlerin bu denli fazla yaşandığı bir ortamda Kasko firmalarının daha titiz çalışması gerektiğini düşünüyorum. Kasko dediğin kaza anından itibaren senin yanında olan firmadır. İkame aracını hemen veren, dosya takibinde muhattap bulabildiğin, pert aşamasında ortada buluşabildiğin, tamirde 3-5e bakmayan olmalıdır.  

Eskiden maaşımızın bir kısmı ile kasko yaptırırken, şimdi 1 maaşımızı kaskoya bırakıyoruz. 

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...