İçeriğe Yönlendir

Stonic te 1.0 Turbo mu ? 1,4 Atmosferik mi ?


Erhan Doruk

Recommended Posts

Erhan Doruk
(düzenlendi)

Stonic araştırıyorum. Aynı donanımda iki motor seçeneği var. 
 

1,4 mpi 100bg otomatik 6 vites tork 133/4000 devir

1.0 100 bg dct otomatik 7 vites tork 172/1750 devir


pazarlık ettiğim rakamlar;
1,4 olan 2022 model 16bin km 800 bin

1.0 olan 2023 model 7bin km 900 bin

 

sizce 100 bin fark vererek 1.0 olanı almak mantıklı mı?

 

yılda 2500km civarı yapacak. Uzun yol yok. Kısa mesafe kullanım turboya zarar verir mi? 

tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin

Kimin kullanacağı da önemli. Şayet kendim kullanacak olsam turbolu olanı tercih ederdim ama eşim kullanacaksa çok da mühim değil turbolu olması. Sadece şehir içi kullanımda atmosferik olması sıkıntı olmaz bence. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Bir bayan kullanıcaksa kesinlikle 1.4 mpi . Bu yeni nesil 1.4 mpi motorlarda 8 tane enjektör var. Öyle eski dandik bir motor değil yani. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

2500km az ucuz olan alınıp geçilebilir ama yıl farkı, motor farkı, km farkı da var, 1.0 tercih edilebilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can

6 ileri tam otomatik, 7 ileri olan çift kavrama. Şehir içinde bir de kadın kullanacaksa(arabacı olmadığını varsayıyorum) tam otomatik daha az sorun çıkarır. Ama bir gün bagajı yükleyip dağ bayır tepe gezelim derseniz 1.0 turboyu ararsınız. Yakıt tüketimi de 1.4 mpi de bi tık fazla olacaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Bir bayan kullanıcaksa kesinlikle 1.4 mpi . Bu yeni nesil 1.4 mpi motorlarda 8 tane enjektör var. Öyle eski dandik bir motor değil yani. 


emin miyiz? Mpi diyor. Kappa 2’de hem port hem direkt enjeksiyon var mı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Bu yeni nesil 1.4 mpi motorlarda 8 tane enjektör var

merso SL gibi yani ?

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Hacı 8 enjektörlü işte. MPİ motorda 8 tane küçük enjektör koymuşlar. 

 

ADCreHfPVRXji4HpYTRYXvfQTK566dzFU9MhRM-jtQKp0wS0d69icu6AjXZaJ9vcycdVp3TZShjFF2L3yOhtPXJz-8HViVAWyRRe0rQlnmr3vTA3DFcOrOuNLwPJuEwZ3UsWFSCe6LKycBdXTdLW_ABnzzaCFMLr-b4QOir5nduNMdGQNyeQG2qkaXX4Le_YWVRlFxpdRSilcL42AvjfHibuVaImZ9iW0AEy9KD43fxxQ-bL3A-2fYTelNUHvC-JufnmZscR95PbQouyGkbVrvM2KeJvzmzgL5bkSpoiPvcTWN40oMkmnGh2IVq8C4yphjY8J-kSyumansL8EmH_caovin4rYcS09huiE5t7qoo9s4u_yV1hI61C3gnONV0mjcDaYuvERj0dMu3y3jj1eN8l4sq4FNqjasTQeBEVbZ9Hj8pHXhWjqymeN70VqJQSEmzyn8pftbWaxq3Tp1FqPFcADhU1Qmwx4meQhO3OQ1zkxSByWc5mDwrKurN3ZErMCx9ogXv7TWtbdTGmbd7KC14xGnntytOh5_1HzTd4J-yvFarc7OwVQvVHNfAbKjNsZU49rJxK_K1RFu6RGVuK9vluUd4RP-O8rm5jS9Yb0IiKirUeti7o92BMui3LaKkS9cVzXdIb-aGVX0k5H2POIEB1Y13XXff0GAUmX-CKqlAxl91k5fej29ZEB_NEiue41ueSH5v-CCsA5bjznjNYRMVeufUSdGWdNhuM7KsNOjzMjZrMkFjcZsq7Tmu071ezd_tvHxUT2UuGY-fWbHsSwEc6DuPRtKubDkIyN70fmPB-2V7isniDgfKdCUFbJXQhlFMbUn6DlBrOwIkldN5T8gu8DfnvTZP8PkZ-DoOWulUhb2-iJ9mKmZhdXlxbkP9PmmNikCTyaEq9kENr6DrBEuQZzZSMZ56XMJpSf0V5Vvac42R0=w1600-h720-s-no-gm?authuser=0


8’i de port enjektör mü? Direkt yok mu

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


8’i de port enjektör mü? Direkt yok mu

 

yahu benim arkadaş geçtiğim ay almış bu arabayı 2020 model  1.25 motor ama 8 enjektörlü. Kısıtlı sayıda gelmiş olmalıki, 1,4 versiyonu varmı yokmu bulamadım. bana yeni motorların 8 enjektörlü olduğunu söyleyip bu resmi göndermişti. 2023 modellerde yine 4 enjektör var görünüyor. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

yahu benim arkadaş geçtiğim ay almış bu arabayı 2020 model  1.25 motor ama 8 enjektörlü. Kısıtlı sayıda gelmiş olmalıki, 1,4 versiyonu varmı yokmu bulamadım. bana yeni motorların 8 enjektörlü olduğunu söyleyip bu resmi göndermişti. 2023 modellerde yine 4 enjektör var görünüyor. 


8 deyince toyota’nın dinamik fors motorundaki şey aklıma geliyor. Hem port hem direkt enjeksiyon sistemi. Ama bu kappa 2 motorunda baktığım kadarıyla göremedim onu. 
 

yakıt için yüksek basınç pompası var mı mesela?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Tüketim, güç, yaş olarak 1.0 her türlü önde. Ben olsam 1.0 ile ilerlerdim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


emin miyiz? Mpi diyor. Kappa 2’de hem port hem direkt enjeksiyon var mı

4 enjektörlü. 8 tane varsa diğer 4’ü söküp satayım. Zira bi işe yaramıyor ☺️

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

hangisine lpg takılabiliyor ise onu alırdım


lpg’ye geçmeden stop edecek ama

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


lpg’ye geçmeden stop edecek ama

amaç farklı, bentleye bile menzil artırmak için takılabilir mesela

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

amaç farklı, bentleye bile menzil artırmak için takılabilir mesela


millet şimdiden 300km menzile tamam diyor. Fazlasına gerek yok diyor

Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan
Erhan Doruk yazdı:

yılda 2500km civarı yapacak. Uzun yol yok. 

Yani ayda 200 km kullanacaksaniz mantikli olan ucuz olani tercih etmek. 

Erhan Doruk yazdı:

Stonic araştırıyorum. Aynı donanımda iki motor seçeneği var. 
 

1,4 mpi 100bg otomatik 6 vites tork 133/4000 devir

1.0 100 bg dct otomatik 7 vites tork 172/1750 devir

Normal bir kullanım olacaksa ayda 2000 km ve ustu için kesinlikle 1.0 olan motor. Zevki ve ekonomisi tartişilmaz. 

 

Erhan Doruk yazdı:

Kısa mesafe kullanım turboya zarar verir mi? 

Anladığım kadari ile bu aracı bayan kullanacak. Evet kesinlikle zarar verir siz kesinlikle 1.4 mpi tork konvertörlü alın. 

Otoparkta komşumun eşi kontağa basmasi ile gözden kaybolmasi bir oluyor. Kadın aracını sanki soyguncu kovalıyormuş gibi kullanıyor. :biggrin:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


millet şimdiden 300km menzile tamam diyor. Fazlasına gerek yok diyor

derler derler, onlar asfalttan dışarı çıkamayanlar, -10C de gece ormanda kalırsan menzili mumla ararsın

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Bayan kullanıcının neden turbo motoru öldüreceği algısı var ben ona şaşırıyorum. Şirket araçlarında, kiralıklarda ölmüyor bunlar.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

Bayan kullanıcının neden turbo motoru öldüreceği algısı var ben ona şaşırıyorum. Şirket araçlarında, kiralıklarda ölmüyor bunlar.


yaşadığını mı iddia ediyorsun

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

1.4 tercih ederim bu şartlarda ve özellikle araç epeyce sene çok km yapmadan elde kalacaksa.

Ancak, yıllık vergisi de farklı olacak. kaç lira fark var

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


yaşadığını mı iddia ediyorsun

Anlamadım demek istediğini ama 600 küsür km de kangoo var şirkette. Tepesine inen binen belli değil. Yok motor ısınmamış yüklenme yok durunca bekle hemen stop etme hayatında karşılaşmamış alet. Bayanda neden ölüyor onuj mantığını yazsana bi?

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
İlkay Başaran yazdı:

Anlamadım demek istediğini ama 600 küsür km de kangoo var şirkette. Tepesine inen binen belli değil. Yok motor ısınmamış yüklenme yok durunca bekle hemen stop etme hayatında karşılaşmamış alet. Bayanda neden ölüyor onuj mantığını yazsana bi?

Yanlış düşünüyorsun @Tansu Kalafatoğluna göre hybrid dışındaki büyün turbo ve lpg li araçları erkenden ölüyor, @Ali Cihangiroğluna görede bütün hybrid ler ölü ama priuslar 20~30 yıldır dünyada az yakarak dolaşıyor. Bu ikisini bir araya getirip @Servet Aydınna havale etmek lazım. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...