İçeriğe Yönlendir

Stonic te 1.0 Turbo mu ? 1,4 Atmosferik mi ?


Erhan Doruk

Recommended Posts

İlkay Başaran
Metin Uzunoğlu yazdı:

Yanlış düşünüyorsun @Tansu Kalafatoğluna göre hybrid dışındaki büyün turbo ve lpg li araçları erkenden ölüyor, @Ali Cihangiroğluna görede bütün hybrid ler ölü ama priuslar 20~30 yıldır dünyada az yakarak dolaşıyor. Bu ikisini bir araya getirip @Servet Aydınna havale etmek lazım. 

Bunlar hep gizli hayranlık hocam :) ellerini çok belli ediyorlar.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Bugün 1.0 T-gdi olanı kullandım. Motor ve vites hoşuma gitti. Süspansiyonlar sert ve yalıtım zayıf. Yarın eksper ve serviste problem çıkmazsa aracı alacağız. 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

Anlamadım demek istediğini ama 600 küsür km de kangoo var şirkette. Tepesine inen binen belli değil. Yok motor ısınmamış yüklenme yok durunca bekle hemen stop etme hayatında karşılaşmamış alet. Bayanda neden ölüyor onuj mantığını yazsana bi?


Kıvırıyorsun. Ölümden bahsediyorduk. Konuyu değiştiriyorsun. Neler yaptıysan o kangooyla 

 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Kıvırıyorsun. Ölümden bahsediyorduk. Konuyu değiştiriyorsun. Neler yaptıysan o kangooyla 

 

Ben yine anlamadım ne demek istediğini. Bere giymedin dimi arabayı kullanırken? 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

Ben yine anlamadım ne demek istediğini. Bere giymedin dimi arabayı kullanırken? 

 

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Erhan Doruk yazdı:

Stonic araştırıyorum. Aynı donanımda iki motor seçeneği var. 
 

1,4 mpi 100bg otomatik 6 vites tork 133/4000 devir

1.0 100 bg dct otomatik 7 vites tork 172/1750 devir


pazarlık ettiğim rakamlar;
1,4 olan 2022 model 16bin km 800 bin

1.0 olan 2023 model 7bin km 900 bin

 

sizce 100 bin fark vererek 1.0 olanı almak mantıklı mı?

 

yılda 2500km civarı yapacak. Uzun yol yok. Kısa mesafe kullanım turboya zarar verir mi? 

1,4 mpi elite paket bayon 1050 tl 1.0 gdi kuru kavrama şanzımanla style plus paket de 1050 tl sıfr 1,4 mpi stokda yok turbo olan stokda var dün benımde kafam karısdı mpi+tam otomotıkmı yoksa 1.0 mı dıye 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


yaşadığını mı iddia ediyorsun

Benim dci. Marşa bas yürü 12yıldır

92681A3C-7661-4E40-B1AC-6D8E46D66447.jpeg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Servet Aydın yazdı:

Benim dci. Marşa bas yürü 12yıldır

92681A3C-7661-4E40-B1AC-6D8E46D66447.jpeg


akü lambası niye yanmıyor abi. Ne bağladın ki :) 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Servet Aydın yazdı:

Şarj lambası yanmaz. Problem barsa yazıyor ekranda


kontak açınca akü lambası yanmıyor mu yani


 

akıllı işi. Zaten yanması saçma :) 

 Ama o zaman motor lambası da yanmasın. Problem yoksa niye yanıyor yani :) 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Servet Aydın yazdı:

Benim dci. Marşa bas yürü 12yıldır

 

Maşallah diyelim.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Metin Uzunoğlu yazdı:

Yanlış düşünüyorsun @Tansu Kalafatoğluna göre hybrid dışındaki büyün turbo ve lpg li araçları erkenden ölüyor, @Ali Cihangiroğluna görede bütün hybrid ler ölü ama priuslar 20~30 yıldır dünyada az yakarak dolaşıyor. Bu ikisini bir araya getirip @Servet Aydınna havale etmek lazım. 

hibiritler hikayedir :) priusu dünyada dönüyor ama ne gözle bakılıyor.... ara geçiş aracıdır kibritler....

 

günümüzde en sağlam garanti araç benzinli araçtır, şuan için böyle, bakalım ne kadar gidecek, şu kesin ama başka birşeyşer çıkana dek gidecek, bu günümüz hibritleri yada elektrikli arabaları değil ama, farklı birşeyler yapmak zorundalar, tam elektrikli olarak ama....

elektrikliye biraz daha gireyim, şahsen asla ve kati 2. el elektrikli almam, birkere çok hızlı değişim yaşanıyor, hızla demode oluyorlar, tek şansları var bir şekilde tek şarjla ve sürekli 110 la giderken 700-1000 km arası kesintisiz gidebilmeleri, yoksa alayı hikaye bu pillerle...

şimdi bakıyorum avrupadan fazla bizde satış oluyormuş, bizim millet böyledir hurraaa :) yarın çoğalsın bu araçlar şarj etmesi vs görsünler 2. eldede satamayacaklar o zaman göreceğim ben, izle ve gör...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


kontak açınca akü lambası yanmıyor mu yani


 

akıllı işi. Zaten yanması saçma :) 

 Ama o zaman motor lambası da yanmasın. Problem yoksa niye yanıyor yani :) 

Self test için bişeyler uyarı vermeli 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Servet Aydın yazdı:

Benim dci. Marşa bas yürü 12yıldır

 

normal, bende 13 sene kullandıydım tdci psa dizel, 5-6 sene oldu üstüne alanda, hala tık demeden kullanıyor :)

Erhan Doruk yazdı:

Stonic araştırıyorum. Aynı donanımda iki motor seçeneği var. 
 

1,4 mpi 100bg otomatik 6 vites tork 133/4000 devir

1.0 100 bg dct otomatik 7 vites tork 172/1750 devir


pazarlık ettiğim rakamlar;
1,4 olan 2022 model 16bin km 800 bin

1.0 olan 2023 model 7bin km 900 bin

 

sizce 100 bin fark vererek 1.0 olanı almak mantıklı mı?

 

yılda 2500km civarı yapacak. Uzun yol yok. Kısa mesafe kullanım turboya zarar verir mi? 

cevap: 1.0 turbo (ama gönül isterki motor 4 silindir olsun, 3 silindir hep? )

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
Ali Cihangiroğlu yazdı:

normal, bende 13 sene kullandıydım tdci psa dizel, 5-6 sene oldu üstüne alanda, hala tık demeden kullanıyor :)

cevap: 1.0 turbo (ama gönül isterki motor 4 silindir olsun, 3 silindir hep? )

Bende 1.0 a karar kıldım. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Recep Demirci

Hayırlı olsun. Stonic tasarım boyut ebat olarak gayet güzel bir araç. 

 

Peki DCT şanzıman nasıl. İleride kavrama,baskı balata gibi masraf çıkartma olasılığı ne düzeyde.

Kullananlar bu konuda tecrübelerini söylerse istifade etmiş oluruz.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Recep Demirci yazdı:

Hayırlı olsun. Stonic tasarım boyut ebat olarak gayet güzel bir araç. 

 

Peki DCT şanzıman nasıl. İleride kavrama,baskı balata gibi masraf çıkartma olasılığı ne düzeyde.

Kullananlar bu konuda tecrübelerini söylerse istifade etmiş oluruz.


egea’daki dct ile aynıysa yavaş şanzıman ama sorunu da pek yok. Dsg kadar hızlı değil ama daha sorunsuz diyebiliriz 


@Ali Cihangiroğlu geçiş arabası dediğin araba 26 yıldır yollarda. Kaportası çürüdü artık :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

ben olsam 1.0 alırım şehir için tork çok önemli. diğeri daha az yakmazki.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

yakıt önemli değil burada. sorunsuzluk ve basınca gitmesi yolda kalmaması masraf açmaması ikinci elinin yüksek olması önemli.

 

Ben 1.4 alırdım. klasik eski tip. hem de 100K cebinde kalır. (100 defa ymeğe çıkarsınız)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


 geçiş arabası dediğin araba 26 yıldır yollarda. Kaportası çürüdü artık :) 

hangisinin çürümüş anlamadı ben :)  haa piriusmu o istisna, zaten sevilmeyen bir araç, lisede çocuklara bile alınca burun kıvırıyorlar, çürümese ne yazar :tongue: sen japonu geç adamların başka seçeneği yok, pilli işine girecek halleri yok, çin sevmez bunları, mecburen hibrit türevleriyle zaman geçirecekler....

 

kibritin geleceği yok yaz kenara, gelecek baya bir süre benzinlilerin ve tam elektriklilerin olacak, yeni nesil pilliler ama, şuankiler yetersiz ve ilkel pil olayında....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

hangisinin çürümüş anlamadı ben :)  haa piriusmu o istisna, zaten sevilmeyen bir araç, lisede çocuklara bile alınca burun kıvırıyorlar, çürümese ne yazar :tongue: sen japonu geç adamların başka seçeneği yok, pilli işine girecek halleri yok, çin sevmez bunları, mecburen hibrit türevleriyle zaman geçirecekler....

 

kibritin geleceği yok yaz kenara, gelecek baya bir süre benzinlilerin ve tam elektriklilerin olacak, yeni nesil pilliler ama, şuankiler yetersiz ve ilkel pil olayında....


çok çok yakında sadece benzinli üretilmeyecek. Zaten kalmadı. Mild hibrit oldu çoğu. 2 tane akü yerine küçük pille tam hibrite dönecekler. 
 

Pilsiz araba boşa harcanan enerjiyi çöpe atmak demek. O yüzden düz benzinli tasarımı birkaç senede bitecek abi :) çook uzun yıllar hibrit arabalarlayız yani. Üzgünüm :) 


ama sen elektrik motorunun şanzımanla motor arasına nasıl güzel bağlandığını gösteren videolara bakabilirsin abi. Toyota bu işin vakkosu. Basit sistem. Ama turbolu ve çift kavramalı tam hibritler var. Mesela mercedes s63 :) 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

o dediğin olmayacak işte, sen biraz daha dikkatli araştır, adamlar turbo benzinli bir motora hibritide ekleyelim dediklerinde bakıyorlarki ilave bir maliyet var, zorluğuda var, yahu diyorlar bununla bu kadar uğraşacağımıza son derece verimli az yakan aşırı beslemeli benzinli motorla neden bu işi yapmıyoruzda ilavelerle uğraşıyoruz diyorlar, mecbur kalırlarsada mild kibiritle alın işte size yaptık masalı devreye giriyor, farkında olmadığın yer burası bence, doğa çevre falan bunları zaten kimsenin taktığı yok, o iş bitti geri dönüşü yok sadece kalan süreyi uzatabilirmiyiz cabası var oda göstermelik..

 

gelecek tam benzinli ve tam elektriklide ama bu pillerle bu teknolojiyle olmaz, mild hibrit dediğin zaten benzinli araç zaten, mild olayı komple saçma bir durum zaten, bari tam hibrit olsun, neyse sonrası benzinli kalkabilir, ama bayaaaaa yolu var daha, aradada senin kibritlerden görmeye devam edeceğiz işte, özelliklede japonlardan, onların başka seçeneği yok, durumları farklı, diğer ülkeler modaya uyuyorlar sadece... Ama ilk tarih olacak araçlar hibritler olacak, çünki kibrit bir çözüm değil sadece kısa süreli kaçış yoludur. Bu işe birazda futurist bakmak lazım....

bu işin daha ileriside gelişmiş ülkelerden başlayarak araba sahibi olmayan topluma evrilmek, bunuda yaz, ilerde kimse araba sahibi olmayacak gerek duymayacak buna...

 

bizim ülkede ise durum ekonomik ve toplumsal olarak çok daha vahim durumda, bize bakarak değerlendirme yalnış olur, bizde şuan blinçi fakirleştirme uygulanıyor, enflasyon düşmüyor çünki, alma satama otur yerinde mode on, kısaca...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

@Ali Cihangiroğlu abi en en en en en verimli benzinli yapsa bile, frene basınca veya başka rölanti çalışma zamanlarında, ya da, motorun gereksiz yere fazla güç ürettiği zamanlarda fazla enerjiyi depolamamak saçma. Bu çöpe giden enerjiyi depolayınca en verimli benziliden bile az yakıyor çünkü
 

maliyet diyorsun. Start stoplu modeller hibrit toyota’dan daha pahalı mekaniğe sahip. Mesela benzinli motora elektrik motor koyunca marş motoru koymayacak. Alternatör koymayacak. V kayış koymayacak. Gibi gibi

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

@Ali Cihangiroğlu abi en en en en en verimli benzinli yapsa bile, frene basınca veya başka rölanti çalışma zamanlarında, ya da, motorun gereksiz yere fazla güç ürettiği zamanlarda fazla enerjiyi depolamamak saçma. Bu çöpe giden enerjiyi depolayınca en verimli benziliden bile az yakıyor çünkü
 

maliyet diyorsun. Start stoplu modeller hibrit toyota’dan daha pahalı mekaniğe sahip. Mesela benzinli motora elektrik motor koyunca marş motoru koymayacak. Alternatör koymayacak. V kayış koymayacak. Gibi gibi

ss bende var maliyet derken yazılım harici aman aman ne fark varki akü bile 62 amper yahu,  hibritin işi şehir içi kullanımdır, şehir içi kullanım dediğin andada bu işin ezici üstün aracı elektriklilerdir, senin kibrit değil, uzun yolda ise turbo benzinlilerdir :tongue:  dizeldir de artık devri bitti diye saymıyorum, gerçi aman aman fark yok aralarında...

senin şehir dışı ortalaman ne mesela,  farzet 100 km 110 la gittin ne yakıyor senin araç... 

 

neyse yav, ne olursa olsun, elinin altındaki araç en baba araçtır, kullan gitsin, zamanı gelince bakarız artık, boşveeer....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...