İçeriğe Yönlendir

Elektrikli Arabalarda Servis Sorunları


Eyüp Çetin

Recommended Posts

Çağlar Bayur
Sani Gerşon yazdı:

Abi mildhibrit'ler de elektrikli yazılıyor ruhsata. O yüzden onu da katmışlar işin içine bence.

kapa ört, sektör kimlerin eline geçmiş , çay var içen mi

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

arkadaş 1.3 tce aldı.

 

böyle keyifler de var

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sani Gerşon yazdı:

Abi mildhibrit'ler de elektrikli yazılıyor ruhsata. O yüzden onu da katmışlar işin içine bence.

buldum, odmd ekim 2023 raporunda 2023 ekim ayı satışlarındaki payı%10 olmuş, bu rakam 2022 ekimde %13 müç. yıl sonunu merak ettim

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
(düzenlendi)
Ali Cihangiroğlu yazdı:

o iş biraz zor olacak kardeş, bu işten para kazanma olarak bak, elekrtikliden pek ekmek çıkmaz, yani durup dururken çıkmaz, ama kaza olursa iş değişir, kaportayı hadi düzelttin esas sorun hassas olan kalibrasyonda sorunlar yaşanacak, buda az sayıda insanla çözülecek şeyler, bu işten para kazanmak için elektrikli sayısının artması lazım, uzun zaman bu olmayacak aksine yakıtlılarda artış olacak...

 

1998 yılında üretilmeye başlanmış atmosferik 16 valf 1.6 motorlu astra'nın ustasını bulana kadar göbeğim çatlamıştı. Elektrikliyi kim tamir edecekmiş? :) Servis varsa belki tamam ama yoksa o iş tırt. 

Sana kesinlikle katılıyorum abi. daha kat etmeleri gereken yol çok elektriklide. 

tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Pillerin yenileme zamanı gelince ya da hücre değişimi gerektiğinde birden müşteri yığılması olacak. Şimdi ihtiyaç yok gibi duruyor. Araç sayısı artınca servis periyodu da standartlaşır. 


arıza yapan elektrikli araba sayısı standarta biner yani. Ekmek çıkar. 

Yorum bağlantısı
Süleyman Can

EV'ler arıza yapmaz en fazla motor batarya fişi çeker o da çok uzun yol yaptıktan sonra. Cazipmiş gibi gösteren sıvı bakım, milyon tane parçayla uğraşmamak vs. Ama kazın ayağı farklı.

 

Artan elektrik talebini gaz,uranyum ya da kömür ile karşılayabilirsin. Uranyum denizi batırır, gaz rusları şımartır, kömür 5.0 dizel bin tane araçtan daha fazla havayı kirletir.

 

Bu işe bu kadar mesai harcayana kadar turbo+tam hybrid veya jeneratörlü e-power en iyi seçenek. Bir kişi yılda ortalama 750 litre yakıt tüketiyor. Araç başı 1 litre dahi tüketimi azaltsan o bile yeter.  

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Süleyman Can yazdı:

EV'ler arıza yapmaz en fazla motor batarya fişi çeker o da çok uzun yol yaptıktan sonra. Cazipmiş gibi gösteren sıvı bakım, milyon tane parçayla uğraşmamak vs. Ama kazın ayağı farklı.

 

Artan elektrik talebini gaz,uranyum ya da kömür ile karşılayabilirsin. Uranyum denizi batırır, gaz rusları şımartır, kömür 5.0 dizel bin tane araçtan daha fazla havayı kirletir.

 

Bu işe bu kadar mesai harcayana kadar turbo+tam hybrid veya jeneratörlü e-power en iyi seçenek. Bir kişi yılda ortalama 750 litre yakıt tüketiyor. Araç başı 1 litre dahi tüketimi azaltsan o bile yeter.  

sıkıntı tüketim değil yalnız, şuan benzin ucuz olsa kimsenin umurunda bile olmazdı zaten, çevrede değil zaten iş işten geçti zaten o iş bitti, doğanın intikamı yolda, dediğin tüm sistemler havayı kirletiyor, en zararsız dediğin en fazla kirleten hatta, dolaylı yoldan...

 

turbo tam hibiritler çift motor, böyle gereksiz birşeye ne gerek var, neden 2 motor bir sürü yan parça vs., adam gibi geliştir koy yakıtlı motoru devam et, e power dediğin alette yine motor var bakım var sıvılar var, bence acaip saçma, yahu motor çalışıyor elektrik üretiyor, o elektrik elektrik motorunu çalıştırıyor, eee direk benzinli motorla gitsene, verimmiş az yakmışmış vay vay..

 e power hibirtlerden çok çok daha önce tarih olacak, izleyiniz...

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

sıkıntı tüketim değil yalnız, şuan benzin ucuz olsa kimsenin umurunda bile olmazdı zaten, çevrede değil zaten iş işten geçti zaten o iş bitti, doğanın intikamı yolda, dediğin tüm sistemler havayı kirletiyor, en zararsız dediğin en fazla kirleten hatta, dolaylı yoldan...

 

turbo tam hibiritler çift motor, böyle gereksiz birşeye ne gerek var, neden 2 motor bir sürü yan parça vs., adam gibi geliştir koy yakıtlı motoru devam et, e power dediğin alette yine motor var bakım var sıvılar var, bence acaip saçma, yahu motor çalışıyor elektrik üretiyor, o elektrik elektrik motorunu çalıştırıyor, eee direk benzinli motorla gitsene, verimmiş az yakmışmış vay vay..

 e power hibirtlerden çok çok daha önce tarih olacak, izleyiniz...


Abi. E power’da 2kwh pil var. Motorlarımız bazen gereksiz fazla enerji üretir. Bazen gereksiz yere az yüke bindiği için verimsiz çalışır. Hibritte yüke bindirip verimli çalıştırıp fazla enerjiyi depolar. Bu anlarda sistem motora müdahale edip enerjiyi pilde depoluyor. 
 

ayrıca frenden enerji kazanıyorsun. 
 

hibrit denince aklın çok bulanıyor. Haklısın hep avrupalıların karmaşık hibritlerini okuyorsun. Aç bi toyotayı bak bi sisteme. Boş vites bile yok. Basit yav :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Pillerin yenileme zamanı gelince ya da hücre değişimi gerektiğinde birden müşteri yığılması olacak. Şimdi ihtiyaç yok gibi duruyor. Araç sayısı artınca servis periyodu da standartlaşır. 


arıza yapan elektrikli araba sayısı standarta biner yani. Ekmek çıkar. 

 

Sadece pil değişimi olarak düşünme Tansu, yapılan her ürün eninde sonunda bozulur. Hepsi bozulmaz ama bazıları bozulur gibi düşün. Olası bir arızada kime gidilecek? Bu bozulan hayalet gösterge olabilir, klima sistemi olabilir, her şey olabilir. Yazılımda sorun olabilir mesela. Yani saç kurutma zımbırtısı bile bozuluyor. Bir tane led ve bir tane bataryadan oluşan fener bile bozuluyor. 

Olası bir kazada ne yapılacak mesela? Bence bu işin çözümü ciddi ciddi servis yaptırımı olması. Yoksa ülke çin malı elektrikli çöplüğüne dönecek...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Yürüyen takım bozulur. Elektrikle ilgili bir sürü şey olur olacaktır. Kabloyu fare yer vb.

İç trim bozulur illa bozulur.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

neyse işte kullanalım gitsin, zaten bundan sonra zor araba almak falan, 2024 de neler yaşayacağız bakalım?

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal

Bu araçlara kim bakacak ?

Şu an ciddi bir ara eleman sıkıntısı var ve gittikçe kötüye gidiyor sebebi Malum yeni nesil artık fazla kasmadan para kazanmak istiyor örneklerini iş Hayatında görüyoruz hatta Eğitimini alıyoruz.Meslek Liseleri ve Okulları kan kaybediyor konuyu nereden nereye getirdi demeyin bunda Çırak Stajerlerin Eyt dışı bırakılmasının da etkisi var. Meslek Odalarında adamlar anlatıp duruyor Sanayide Usta kalmadı.Küçük ve Orta ölçekli işletmelerde çalışan Profiline şöyle Bir bakın       kimler çalışıyor ?    ne demek istediğimi anlarsınız.

Benim Mesleğim Endüstriyel Elektrik ve Bakım.Bu işler öyle Lap diye olmaz. Tecrübeli Yetişmiş Personel ve Sistematik Altyapı en Kritik noktalar.

En temelinden alayım Arabanızı Bakim yaptırdığınız Servise Ustaya sorun bakın size ne diyecek adamlar yetiştirecek eleman Çırak bulamıyorlar böyle giderse bir süre sonra Ustada kalmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Öngür

bu sorun daha uzunca bir zaman devam eder bence , tıpkı yarı ve tam otomatik vitesi senelerce doğru düzgün usta bulunamadığı gibi yetkili servislerde hiç bir şey yapmadan hemen değişim yapıyorlardı.

Bizim ülkede bu tip şeyler çok yavaş ilerliyor teknolojiyi alıyoruz almasına ama sonrası yok , geçenlerde chery i araştırdım istanbulda bile servisi yok . bir tane yetkili servis görünüyor avrupa yakasında , onunda durumu nasıldır bilen yok

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Aytac Sakal yazdı:

Bu araçlara kim bakacak ?

Şu an ciddi bir ara eleman sıkıntısı var ve gittikçe kötüye gidiyor sebebi Malum yeni nesil artık fazla kasmadan para kazanmak istiyor örneklerini iş Hayatında görüyoruz hatta Eğitimini alıyoruz.Meslek Liseleri ve Okulları kan kaybediyor konuyu nereden nereye getirdi demeyin bunda Çırak Stajerlerin Eyt dışı bırakılmasının da etkisi var. Meslek Odalarında adamlar anlatıp duruyor Sanayide Usta kalmadı.Küçük ve Orta ölçekli işletmelerde çalışan Profiline şöyle Bir bakın       kimler çalışıyor ?    ne demek istediğimi anlarsınız.

Benim Mesleğim Endüstriyel Elektrik ve Bakım.Bu işler öyle Lap diye olmaz. Tecrübeli Yetişmiş Personel ve Sistematik Altyapı en Kritik noktalar.

En temelinden alayım Arabanızı Bakim yaptırdığınız Servise Ustaya sorun bakın size ne diyecek adamlar yetiştirecek eleman Çırak bulamıyorlar böyle giderse bir süre sonra Ustada kalmaz.

Çırak dediğin köle ve bizim araçları sanayide madara eden çekiçle girişenler eski çıraklar. Bu iş 2 yıllık eğitimle olur. Kültürle olur.

2 yıl yeter mi yetmez ama işe başlatır stajyer olarak. Çıraklık emek sömürüsü ve cahil toplum işidir.

Lise seviyesinde meslek öğrenilmez. Ama şu var tüm liselerde teknik yaşam becerisi dersi verilmeli. İki vidayı sıkabilmeli kadın erkek hepsi..

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mehmet Göktürk yazdı:

Yürüyen takım bozulur. Elektrikle ilgili bir sürü şey olur olacaktır. Kabloyu fare yer vb.

İç trim bozulur illa bozulur.

Tansu sadece batarya kısmına odaklanıyor. Yarın öbür gün bosch, varta gibi firmalar piyasada yaygın hibritler ve elektrikliler için alternatif bataryalar süreceklerdir piyasaya. Ama bununla bitmiyor. Cam kırıldı, yedek parça nereden nasıl temin edilecek, o kadar sensörü olan sensör arızası yaşandı, kim tespit edecek, kim temin edecek, kim değiştirecek. Bunların cevabı bulunana kadar bu iş sakat. Toyota Vw gibi yaygın bayi ve servis ağı olan markalar tamam, ama çinliler, hatta tesla bile riskli geliyor bana. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Boş vites bile yok.

yani itersek araba kendi başına rama aşağı salıp gidiyor mu?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Servis hizmeti sorun değil. Yüksek gerilim bilgisi ve eğitimi kafi. Plug in play oluyor artık araçlar. Motor akü veya ara birimlerin tamiri olmayacak. Pc ile yeni ürünü tanıt bitti. Bizim sektör2014’te bu yönteme geçti ve pc kullanan ve eğitimi olanlar işi çözüyor. Mekanik müdahaleler zaten standart kara taşıtları ile aynı. Göz korkulacak birler yok

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Mehmet Göktürk yazdı:

Çırak dediğin köle ve bizim araçları sanayide madara eden çekiçle girişenler eski çıraklar. Bu iş 2 yıllık eğitimle olur. Kültürle olur.

2 yıl yeter mi yetmez ama işe başlatır stajyer olarak. Çıraklık emek sömürüsü ve cahil toplum işidir.

Lise seviyesinde meslek öğrenilmez. Ama şu var tüm liselerde teknik yaşam becerisi dersi verilmeli. İki vidayı sıkabilmeli kadın erkek hepsi..

Hocam ben Çıraklıktan başladım Yaz tatillerinde Mesleği orda sevdim Meslek Lisesine geçtim bitirdim Myo devam ettim.Çırak oldum Stajer oldum Teknisyen oldum Formen oldum.

Her şeyi Çalıştığım yerlerde öğrendim okuldan daha çok şey verdi belki bana burada kızanlar olacaktır ama doğrusu bu.

Çıraklık konusunda haklısınız Dayak bile yedik ayrıca benim kuşağım o dayağı Meslek Lisesindede yedi ama artık o dönemler bitti.

İş kişide biter Hocam sen ister Mesleği Seversen gelişirsin istemeyen adama Okul İş yeri hiçbiriyle veremez.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Servet Aydın yazdı:

Yüksek gerilim bilgisi ve eğitimi kafi.

88 zamandır daha ne subap kurum temizliğini ne de dpf yi çözemeyen bir sektörde... gerilim bilgisi hem de yüksek?

Servet Aydın yazdı:

Pc ile yeni ürünü tanıt bitti.

bu cümlede kaç avro fatura yatmakta?

  • Mutlu 2
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

88 zamandır daha ne subap kurum temizliğini ne de dpf yi çözemeyen bir sektörde... gerilim bilgisi hem de yüksek?

bu cümlede kaç avro fatura yatmakta?

Mevcut çalışanlar ile olmayacak zaten

 

Sen tanıdıksın 900avro yeter 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu


ben yüksek elektrikle alakalı kurs murs eğitim alayım bari. N vites’e atsak bile aracı çalışmıyorken itelersek inverter pil zarar görebilir. 
 

vitesin yanındaki deliği açıp oradan mekanik boşa alma diye bir şey varmış

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mehmet Göktürk yazdı:

Çırak dediğin köle ve bizim araçları sanayide madara eden çekiçle girişenler eski çıraklar. Bu iş 2 yıllık eğitimle olur. Kültürle olur.

2 yıl yeter mi yetmez ama işe başlatır stajyer olarak. Çıraklık emek sömürüsü ve cahil toplum işidir.

Lise seviyesinde meslek öğrenilmez. Ama şu var tüm liselerde teknik yaşam becerisi dersi verilmeli. İki vidayı sıkabilmeli kadın erkek hepsi..

Alaylıyı ortadan mı kaldıralım yani hocam? Peki söz gelimi kaportacı lastikçi falan nasıl olacak? Her şeyi okulda öğretemeyiz kanaatimce. Yani sistemimiz buna pek müsait değil gibi. Ticaret meslek lisesinde çalıştım mesela, matematik bilmeyen öğrencilerimiz vardı. Toplama çıkarma yapamıyorlardı...

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


ben yüksek elektrikle alakalı kurs murs eğitim alayım bari. N vites’e atsak bile aracı çalışmıyorken itelersek inverter pil zarar görebilir. 
 

vitesin yanındaki deliği açıp oradan mekanik boşa alma diye bir şey varmış

 

N viteste nasıl zarar görecek ki? N olunca boşta olmuyor mu?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Murat Sahın yazdı:

Alaylıyı ortadan mı kaldıralım yani hocam? Peki söz gelimi kaportacı lastikçi falan nasıl olacak? Her şeyi okulda öğretemeyiz kanaatimce. Yani sistemimiz buna pek müsait değil gibi. Ticaret meslek lisesinde çalıştım mesela, matematik bilmeyen öğrencilerimiz vardı. Toplama çıkarma yapamıyorlardı...

1- herşeyi okulda öğretiriz okul doğru olursa

2- ticaret meslek lisesinin kötü olması yanlış anlamına gelmez

3- meslek liseleri kapanmalıdır. (imamhatipler dahil).  Tüm liseler devlet lisesi olmalıdır.

4- Meslek (kaporta, musluk, itfaiye, muhasebe vs) bunlar lise sonrası 2 senelik okullarda öğretilmelidir.

 

Ülkenin "vatandaşa" ihtiyacı var köleye değil. Gelişen teknoloji ile eline çekiç verdiğin adam mekanik usta, testere verdiğin adam marangoz olamıyor olamaz.  Lise eğitimi, iyi lise eğitimi bence şarttır. ustamız işini bitirip tiyatroya gidip şekispır izlemelidir.

  • Beğen 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

N vites’e atsak bile aracı çalışmıyorken itelersek inverter pil zarar görebilir. 

N yok ki nasıl N ye alınıyor sistem?

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...