İçeriğe Yönlendir

Frene Abanınca Sola Çeken Araç


Cihan Tasdemir

Recommended Posts

Cihan Tasdemir

Herkese iyi günler,

 

Merhaba 👋

 

Bugün araç (merso cls 2005) ile 300 km yol yaptım. 160 km/h hızla giderken hızlı bir fren basmada araç sola çekti. Fakat bütün alt takım bakımları yapıldı, rot balans ayarı da aynı şekilde, Düz gidiyor 120 de falan, çok yüksek 170lerde ufak bir  titreme biraz yüksek hızlarda var ama direksiyon sabit gidiyor aklıma rot balan ayarı gelmişti çünkü. Bu ufak titreme falan de direksiyon milinden veya da dört sezon tekerlekten olabilir mi yoldan falan acaba çünkü yer erzurum hava biraz soğuk

 

Tek ekstra fark ettiğim şey; frene sert basıldığında sol ABS kırt kırt ses yaparken sağ taraf devreye girmiyor. Başka bir şey bulamadım, Kesinlikle çukurda falan göze batan veya duruşunda bir yamuklukta yok, Ön takım ve diğer durumlar olabilir mi diye çok dikkat ettim ama eminim diyebilirim

 

Sizce sorun ne olabilir ?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Cihan Tasdemir yazdı:

ABS kırt kırt ses y

abs kaymayaı önelemeye çalışıyordur, motorundan gelen sesi duyarsınız , hangi tekerde kayma olduğunu sesin geldiği yerden anlayamazsınız, frende çekme varsa öncelikle tabla /travers bağlantı burçlarına baktırmalı, tehlikle arz edebilir buradaki boşluklar

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

fren hortumu tıkanmıştır mesela. yada balata kalitesizdir ömrü dolmuştur. geçen gün daha yarı ömründe bile olmayan bosch balatalarla fren yaptım acil araba önce sola daldı sonra düzeldi. aracın frenleri çok iyi normalde. lasitkelr yeni. havaları doğru. araba 2010 w204 c180 mercedes. ertesi gün balataları kontrol için çıkartınca yüzeylerinin parladığıın gördüm. 3 kat pahalı valeo marka ile değiştirdim araba kendine geldi.

Yorum bağlantısı
Cihan Tasdemir
Erdem Doğan yazdı:

Hangi tekerde abs nin devreye girdigini nasil tespit ettiniz?

 

Doğan Arşiray yazdı:

fren hortumu tıkanmıştır mesela. yada balata kalitesizdir ömrü dolmuştur. geçen gün daha yarı ömründe bile olmayan bosch balatalarla fren yaptım acil araba önce sola daldı sonra düzeldi. aracın frenleri çok iyi normalde. lasitkelr yeni. havaları doğru. araba 2010 w204 c180 mercedes. ertesi gün balataları kontrol için çıkartınca yüzeylerinin parladığıın gördüm. 3 kat pahalı valeo marka ile değiştirdim araba kendine geldi.

Çağlar Bayur yazdı:

abs kaymayaı önelemeye çalışıyordur, motorundan gelen sesi duyarsınız , hangi tekerde kayma olduğunu sesin geldiği yerden anlayamazsınız, frende çekme varsa öncelikle tabla /travers bağlantı burçlarına baktırmalı, tehlikle arz edebilir buradaki boşluklar

Aracı sürerken anı fren ile basınca abs devreye giriyor, hani bir sesi var KIRT KIRT KIRT o solda var ama sağda yok böyle bir durum tespit ettim

Fakat tabi 170 le giderken abs testi değilde biraz anı durma denediğimde araç yine sola çekiyor bariz bir şekilde 

 

Bugünde balatanın arasına sanırım taş girdi öyle bir ses çıktı ki utandım, cıyak cıyak, sonra neyse taş miydi artık neyse çıktı düzeldi

 

Ve bir de elimde bakıyorum diskerlere falan iyi gibi biraz çok hafif tırtıklı ama derin değil

 

 

Bütün bildiklerim bunlar doğrusu

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

Alt takımda herşey doğruysa kaliperde veya merkezde sorun vardır. Sol ön taraf sağa oranla daha fazla basınçla çalışıyordur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Cihan Tasdemir yazdı:

hani bir sesi var KIRT KIRT KIRT o solda var ama sağda yok

zira abs popası solda. tüm hidrolik hatları da onun içinden geçer. mesela sağ arkaya uygulasa ses sağ arkadan gelmez.

Doğan Arşiray yazdı:

malesef ben almıştım. ne bileyim en kötüsünün bu olduğunu...

ben servis sahibi olsam bağajında parça ile geleni almam

hiltona kıyma ile giden olur mu

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
Çağlar Bayur yazdı:

zira abs popası solda. tüm hidrolik hatları da onun içinden geçer. 

👍👍👍

 

Yol eğimli ise frene basınca eğim yönüne doğru çekme yapar.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Çağlar Bayur yazdı:

zira abs popası solda. tüm hidrolik hatları da onun içinden geçer. mesela sağ arkaya uygulasa ses sağ arkadan gelmez.

ben servis sahibi olsam bağajında parça ile geleni almam

hiltona kıyma ile giden olur mu

serviste değiştirdiğimi kim söyledi yarım saatlik iş alt tarafı... 4 tane cıvata...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

ben servis sahibi olsam bağajında parça ile geleni almam

hiltona kıyma ile giden olur mu

Öyle deme motul veya benzer yağ ile ford servise gidiyorum,  geçen bskımdada polen ile gitmiştim. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Adem Kazıl

Benzer sorun şirkette kullandığım corollada vardı fren atınca soldan sağa doğru çekiyordu sanayide Toyota ustası iyi bi tamirci buldum test sürüşü yaptık kaliperlerde sıkıntı var dedi, kaliper pimleri sıkışmış kaynamış artık ne deniyorsa temizlendi yağlandı eskisi gibi oldu.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Doğan Arşiray yazdı:

serviste değiştirdiğimi kim söyledi yarım saatlik iş alt tarafı... 4 tane cıvata...

benz iyi ki görmedi bugünleri ya hu

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

En basitinden başlanır. Frende sola çekiyorsa sağ taraf daha az frenleme yapıyor demektir. Sağ ön tekerdeki fren pistonu "alıştırılacak" yani yağlanıp kolay hareket etmesi sağlanacak. Devam ederse başka yerde aranacak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cihan Tasdemir
Adem Kazıl yazdı:

Benzer sorun şirkette kullandığım corollada vardı fren atınca soldan sağa doğru çekiyordu sanayide Toyota ustası iyi bi tamirci buldum test sürüşü yaptık kaliperlerde sıkıntı var dedi, kaliper pimleri sıkışmış kaynamış artık ne deniyorsa temizlendi yağlandı eskisi gibi oldu.

Abi ben genelde kendim alıyorum malzemeleri, Disk ve fren balataların dışında ne almak gerekli söyler misin acaba ? Vida veya macun veya klipsleri oluyor vs bir kere gidip sonra sipariş verip tekrar gitmemek için soruyorum 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Önder Özcan yazdı:

En basitinden başlanır. Frende sola çekiyorsa sağ taraf daha az frenleme yapıyor demektir. Sağ ön tekerdeki fren pistonu "alıştırılacak" yani yağlanıp kolay hareket etmesi sağlanacak. Devam ederse başka yerde aranacak.

önce hava kontrolü yapılır en basitinden başlıyorsak. az şişik olan tarafa çekiyor çünkü.

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Buna yakın bir olay başıma gelmişti. Fren hidroliği ve fren hortumu değişince her şey normale dönmüştü.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Doğan Arşiray yazdı:

önce hava kontrolü yapılır en basitinden başlıyorsak. az şişik olan tarafa çekiyor çünkü.

Ama burada sadece frene basınca çekiyor. Lastik havasından olsa belli bir hızdan sonra sürekli çeker. (mesela 50km/h)

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Önder Özcan yazdı:

Ama burada sadece frene basınca çekiyor. Lastik havasından olsa belli bir hızdan sonra sürekli çeker. (mesela 50km/h)

öyle olmayabiliyor. sonuçta tamamen inik değil.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Abs beyninde fren hidroliği değişmediği için tıkanma oksitlenme olmuştur. Fren hidroliği değişip bi bakılabilir. Ayrıca lastikler sağlam mı emin miyiz? Tel kırığı felan da olabilir

Yorum bağlantısı
Adem Kazıl
Cihan Tasdemir yazdı:

Abi ben genelde kendim alıyorum malzemeleri, Disk ve fren balataların dışında ne almak gerekli söyler misin acaba ? Vida veya macun veya klipsleri oluyor vs bir kere gidip sonra sipariş verip tekrar gitmemek için soruyorum 

Geçen yaz 4 disk ve balata değiştirdim, kaliper pimi için gres, disk arkaları ve balata tutucuları İçin bakır gres aldım

36F4B0DE-0FF6-4008-A3B1-78833F6F0906.jpeg

3EE99598-BEAA-460D-B925-E50EF6BA3F49.jpeg

B92512D7-CBE2-4963-A4A1-9532F3FAFBF7.jpeg

604A1515-71A6-47FE-8442-7BAA1A58A8E7.jpeg

95F24E87-CDB0-45F8-A340-A19E36C1EC17.jpeg

A5F1A07D-0708-4B26-9E64-3FD2C9C1A49A.jpeg

Pimlerin yüzeyi çok kötüydü sağlıklı çalışması imkansız gibiydi öncesi sonrasının fotoğrafını çektim

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...