İçeriğe Yönlendir

2012 Mondeo 1.6 TDCİ Geç Çalışma Problemi


Erkan Çağlar

Recommended Posts

Erkan Çağlar

Cümleten Selamunaleyküm. Arkadaşlar bir konu hakkında yardımınıza ihtiyacım var. Aracım 2012 model 1.6 TDCİ manuel Mondeo MK4. Araç, 1 ay önce genleşme kabından su eksilttiği için motor (sandık motor) yenilendi.  Akabinde aşağıda ekli listedekiler yapıldı. Aracı aldığım ilk gün marş süresinin çok kısa da olsa uzadığını farkettim. Bu süre ilerleyen günlerde daha da uzadı ve bir hafta sonu araç hiç çalışmadı. Çekici ile servise getirdik. Basınç sensörü ve mazot müşürü deneme amaçlı çıkma takıldı, sorun devam etti. Daha sonra tek yönlü çekvalf takıldı, sorun devam etti. Mazot müşürü  deneme amaçlı sıfırı ile değişti. Geç çalışma sorunum hala devam ediyor. Ayrıca motor sesinde rölantide iken dalgalanma var ve biraz gürültürülü çalışıyor gibi geliyor bana. Enjektörler 2 yada 3 kez yeniden kodlandı, 1 kez de sökülüp pompacıda tekrar kontrol edildi, en azından ustanın bana söylediği bu. Çatlak motorla yaklaşık 2500 km yol yaptım, ne geç çalıştı, ne hararet yaptı. Ama sıfır motorla evin önünde kala kaldık. Yorum ve tavsiyelerinize ihtiyacım var. Ustamı değiştirip sorunu kökten halletmek istiyorum. Ayrıca sigorta kutusunda aşağıda resmini koyduğum sigorta biraz paslı. Bu sigortayı çıkarınca kontak açıyor ama marş basmıyor. Bu sigorta marş sigortası olabilirmi ve bu sigorta paslı olduğu için marş süresi uzuyor olabilir mi? Şimdiden teşekkürler herkese. 

WhatsApp Image 2023-12-30 at 12.34.48 PM.jpeg

WhatsApp Image 2024-01-02 at 9.29.05 PM (1).jpeg

WhatsApp Image 2024-01-02 at 9.29.05 PM.jpeg

Yorum bağlantısı
Ersen şahin

Dizel leri bilmem fakat benzinlide ilk hava akışmetre ve ısı sensörü ne bakıyolar

Yorum bağlantısı
Yücel Metin

Geçmiş olsun, cihaza bağlandığında görünen arıza nedir peki ?  yakıt sistemimi

Yorum bağlantısı
Kutluay Selçuk

geç çalışma nedenleri

1.krank okuyucu sensör

2.mazot filtresinde hava

3.triger sente atlaması

 

kötü ustaya denk gelmişsin,çok geçmiş olsun,bu listedekilerin yarısından çoğu boş yere yapılmıştır bence

Yorum bağlantısı
Erkan Çağlar
(düzenlendi)

Teşekkür ederim herkese. Konya'da iyi bir usta tavsiyesi olan varmı bildiğiniz?

tarihinde Erkan Çağlar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Kızdırma bujisi ne alemde? Listede göremedim. Havalar soğuyor, etki eder. 

Yorum bağlantısı
Erkan Çağlar
Cem Işık yazdı:

Kızdırma bujisi ne alemde? Listede göremedim. Havalar soğuyor, etki eder. 

Üstad bujiler sağlam, kontrol ettim.

Yorum bağlantısı
Erkan Çağlar
Kutluay Selçuk yazdı:

geç çalışma nedenleri

1.krank okuyucu sensör

2.mazot filtresinde hava

3.triger sente atlaması

 

kötü ustaya denk gelmişsin,çok geçmiş olsun,bu listedekilerin yarısından çoğu boş yere yapılmıştır bence

Mazot filtresi deki hava araç çalıştıkça sistemde kaybolmaz mı? Triger sente atlaması rölantideyken motorun çalışmasındaki düzensizliğe neden olur mu?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bir: motor değişmiş , en kapsamlı işçilik bir yerlerde birşeyler eksik kalmış hava alıyor vs olabilir, basit bir şeydir ama bulunması zordur, işçiliği yapanın bunu bulması daha kolaydır

iki. kızdırma bujilerini doğru dürüst kontrol edemezler, arıza teşhis cihazı ile hiç edemezler, ben olsam 4 ünü yenilerdim öncelikle

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Çağlar Bayur yazdı:

bir: motor değişmiş , en kapsamlı işçilik bir yerlerde birşeyler eksik kalmış hava alıyor vs olabilir, basit bir şeydir ama bulunması zordur, işçiliği yapanın bunu bulması daha kolaydır

iki. kızdırma bujilerini doğru dürüst kontrol edemezler, arıza teşhis cihazı ile hiç edemezler, ben olsam 4 ünü yenilerdim öncelikle

Bir de Çağlar abi bu enjektörler için delphi gerekli miydi? Eğer o tezgahtan geçmediyse yapabilir mi? 

Yorum bağlantısı
Erkan Çağlar
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

bir: motor değişmiş , en kapsamlı işçilik bir yerlerde birşeyler eksik kalmış hava alıyor vs olabilir, basit bir şeydir ama bulunması zordur, işçiliği yapanın bunu bulması daha kolaydır

iki. kızdırma bujilerini doğru dürüst kontrol edemezler, arıza teşhis cihazı ile hiç edemezler, ben olsam 4 ünü yenilerdim öncelikle

Yorumunuz için teşekkür ederim Çağlar bey. Eski ustaya dönmeye niyetim pek yok ama önerinizi dikkate alacağım. İlk çalıştırmadan sonra 2 -3 dk çalıştırıp kapatınca tekrar marş yaptığımda hemen çalışıyor. Hava olma ihtimali yüksek dimi?

tarihinde Erkan Çağlar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Yeter yazdı:

Bir de Çağlar abi bu enjektörler için delphi gerekli miydi? Eğer o tezgahtan geçmediyse yapabilir mi? 

1.6 tdci da kodlama vs. yok al tak şeklinde

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkan Çağlar
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

1.6 tdci da kodlama vs. yok al tak şeklinde

Bana kodlama yaptığını söylemişti usta. Demek ki benide kodlamış. Bu akşam yeni nur topu gibi bir  arızamız daha  oldu. Araç gaz kesiyor, bir nevi korumaya alıyor. Gazı ne kadar köklersem kökleyeyim sanki biri arabanın arkasından asılıyor bırakmıyor. Sağa çektim, kontağı kapat aç yaptım düzeldi. Eski arıza ile yada hava akış metre ile alakalı olabilirmi acaba. 

tarihinde Erkan Çağlar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

kızdırma bujisine daha çok benziyor

Yorum bağlantısı
Erkan Çağlar
Çağlar Bayur yazdı:

kızdırma bujisine daha çok benziyor

Hocam gaz kesme bujiylemi alakalı diyorsunuz.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Erkan Çağlar yazdı:

Hocam gaz kesme bujiylemi alakalı diyorsunuz.

ilk şüpheli parça

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Erkan Çağlar
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

ilk şüpheli parça

Hocam aracı bugün Aksaray'da farklı bir servise götürdüm. Bujiler sandık motorun üzerinde sıfır olarak geldi ama çalışıp çalışmadıklarına baktırdım. Bujiler çalışıyor. Rölanti dalgalanmasından dolayı enjektörleri tekrar söktürüp test yaptırdım. Testte revizyondaki ayarların düşük olduğu tespit edildi ve gerekli ayar yapıldı (Fotoğrafta işaretli). Rölanti dalgalanması düzeldi ama biraz şakırdama var. Usta şakırdama düzelir dedi.  Bugün Aksaray'dan Konya'ya (150 km) dönüşte 1 - 2 saniyelik 2 yada 3 kez, 1 kez de yaklaşık 120 ile giderken tam gaz kesti. Tam gazdan kastım araç hiç toparlamadı. Kenara çekip kontağı kapat aç yapınca düzeldi. Arıza lambasını hiç yakmıyor. Ayrıca geç çalışma olayım hala devam ediyor. Kafayı yemek üzereyim. Yardımcı olun lütfen. Araba değil dert aldım sanki. Şimdiden teşekkürler.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

tarihinde Erkan Çağlar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Faydası olur mu bilmiyorum ama aracım 1.6tdci eski nesil. Araç tamirdeyken motor yıkandı ve mazot filtresine su kaçmış. Araç yolda giderken stop ediyor. Hafif rampa çıkarken stop ediyor. Çıldırmak üzereydim. Sorunu bir türlü bulamıyorduk. Harun hocamın tavsiyesi ile mazot filtresini değiştirince sorun şak diye çözüldü. O gün bugündür sorun olmuyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
Mehmet Yeter yazdı:

Faydası olur mu bilmiyorum ama aracım 1.6tdci eski nesil. Araç tamirdeyken motor yıkandı ve mazot filtresine su kaçmış. Araç yolda giderken stop ediyor. Hafif rampa çıkarken stop ediyor. Çıldırmak üzereydim. Sorunu bir türlü bulamıyorduk. Harun hocamın tavsiyesi ile mazot filtresini değiştirince sorun şak diye çözüldü. O gün bugündür sorun olmuyor. 

Gercekten fordlarda mazot filtresi bu tarz sorunlar yaratiyordu. Forumda cogu kisi orjinal alirdi. Ben orjinal veya Mahle kullaniyordum. İkisinde de sorun yasamadim. En ucuz ve kolay yol olarak ben olsam bunu denerdim. Olmazsa devam bakilir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Erkan Çağlar yazdı:

Tam gazdan kastım araç hiç toparlamadı. Kenara çekip kontağı kapat aç yapınca düzeldi. Arıza lambasını hiç yakmıyor.

arıza lambası nı açalım: herhangi bir sensör tasarımı dışında bilgi yollar ise buna arıza der beyin, mesela grnak okuyucu iletişimi keserse bunu arıza diye algılamaz, motor stop etti sanır gibi düşünebiliriz, stop etme de var ise önce krank okuyucu sensör gelirdi aklıma ve çalışıyor gibi gözükse de böyle bir vakada ben acımamadan 4 yeni kızdırma bujisi takardım, kesin eleme yöntemi kendi focusumda 3 kızdırma bujisinin masada yoğun yüklenme ile saçmaladığını görebilmiştik takılı iken 2 saniye testte sağlam çıkmıyştı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Giderken güç kesmesi ve kapa aç yapınca düzelmesi turboyu getirir aklıma. Aracımda aynısını yaşadım. Hortumlar sağlamdı ama adını unuttuğum turbo sistemindeki bir parçada basınç kaçağı tespit edilmişti. Sizde de bence turbo, kaçaktan dolayı devre dışı kalıyor kapatıp açınca sistem normale dönüyor, ta ki kaçaktan dolayı tekrar sistem koruamaya geçene kadar. Turbo revizyonu yazıyor listede. Borular kelepçeler kontrol edilmeli.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Önder Özcan yazdı:

adını unuttuğum turbo sistemindeki bir parçada

turbo selenoidi? mesela stop ettirmez ama o

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Çağlar Bayur yazdı:

turbo selenoidi? mesela stop ettirmez ama o

Benim arıza selenoidden değil, irice bir parçaydı komple metal. Ama selenoid valf de aynı arızayı yaptırıyor sanırım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
(düzenlendi)
Önder Özcan yazdı:

Benim arıza selenoidden değil, irice bir parçaydı komple metal. Ama selenoid valf de aynı arızayı yaptırıyor sanırım.

Wastegate. Yine stop ettirmez ama koruma moduna gecer. Selenoid valf bozuksa veya borularinda hasar varsa wastegate ile ayni arizayi yapar

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkan Çağlar

Cevaplarınız için teşekkür ederim. Bu sorun gaz pedalı konum sensörü den de olabilir mi acaba. Çünkü her zaman yapmıyor ve bazen anlık, 1 - 2 saniyelik bir kesiklik oluyor sonra araba kaldığı yerden devam ediyor. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...