İçeriğe Yönlendir

Arabam: VW Golf 8 1.0 eTSI R Line


Emin Önal

Recommended Posts

Metin Akbal
Selim Bilgin yazdı:

Motor sesi duymak isteyen varsa bir tur bindiririm. :D

 

Allah ım bana da şunun mavisinden nasip et marş basıp sesini dinleyim akşama kadar. Sürmesem de olur 😅

 

 

 

Yorum bağlantısı
Emin Önal

3 silindir araç konusuna atılan videoya bak cık cık cık 😂

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Emin Önal

60.000km bakımını yaptırdım dün serviste.

Araç alındığından beri yetkili servis Altur'da bakım gördüğünden orda devam ettirdim bende.

Yarı ağır bakım diye geçiyormuş.

Yağı shell koyuyorlar 0/20
Tüm filtrelere ilaveten, bujiler, V kayışı ve gergisi değiştirildi.

Sabah bıraktım, akşam üzeri aldım.

KDV ve işçilik dahil 13,5 TL.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Emin Önal yazdı:

60.000km bakımını yaptırdım dün serviste.

Araç alındığından beri yetkili servis Altur'da bakım gördüğünden orda devam ettirdim bende.

Yarı ağır bakım diye geçiyormuş.

Yağı shell koyuyorlar 0/20
Tüm filtrelere ilaveten, bujiler, V kayışı ve gergisi değiştirildi.

Sabah bıraktım, akşam üzeri aldım.

KDV ve işçilik dahil 13,5 TL.


çok erken değil mi buji ve v kayış için

Yorum bağlantısı
Emin Önal

Üretici 60binde değiş demiş benzinlilerde, kontrol ettim.

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


çok erken değil mi buji ve v kayış için

 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

gergi vs niye değişiyorki. kayış hadi önleyici faaliyet. bilye bozulmaz 60 bin km de. tam geçirmece bunlar.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Emin Önal yazdı:

60.000km bakımını yaptırdım dün serviste.

Araç alındığından beri yetkili servis Altur'da bakım gördüğünden orda devam ettirdim bende.

Yarı ağır bakım diye geçiyormuş.

Yağı shell koyuyorlar 0/20
Tüm filtrelere ilaveten, bujiler, V kayışı ve gergisi değiştirildi.

Sabah bıraktım, akşam üzeri aldım.

KDV ve işçilik dahil 13,5 TL.


Güzel fiyat. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


çok erken değil mi buji ve v kayış için


TSi’larda baştan beri 60 bin bunun periyodu. Bu yine iyi, benim Alfa’da 30 bindi buji. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
(düzenlendi)

Bosch marka V kayışı deprem günü 30.000 km dolmamasına rağmen patlamıştı. Geçen haftası sıfır aldığımız yeni üretim Varta akü sayesinde araba şarjı kesik halde bizimkileri yakın bir barınağa atabildi. Aksilik ya, depoda 100 litre yakıt vardı, akü sağlamdı, alternatör sağlamdı ama kayış patlamıştı. O yüzden değişebilir bence. Çok önemsenmiyor ama arabanın operasyonel faaliyetini tek başına durduracak bir parça. 

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

buji

 

Buji ömrü zaten 10 - 15 Bin arası değil mi? 

tarihinde Çağrı Alaf tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Selim Bilgin yazdı:

Motor sesi duymak isteyen varsa bir tur bindiririm. :D

 

:onder: 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Köksal Yılmaz yazdı:

 

:onder: 


Yaşanmışlık görüyorum. 😄

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Selim Bilgin yazdı:


Yaşanmışlık görüyorum. 😄

 

İçinde kalmışlık diyelim :D 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Çağrı Alaf yazdı:

Bosch marka V kayışı deprem günü 30.000 km dolmamasına rağmen patlamıştı. Geçen haftası sıfır aldığımız yeni üretim Varta akü sayesinde araba şarjı kesik halde bizimkileri yakın bir barınağa atabildi. Aksilik ya, depoda 100 litre yakıt vardı, akü sağlamdı, alternatör sağlamdı ama kayış patlamıştı. O yüzden değişebilir bence. Çok önemsenmiyor ama arabanın operasyonel faaliyetini tek başına durduracak bir parça. 

 

 

Buji ömrü zaten 10 - 15 Bin arası değil mi? 

o klasik buji için geçerli. iridyumlar 60 bin km. daha yeni model olanlar daha da fazla çalışabiliyor. marjinal değişiklik olmuyor eskime süresinde de. ben 62 bin km de iridyumları değiştirdim mercedeste, soğuk havadaki ilk hızlanma hariç hiç fark olmadı. tüketim de aynı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Köksal Yılmaz yazdı:

 

İçinde kalmışlık diyelim :D 

 

Bir dahakine anahtarı vereyim direk, iyi mi olur kötü mü bilmiyorum ama. :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Selim Bilgin yazdı:

 

Bir dahakine anahtarı vereyim direk, iyi mi olur kötü mü bilmiyorum ama. :) 

 

@Mehmet Ozyurek düşünsün :D 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Buji iridyum 100 bin km diye biliyorum. V kayış ve rulmanlar 5 yıl 100 bin km diye biliyorum. VW’ye bol para lazım gibi :) 

Yorum bağlantısı
Emin Önal

Çıkan filtreleri ve bujileri vermişler ama fırsatım olmadı bakmaya. 

Sökülen bujilerin durumunu paylaşırım.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Buji iridyum 100 bin km diye biliyorum. V kayış ve rulmanlar 5 yıl 100 bin km diye biliyorum. VW’ye bol para lazım gibi :) 

 

Öyle değil, buji değişince arabanın çalışması farkediyor cidden. Malum bağırmadan giden modeller olduğu için alt devirde yürütürken ateşleme önemli. :D 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Selim Bilgin yazdı:

 

Öyle değil, buji değişince arabanın çalışması farkediyor cidden. Malum bağırmadan giden modeller olduğu için alt devirde yürütürken ateşleme önemli. :D 


Toyota direkt enjeksiyon motorda değişim periyodu 90 bin km. Kaldıki toyota bakım periyodu 10bin km. Yani bakıma en çok önem veren markalardan. Kullanım ömrü 10 sene demeyenlerden 

 

ama turbo direkt enjeksiyonlu sistem alt devirlerde egr tıkanmasına bile sebep verecek yanma gerçekleştirdiği için belki de o yüzden erken değiştiriyorlardır vw’de. 
 

Neyse yaa, v kayışım yok. Buji değişimi 100-150 bin km’de :coffee: 


@Emin Önal atık parası alıp filtreleri geri vermeleri çok hoş. Bizim servis öyle yapıyor :) 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Köksal Yılmaz yazdı:

 

@Mehmet Ozyurek düşünsün :D 

 

Ben Poliçeler görüyorum. klozlar görüyorum.. :)

 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Emin Önal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


@Emin Önal atık parası alıp filtreleri geri vermeleri çok hoş. Bizim servis öyle yapıyor :) 

 

Atık parası yok, servis kayıt esnasında bertaraf edilme kutucuğu hayır işaretli idi.

Ama filtreleri koydukları poşetin parasını alıyorlar market gibi :)

 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Kullanım ömrü 10 sene demeyenlerden 

o kullanım ömrü markaya değildir, hukuken Türkiye de ki tüm araçlar da kullanım ömrü 10 yıldır

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Neyse yaa, v kayışım yok

resolver diye bir yazalımi ihtiyaç halinde bulunsun... 100 v kayım olsaydı keşke derken hatırlarız

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Neyse yaa, v kayışım yok. Buji değişimi 100-150 bin km’de :coffee: 


Bende buji de yok ona bakarsan. 😄

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Doğan Arşiray yazdı:

o klasik buji için geçerli. iridyumlar 60 bin km. daha yeni model olanlar daha da fazla çalışabiliyor. marjinal değişiklik olmuyor eskime süresinde de. ben 62 bin km de iridyumları değiştirdim mercedeste, soğuk havadaki ilk hızlanma hariç hiç fark olmadı. tüketim de aynı.


Bujinin bile fakirlere ve zenginlere göre çeşitleri var, vay arkadaş… :crazy:

 

Şimdi araştırdım da bazı markalar 100.000 Mil bile demişler. Yeni arabalarda buji masrafı yok demek bu. Neredeyse baskı bakaya ile aynı ömürde. 👍🏻

 

Ama bunları, heveslenip bizim gibi fakir Vectra C sürücüleri de takarsa nur topu gibi bir bobinleri olabilir. İridyum daha yüksek besleme istiyor sanırım. Peki Missfire olmadıktan sonra artısı ne olaki? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Toyota direkt enjeksiyon motorda değişim periyodu 90 bin km. Kaldıki toyota bakım periyodu 10bin km. Yani bakıma en çok önem veren markalardan. Kullanım ömrü 10 sene demeyenlerden 

 

ama turbo direkt enjeksiyonlu sistem alt devirlerde egr tıkanmasına bile sebep verecek yanma gerçekleştirdiği için belki de o yüzden erken değiştiriyorlardır vw’de. 
 

Neyse yaa, v kayışım yok. Buji değişimi 100-150 bin km’de :coffee: 


@Emin Önal atık parası alıp filtreleri geri vermeleri çok hoş. Bizim servis öyle yapıyor :) 

çalışmayan motorlular ve olmayan şanzımanlılar yazmasın, meme yapıyor konu :)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

çalışmayan motorlular ve olmayan şanzımanlılar yazmasın, meme yapıyor konu :)

Ojele abi sende

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...