İçeriğe Yönlendir

Kızdırma Bujisi Etkisi


Önder Özcan

Recommended Posts

Önder Özcan

Geçenlerde bir sabah soğuk havada aracı çalıştırırken anahtarı takıp direk marşa basmış bulundum. Normalde buji ışığı sönene kadar beklerim. Bu defa beklemedim ve motorun çalışması daha doğrusu motorun çalışmaya çalışması beni bayağı şaşırttı. Ben de arada gerçekten bu kadar fark var mı yoksa bir defalık münferit bir olay mıydı anlamak için ertesi sabah ve akşam iki video çektim. Buyrun:

 

 

  • Beğen 10
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Eline sağlık. 
Etki büyükmüş. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Soğuk havada tabi ki etken. Hele hacimli motorda

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Benim 1.3 motorda da bariz farkı hissediyorum

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan

Bujilerin degismesi lazim

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Emin Önal

Dizel mi kaldı yaaaa :crazy:

  • Beğen 2
  • Mutlu 4
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Normalde birini kizdirsan küfür eder. Bu kızdıramadın diye küfür eder gibi çalışmış.

  • Mutlu 6
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

 

Erdem Doğan yazdı:

Bujilerin degismesi lazim

Şaka mı?

 

Emin Önal yazdı:

Dizel mi kaldı yaaaa :crazy:

Belgesel tadında film çektik gene yaranamadık.

İç sirkülasyon tertibatın çalışıyor di mi, yolda karşılaşırsak lazım olacak da :D

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Önder Özcan yazdı:

 

Şaka mı?

 

Yoo degil?

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Erdem Doğan yazdı:

Yoo degil?

Bu kanıya nasıl vardık onu soruyorum yani. Arızalanınca ışık yanıyor, daha önce biri arızalanmıştı değiştik. Şimdi bir belirti sezmedim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Zincirkıran

benim 1.6 hdi motorda p1351 hata kodu çıkıyo, sabah çalışmada problem yok ama bazen bembeyaz duman kaplıyo etrafı. ve motor ısınana kadar da düzensiz hafif tekleyerek çalışıyo. bu da not olarak kalsın burda 

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Mehmet Zincirkıran yazdı:

benim 1.6 hdi motorda p1351 hata kodu çıkıyo, sabah çalışmada problem yok ama bazen bembeyaz duman kaplıyo etrafı. ve motor ısınana kadar da düzensiz hafif tekleyerek çalışıyo. bu da not olarak kalsın burda 

P1351 neyi işaret ediyor? baktınız mı- sordunuz mu?

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Önder Özcan yazdı:

P1351 neyi işaret ediyor? baktınız mı- sordunuz mu?

3. Kızdırma bujisinin 2.beyni :crazy:

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Koray Demir

+7 derecede bu şekilde zorlanıyorsa eksi sıcaklıkta can çekişir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Koray Demir yazdı:

+7 derecede bu şekilde zorlanıyorsa eksi sıcaklıkta can çekişir.

Bujileri hazırlamadan tabi ki, hepsi öyle olur. Makineyi kullanmanın bir talimatı var, ona uyunca sorun yok.

5 silindir 2,7 litre. normal değil mi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Önder Özcan yazdı:

Bu kanıya nasıl vardık onu soruyorum yani. Arızalanınca ışık yanıyor, daha önce biri arızalanmıştı değiştik. Şimdi bir belirti sezmedim.

Hava -20 olsa normal derdim, ben -10 da beklemeden marsa basiyorum bu kadar uzun sürmüyor. Motorun karakteri de böyle olamayacagina göre, bujiler hemen isinmiyor gibi. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Defender da 7-8 saniye beklemen gerek yoksa çalışmaz çook marşa basıp zorlaman gerekir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Daha hızlı nasıl ısınacak ya.. 5-10 saniye sürer. normaldir. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Erdem Doğan yazdı:

Hava -20 olsa normal derdim, ben -10 da beklemeden marsa basiyorum bu kadar uzun sürmüyor. Motorun karakteri de böyle olamayacagina göre, bujiler hemen isinmiyor gibi. 

Araç ve motor ne?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

video çok net olmuş, görmüş olduk

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Zincirkıran
Önder Özcan yazdı:

P1351 neyi işaret ediyor? baktınız mı- sordunuz mu?

tabi, kızdırma bujisi arızası imiş peugeot-citroen grubunda. değişim lazım ama kırılma ihtimali yüksek diye şuan için uğraşmıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Zincirkıran yazdı:

tabi, kızdırma bujisi arızası imiş peugeot-citroen grubunda. değişim lazım ama kırılma ihtimali yüksek diye şuan için uğraşmıyorum.

onların bujileri ince yerine kaynamış ise sökerken kırılma riski artıyor orası tamam ancak kaynamamışsa her geçen km kaynama riski de artıyor, ayrıca arızalı olan buji varsa sadece ilk marşta değil yolda gidişte de çalışmadığı için ayrıca içerde kurum biriktirir, subapa pistona ve çekişe zararlı, tüketim de artar, bakımlarda periyotta olmasa da ben her 60 bin km de bir değişin derim hep. kırılırsa da yerinde çıkartabilen tornacılar var. bence değişin

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Mehmet Zincirkıran yazdı:

tabi, kızdırma bujisi arızası imiş peugeot-citroen grubunda. değişim lazım ama kırılma ihtimali yüksek diye şuan için uğraşmıyorum.

Benim de 2006 C5 im vardı 1.6 HDI bujileri sökmeye, spreyle yumuşatmaya cuma başlayıp cumartesi sökmeyi bitirmişti ustam. Acele etmeden 0,5 mm ileri 0,5 mm geri şeklinde.

 

Çağlar Bayur yazdı:

onların bujileri ince yerine kaynamış ise sökerken kırılma riski artıyor orası tamam ancak kaynamamışsa her geçen km kaynama riski de artıyor, ayrıca arızalı olan buji varsa sadece ilk marşta değil yolda gidişte de çalışmadığı için ayrıca içerde kurum biriktirir, subapa pistona ve çekişe zararlı, tüketim de artar, bakımlarda periyotta olmasa da ben her 60 bin km de bir değişin derim hep. kırılırsa da yerinde çıkartabilen tornacılar var. bence değişin

Arızalı bujiden midir bilmiyorum ama (demek ki ondanmış) o bujiler değişirken manifoltta biriken kurumu gözlerimle görmüştüm.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Önder Özcan yazdı:

Benim de 2006 C5 im vardı 1.6 HDI bujileri sökmeye, spreyle yumuşatmaya cuma başlayıp cumartesi sökmeyi bitirmişti ustam. Acele etmeden 0,5 mm ileri 0,5 mm geri şeklinde.

 

Benden önceki sahibi sağolsun hiç baktırmadığı için 4 bujinin ikisi kaynamıştı üst kapağa. Tornaya yollatıp yaptırma ihalesi de bana kalmıştı. Çoğu insan ihmal ediyor, kitapçığa göre çalışsa bile belirli bir km den sonra yenisiyle değiştirin diyor üretici. 

 

Bakımdan sonra bu da benim demonstration'ım. 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Benim araba da 10 derece altındaysa sıcaklık yani öyle gözledim starta basınca önce kızdırma bujisi ışığını yakıp sönünce marşa başlıyor. -3 civarındayken de dikkat etmiştim daha uzun süre yaktı. Yazın hiç yakmıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...