İçeriğe Yönlendir

Kızdırma Bujisi Etkisi


Önder Özcan

Recommended Posts

Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

Bu saatte çay içmem. Tşk

şimdi lpg subapa bişi yapmaz diyeceğim ama toplum hazır değil, asıl kapaktaki oturma yüzeyine yapar, hatalı ısı dağılımı ile, onu da teknik montak eksilkiği ve kullanım tarzı körükler, çarşı karışacak

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Önder Özcan yazdı:

5 silindirli büyük dizel

1 buji ile 5 silindir atesliyor olsa, tez in dogru olurdu abi, ama her silindirin kendi bujisi olduguna gore, 7 derecede bu kadar gec hazir olmasi bana normal gelmedi. Ayni motor baska bir aracla karsilastirmak lazim. Benim focus un -10 dereceye kadar buji isigi bile yanmiyor. Hic gec mars aldigi olmadi. Sen bujilerin hepsini degistirdin mi? Evet ise ne zaman? Hayir ise en son ne zaman degismis biliyormusun? Bilmiyorsan bujiler degismeli. 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

şimdi lpg subapa bişi yapmaz diyeceğim ama toplum hazır değil, asıl kapaktaki oturma yüzeyine yapar, hatalı ısı dağılımı ile, onu da teknik montak eksilkiği ve kullanım tarzı körükler, çarşı karışacak

8 sene lpgli megan kullandım. Mis gibiydi. Babam 10 sene ladayı lpg ile kullandı. Hiçbirşey olmadı.

Ha birde megan için bagajda bobini eksik etme demişlerdi. Hiç bobin yakmadı.

Renoyu 100 bin km lada 200 e yakın birşey olmadı motora

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

birşey olmadı motora

olmaz zaten

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

500k anektar görmeyen dci’ye konu niye geldi bilmedim. -27derecede muhallebi kıvamında yakıta rağmen rahat çalışan motör. Masraf’mı? Yakıttan edilen kâr ile her 300.k menzilde sıfır blok koyabilirim 🍆

Marş süresine gelince, bozul bujili dci 8-10 tur sonra çalışır. Sağlam buji ile 1 veya iki tam tur kafi soğuk havada. 

Önder, buji sağlam olsa da dış katman tabaka kaplıyor ve ısı transferi azalıyor. Ya sökülüp tele tutulacak ya da yenileme gerekebilir. Karbon alaşım bujiler sağlam dahi olsa iç direnç yükseliyor. Isıtma verimi düşüyor

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Servet Aydın yazdı:

500k anektar görmeyen dci’ye konu niye geldi bilmedim. -27derecede muhallebi kıvamında yakıta rağmen rahat çalışan motör. Masraf’mı? Yakıttan edilen kâr ile her 300.k menzilde sıfır blok koyabilirim 🍆

Marş süresine gelince, bozul bujili dci 8-10 tur sonra çalışır. Sağlam buji ile 1 veya iki tam tur kafi soğuk havada. 

Önder, buji sağlam olsa da dış katman tabaka kaplıyor ve ısı transferi azalıyor. Ya sökülüp tele tutulacak ya da yenileme gerekebilir. Karbon alaşım bujiler sağlam dahi olsa iç direnç yükseliyor. Isıtma verimi düşüyor

İyi de bu geç çalışmıyor ki? Buji ısıtarak çalıştırınca norma lsürede çalışıyor? Yazın da böyle. Geç çalıştığı nerden çıktı, renaultla, focusla neden kıyaslıyoruz, E270 le kıyaslayalım?

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Servet Aydın yazdı:

500k anektar görmeyen dci’ye konu niye geldi bilmedim. -27derecede muhallebi kıvamında yakıta rağmen rahat çalışan motör. Masraf’mı? Yakıttan edilen kâr ile her 300.k menzilde sıfır blok koyabilirim 🍆

Marş süresine gelince, bozul bujili dci 8-10 tur sonra çalışır. Sağlam buji ile 1 veya iki tam tur kafi soğuk havada. 

Önder, buji sağlam olsa da dış katman tabaka kaplıyor ve ısı transferi azalıyor. Ya sökülüp tele tutulacak ya da yenileme gerekebilir. Karbon alaşım bujiler sağlam dahi olsa iç direnç yükseliyor. Isıtma verimi düşüyor

 

Bizim kangoonun kızdırmalarını değişeli 1 yıl olmadı, geç çalışıyor, nedendir?

Önder Özcan yazdı:

İyi de bu geç çalışmıyor ki? Buji ısıtarak çalıştırınca norma lsürede çalışıyor? Yazın da böyle. Geç çalıştığı nerden çıktı, renaultla, focusla neden kıyaslıyoruz, E270 le kıyaslayalım?

 

Bizde olan bu abi, elma armut ne varsa kıyaslarız

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan

Ben bi E270 alayim kiyaslamak icin, daha mantikli olur. 

  • Teşekkür 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Maşallah diyin ya, 300 binlerde kaç arabaniz var tek marşta çalışan :)

 

:nazar:

 

kızdırma ışığı çok çabuk da sönüyor, başka videlarda baktım bekliyor adamlar bayağı zaten

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Önder Özcan yazdı:

İyi de bu geç çalışmıyor ki? Buji ısıtarak çalıştırınca norma lsürede çalışıyor? Yazın da böyle. Geç çalıştığı nerden çıktı, renaultla, focusla neden kıyaslıyoruz, E270 le kıyaslayalım?

Bi tık geç geldi bana. Renault ile kıyası yapan kim? Erdem de dedi ya biraz geç diye. Onun fikrine göre işin tekniğini yazarım. Markadan bana ne🍆

Köksal Yılmaz yazdı:

 

Bizim kangoonun kızdırmalarını değişeli 1 yıl olmadı, geç çalışıyor, nedendir?

Modül?

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Maşallah diyin ya, 300 binlerde kaç arabaniz var tek marşta çalışan :)

 

:nazar:

 

Bende 4 tane var. Satarım

Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

King in dediği doğru hata vermese bile ısıtma bujisi gerekli sıcaklığa gelemiyor biri bozulursa diğerlerini de değiştirmek mantıklı ha büyük motor biraz daha geç çalışıyor benim 6 silindir de böyle idi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Fatih Keskin yazdı:

King in dediği doğru hata vermese bile ısıtma bujisi gerekli sıcaklığa gelemiyor biri bozulursa diğerlerini de değiştirmek mantıklı ha büyük motor biraz daha geç çalışıyor benim 6 silindir de böyle idi

King in dediği yanlış demedik zaten, bu araba geç çalışmıyor dedik :)  Seninki de böyleymiş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Keskin
Önder Özcan yazdı:

King in dediği yanlış demedik zaten, bu araba geç çalışmıyor dedik :)  Seninki de böyleymiş.

Büyük motor kullanan anlar seni bak ben nasıl anladım ama sen yine de değiştir hepsini

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Zincirkıran
Çağlar Bayur yazdı:

onların bujileri ince yerine kaynamış ise sökerken kırılma riski artıyor orası tamam ancak kaynamamışsa her geçen km kaynama riski de artıyor, ayrıca arızalı olan buji varsa sadece ilk marşta değil yolda gidişte de çalışmadığı için ayrıca içerde kurum biriktirir, subapa pistona ve çekişe zararlı, tüketim de artar, bakımlarda periyotta olmasa da ben her 60 bin km de bir değişin derim hep. kırılırsa da yerinde çıkartabilen tornacılar var. bence değişin

hocam 10 yıldır değişmemiş eski sahibinin söylediği kadarıyla, kesin kırılacak gözüyle bakıyorum. bir yerden duymuştum sanırım, tornacı da sökemezse üst kapağın sökülmesi gerekiyomuş sanırım. mersinde olmam nedeniyle biraz daha müsait zamana erteliyorum değişimini.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

4 derece. Bu sabah.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Servet Aydın yazdı:

Bi tık geç geldi bana. Renault ile kıyası yapan kim? Erdem de dedi ya biraz geç diye. Onun fikrine göre işin tekniğini yazarım. Markadan bana ne🍆

Modül?

Bende 4 tane var. Satarım

 

Hangi modül? Modelse 2004

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mehmet Zincirkıran yazdı:

hocam 10 yıldır değişmemiş eski sahibinin söylediği kadarıyla, kesin kırılacak gözüyle bakıyorum. bir yerden duymuştum sanırım, tornacı da sökemezse üst kapağın sökülmesi gerekiyomuş sanırım. mersinde olmam nedeniyle biraz daha müsait zamana erteliyorum değişimini.

sirf bu yuzden 5 yeni bir eski ile 3 kis gecirdim. sonra sokturdum sonuncuyu ben. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Mehmet Zincirkıran yazdı:

hocam 10 yıldır değişmemiş eski sahibinin söylediği kadarıyla, kesin kırılacak gözüyle bakıyorum. bir yerden duymuştum sanırım, tornacı da sökemezse üst kapağın sökülmesi gerekiyomuş sanırım. mersinde olmam nedeniyle biraz daha müsait zamana erteliyorum değişimini.

 

Buji dibine 2 gün wd40 sıkarak zorlamadan yavaş yavaş sökmüştüm, alalı 7 yıl olmuştu, ne zaman değiştiği belirsizdi(250 bin kmde).

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Mazottan da fark eder.. Belki de yazlık mazottur depodaki. 

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Köksal Yılmaz yazdı:

 

Hangi modül? Modelse 2004

Kızdırma modülü. Akü kasası yanında dik duran zamazingo

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Servet Aydın yazdı:

Kızdırma modülü.

Kızdırcam!!!

:onder2:

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Servet Aydın yazdı:

Renault ile kıyası yapan kim?

Ben abi.

@İlkay Başaran da video atmış 1.5dci'dan zaten. 2sn yanan kızdırma bujisinden sonra 3 gırgırda çalıştı araba. Merso 6.5 derece uzattı da uzattı.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Köksal Yılmaz yazdı:

Söküp bakmadım olabilir. Testi kolay

Sani Gerşon yazdı:

Ben abi.

@İlkay Başaran da video atmış 1.5dci'dan zaten. 2sn yanan kızdırma bujisinden sonra 3 gırgırda çalıştı araba. Merso 6.5 derece uzattı da uzattı.

 

3gırgır bile çok aslında. Ekseri akü kapasitesi düşük oluyor veya buji verimi düşük oluyor. Ardahan soğuğunda dahi başarılı.  Büyük hacimli ve kızdırma bujisi beklemeden marş için olağan süre

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sani Gerşon yazdı:

3 gırgırda

1 gır kaç tl

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...