İçeriğe Yönlendir

Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS


Ali Darbaz

Recommended Posts

İlkay Başaran
Önder Özcan yazdı:

Şunu yazdığın çok iyi olmuş. Linki boşuna koymuşsun. Motor kodunu gördüğüm an anladım hangi modelden bahsettiğini.

K4m?

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
İlkay Başaran yazdı:

K4m?

Efsane...

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

P000a arıza koduna istinaden Motorun Emme egzantrik mili faz ayarlayıcısını çıkarıp temizlemek istedim. Şöyle bir sıkıntı var. 

Normalde Tu3 (75 kilo)  motor girsin diye yapılmış yere EP3C (119 kilo) takınca hiç bir yere el girmiyor. 

 

AP1GczOkkGaibdLilKJLE2VEOooqcmCkExs2bmC4

 

 

Ben aracın tamir kitapcığından gerekli söküm çizelgesini buldum. bunu yapacak alet edavat, balata spreyi cırcır gibi ekipmanları tamamlayınca bir deneyelim sökmeyi. 

 

b1bg0kvd.jpg

b1hg0v3d.jpg

b1eg0bud.jpg

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Merhaba 

Bu adam al4 şanzımanlı bir Ep6c kullanıyor. Araba 308 bin km yapmış. Zamanlama Zincirini  304 bin kmde değişmiş. Arabayı halen kullanıyor. Motorda sadece basit termostat buji bobin değişimleri yaparak bu zaman kadar getirmiş. Sonra Ep serisi motorlara karşı kötüleyen kullanıcılar için Zinciri çerçeve etmiş. 

 

 

IfBVqO5W3W4v0-EnLCKCjj1v_K4-960.jpg

iAw0RY2DWRRxN8yv0UXUVBjokl0-960.jpg

DoUoFw33Vn8AGh4yUi3ATqwDbkg-960.jpg

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Zamanlama zincirini çerçeve edip duvara asan adamla görüştüm . Sorduğum sorulara cevabı

 

https://www.drive2.ru/l/708003300867314613/?m=709461803041558656&page=0#a709461803041558656

 

Merhaba,

Planlı bakımlarınızı (yağ değişimi, filtre değişimi vb.) genellikle kaç kilometrede yaptırıyorsunuz? - Değişiyor ama ortalama 5-10 bin kilometrede bir.

Yağ tüketiminiz oldu mu? Olduysa, 1000 km'de ne kadar? - Her zaman öyleydi, hatta yeniyken bile bin km'de yaklaşık 200 gram tüketiyordu. Nispeten yakın zamanda, bin km'de bir litre tüketmeye başladı, ancak bunun nedeni KVKG diyaframının yırtılması ve yağ sıyırıcı kapaklarının aşınmasıydı ve uzun sürmedi. Değiştirdim, şimdi tüketim normale döndü.

Günde ortalama kaç kilometre yol yapıyorsunuz? - Peki, 308.000'i 14 yıla bölersek, günde ortalama 60 kilometre yol yaparız. Kilometrenin %90'ı şehir içinde, araç her gün kullanılıyor.

Motor orijinal kilometrede mi çalışıyor, yoksa elden mi geçirildi? - Kilometre orijinal, herhangi bir revizyon yok.

Termostatınız fabrikadan 105°C'ye ayarlı mı yoksa daha soğuk bir termostatla mı değiştirildi? — Termostat fabrikadan çıktığı gibi çalışıyor.

Sahiplik süresi boyunca ciddi motor veya başka sistem arızaları oldu mu? - Ciddi bir motor arızası olmadı. Şanzıman bir keresinde basınç kaybetmeye ve kaymaya başladı ve bunun sebebi hidrolik ünite değildi. Servise götürdüm ve bir hafta sonra aldım. Ciddi bir arıza olduğunu söyleyemem çünkü servise kendi başıma gittim ve hiçbir şey bozulmamıştı, sadece aşınma ve yıpranma vardı. Ama pahalıydı :) Bu arada, 14 yıllık kullanım boyunca hiç çekici çağırmaya gerek kalmadı.

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
İlkay Başaran yazdı:

Psikiyatri servisi gibi konu

Aynen sabah hanım okumuş jantlar için 10.000 vereyim dedi. Sponsor olmak istiyor.  Datça dönüşü planlayalım dedim.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ümit Türk
Ali Darbaz yazdı:

hangi gazı kullandığına bağlı. ben 1 ay önce sorentoya 1250 TL ye doldurmuştum. Çin malı 950 TL ye satılabilir. Hatta komşum tuning işi yapıyor o bile kampanyalı 850 TL diyor. 

Burada gazın kalitesi önemli. Seneye niye soğutmuyor diyebilirler. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ümit Türk yazdı:

hangi gazı kullandığına bağlı. ben 1 ay önce sorentoya 1250 TL ye doldurmuştum. Çin malı 950 TL ye satılabilir. Hatta komşum tuning işi yapıyor o bile kampanyalı 850 TL diyor. 

Burada gazın kalitesi önemli. Seneye niye soğutmuyor diyebilirler. 

 

Çin malı deyip geçmemek lazım cruzda 5 senedir Çin malı lamp'ta sensörü var. Önemli olan malın kalitesi. Kullandıkları ürünün kutusuna bakıp internette araştırsak ya da chatgpt  sorsak bize bilgi verir.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Evde şarj edilebilir C3 ile benzinli c3 maliyetlerini kıyaslıyorum 

 

 

Kriter Citroën ë-C3 (Elektrikli) Citroën C3 1.4 VTi (Benzinli)
Aylık Mesafe 2700 km 2700 km
Ortalama Tüketim 14 kWh / 100 km 7.5 L / 100 km
Aylık Enerji / Yakıt Tüketimi 378 kWh 202.5 L
Enerji / Yakıt Birim Fiyatı 2.59–3.92 TL/kWh (kademeli) 51 TL / litre
Aylık Maliyet 1,163 TL 10,327 TL
Günlük Maliyet ~38.7 TL ~344 TL
Aylık Tasarruf

~9,164 TL

 

 

E-c3 satın almam için 700 bin tl paraya ihtiyacım var. 700 bin tl vadeliye yatırsam sonuç bu. Aylık 24000 tl vadeli mevduat getirisi varmış. 

Benzinli c3 aylık maliyeti 10 bin tl, vadeli getirisi 24000 tl. benim elektrikliye hevesim kaçtı. 

 

image.png.bd1392a41348fb0e3af22d878386f338.png

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

 

310 bin km yol yapmış hiç katalitik konverteri değişmemiş arabanın katalizörü. Ortası çukurlaşmış. Aynı araba 300000 kmye kadar 1000 kmde 1 litre yağda yakıyormuş. 

 

 

QOM2bf95sY7zxcAd-vlFIFg9vr8-1920.jpg

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ümit Türk yazdı:

vadelinin stopajlarından haberiniz varmı? 

O kadar para olsa vadeli de değerlendirmem zaten. Ben ben en basit yatırım modunda  hesapladım. O kadar erobont falan varken.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

benim elektrikliye hevesim kaçtı. 

 

amaç daha ucuz olsun ise, zaten ilk düğme yanlış ,iliklenmiş, dünyada bir reklam göstersene daha ucuza binersiniz diyen?

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Çağlar Bayur yazdı:

amaç daha ucuz olsun ise, zaten ilk düğme yanlış ,iliklenmiş, dünyada bir reklam göstersene daha ucuza binersiniz diyen?

Göstermücez!

:onder2:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...