İçeriğe Yönlendir

Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
(düzenlendi)

Aradaki değer plasebo olmayacak kadar muazzam. OBD değeri rölantide 2 katı basınç farkı gösteriyor. 2 gün önce aldığım ekran görüntüsü ile bugünkünü alt alta koyuyorum.

 

 

 

 

Screenshot_2025-07-18-16-59-14-212_com.google.android.apps.photos.jpg

Screenshot_2025-07-18-16-41-11-651_com.fap.c.fap.jpg

 

 

Burada otobanda seyir halindeki eski klima basıncı . Yenisini de bu akşam montajlar korurum bu konuda veliler sağlam klima performansı ciddi oranda arttı. Ciddi bir kaçak varsa bunu da yine klima basıncının takip ederek zamanla anlarız. 

 

.

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Gülmez

ben sana senin aracın basıncı düşük dediğimde modellerimiz farklı demiştin 

demek ki fap la baktığımız da 14 görmemiz lazım

ben 12 görüyorum ama birazdan kontrol edeceğim

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Önder Özcan yazdı:

Sendeki plasebo etkisi. Yağ değişiminde de benim arabaya +20 hp geliyor. Yıkatınca +5

amca abartma yag degisiminden +20 gelmez :rtfm:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Erdem Doğan yazdı:

amca abartma yag degisiminden +20 gelmez :rtfm:

 liqui molly geçiş yaptigimda arabanın uzun süre bekleyip ilk çalışma sesi değişti. Bu da videosu. 
 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Az önce ön tamponu olmayan bir servis aracına denk geldim. Ben saatte 90 km giderken o da yanımda ilerliyordu. O kadar hızlı gitmesine rağmen kliması açık olsa gerek iki adet falında biri dönüyordu, normalde hareket halinde klima açıkken fan dönmez diye biliyordum yanlış mıyım. Rüzgârdan döndüğünü zannetmiyorum çünkü yan yana iki fan vardı ikisi de aynı tipte.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Ali Darbaz yazdı:

Aradaki değer plasebo olmayacak kadar muazzam. OBD değeri rölantide 2 katı basınç farkı gösteriyor. 2 gün önce aldığım ekran görüntüsü ile bugünkünü alt alta koyuyorum.

Burada otobanda seyir halindeki eski klima basıncı . Yenisini de bu akşam montajlar korurum bu konuda veliler sağlam klima performansı ciddi oranda arttı. Ciddi bir kaçak varsa bunu da yine klima basıncının takip ederek zamanla anlarız.

 

Basınç değeri olması gereken değerlerin dışına çıkarsa arıza kodu oluşur ve kompresör devreye girmez. 

 

Sizde böyle bir arıza var mıydı? Yoktu.. Demekki olması gereken aralıktaydı. 

 

Basınç değerleri araç rölantideyken, hareket halindeyken aynı şekilde ölçülse bile aynı çıkmaz. Çünkü kompresör klima açıkken sürekli devrede değil, çokça kez çalışır durur. Birçok parametreye göre de o basınç değerlerini ayarlar. Sistem sürekli aynı basınçta çalışsa ona kompresör dayanmaz.

 

Arabanın camından vuran güneşten tutun (göğüste bunun için sensör var) o an arabanın ihtiyaç duyduğu beygir gücüne kadar bir sürü şeyi yorumlar ve ona göre hareket eder. 

 

Yine söylüyorum 500 gr olması gereken şey 150 gr iken sağlıklı çalışması çok çok zor. 

 

Klima gazı kaçak olmadığı sürece performansını kaybetmez. Ancak, gaz ile beraber basılan yağ zamanla özelliğini kaybettiğinden kompresör sağlığı için yenilemek gerekir. Bu süre de 3-5 sene değil tabi. 

 

Doğru çalışan bir sistemde(doğru gaz miktarı ve türü, kırık çıkık vs yok) klimadan verim alamıyorsanız evaporatör fanı, polen filtresi (kaliteli olması önemli, yeni ama geçirgenliği uygun olmayan filtre daha da kötü yapar) ve hava kanalları temizliğine bakın. 

Ali Darbaz yazdı:

Az önce ön tamponu olmayan bir servis aracına denk geldim. Ben saatte 90 km giderken o da yanımda ilerliyordu. O kadar hızlı gitmesine rağmen kliması açık olsa gerek iki adet falında biri dönüyordu, normalde hareket halinde klima açıkken fan dönmez diye biliyordum yanlış mıyım. Rüzgârdan döndüğünü zannetmiyorum çünkü yan yana iki fan vardı ikisi de aynı tipte.

Klima açıkken fan her zaman döner

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Ü.Emre Kartal yazdı:

Basınç değeri olması gereken değerlerin dışına çıkarsa arıza kodu oluşur ve kompresör devreye girmez. 

 

Sizde böyle bir arıza var mıydı? Yoktu.. Demekki olması gereken aralıktaydı. 

 

Basınç değerleri araç rölantideyken, hareket halindeyken aynı şekilde ölçülse bile aynı çıkmaz. Çünkü kompresör klima açıkken sürekli devrede değil, çokça kez çalışır durur. Birçok parametreye göre de o basınç değerlerini ayarlar. Sistem sürekli aynı basınçta çalışsa ona kompresör dayanmaz.

 

Arabanın camından vuran güneşten tutun (göğüste bunun için sensör var) o an arabanın ihtiyaç duyduğu beygir gücüne kadar bir sürü şeyi yorumlar ve ona göre hareket eder. 

 

Yine söylüyorum 500 gr olması gereken şey 150 gr iken sağlıklı çalışması çok çok zor. 

 

Klima gazı kaçak olmadığı sürece performansını kaybetmez. Ancak, gaz ile beraber basılan yağ zamanla özelliğini kaybettiğinden kompresör sağlığı için yenilemek gerekir. Bu süre de 3-5 sene değil tabi. 

 

Doğru çalışan bir sistemde(doğru gaz miktarı ve türü, kırık çıkık vs yok) klimadan verim alamıyorsanız evaporatör fanı, polen filtresi (kaliteli olması önemli, yeni ama geçirgenliği uygun olmayan filtre daha da kötü yapar) ve hava kanalları temizliğine bakın. 

Klima açıkken fan her zaman döner

 

 

Video yerine Exele döküp grafik yaptım.

*Mavi çizgi 500 gram gaz doldurulmuş hali 

*Turuncu ise geçen haftaki hali. 

 

Test için her iki kayıtta Otoban O-7 kullanıldı.

Test sırasında aşırı soğuk olunca derece 22 santigrata çıkarıldı. Mavi cizgi bu nedenle 494'cü  saniyeden sonra belirgin şekilde 10 bar sınırının altına düşmüş olmasına rağmen  eski halinden 2 bar daha yüksek basınçla çalışmaktadır. . 

Turuncu çizgi her zaman 20 santigrat ayarında kalmıştır. Tesl sırasında ortala sürat 90 km/H civarındadır. 

Gaz doldurulduktan sonra her rölantide radyatör fanı ilk defa ikinci kademe çalışmaya başlamış olduğunu gözlemledim. Tesin başı ve testin sonundaki ani basınç yükselmelerinde ara ara fan kademe 2 de çalışmaktadır. Daha önce arabanın  ikinci kademe açtığına şahit olmamıştım.  

1038 saniyede düşük hızlı trafiğe girilmekte ve 5 km rampa inilmekte . Turuncu hatta bu konuda bir dönüş yok iken Mavi hatta klima basıncı hızla yükselme eğilimine girmiş. 

 

 

image.png.a28bd361828cc50530bfd0a90979090d.png

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

normalde hareket halinde klima açıkken fan dönmez diye biliyordum yanlış mıyım.

yanlış olduğunu yazmıştık ama gözden kaçmış demek ki ,bir grafik bullmuştun ondaki rakamları yanlış yorumlamıştım , alıntı yapmıştım ama cevap yazmammaıştın

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

yanlış olduğunu yazmıştık ama gözden kaçmış demek ki ,bir grafik bullmuştun ondaki rakamları yanlış yorumlamıştım , alıntı yapmıştım ama cevap yazmammaıştın

 

Benim klima konusunda baktığım tek referans çizelge bu. 

 

image.png.a9d84e6ee1252498821caadd362ebf9d.png

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

teyidi basit fanın soketini söküp 50 km boyunca 110 hızla falan gidip denenbilir , gagıldan gelenlere not: test sounucu pahalıya patlar evde denemeyin

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

teyidi basit fanın soketini söküp 50 km boyunca 110 hızla falan gidip denenbilir , gagıldan gelenlere not: test sounucu pahalıya patlar evde denemeyin

 

Fap üzerinden BSİ bağlanıp onuda inceleriz , chatgpt C3 için belli bir süratten sonra soğutma yeterli gelirse klima açık olsa bile  fan durur demiş. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

der... 1000 kişi2+2=5 yazsın onu da der

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Çağlar Bayur yazdı:

der... 1000 kişi2+2=5 yazsın onu da der

ikna edemezsiniz :) Ederseniz de başka konu gelir

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...