İlkay Başaran 17 saat önce Paylaş 17 saat önce Tansu Kalafatoğlu yazdı: Neden ki? Japona binen anlamaz. Bu arada japoncanız çok iyi, japon musunuz? 1 Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 17 saat önce Paylaş 17 saat önce Sen eu yada baska ulkeleri baz alma hatta kodlari verileri pdfleri baz alma. İstanbuldaki iki tane olan buyuk yetkili serviste git gene o bisiklet zinciri takmaya devam ediyorlar. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 17 saat önce Yazar Paylaş 17 saat önce (düzenlendi) Sinan Akgöl yazdı: Sen eu yada baska ulkeleri baz alma hatta kodlari verileri pdfleri baz alma. İstanbuldaki iki tane olan buyuk yetkili serviste git gene o bisiklet zinciri takmaya devam ediyorlar. Tamam işte yenisi bisiklet zinciri gibi olan. Eski zincirde bakla yapısı çok cılız tel tel bir şey. Yeni zincir 300k km gidiyor diyorlar. Dikkat ettiysen mini cooper 180 bin kmde. 17 saat önce tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 15 saat önce Paylaş 15 saat önce Ali Darbaz yazdı: Tamam işte yenisi bisiklet zinciri gibi olan. Eski zincirde bakla yapısı çok cılız tel tel bir şey. Yeni zincir 300k km gidiyor diyorlar. Dikkat ettiysen mini cooper 180 bin kmde. Bir Izin gununde bir gun bisiklete binme ben seni önce maslak sanayi ordan borusan servise gezi turu yaptirim 🙂 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 15 saat önce Paylaş 15 saat önce (düzenlendi) İlkay Başaran yazdı: Japona binen anlamaz. Anlamadım .. 15 saat önce tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 15 saat önce Paylaş 15 saat önce Tansu Kalafatoğlu yazdı: Anlamadım .. Ruhsuz adamsin 😁 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 14 saat önce Yazar Paylaş 14 saat önce (düzenlendi) Sinan Akgöl yazdı: Bir Izin gununde bir gun bisiklete binme ben seni önce maslak sanayi ordan borusan servise gezi turu yaptirim 🙂 Tamam doğrudur bir şey demiyorum ama ben de eskiden daha kötü demek istiyorum. Bak sana iki tane görsel İlk resim eski nesil zincir tertibatı. Bu resim ise kendi arabamın bizzat kendim çektim ikinci nesil zincir tertibatı. 14 saat önce tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 14 saat önce Paylaş 14 saat önce Ali Darbaz yazdı: Tamam doğrudur bir şey demiyorum ama ben de eskiden daha kötü demek istiyorum. Bak sana iki tane görsel İlk resim eski nesil zincir tertibatı. Bu resim ise kendi arabamın bizzat kendim çektim ikinci nesil zincir tertibatı. Sorun nerede zincirin zamanla gevsemesi guclendiriliyor alttaki sagdaki ve soldaki gergilerden tek zincir olarak dusunme komple setteki sorun. Garantiden degisip 20 30k sonra basa dönen dert. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 14 saat önce Paylaş 14 saat önce İlkay Başaran yazdı: Japona binen anlamaz. Bu arada japoncanız çok iyi, japon musunuz? Biz mesela her hafta bakıyoruz mesela, kayış kopar falan her an her şey olabilir diye boyna bakıyoruz. 1 Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 14 saat önce Paylaş 14 saat önce Evren Erakçora yazdı: Biz mesela her hafta bakıyoruz mesela, kayış kopar falan her an her şey olabilir diye boyna bakıyoruz. Ben her gun bakiyorum mesela hafta gene iyisin 😁 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 14 saat önce Yazar Paylaş 14 saat önce Sinan Akgöl yazdı: Sorun nerede zincirin zamanla gevsemesi guclendiriliyor alttaki sagdaki ve soldaki gergilerden tek zincir olarak dusunme komple setteki sorun. Garantiden degisip 20 30k sonra basa dönen dert. Tabiki ikinci nesil zincir tertibatı bütün olarak pek çok parcayla değişiyor. Hatta eski nesil motoru yeni nesile çevirme kitide satılıyor. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 14 saat önce Yazar Paylaş 14 saat önce Sinan Akgöl yazdı: Heh iste 10 ila 11 esas derdin sahibi. N12 ve N14 bu derten müzderip. Ama n16 ve n18 yeni nesil diye biliyorum. Motor kodu hatalı olabilir 2011 sonrası üretimler sorun olmuyor. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 saat önce Yazar Paylaş 1 saat önce (düzenlendi) Haftasonu uzun yol için hazırlanıyorum. Arabanın motorunu 130 km hızla giderken aldığım obd verisini Claude ile incelettim... Şöyle bir şey ortaya çıktı. Yağ sıcaklığı 120 derece ulaştığında, motor 4 ncü silindirn avansını geri çekiyor. Diğer 3 silindir normal çalışırken 4 numaralı silindir, en sondaki piston olduğu için en sıcak yağ ve soğutma suyu akışı o gözde olması nedeniyle pistonu korumak adına iç sıcaklığı düşürmek için avansı geri çekiyormuş. Gelde bu arabaya lpg tak. Lpg mühendisi bu bilgiye sahip mi. Ben bile şimdi öğrendim. MEV17.4.2 Veri Logu — 4. Silindir Ateşleme Avans Düzeltmesi (Yağ Sıcaklığı İlişkisi) Citroën C3 1.4 VTi (EP3, 95 HP) üzerinden aldığım ECU veri logunu (MEV17.4.2, ~86 dk sürüş) inceledim. 4 silindirin ateşleme avans düzeltme verisini (Cyl.AdvCorr) ve yağ sıcaklığını karşılaştırdım. Gözlem: Silindir 4, diğer üç silindire göre belirgin şekilde daha fazla ve daha derin negatif avans düzeltmesi alıyor (en yüksek yükte ~%50 oranında düzeltme görülürken, diğer silindirlerde bu oran %18-25 arasında kalıyor). En derin düzeltmeler (-3° ile -6° arası), yağ sıcaklığının hızla 110°C'den 115-120°C'ye tırmandığı geçiş anlarında ortaya çıkıyor. Sıcaklık 120°C'de stabilize olup kararlı hale geldiğinde düzeltme tamamen kayboluyor. Yorumum: Bu veri, knock (vuruntu) sensörü okumalarıyla örtüşmüyor — yani klasik "vuruntu algılandı, avans kısıldı" mekanizması gibi görünmüyor (motor, knock eşiğini hiçbir zaman aşmamış). Bunun yerine, ECU'nun kalibrasyon haritasında sıcaklık bazlı önleyici bir koruma stratejisi olduğunu düşünüyorum: motor bloğunda termal dağılım simetrik değildir, genelde belirli bir silindir (bu motorda 4. silindir gibi görünüyor) en sıcak noktada çalışır, ve ECU o silindirde erken ateşleme/detonasyon riskine karşı, sıcaklık hızla yükselirken proaktif olarak avansı geri çekiyor olabilir. Önemli not: Bu, tek bir günlük logdan çıkarılmış bir yorum, kesin teşhis değil. Yağ tüketimi veya PCV valfi kaynaklı bir sorunla doğrudan örtüşen bir imza görmedim (o senaryolarda düzeltmenin düşük yükte/rölantide de sürekli görülmesi beklenirdi, burada yok). 1 saat önce tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 1 saat önce Paylaş 1 saat önce Lpg beyni obd ile araç beynine bağlı oluyor genelde. Lpg ile avans ayarlayamaz mı? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 saat önce Yazar Paylaş 1 saat önce (düzenlendi) Tansu Kalafatoğlu yazdı: Lpg beyni obd ile araç beynine bağlı oluyor genelde. Lpg ile avans ayarlayamaz mı? Lpg beyninde böyle bir mekanizma olduğundan şüpheliyim. Grafik diyorki, 120 derecede yağ, full termostat açılmış. 85 derece su sıcaklığı var. Diğer 3 silindir avansı 0 iken, 4 nolu silindirde 6 dereceye varan negatif avans var. 1 silindir kaç beygire düşüyor merak ettim. O sekansda kaç beygir acaba araba. 1 saat önce tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hüseyin Koç 8 dakika önce Paylaş 8 dakika önce Yanlış ise düzeltin ama benim bildiğim avans sadece ateşleme anını ayarlamak demek, yani püskürtülen yakıtla alakası yok. pistonun en tepe noktasından sonra yani dönüş yolunda iken ateşleme yapılır, bunu da vuruntu sensörü ile krank sensör açısında birkaç derece düzeltme yaparak ayarlar. Hatta benzin fazla püskürtülürse veya çok sıkıştırılırsa en tepe noktada kendi kendine alevlenebilir ama lpg kendi kendine alevlenmez. LPG benzin enjektörlerini kapar kendi enjektörlerinden püskürtme yapar başkada işi yok garibin. Burda bir abinin dediği gibi lpg candır. aygaz ise canandır. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 3 dakika önce Paylaş 3 dakika önce Hüseyin Koç yazdı: Yanlış ise düzeltin ama benim bildiğim avans sadece ateşleme anını ayarlamak demek, yani püskürtülen yakıtla alakası yok. pistonun en tepe noktasından sonra yani dönüş yolunda iken ateşleme yapılır, bunu da vuruntu sensörü ile krank sensör açısında birkaç derece düzeltme yaparak ayarlar. Hatta benzin fazla püskürtülürse veya çok sıkıştırılırsa en tepe noktada kendi kendine alevlenebilir ama lpg kendi kendine alevlenmez. LPG benzin enjektörlerini kapar kendi enjektörlerinden püskürtme yapar başkada işi yok garibin. Burda bir abinin dediği gibi lpg candır. aygaz ise canandır. son dönem motorlarda supap açıklığı, yakıt miktarı ile avans ilişkilendiriliyor. ben konuyu avans diye değil, yakıt miktarı diye algılamışım zaten avans sonuçtur. Sebebine odaklanmak lazım Yorum bağlantısı
Recommended Posts