İçeriğe Yönlendir

Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS


Ali Darbaz

Recommended Posts

İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Neden ki?

 

 

 

Japona binen anlamaz.

Bu arada japoncanız çok iyi, japon musunuz?

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

Sen eu yada baska ulkeleri baz alma hatta kodlari verileri pdfleri baz alma. İstanbuldaki iki tane olan buyuk yetkili serviste git gene o bisiklet zinciri takmaya devam ediyorlar. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Sinan Akgöl yazdı:

Sen eu yada baska ulkeleri baz alma hatta kodlari verileri pdfleri baz alma. İstanbuldaki iki tane olan buyuk yetkili serviste git gene o bisiklet zinciri takmaya devam ediyorlar. 

 

Tamam işte yenisi bisiklet zinciri gibi olan. Eski zincirde bakla yapısı çok cılız tel tel bir şey. Yeni zincir 300k km gidiyor diyorlar. Dikkat ettiysen mini cooper 180 bin kmde.

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Ali Darbaz yazdı:

 

Tamam işte yenisi bisiklet zinciri gibi olan. Eski zincirde bakla yapısı çok cılız tel tel bir şey. Yeni zincir 300k km gidiyor diyorlar. Dikkat ettiysen mini cooper 180 bin kmde.

Bir Izin gununde bir gun bisiklete binme ben seni önce maslak sanayi ordan borusan servise gezi turu yaptirim 🙂 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
İlkay Başaran yazdı:

Japona binen anlamaz.

 


Anlamadım :crazy: 

 

 

..

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Anlamadım :crazy: 

 

 

..

Ruhsuz adamsin 😁 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Sinan Akgöl yazdı:

Bir Izin gununde bir gun bisiklete binme ben seni önce maslak sanayi ordan borusan servise gezi turu yaptirim 🙂 

 

Tamam doğrudur bir şey demiyorum ama ben de eskiden daha kötü demek istiyorum. 

 

Bak sana iki tane görsel İlk resim eski nesil zincir tertibatı. 

 

sddefault.jpg.66aea3489ce241ed6fa663ef4bd877d0.jpg

 

 

Bu resim ise kendi arabamın bizzat kendim çektim ikinci nesil zincir tertibatı. 

IMG_20241019_130515.jpg.c662f4a7b45eae5b0afef0cd6994a09e.jpg

IMG_7581-EDIT.jpg.ddaa095c68ff1ba579ef5e9b9a951429.jpg

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Ali Darbaz yazdı:

 

Tamam doğrudur bir şey demiyorum ama ben de eskiden daha kötü demek istiyorum. 

 

Bak sana iki tane görsel İlk resim eski nesil zincir tertibatı. 

 

sddefault.jpg.66aea3489ce241ed6fa663ef4bd877d0.jpg

 

 

Bu resim ise kendi arabamın bizzat kendim çektim ikinci nesil zincir tertibatı. 

IMG_20241019_130515.jpg.c662f4a7b45eae5b0afef0cd6994a09e.jpg

 

Sorun nerede zincirin zamanla gevsemesi guclendiriliyor alttaki sagdaki ve soldaki gergilerden tek zincir olarak dusunme komple setteki sorun. Garantiden degisip 20 30k sonra basa dönen dert. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
İlkay Başaran yazdı:

Japona binen anlamaz.

Bu arada japoncanız çok iyi, japon musunuz?

Biz mesela her hafta bakıyoruz mesela, kayış kopar falan her an her şey olabilir diye boyna bakıyoruz. :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Evren Erakçora yazdı:

Biz mesela her hafta bakıyoruz mesela, kayış kopar falan her an her şey olabilir diye boyna bakıyoruz. :D

Ben her gun bakiyorum mesela hafta gene iyisin 😁

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sinan Akgöl yazdı:

Sorun nerede zincirin zamanla gevsemesi guclendiriliyor alttaki sagdaki ve soldaki gergilerden tek zincir olarak dusunme komple setteki sorun. Garantiden degisip 20 30k sonra basa dönen dert. 

 

Tabiki ikinci nesil zincir tertibatı bütün olarak pek çok parcayla değişiyor. Hatta eski nesil motoru yeni nesile çevirme kitide satılıyor. 

 

 

Screenshot_2026-06-21-22-45-05-536_com.android.chrome-edit.jpg

Screenshot_2026-06-21-22-45-31-681_com.android.chrome-edit.jpg

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sinan Akgöl yazdı:

Heh iste 10 ila 11 esas derdin sahibi. 

 

N12 ve N14 bu derten müzderip. Ama n16 ve n18 yeni nesil diye biliyorum. Motor kodu hatalı olabilir 2011 sonrası üretimler sorun olmuyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Haftasonu uzun yol için hazırlanıyorum. Arabanın motorunu 130 km hızla giderken aldığım obd verisini Claude ile incelettim... 

Şöyle bir şey ortaya çıktı. Yağ sıcaklığı 120 derece ulaştığında, motor 4 ncü silindirn avansını geri çekiyor. Diğer 3 silindir normal çalışırken 4 numaralı silindir, en sondaki piston olduğu için en sıcak yağ ve soğutma suyu akışı o gözde olması nedeniyle pistonu korumak adına iç sıcaklığı düşürmek için avansı geri çekiyormuş. 

 

Gelde bu arabaya lpg tak. Lpg mühendisi bu bilgiye sahip mi. Ben bile şimdi öğrendim. 

 

MEV17.4.2 Veri Logu — 4. Silindir Ateşleme Avans Düzeltmesi (Yağ Sıcaklığı İlişkisi)

Citroën C3 1.4 VTi (EP3, 95 HP) üzerinden aldığım ECU veri logunu (MEV17.4.2, ~86 dk sürüş) inceledim. 4 silindirin ateşleme avans düzeltme verisini (Cyl.AdvCorr) ve yağ sıcaklığını karşılaştırdım.

Gözlem: Silindir 4, diğer üç silindire göre belirgin şekilde daha fazla ve daha derin negatif avans düzeltmesi alıyor (en yüksek yükte ~%50 oranında düzeltme görülürken, diğer silindirlerde bu oran %18-25 arasında kalıyor). En derin düzeltmeler (-3° ile -6° arası), yağ sıcaklığının hızla 110°C'den 115-120°C'ye tırmandığı geçiş anlarında ortaya çıkıyor. Sıcaklık 120°C'de stabilize olup kararlı hale geldiğinde düzeltme tamamen kayboluyor.

Yorumum: Bu veri, knock (vuruntu) sensörü okumalarıyla örtüşmüyor — yani klasik "vuruntu algılandı, avans kısıldı" mekanizması gibi görünmüyor (motor, knock eşiğini hiçbir zaman aşmamış). Bunun yerine, ECU'nun kalibrasyon haritasında sıcaklık bazlı önleyici bir koruma stratejisi olduğunu düşünüyorum: motor bloğunda termal dağılım simetrik değildir, genelde belirli bir silindir (bu motorda 4. silindir gibi görünüyor) en sıcak noktada çalışır, ve ECU o silindirde erken ateşleme/detonasyon riskine karşı, sıcaklık hızla yükselirken proaktif olarak avansı geri çekiyor olabilir.

Önemli not: Bu, tek bir günlük logdan çıkarılmış bir yorum, kesin teşhis değil. Yağ tüketimi veya PCV valfi kaynaklı bir sorunla doğrudan örtüşen bir imza görmedim (o senaryolarda düzeltmenin düşük yükte/rölantide de sürekli görülmesi beklenirdi, burada yok). 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Lpg beyni obd ile araç beynine bağlı oluyor genelde. Lpg ile avans ayarlayamaz mı? 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Lpg beyni obd ile araç beynine bağlı oluyor genelde. Lpg ile avans ayarlayamaz mı? 

 

Lpg beyninde böyle bir mekanizma olduğundan şüpheliyim. 

 

Grafik diyorki, 120 derecede yağ, full termostat açılmış. 85 derece su sıcaklığı var. Diğer 3 silindir avansı 0 iken, 4 nolu silindirde 6 dereceye varan negatif avans var. 1 silindir kaç beygire düşüyor merak ettim. O sekansda kaç beygir acaba araba. 

Screenshot_2026-06-22-12-00-38-750_com.fap.c.fap-edit.jpg

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hüseyin Koç

Yanlış ise düzeltin ama benim bildiğim avans sadece ateşleme anını ayarlamak demek, yani püskürtülen yakıtla alakası yok. pistonun en tepe noktasından sonra yani dönüş yolunda iken ateşleme yapılır, bunu da vuruntu sensörü ile krank sensör açısında birkaç derece düzeltme yaparak ayarlar. Hatta benzin fazla püskürtülürse veya çok sıkıştırılırsa en tepe noktada kendi kendine alevlenebilir ama lpg kendi kendine alevlenmez. LPG benzin enjektörlerini kapar kendi enjektörlerinden püskürtme yapar başkada işi yok garibin. Burda bir abinin dediği gibi lpg candır. aygaz ise canandır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Hüseyin Koç yazdı:

Yanlış ise düzeltin ama benim bildiğim avans sadece ateşleme anını ayarlamak demek, yani püskürtülen yakıtla alakası yok. pistonun en tepe noktasından sonra yani dönüş yolunda iken ateşleme yapılır, bunu da vuruntu sensörü ile krank sensör açısında birkaç derece düzeltme yaparak ayarlar. Hatta benzin fazla püskürtülürse veya çok sıkıştırılırsa en tepe noktada kendi kendine alevlenebilir ama lpg kendi kendine alevlenmez. LPG benzin enjektörlerini kapar kendi enjektörlerinden püskürtme yapar başkada işi yok garibin. Burda bir abinin dediği gibi lpg candır. aygaz ise canandır.


son dönem motorlarda supap açıklığı, yakıt miktarı ile avans ilişkilendiriliyor. 
 

ben konuyu avans diye değil, yakıt miktarı diye algılamışım zaten :) avans sonuçtur. Sebebine odaklanmak lazım

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Hüseyin Koç yazdı:

Yanlış ise düzeltin ama benim bildiğim avans sadece ateşleme anını ayarlamak demek, yani püskürtülen yakıtla alakası yok. pistonun en tepe noktasından sonra yani dönüş yolunda iken ateşleme yapılır, bunu da vuruntu sensörü ile krank sensör açısında birkaç derece düzeltme yaparak ayarlar. Hatta benzin fazla püskürtülürse veya çok sıkıştırılırsa en tepe noktada kendi kendine alevlenebilir ama lpg kendi kendine alevlenmez. LPG benzin enjektörlerini kapar kendi enjektörlerinden püskürtme yapar başkada işi yok garibin. Burda bir abinin dediği gibi lpg candır. aygaz ise canandır.

 
Yaptığım incelemede enjektörler yakıt kesmiyor. Yağ harareti artığında emme egzantrik açısını 75 dereceden 82 dereceye çekip 4 silindirinde avansını kademeli olarak negatife çekiyor. 
130 ile giderken olay öğüntüsü şöyle.  
 

C1:%6, C2:%17, C3:%24, C4:%31

 

aslında her piston sırayla geri çekiliyor. Ateşleme aynı anda değil peş peşe olacak şekilde sıralammış. 

 

Bu durum düşük yağ sıcaklığında görülmüyor 110 dereceden sonra gözlemleniyor.

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


son dönem motorlarda supap açıklığı, yakıt miktarı ile avans ilişkilendiriliyor. 
 

ben konuyu avans diye değil, yakıt miktarı diye algılamışım zaten :) avans sonuçtur. Sebebine odaklanmak lazım

 

Bunu eklemekte fayda var knock sensör limitler dahilinde gözüküyor herhangi bir vuruntu algılamıyor

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tevfik Işık

234 sayfa olmuş

Bana biri şunu söylesin

Bu araba bozuk mu değil mi? 

 

Yorum bağlantısı
Hüseyin Koç

yağ-motor sıcaklığı arttığında emme subaplarını erken açıyorsa hepsini beraber aynı açıda erken açıyordur, buda ya motordan güç isteği artmış daha fazla hava istiyor demektir yada motor ısınınca giren hava sıcaklığıda yükseldiğinden birim m3 teki oksijen miktarı düştüğü için onu artırmaya çalışıyordur. Motor çalışma rejimine geldiğinde blokta sıcaklık 1-4 pistonları arasında çokta fark etmeyecektir bence. Benim şahsi fikrim yine vuruntu sensörüdür o pistondaki bir sorunu elimine etmeye çalışıyordur. Sonuçta nasıl enjektör devir püskürtme haritası lft sft gibi log kayıtları varsa bence avans içinde bir log kaydı vardır. Sürekli sıfırdan vuruntu sensörü oku avans düzelt yapmıyordur. -6 derece de vuruntu yoksa bu 0 derece de vuruntu olacağı anlamına gelir bana göre.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Hüseyin Koç yazdı:

yağ-motor sıcaklığı arttığında emme subaplarını erken açıyorsa hepsini beraber aynı açıda erken açıyordur, buda ya motordan güç isteği artmış daha fazla hava istiyor demektir yada motor ısınınca giren hava sıcaklığıda yükseldiğinden birim m3 teki oksijen miktarı düştüğü için onu artırmaya çalışıyordur. Motor çalışma rejimine geldiğinde blokta sıcaklık 1-4 pistonları arasında çokta fark etmeyecektir bence. Benim şahsi fikrim yine vuruntu sensörüdür o pistondaki bir sorunu elimine etmeye çalışıyordur. Sonuçta nasıl enjektör devir püskürtme haritası lft sft gibi log kayıtları varsa bence avans içinde bir log kaydı vardır. Sürekli sıfırdan vuruntu sensörü oku avans düzelt yapmıyordur. -6 derece de vuruntu yoksa bu 0 derece de vuruntu olacağı anlamına gelir bana göre.

 

Ltft ve stft değerleri ile beraber 65 ayrı veriyi kayıt altına alabiliyorum. Yapay zeka 85 dakikalık sürüşte 130 km hız ile yapılan sürüş sekansında 120 derece yağ sıcaklığı istinaden termostata enerji verip 85 dereceye soğutma suyu sıcaklığını düşürdüğü 175 log kaydında avansı geri çekme işlemi yapmış. Yağ hararetinin 120 derece üstüne asla çıkmıyor. Arabanın map kontrollü termostadı var. Normade 105 derecede, ecu müdehale ederse 85 derecede açar. Arabanın harateti düşürmek için yaptığı manevranın bir parçası olarak düşünüyorum. Yapay zeka claude ltft stft düzeltmelerinin normal olduğunu söyler. 
 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Dagdeviren
Tevfik Işık yazdı:

234 sayfa olmuş

Bana biri şunu söylesin

Bu araba bozuk mu değil mi? 

 

Bende Anlamadım.

Bu konu kapansın artık.

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Mehmet Dagdeviren yazdı:

Bende Anlamadım.

Bu konu kapansın artık.

Yok kapanmasın, bazen forum çok aktif olmuyor giriyosun çıkıyosun okuyacak konu yok. Darbaz abinin konuları bu zamanlarda biçilmiş kaftan.. :nazar:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...