Mehmet Ozyurek 4 saat önce Yazar Paylaş 4 saat önce Önder Özcan yazdı: Tam bir yıl sonra aynı konuda, belki 1-2 ilave ile gene kanun çıkıyor. Artık bundan sonra ağır hasar alan araçlar satılamayacak, hurdaya ayrılacak (yedek parça vs). Bu güne kadar alınıp satılan önceden ağır hasarlı olan araçların alınıp satılmasında sıkıntı yok. Aracın yaşı farketmeksizin orjinal yedek parça kullanılacak Araç değer kaybı için ayrıca uğraşmaya gerek kalmayacak, sigorta şirketi değer kaybını da hasar hesaplarken hesaplayacak. https://www.takvim.com.tr/guncel/2026/06/18/1-temmuzda-yururluge-giriyor-hasar-ve-deger-kaybinda-yeni-donem Bilgi için teşekkür ederim. + Eskiden Şirketler maliyet hesabı ile orana bakmaksızın pert karar verirdi. Artık hasar tutarı araç bedelinin %65 ine ulaşmadıkça pert olamayacak. 1 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 4 saat önce Paylaş 4 saat önce Mehmet Ozyurek yazdı: Bilgi için teşekkür ederim. + Eskiden Şirketler maliyet hesabı ile orana bakmaksızın pert karar verirdi. Artık hasar tutarı araç bedelinin %65 ine ulaşmadıkça pert olamayacak. Yani ben de bundan şunu anlıyorum, pert etmek zorlaşacak, pert kayıtsız ama 300-500 bin hasar kayıtlı araçlar ağır hasar KAYITSIZ olarak alış satışa girecek, pert olacak kadar hasar almış araçlar, 480 bin normal kayıtlı diyerek alıcı bekleyecek. Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 3 saat önce Paylaş 3 saat önce Mehmet Ozyurek yazdı: Bilgi için teşekkür ederim. + Eskiden Şirketler maliyet hesabı ile orana bakmaksızın pert karar verirdi. Artık hasar tutarı araç bedelinin %65 ine ulaşmadıkça pert olamayacak. Güncel ve özellikle elektrikli araçların dışındakilerin çoğunun pert olması zorlaşacak bu durumda. Birçok firma yetkili servis harici onarımı öne çıkarıyor, serviste 100 liralık şey dışarıda belki 25-30 lira. Belirli modelin altındaki araçlarda sanayide yaptırıp al kullan derler gibi geliyor. Önder Özcan yazdı: Yani ben de bundan şunu anlıyorum, pert etmek zorlaşacak, pert kayıtsız ama 300-500 bin hasar kayıtlı araçlar ağır hasar KAYITSIZ olarak alış satışa girecek, pert olacak kadar hasar almış araçlar, 480 bin normal kayıtlı diyerek alıcı bekleyecek. Sanayide yapılan onarımların belirli standartları taşımaması durumunda bu çok problem olacak. 2 yaşında araba alacaksın değişen/boya harici bir de kesilmiş biçilmiş tamirli yerleriyle öne çıkacak. Hasar kayıdı 100000 lira ama ellenmedik yer yok 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 3 saat önce Yazar Paylaş 3 saat önce Önder Özcan yazdı: Yani ben de bundan şunu anlıyorum, pert etmek zorlaşacak, pert kayıtsız ama 300-500 bin hasar kayıtlı araçlar ağır hasar KAYITSIZ olarak alış satışa girecek, pert olacak kadar hasar almış araçlar, 480 bin normal kayıtlı diyerek alıcı bekleyecek. Kesinlikle böyle. Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Kasko pert durumu için anlamlı oluyor. Örneğin ağır hasar alıp yaptırıp bir şekilde sigortalıya verirlerse zaten değer kaybı tamirden aşağı olmayacaktır. Bu durumda neden kasko yapalıma geliyor iş. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Önder Özcan yazdı: Haberi okusaydın keşke Sen okumuşun, özetlemişsin. Seni bilirim ben 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Pert satılamıyordu. Ağır hasarlı da mı satılamayacak? Geçen seneki kanunda da bununla ilgili bir şeyler olmuştu Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 1 saat önce Paylaş 1 saat önce Tansu Kalafatoğlu yazdı: Pert satılamıyordu. Ağır hasarlı da mı satılamayacak? Geçen seneki kanunda da bununla ilgili bir şeyler olmuştu Pert ile ağır hasarlı aynı değil mi? Hurda olabilir mi söylediğiniz? Hepsi satılıyor, yalnızca trafiğe çıkamaz, parça olacak artık. Yok efendim arkası 2013 önü 2011 falan işleri biter böyle olursa. Ama tanımlama değişmemeli, yani %65 falan değil firma taktiridir deyip %40 ile de bu seçeneği yaptırabilmesi lazım. Sanayi işi onarımlar artacak, servisler %65 i geçmeden onarmaya çalışacak. Bazı parçalar var ki önemi büyük ama onarımı vs ucuz. Bu parçalar hasarlıysa araç onarılacak yine. Yorum bağlantısı
Recommended Posts