İçeriğe Yönlendir

Pert (Ağır Hasar - Tam Hasar) Kuralları ile İlgili Genelge


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek
Önder Özcan yazdı:

Tam bir yıl sonra aynı konuda, belki 1-2 ilave ile gene kanun çıkıyor. 

Artık bundan sonra ağır hasar alan araçlar satılamayacak, hurdaya ayrılacak (yedek parça vs). Bu güne kadar alınıp satılan önceden ağır hasarlı olan araçların alınıp satılmasında sıkıntı yok.

Aracın yaşı farketmeksizin orjinal yedek parça kullanılacak

Araç değer kaybı için ayrıca uğraşmaya gerek kalmayacak, sigorta şirketi değer kaybını da hasar hesaplarken hesaplayacak.

 

https://www.takvim.com.tr/guncel/2026/06/18/1-temmuzda-yururluge-giriyor-hasar-ve-deger-kaybinda-yeni-donem

 

Bilgi için teşekkür ederim. 

+

Eskiden Şirketler maliyet hesabı ile orana bakmaksızın pert karar verirdi. 

Artık hasar tutarı araç bedelinin %65 ine ulaşmadıkça pert olamayacak. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bilgi için teşekkür ederim. 

+

Eskiden Şirketler maliyet hesabı ile orana bakmaksızın pert karar verirdi. 

Artık hasar tutarı araç bedelinin %65 ine ulaşmadıkça pert olamayacak. 

Yani ben de bundan şunu anlıyorum, pert etmek zorlaşacak, pert kayıtsız ama 300-500 bin hasar kayıtlı araçlar ağır hasar KAYITSIZ olarak alış satışa girecek, pert olacak kadar hasar almış araçlar, 480 bin normal kayıtlı diyerek alıcı bekleyecek. 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bilgi için teşekkür ederim. 

+

Eskiden Şirketler maliyet hesabı ile orana bakmaksızın pert karar verirdi. 

Artık hasar tutarı araç bedelinin %65 ine ulaşmadıkça pert olamayacak. 

Güncel ve özellikle elektrikli araçların dışındakilerin çoğunun pert olması zorlaşacak bu durumda. 

 

Birçok firma yetkili servis harici onarımı öne çıkarıyor, serviste 100 liralık şey dışarıda belki 25-30 lira. Belirli modelin altındaki araçlarda sanayide yaptırıp al kullan derler gibi geliyor. 

 

Önder Özcan yazdı:

Yani ben de bundan şunu anlıyorum, pert etmek zorlaşacak, pert kayıtsız ama 300-500 bin hasar kayıtlı araçlar ağır hasar KAYITSIZ olarak alış satışa girecek, pert olacak kadar hasar almış araçlar, 480 bin normal kayıtlı diyerek alıcı bekleyecek. 

 

Sanayide yapılan onarımların belirli standartları taşımaması durumunda bu çok problem olacak. 

 

2 yaşında araba alacaksın değişen/boya harici bir de kesilmiş biçilmiş tamirli yerleriyle öne çıkacak. Hasar kayıdı 100000 lira ama ellenmedik yer yok :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Önder Özcan yazdı:

Yani ben de bundan şunu anlıyorum, pert etmek zorlaşacak, pert kayıtsız ama 300-500 bin hasar kayıtlı araçlar ağır hasar KAYITSIZ olarak alış satışa girecek, pert olacak kadar hasar almış araçlar, 480 bin normal kayıtlı diyerek alıcı bekleyecek. 

 

Kesinlikle böyle. 

 

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Kasko pert durumu için anlamlı oluyor.

Örneğin ağır hasar alıp yaptırıp bir şekilde sigortalıya verirlerse zaten değer kaybı tamirden aşağı olmayacaktır. Bu durumda neden kasko yapalıma geliyor iş. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Önder Özcan yazdı:

Haberi okusaydın keşke :)

Sen okumuşun, özetlemişsin. Seni bilirim ben :onder2:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   2 kullanıcı

    • Sinan Akgöl
    • Furkan Bakırel
×
×
  • Yeni Oluştur...