İçeriğe Yönlendir

Pert (Ağır Hasar - Tam Hasar) Kuralları ile İlgili Genelge


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek
Önder Özcan yazdı:

Tam bir yıl sonra aynı konuda, belki 1-2 ilave ile gene kanun çıkıyor. 

Artık bundan sonra ağır hasar alan araçlar satılamayacak, hurdaya ayrılacak (yedek parça vs). Bu güne kadar alınıp satılan önceden ağır hasarlı olan araçların alınıp satılmasında sıkıntı yok.

Aracın yaşı farketmeksizin orjinal yedek parça kullanılacak

Araç değer kaybı için ayrıca uğraşmaya gerek kalmayacak, sigorta şirketi değer kaybını da hasar hesaplarken hesaplayacak.

 

https://www.takvim.com.tr/guncel/2026/06/18/1-temmuzda-yururluge-giriyor-hasar-ve-deger-kaybinda-yeni-donem

 

Bilgi için teşekkür ederim. 

+

Eskiden Şirketler maliyet hesabı ile orana bakmaksızın pert karar verirdi. 

Artık hasar tutarı araç bedelinin %65 ine ulaşmadıkça pert olamayacak. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bilgi için teşekkür ederim. 

+

Eskiden Şirketler maliyet hesabı ile orana bakmaksızın pert karar verirdi. 

Artık hasar tutarı araç bedelinin %65 ine ulaşmadıkça pert olamayacak. 

Yani ben de bundan şunu anlıyorum, pert etmek zorlaşacak, pert kayıtsız ama 300-500 bin hasar kayıtlı araçlar ağır hasar KAYITSIZ olarak alış satışa girecek, pert olacak kadar hasar almış araçlar, 480 bin normal kayıtlı diyerek alıcı bekleyecek. 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bilgi için teşekkür ederim. 

+

Eskiden Şirketler maliyet hesabı ile orana bakmaksızın pert karar verirdi. 

Artık hasar tutarı araç bedelinin %65 ine ulaşmadıkça pert olamayacak. 

Güncel ve özellikle elektrikli araçların dışındakilerin çoğunun pert olması zorlaşacak bu durumda. 

 

Birçok firma yetkili servis harici onarımı öne çıkarıyor, serviste 100 liralık şey dışarıda belki 25-30 lira. Belirli modelin altındaki araçlarda sanayide yaptırıp al kullan derler gibi geliyor. 

 

Önder Özcan yazdı:

Yani ben de bundan şunu anlıyorum, pert etmek zorlaşacak, pert kayıtsız ama 300-500 bin hasar kayıtlı araçlar ağır hasar KAYITSIZ olarak alış satışa girecek, pert olacak kadar hasar almış araçlar, 480 bin normal kayıtlı diyerek alıcı bekleyecek. 

 

Sanayide yapılan onarımların belirli standartları taşımaması durumunda bu çok problem olacak. 

 

2 yaşında araba alacaksın değişen/boya harici bir de kesilmiş biçilmiş tamirli yerleriyle öne çıkacak. Hasar kayıdı 100000 lira ama ellenmedik yer yok :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Önder Özcan yazdı:

Yani ben de bundan şunu anlıyorum, pert etmek zorlaşacak, pert kayıtsız ama 300-500 bin hasar kayıtlı araçlar ağır hasar KAYITSIZ olarak alış satışa girecek, pert olacak kadar hasar almış araçlar, 480 bin normal kayıtlı diyerek alıcı bekleyecek. 

 

Kesinlikle böyle. 

 

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Kasko pert durumu için anlamlı oluyor.

Örneğin ağır hasar alıp yaptırıp bir şekilde sigortalıya verirlerse zaten değer kaybı tamirden aşağı olmayacaktır. Bu durumda neden kasko yapalıma geliyor iş. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Önder Özcan yazdı:

Haberi okusaydın keşke :)

Sen okumuşun, özetlemişsin. Seni bilirim ben :onder2:

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Pert satılamıyordu. Ağır hasarlı da mı satılamayacak? Geçen seneki kanunda da bununla ilgili bir şeyler olmuştu

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Pert satılamıyordu. Ağır hasarlı da mı satılamayacak? Geçen seneki kanunda da bununla ilgili bir şeyler olmuştu

Pert ile ağır hasarlı aynı değil mi? Hurda olabilir mi söylediğiniz? 

 

Hepsi satılıyor, yalnızca trafiğe çıkamaz, parça olacak artık. 

 

Yok efendim arkası 2013 önü 2011 falan işleri biter böyle olursa. Ama tanımlama değişmemeli, yani %65 falan değil firma taktiridir deyip %40 ile de bu seçeneği yaptırabilmesi lazım. 

 

Sanayi işi onarımlar artacak, servisler %65 i geçmeden onarmaya çalışacak. Bazı parçalar var ki önemi büyük ama onarımı vs ucuz. Bu parçalar hasarlıysa araç onarılacak yine. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ü.Emre Kartal yazdı:

Pert ile ağır hasarlı aynı değil mi? Hurda olabilir mi söylediğiniz? 

 

Hepsi satılıyor, yalnızca trafiğe çıkamaz, parça olacak artık. 

 

Yok efendim arkası 2013 önü 2011 falan işleri biter böyle olursa. Ama tanımlama değişmemeli, yani %65 falan değil firma taktiridir deyip %40 ile de bu seçeneği yaptırabilmesi lazım. 

 

Sanayi işi onarımlar artacak, servisler %65 i geçmeden onarmaya çalışacak. Bazı parçalar var ki önemi büyük ama onarımı vs ucuz. Bu parçalar hasarlıysa araç onarılacak yine. 


pert ile ağır hasar farklı grup olmuştu galiba

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

Bazi kasko sirketleri cok emin olmasamda sadece yetkili servis kaskosu gibi bisi duydum. Kaza durumunda sadece yetkili serviste yapilan islemleri kapsiyor. Emmi daha iyi bilir. Eger policeler bu sekilde ilerlerse ve sanayi durumundaki eksperlerde denetlenicek artik atama usulu diye hatirliyorum yapi denetim gibi ortak havuzdan. Ekspere bi iskender bi parfumle baglama devride kapaniyor gibi. Hasat olmus araba tamir olmasin artik yengec gibi giden arabalar var sase yamuk airbagler pamuk dolu. Zaten şu otomobil pahaliligi ve ekonomik gorunumle pakistanli ustalar konteynrla gelen gibi yabboz toyota suzuki toplariz Japonyadan ithal. 

 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...