İsmet Oruç 30 Aralık 2010 Paylaş 30 Aralık 2010 (düzenlendi) Antifriz oranı fazla olabilir, hava tam alınmamış olabilir, başka bir yerden su kaçırımış su eksilmiş olabilir, yani kontrole gitmeli. Bugün kontrole gittim. Antifriz oranı kontrol edildi.Su seviyesinde azalma görülmedi, hortumlara bakıldı. Antifriz boşaltılıp tekrar dolduruldu ve bu arada havası alındı. Araç 3000 - 5000 devir aralığında çalıştırıldı ve fanın açıp açmadığı kontrol edildi. Tüm bu işlemler sırasında bir sorun çıkmadı Şimdilik problem yok kullanmaya devam Teşekkür ederim Çağlar Bey 30 Aralık 2010 tarihinde ?smet Oru tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Bülent Akça 30 Aralık 2010 Paylaş 30 Aralık 2010 Antifriz oranı fazla olabilir, hava tam alınmamış olabilir, başka bir yerden su kaçırımış su eksilmiş olabilir, yani kontrole gitmeli. Çağlar bey;önceki yazılarınızı da inceledim sorun ile ilgili tüm sayfaları taradım fakat şu hava alma işini detaylı olarak anlatan yazıyı ya ben bulamadım ya da sitede net bir açıklama yok.Başka bir serviste ise şöyle bir bilgi verildi;sizinle paylaşmak isterim; 1-aracın fan soketi çıkarılacak 2-araç çalıştırılarak 120 dereceye kadar gelmesi sağlanacak 3-sonra fan soketi yerine takılacak. bu sizce çözüm müdür?Hava işlemi tam olarak bu mudur? Şimdiden teşekkürler... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 31 Aralık 2010 Paylaş 31 Aralık 2010 Fan soketi çıkık, motor çalıştırılıcak??? Sanırım işleri kötü giden bir tamirci yazmış bunu Sakın sakın sakın böyle bir şey yok. Çağlar bey;önceki yazılarınızı da inceledim sorun ile ilgili tüm sayfaları taradım fakat şu hava alma işini detaylı olarak anlatan yazıyı ya ben bulamadım ya da sitede net bir açıklama yok.Başka bir serviste ise şöyle bir bilgi verildi;sizinle paylaşmak isterim;1-aracın fan soketi çıkarılacak 2-araç çalıştırılarak 120 dereceye kadar gelmesi sağlanacak 3-sonra fan soketi yerine takılacak. bu sizce çözüm müdür?Hava işlemi tam olarak bu mudur? Şimdiden teşekkürler... Yorum bağlantısı
Soner Kayışlı 10 Ocak 2011 Paylaş 10 Ocak 2011 selamlar benim 2004 focusta 3-4 aydır 2 haftada bir su eksiltiyordu hafta sonu ustama söyledim iç kalorifer tesisatına kadar baktı motora baktı lpg hortumlarına baktı ama sızıntıyı göremedi... birkaç kelepçe gevşemiş onları sıktı ama nerden su kaçtıgını göremedik. silindir kapak contasından şüphelendi ondanda deilmiş. başka ne sebebi olabilir. tavsiyeleriniz için şimdiden teşekkürler.. Yorum bağlantısı
Ali Toprak 13 Ocak 2011 Paylaş 13 Ocak 2011 Hararet sorunu çözüldü sayılır 74 derecelik termostat bulunursa tam çözüldü diyebilirim.''TSB'' lerde yayınlanan sistemin benzerini sanayide yaptırıp taktık sorun çıkarmadı.Harette asıl sebeb termostat yuvasına 2 adet girişin gelmesi.Termostat motordan gelen sıcak su (kalın giriş) ile kalorüferden gelen (ince uç) nispeten soğuk olan suyun termostatta buluşması nedeni ile oluyor.Darısı diğer arkadaşların başına. Yorum bağlantısı
Burak İşler 4 Şubat 2011 Paylaş 4 Şubat 2011 geçen hafta aldığım araçla bugün 500 km yol yaptım bi ara yükleneyim dedim aynen formda yazdığı gibi hararet kırmızıya vurdu gazı kesince normale döndü.normale dönünce yola devam ettim bi süre sonra mola verdim balıkesirde sanayi ye uğradım müşüre baktı sağlam görünüyo dedi. araç hararetini sudan değil de bujilerin arasında müşür var dedi buradan ölçtüğünü belirtti.vaktim olmadığından usul usul 100 110 izmire geldim yolda bi şey olmadı yüklenmedim zaten hararet göstergesi hep yerindeydi. konuların çoğunu okudum bu hastalığın bi dermanı varmı acaba. suyuna baktım eksiltmemiş motor çok sıcakta değil.şubat ayında hararet sorunu yazın izmir ortamında nelere sebep olur doğrusu düşündürüyo beni. yolculuğun güzel kısmı ise yarım depo benzinle 500 km gelmek oldu:)) Yorum bağlantısı
Sedat Can 6 Şubat 2011 Paylaş 6 Şubat 2011 (düzenlendi) Bu konu biraz eski ama klima açıkken fanların çalışma pozisyonunu bu video gösteriyor. (Fanların çalışma durumunda hararet göstergesine dikkat) Klima açıkken fanın biri çalışıyor, hararet artması durumunda ikinci fan devreye giriyor. 6 Şubat 2011 tarihinde Sedat Can tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sedat Can 7 Şubat 2011 Paylaş 7 Şubat 2011 (düzenlendi) Bence fanın biri bozuk.. Çift çalışması gerekiyor diye hatırlıyorum... Mehmet abi durum aynen senin söylediğin gibiymiş. Bugün elektrikçi çalışmayan sürücü tarafındaki fana doğrudan elektrik verip denedi, fan çalışmıyor Çalışmayan fan motorunun değişmesi gerekiyormuş, elektrikçi komple fanı değiştirmeye gerek olmadığını söyledi. Tavsiyeniz nedir? 7 Şubat 2011 tarihinde Sedat Can tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sedat Can 7 Şubat 2011 Paylaş 7 Şubat 2011 Tek motoru nerden bulacak? Tek motor değişimi olur mu, ben de bunu soracaktım Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Şubat 2011 Paylaş 7 Şubat 2011 Teoride değişir, pratikte orjinal motoru tek olarak satılmıyor. Yorum bağlantısı
Özay Uçar 8 Şubat 2011 Paylaş 8 Şubat 2011 (düzenlendi) çıkmacılardan bulunup takılabilir o zaman.... önden darbe almamış ve fan motoru sağlam araç bulunur mu o ayrı tabiii.... 8 Şubat 2011 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Burak İşler 8 Şubat 2011 Paylaş 8 Şubat 2011 nerdeyse kansere çare bulunacak focusun hararet problemine çare bulunamadı)))) Yorum bağlantısı
Sedat Can 8 Şubat 2011 Paylaş 8 Şubat 2011 Öncelikle yorumlarıyla yardımcı olan herkese teşekkürler, sorun bugün çözüldü. Fanı burada bir elektrikçi arkadaşa söktürdüm, çalışmayan fanın kömürleri bitmiş, usta kömürlerini değiştirdi, şu an fan gayet güzel çalışıyor. Klima açılınca her iki fanda aynı anda devreye girip, aynı anda devreden çıkıyor. Ustanın söylediğine göre diğer araçlarda fanı yerinden çıkartmak uzun zaman alıyormuş, focusun bu modelinde fanı yerinden çıkartmak, cep telefonunun bataryasını çıkartmak kadar kolay ve çabuk oldu. Fanı yerinden çıkarttıktan sonra arızalı motoru sökmek ve kömürleri değiştirmek biraz zaman aldı. Fan işini hafife almamak gerekir, ben ne zamandır bilmiyorum ama tek fan geziyormuşum, bu durumda dahi hararet sorunum olmadı, ancak fanlardan biri arızalansa dahi diğeri yedek görevini üstlenir ve yolda kalmaktan hatta hararet gibi yüklü masraftan kurtarmış olur. Yorum bağlantısı
Özay Uçar 9 Şubat 2011 Paylaş 9 Şubat 2011 Ö fanlardan biri arızalansa dahi diğeri yedek görevini üstlenir ve yolda kalmaktan hatta hararet gibi yüklü masraftan kurtarmış olur. ne güzel düşünmüşler sürücüleri şu ford mühendisleri ) Yorum bağlantısı
Soner Kayışlı 11 Şubat 2011 Paylaş 11 Şubat 2011 arcımın su eksiltme nedenini havalar ısınınca fark ettim lpg kitine giden su hortmunun bağlatı yerinden kaçırıyor. kelepçeyi değiştirmek yeterli olurmu? yok komple hortumuda değiştirmek gereklimidir. Yorum bağlantısı
Özay Uçar 11 Şubat 2011 Paylaş 11 Şubat 2011 kış başında antifirizi ölçtürmek için özel bir servise gittim, kaputu açtım, anaaaaaaaa su yok... ölçüm için alınacak kadar bile yok, genleşme kabı bomboş... neyse suyu tamamladık baktık sizinki gibi lpg bağlantısından su kaçıyor, kelepçenin vidasını sıktık biraz o gündür su falan eksiltmiyor... kelepçeleri sıkmakla işe başlayabilirsiniz.... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 11 Şubat 2011 Paylaş 11 Şubat 2011 arcımın su eksiltme nedenini havalar ısınınca fark ettim lpg kitine giden su hortmunun bağlatı yerinden kaçırıyor. kelepçeyi değiştirmek yeterli olurmu? yok komple hortumuda değiştirmek gereklimidir. Orada plastik T ara bağlantı kullandılarsa bunu da değiştirin ve metal olanı takın. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 11 Şubat 2011 Paylaş 11 Şubat 2011 Bu T lerden olan sızma bariz belli ediyor mu kendini. Yorum bağlantısı
Özay Uçar 11 Şubat 2011 Paylaş 11 Şubat 2011 kelepçenin orada bariz bir ıslaklık görmüştüm ben.. Yorum bağlantısı
Soner Kayışlı 11 Şubat 2011 Paylaş 11 Şubat 2011 kış başında antifirizi ölçtürmek için özel bir servise gittim, kaputu açtım, anaaaaaaaa su yok... ölçüm için alınacak kadar bile yok, genleşme kabı bomboş...neyse suyu tamamladık baktık sizinki gibi lpg bağlantısından su kaçıyor, kelepçenin vidasını sıktık biraz o gündür su falan eksiltmiyor... kelepçeleri sıkmakla işe başlayabilirsiniz.... tavsiyeniz için teşekkürler. kelepçeler sıkmıştı ustam sonradan bende sıktım nafile hala kaçırıyor.. Orada plastik T ara bağlantı kullandılarsa bunu da değiştirin ve metal olanı takın. tavsiyen için teşekkürler mehmet abi o parça metal ben baktım büyük ihtimal plastik hortumda çatlaklık var baya bir şıpır şıpır damlıyor. onu değiştirecem Yorum bağlantısı
Özay Uçar 11 Şubat 2011 Paylaş 11 Şubat 2011 bu durumda hortumu değiştirin soner bey... allah muhafaza su, hararet hayati öneme haiz konular... şakaya gelmez... Yorum bağlantısı
Soner Kayışlı 12 Şubat 2011 Paylaş 12 Şubat 2011 (düzenlendi) problem 90 tl ye çözüldü regülatör t leri içten kırılmış ondan kaçırıyormuş.. 25 tl t borular + 25 tl gaz filtresi + 15 antifriz + 10 tl arzalı bakır gaz borusu (gaz kaçırırmuş) + kalibrasyon .. işlemler yapıldıktan sonra tekrardan gaz kaçagı olup olmadıgı cihazla ve köpükle kontrol edilmiştir. iyi forumlar 12 Şubat 2011 tarihinde Soner Kay??l? tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Özay Uçar 13 Şubat 2011 Paylaş 13 Şubat 2011 geçmiş olsun.... uzuz atlatmışsınız gaz kaçağını fark edemediniz mi hiç? Yorum bağlantısı
Recommended Posts