İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Soğutma Sistemi ve Hararet Sorunları


Necat Ertan

Recommended Posts

Halil Gümüş

Şu an çok şükür bir problem yok ama yaz gelince tedirginlik başlıyor :nazar:

Geçen yaz Adana da bi hararet sorunu oldu,sebebini bulamadık.Aniden suyu eksiltti(hatta boşalttı),tamamlayıp devam ettik.Serviste hiçbir yerde kaçak göremedik aracı kaldırdığımızda.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet Ozyurek

1,6'lar 80-85 arası falan çalışıyor olması lazım...

Eğer gauge menü düşükken ibre hararet gösteriyorsa, sorun sistem arızasıdır... Üst kapakta hava kalıyordur...

Otosanın geliştirdiği bir kit var.. bu kit ile ekstra bir bağlantı yapılıyor. termostat değiştiriliyor... Sorun çözülüyor...

Burayı okuyun...

http://www.otoclubturkiye.com/forum/index.php?...=150537&hl=

Konunuzu buradaki konu ile birleştireceğim...

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci
focus 1 lerde 113-114 derecede fan açar

hayır

103 derecede birinci devre 107 dereceden sonra ikinci devre çalışır.

Yorum bağlantısı
Bilal Çolak

geçtiğimiz 10 sayfayıda ayrıntılı bir şekilde okudum. benim arabamda da uzun yolda 100 120 arası hafif rampada hararet tavan yapıyor ve 3 sanıye sonra normale düşüyor bunu gecen hafta izmite giderken otobanda 5 defa yaşadım ve o yolu 90 km ile gitmek zorunda kaldım. okuduğum kadarıyla çözüm yaşar ustanın tavsiyesi olan kit. yaşar ustam bunun maliyeti nedir? illa serviste mi yapılmalıdır? bu işi bilen bir ustada yapabilir mi? teşekkürler saygılar

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
bende de 90 km gittiğimde haraert 107 filan oluyor fakat hızı artırdığımda 120-130 gibi hararet 100 filan düşüyo.. valla anlamdım bende sürekli yüksek hızda kullandım.rampalarda devirli kullanınca çözüm oluyo.3000 devirin altında kulanmayın...

Arabanız bozuk...

Yorum bağlantısı
Barbaros Gökçekurt

burası ülkemizin en sıcak yerlerinden biri geçen yaz aracımı yeni aldım tüm acemiliğime rağmen (tabi forda olan acemilik) komple klimayla yolculuk etmeme ,yavaş ilerlememe,şehir içi trafiğide dahil hiç hararet sorunuyla karşılaşmadım ibre araç çalıştıktan bir süre sonra tam ortaya çivilenip kalıyor bazen iniş aşağı gaz pedalını bırakınca hafif düşergibi oluyor ama o kadar. anlayacağınız çöl şartlarında bile sorun yok bir de anlamadığım ben arabamı aldığımdan bu yana 21000 km oldu bu sürede motora bir damla su eklemedim hiçte azaldığını görmedim azalmaması normalmi benim eski araba haftada bir bardak civarında özellikle yazın bu rakam artardı su ekletirdi bunda yok bu durum normalmi sizce

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Büyük harfde.. Forumda büyük harf yazmak yasaktır...

Sorunu tam anlayamadım.. Ustalardan biri yazar... Termostat bozuk olabilir..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Mondeoyu bilmiyorum ama benim focus 94-95 derecede çalışırdı...

Orucun focusa bakıyorum.. 85 derecelerde falan çalışıyor... (galiba)

Yorum bağlantısı
Onur Göktepe

geçen bütün sayfaları dikkatlice okudum malesef geçen pazar günü benim aracımda bu hararet sorunu ile karşı karşıya kaldı ama motor soğutma sıvısının olduğu depo boşalıyor ben dolduruyorum o boşalıyor nerden kaçak olduğunuda ilk bakışta fark edemedim ama daha sonra V kayışının sağ tarafına doğru bir sızıntı ki ne sızıntı şelale mübarek akıyor sorun devir daim pompasında sanırım...

malesef günlerden pazar olduğu için servise götüremedim o günden beri de araç kullanılmadı yarın acl servisten randevuyu aldım göstericeğim bakalım neymiş sorun..

bana bu konu ile ilgili tavsiyeleriniz olursa şunlara da baktır vs gibi sevinirim.

sağlıklı günler

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli
Mondeo'ların normal motor sıcaklığı focus'lardan yüksek mi?

benim mondeoda Normal yazısı var ve fan L harfine iyice yaklaştığında açıyor dolayısıyla 100 derece civarında açmış oluyor zannedersem

Yorum bağlantısı
Aydın Bengü

Geçen yıl elazığda devirdaim ve antifiriz bana 210 patladı.(serviste)

Yorum bağlantısı
Onur Göktepe

günaydın;

devirdaim değişmedi termostat ve conta kapağı değiştirilip antifiriz konuldu hepsi toplam işçilikle bereber 96 ytl tuttu şimdilik herşey nomal görünüyor ama kontrol altında

yalnız ustamın dediğine göre sol arkadan ses geliyormuş artacak olursa ona da bakalım dedi buyrun bakalım sol arkada ne sesi olabilir acaba?

Yorum bağlantısı
Murat Oktor
(düzenlendi)

Geçen hafta (12.04.2008 cumartesi günü) 100 km ilerdeki bir İl'e alışverişe+gezmeye diye yola çıktık. Yolda herhangi bir sıkıntı yoktu. Klima açık ve gazda gidiyorum. Şehre vardığımızda ışıklarda mecburen yavaşladım.

Birden gözüm hararet ibresine ilişti. O da ne aracı alalı 1 yıl olmuş ve ben o ibreyi ilk defa kırmızıda görmüştüm. Tabiki çok şaşırdım ve şoke oldum. Hemen kenara çektim ve aracı durdurdum. Birazdan benzine alarak tekrar çalıştırdım.

Yine kısa bir süre sonra tekrar kırmızıyı gördü ibre. Ne olduğunu anlamaya çalışırken bir yandan da ustamı arayıp beni yönlendirebileceği bir yer söylemesini istedim. Bir cevap alamayınca sanayinin yolunu tuttum. Bir süre dolaştıktan sonra güvenebilecek bir yer bilemediğimdem sanayiden çıktım. Durum aynı.

Alışverişimizi, gezmemizi yaptıktan sonra uzun yolda daha fazla sorun çıkartır endişesiyle sanayiye yeniden girdim ve bosch servisini buldum. Usta bilgisayara bağladı bir arıza kodu falan göremedi. Sonra sigorta kutusunu açtı ve 30A'lik fan sigortasının atmış olduğunu gördü.

Hemen değiştirdi. Bir süre hararetin yükselmesini ve fanın açmasını bekledikten sonra tamam dedi. Neden olmuş olabilir diye sorduğumda tam anlamıyla net bir cevap alamadım. Olabilir, Birşey sıkışmıştır, Belki daha önceden olmuştur ve havalar soğuk olduğundan farkedememişsinizdir gibi cevaplar alarak yola çıktım. Bir haftadır böyle bir sıkıntı yok.

Yalnız klima ve iç havalandırma(sirkülasyon) açıkken araç 3000 devir civarında ve 4000 devir civarında bir kasılma yavaşlama eğilimi gösteriyor. Gaza basmaya devam ederken kendiliğinden devir 3000'den biraz yukarı ve 4000'den biraz yukarı çıkınca bu kasılma ortadan kalkıyor(sanki turbo varmış da devreye giriyormuş gibi bir durum oluyor). Yukarıda bahsettiğim sorunla bir bağlantısı varmıdır.

Sorun neyden kaynaklanıyor olabilir?

tarihinde Murat Oktor tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Yaşar Demirci

tesisatı inceledinizmi degişen müşür ile beyin arasında kopukluk olabilir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Murat bey fan sigortası genelde, fan arızası ile atar. Fan arızası derken, fanınız şu anda çalışıyor olaiblir ama sıkışık çalıştığı için aşırı akım çekiyordur. İlerki safhada soketi de kavrulup deforme olmadan fanı değişin. Fan sökülerek kontrol edilebilir, fan dan ziyade soketi motor tesisatı içinde geldiği için soketi bulmak imkansız gibidir.

Özgür bey fan direkt çalışıyor ise beyin arızasına işaret edebilir ama elektrik tesisatında kopuklukta olabilir.

Yaşar usta bu konularda daha da deneyimli.

Yorum bağlantısı
Murat Oktor
(düzenlendi)

Çağlar bey cevabınız için teşekkür ederim. Öncelikle fanın sökülüp kontrol edilmesini tercih etsem, bu durumda bir arıza var ise tamir edilebilmesi sanırım mümkündür. En son fanın değiştirilmesi gerekirse bunun ne kadara mal olacağı hakkında bir bilgi verebilirmisiniz. Bir de soketi motorun içinde demişsiniz, ben dışarda fana giden bir soket gördüm bunda bir sıkıntı olabilirmi? Saygılar.

tarihinde Murat Oktor tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...