İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Soğutma Sistemi ve Hararet Sorunları


Necat Ertan

Recommended Posts

Mustafa Aka

araçlarınızın müşirleri yıpranmadan dolayı size göstergeyi hararet yapıyor olarak gösterebilir.fordlarda müşir motor ısısını motor kapağındaki ısıya göre gösterir.müşir zamanla yıprandığı için bu göstergeye yanlış olarak hararet yapıyo muş gibi gösterebilir.benim aracımdada aynı problemler olmuştu,servise gittiğimde bu şekilde izah ettiler ve müşire 2 tane pul taktılar ve şimdi problem yok.motor da hava da yapmış olabilir.bu benzinli araçlarda da olabilir diye söylemişlerdi.lpg lilerde daha sık oluyormuş.ayrıca ford focus 1 ler zamanla motorda hararet problemi çıkarabiliyormuş.bu söylediklerimle problem çözülemiyorsa fabrika focuslar için soğutucu kit üretmiş servisler onu takıyorlarmış.

Yorum bağlantısı
Özkan Pehlivan

Benim arabada manuel gosterge hic bir zaman orta noktayı geçmiyor fakat digital gauge menude de 120 yi gördüm bir ara, neden olabilir acaba?!...

Yorum bağlantısı
Berat Gürdeniz

Amma hararet problemi olan varmış burda yav :)

Sayın ustalarım abilerim derdime çare...Bende dün birden hararetin yükselmesi (durduk yere) ile şoka girdim sonra kenara çektim aç kapa vs. iki dakka sürmedi düzeldi. Şimdi sabah da rolantinin birden silkelenecek kadar düşme yapması ve hararet yükselmesi tekrarlandı.

Biraz önce öğe tatilinde otoparkta çalıştırdım, gauge yi açtığımda 82 deydi 104'e kadar çıkarttım (klima açtım kapadım vs.) ama analog gösterge hala 12 pozisyonundaydı. Bu arada tık sesi geliyo sanki fan rölesi açmış gibi devir sallanıyor ama fanlar çalışmıyor sonrada "pusss" diye bi ses klima soğutmuyor bu sefer devir artıyor :huh:

Neoluyo şimdi havası mı kaçmış hava mı yapmış? Alın size bilmece

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Murat Oktor

Benim bir sıkıntım var, Klima açıkken gaza yüklendiğimde 3000 devir civarlarında araba bir kasılıyor devam ettiğimde 4000 devir civarında tekrar kendini toparlıyor ve şahlanıyor. Bu durumu gazda ve benzinde de yapıyor fakat klima kapalı iken bu söylediklerimin hiçbiri gerçekleşmiyor, su gibi gidiyor. Neresinde sıkıntı olabilir. Neyine baktırayım.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Klima devreden çıkıyor gaza bastığınızda.Sollamalar için düşünülmüş bir önlem.Ancak klima 3. ve 4. kademelerde kullanıldığında olmuyormuş bu devreden çıkmalar.Konuşulmuştu forumda.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Lpg ile alakası yok... Bu sorun kroniktir...

Ortağımın 2001 1,6 İzmir yolunda ortağıma ecel terleri döktürdüğünde lpg yoktu aracında...

Başer bunun sebebini ve çözüm yolunu bal gibi biliyor olması lazım, çünkü otosan tarafından teknik servis bülteni gönderildiğini biliyorum ben.. Lpg'li olduğu için sallamışlar sizi..

Termostat değişecek..

Üst kapağa yeni bir bağlantı yapılıp üst kapakta biriken havanın tahliyesi sağlanacak..

Maliyet tahminen 200-250 liradır..

Yorum bağlantısı
Suat Sözbir

Merhabalar,

Yazılanlardan anladığım kadarıyla, Ford'ların soğutma sistemlerinde üretimden kaynaklanan bir noksanlıkmı var?.

Var ise, tüm serilerdemi, belli senelerin üretimlerindemi?.

Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar paylaşımda bulunabilirlerse, memnun olurum..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ben bu sorunu bu güne kadar sadece 2001 lerde gördüm ama.. 99 ve 2000 lerde de aynı sorunlar yaşanmıştır muhtemelen... Çünkü aynı motorlar...

Makyajlı kasalarda yani 2002 ve sonrasında duymadım hiç...

Krank gezinti yatağı problemini de sadece bu modellerde gördüm.. Makyajlılarda bu soruna da rastlamadım hiç...

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Mehmet Ozyurek

Radyatör tıkalı olabilir...

Devirdaim sorunlu olabilir... Termostat sorunlu olabilir.. Sistem komple tekrar elden geçmelidir...

Yorum bağlantısı
Hakan Yalcin

Merhaba benimde bir sorum olacak aracım 2000 model focus ghia .Bundan 1 ay önce falan triger kayışını değiştirttim. O zamandan beri araçta hararet problemi yaşıyorum.Aslında tam da hararet denilemez . Aracı alalı yaklaşık 1 yıl oldu .Atiker marka sıralı lpg var araçta. Trgigeri değiştirene kadar hararet göstergesinin 90 dereceyi geçtiğini görmedim.Aracı çalıştırırdım,motor ısınana kadar ibre yükselir tam dik olunca bir daha kıpırdamazdı .Fakat şuan ibre çok yavaş yükseliyor ve dik konumu geçmemek suretiyle sürekli hareket halinde aşağı yukarı oynuyor. Gauge menüsünden ısıyı takip ettim 60-85 arası gidip geliyor sürekli 90 100 km hız ile giderken bile araç 60-65 derece gösteriyor sonra yükseliyor düşüyor yani sürekli hareket halinde. Aracın suyunu kontrol ediyorum normal. fanlar çalışıyor.Yani gözle görünen bi aksaklık yok.Acaba sorun ne olabilir.Yardımcı olursanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Termostat bozulmuştur....

Bence değiştirin... Yoksa; kış geliyor hem üşürsünüz, hemde fazla yakarsınız...

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Gürel Tutsoy

Merhaba,

Genelde arkadaşlar da yazmışlar ama benim arabada da hararet problemi oldu hemde servsten çıktığım gün..Araba rampada sıkıştığında yada düz yolda 5. vites 3000 devirde giderken hararet neredeyse sona dayanıyor ama deviri 2500 indirdiğim an hararet göstergeside normale aniden iniyor.Serviste Bazı ufak tefek bakımlarını yaptırmıştım ve motor bölümünü yıkamışlardı..Acaba yıkamadan dolayı problem olmuış olabilir mi yada nedir sizce problem? Tecrübesi olan arkadaşlar cevap yazarlarsa sevinirim..Bu arada arabam LPG li..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Merhaba,

Genelde arkadaşlar da yazmışlar ama benim arabada da hararet problemi oldu hemde servsten çıktığım gün..Araba rampada sıkıştığında yada düz yolda 5. vites 3000 devirde giderken hararet neredeyse sona dayanıyor ama deviri 2500 indirdiğim an hararet göstergeside normale aniden iniyor.Serviste Bazı ufak tefek bakımlarını yaptırmıştım ve motor bölümünü yıkamışlardı..Acaba yıkamadan dolayı problem olmuış olabilir mi yada nedir sizce problem? Tecrübesi olan arkadaşlar cevap yazarlarsa sevinirim..Bu arada arabam LPG li..

Bunun yıkamayla alakası yoktur..

Yorum bağlantısı
Bayram Köksal

Bakımda soğutma bölümünde su değişimi, antifiriz ekleme vs. bir işlem sistemde havaya neden oluyor. Özellikle LPG li araçlarda hava almak, eklenen su dolaşım hortumlarından dolayı biraz zorlaşıyor (demişlerdi).Aynı olay başıma geldi ve havası alınınca geçti. Önce bunu dikkate almak lazım yoksa boşyere birçok parça değişimine gitmeyi deneyebilirler.

Yorum bağlantısı
Gürel Tutsoy
Bakımda soğutma bölümünde su değişimi, antifiriz ekleme vs. bir işlem sistemde havaya neden oluyor. Özellikle LPG li araçlarda hava almak, eklenen su dolaşım hortumlarından dolayı biraz zorlaşıyor (demişlerdi).Aynı olay başıma geldi ve havası alınınca geçti. Önce bunu dikkate almak lazım yoksa boşyere birçok parça değişimine gitmeyi deneyebilirler.

Evet bakımda antifiriz değişmişti belkide ondandır..Hava alma işlemi uzun sürüyor mu acaba?

Yorum bağlantısı
Bayram Köksal

LPG varsa biraz uzun sürebilir. Ustanın el çabukluğuna da bağlı. Görebildiğim kadarıyla; su haznesinden su alıyor, söktüğü bir su hortumundan ekleyerek devir daim yaptırıyor, gaz veriyor, diğer bir iki yeri oynatıyor... :unsure:

Yorum bağlantısı
Gürel Tutsoy
Bakımda soğutma bölümünde su değişimi, antifiriz ekleme vs. bir işlem sistemde havaya neden oluyor. Özellikle LPG li araçlarda hava almak, eklenen su dolaşım hortumlarından dolayı biraz zorlaşıyor (demişlerdi).Aynı olay başıma geldi ve havası alınınca geçti. Önce bunu dikkate almak lazım yoksa boşyere birçok parça değişimine gitmeyi deneyebilirler.

Valla servise kalsa parça değişimi yaparak bir sürü masraf çıkaracaklar.Ben gittiğim servis dışında birkaç servisi aradım üst kapakla ilgili olabileceğini söyleyip 2000-3000 ytl masraf çıkabileceğini söyleyende oldu.Kendi servisimde ise fanla ilgili olabilceğini söylemişti ama gördüğüm kadarıyla fan çalışıyor ama ısı gereksiz yere çoğaldığı için fanda çok çalışıyor haliyle gereksiz yere ..

Yorum bağlantısı
Bayram Köksal

Hararet, sistemdeki havadan dolayı ıartıyor. Ben sadece başıma gelen olayı paylaşıyorum. Teknik bilgisi olan arkadaşlar bu konuda daha yönlendirici olurlar. Yine yetkiliservisi tercih edin derim çünkü bu sorunla herzaman karşılaşıyorlar.

Ha bu arada, ilk etapta arabamda meydana gelen havayı gideremediler. Akşamdan bıraktım motor soğukken sabah sorunu çözdüler. Sadece paylaşmak istedim

Yorum bağlantısı
Hüseyin Arıcı

Arkadaşlar arabamın hararet göstergesinde 2 gündür bir gariplik var. Hararet eskiden 1 km kadar gidince normal olması gereken yere gelirdi. Şimdi geç yükseliyor ve birsüre sonra gaza yüklenirsem hararet düşmeye başlıyor, sonra tekrar yükseliyor. Bir düşüyor bir yükseliyor. Radyatör sistemi hava yapmış olabilir mi? 2 gün önce lpg sisteminde dolaşan su hortumlarından birinde kelepçe gevşemiş su damlıyordu. Serviste kelepçeyi sıktılar ve bu sorun başladı. Sonra servise tekrar gittim, abi bir ara gel müşüre bir bakalım dediler. Bana anlamsız geldi. Siz ne dersiniz. Aklıma termostat ile hava olayı geliyor. Yardımcı olursanız sevinirim...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Termostat açık kalıyor olabilir, hararet müşürü arızalı olabilir, motor yıkattınız mı hiç?

Yorum bağlantısı
Hüseyin Arıcı
Termostat açık kalıyor olabilir, hararet müşürü arızalı olabilir, motor yıkattınız mı hiç?

Motor yıkatmadım. Termostat açık kalması bana da mantıklı geliyor. Ama müşürü hiç anlamadım. Görevi nedir bu müşürün?

Yorum bağlantısı
Kenan Yargıcı
(düzenlendi)

hararet göstergesinin ani yükselip düşmesi problemi son 1-2 haftadır bendede çıkmıştı.bugün hem akü değişti hem ses yapan devirdaim değişti.aracı aldıktan sonra çevre yoluna çıkıp gage menüsü açık halde epey sıkıştırdım arabayı, problem kalmamış.şimdi neden düzeldi bilemicem ama düzeldi sorun.

fakat şunuda belirteyim problem iki hafta önce aracın suyunu komple boşaltıp,saf antifiriz koyduktan sonra başlamıştı.

tarihinde Serkan Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Saf antifirzin ısıyı iletememe sorunu vardır, bence bunu düzelttirmeli, bir kısmını boşalttırıp, su ilave ettirmeniz gerekecek.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...