Çağlar Bayur 3 Mayıs 2008 Paylaş 3 Mayıs 2008 Soketi yanarsa değişimi çok zor zira ayrı parça olarak satılmıyor. Motor tesisatının bir bütünüdür. Fan bozuk ise, tamiri uzun ömürlü olmuyor söyliyeyim. Yorum bağlantısı
A.Kadir Özmen 8 Mayıs 2008 Paylaş 8 Mayıs 2008 Benim arabamda da uzun yolda 100 120 arası rampada hararet tavan yapıyor gazdan ayağımı çektikten 3-5 sanıye sonra normale düşüyor. Rampa bitip düze çıktığım zaman 160 170 gitsemde hararette problem olmuyor. Bu sorunu birkaç kez yaşadım. Herkes değişik çözümler sunuyor. Kafam karıştı ne yapmam gerekiyor arıza hangi parçada olabilir. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Mayıs 2008 Paylaş 8 Mayıs 2008 Arıza belli bir parçada değil soğutma sisteminde... Çözüm üst kapak soğutmasına ek bir bağlantı yapmak.. Amaç; Üst kapakta biriken havayı tahliye etmek.. Çözüm yeri yetkili servisler... Yorum bağlantısı
A.Kadir Özmen 8 Mayıs 2008 Paylaş 8 Mayıs 2008 Peki birşey daha sorsam Mehmet abi ben 4 ay önce triger kayışı ve devirdaim pompasını değiştirmiştim. Pompa değişince haliyle biraz su eksiltti. suya ek yaptılar ama havasını zor aldılar yok senin termostat bozuk dediler bana. Ben daha önceden çalışıyordu buraya gelincemi bozuldu deyince bir şekilde havasını aldılar. Zaten benim arabamda da sorun ondan sonra başladı uzun yol rampalarında ondan önce hararet şikayetim yoktu. Acaba sistemde hala havamı var. Siz bu konda ne düşünüyorsunuz? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Mayıs 2008 Paylaş 8 Mayıs 2008 Yapılan işlem hatalı olabilir.. Sistemde hava kalabilir.. Bunlarda etken olabilir ama.. Bana kalırsa bu kronik bir sorun ve suçlu üretici... Çünkü bunun hakkında otosan tarafından duyuru olduğunu biliyorum... Duyuruda arıza tarif ediliyor, Çözüm yollarıda anlatılıyor... Yorum bağlantısı
Özkan Pehlivan 30 Mayıs 2008 Paylaş 30 Mayıs 2008 Arabamın harareti her zaman 94 te sabit çalışıyordu. Geçenler de triger, devir daim, krank gezinti yatağı düzeltilmesi, baskı balata degişimi yaptırdım. şu anda rolanti devri 1000 devirin az ustunde ve debriyaja basmama ragmen araç hareket halinde iken devir rölantiye düşmüyor.şu anda hararet 102 derecelerde iken fan çalışmaya başlıyor ve 95-96 nın altını goremiyorum.Bu ustaya bu işlemleri yaptırmakla hata ettim sanırım.Ne yapacagım bilmiyorum.Arabanın masrafları astarını geçti Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Mayıs 2008 Paylaş 30 Mayıs 2008 Sorunlardaki ortak parça değişen devirdaim gibi geldi bana, acaba orjinal mi yoksa yan sanayi mi? Şahsen bizim teknisyenlerin Focuslarda hava problemi yaşadığını hatırlamam. Osman Dumanlı ya sormak lazım, okuyup üflermiydi ne? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 30 Mayıs 2008 Paylaş 30 Mayıs 2008 Arabamın harareti her zaman 94 te sabit çalışıyordu. Yukarda bahsettiğim işlemlerden sonra yanlış hatırlamıyorsam benim ortağın focus 84 derecede çalışıyor... Yorum bağlantısı
Özkan Pehlivan 30 Mayıs 2008 Paylaş 30 Mayıs 2008 (düzenlendi) Çağlar abi markayı hatırlamıyorum. Ama orjinalinin icindeki pervanenin plastik yeni takılanın ise princten olduğunu hatırlıyorum sadece Söylemeyi unuttugum bir şey daha vardı: bugun bir de klimayı actım çalışmadı dahan sonra denedigimde çalıştı. 30 Mayıs 2008 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Özkan Pehlivan 30 Mayıs 2008 Paylaş 30 Mayıs 2008 Avrupa yakasında oturuyorum ve yogun çalışıyorum.Pazar gunleri de açık olan bildiginiz özel bir servis varsa cevaplarınızı bekliyorum. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Mayıs 2008 Paylaş 30 Mayıs 2008 Pazar günleri açık servis bilmiyorum, duymadım. O gün dışındaki günler için Elmadağdan dolapdereye inen yoldaki Liderler özel servisini tavsiye edebilirim. Yorum bağlantısı
Özkan Pehlivan 31 Mayıs 2008 Paylaş 31 Mayıs 2008 Bugun bir şey daha dikkatimi çekti; sabah arabaya binip 4-5 km lik yol boyunca araç gayet stabilite bir şekilde çalışıyor. Devir 800 civarı kalıyor ve herhangi bir duzensizlik yoktu. Sonra motoru stop ettim tekrar çalıştırdım ve bu devir sorunu tekrar başgosterdi, ibre 1000 civarı ve gozle de hissedilir +-70 gibi oynamalar oldu.Akşam eve donuşte yine aynı durumla karşılaştım.araç hareket halinde iken ben debriyaja bassam bile 1500-2000 devir arasında kalıyor.Ne zaman tam durursam 1000 civarı oluyor.Sonra kaputu actım su haznesini izlemeye koyuldum.20 dk kadar izledim su haznesinde suyun devir daim yaptıgını göremedim.Sanki su haznesinde su dolaşımı olmuyor gibi.Sorunun yazılımsal oldugunu duşunmeye başladım.Sizce normali nedir bu haznedeki hareketin? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 31 Mayıs 2008 Paylaş 31 Mayıs 2008 Suyu bilmem de.. Devir kontrolsüz havaya işaret ediyor gibi... Yorum bağlantısı
Özkan Pehlivan 31 Mayıs 2008 Paylaş 31 Mayıs 2008 Abi daha onceden araca yapılan işlemleri biliyorsun.Bu işlemlerden once 3 hafta kadar oldu yetkili serviste yazılım attırmıştım, sonrasında pek şikayetim olmadı.Bizim usta triger degişimi,devirdaim degişimi, baskı balata degişimi bir de krank yatagıyla ilgili işlemleri yaptı. bu devir sorunu bundan sonra başladı ama yapılanlarla ne ilgisi var onu anlayamıyorum.triger desek 100 km civarı yol yaptım trafikte ve otobanda çoktan motoru bırakmam lazımdı.baskı balata desek yok, geriye kalan ihtimaller: 1)krankla ilgili işlem 2)devirdaim 3)parca degişimi yaparken soketlere ya da sensorlere zarar verdiler 4)ya da ustaya gitmeden bu problemler başgostermişti de benim haberim yoktu :lol2: Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 31 Mayıs 2008 Paylaş 31 Mayıs 2008 İhtimallerin hiç biri bu arızaya uymuyor.. Sente kayması bunu yaparmı bilmiyorum.. Başımdan geçen bir hadise: Servise yağ değişmeye gittim.. Yağım değişti.. Bu arada çocuklardan biri iyiyilik olsun diye filtreyi söker ve temizler.. Ancak geri takarken karıştırır ve fiesta filtresi takar.. Filtre kenarından hava alan motor aynen bu şekilde davranıyordu... :lol2: Yorum bağlantısı
Özkan Pehlivan 31 Mayıs 2008 Paylaş 31 Mayıs 2008 O da baya bir ilginc olmuş :lol2: .Ben daha 1 ay once bakım yaptırdıgımda motor yağı degişmişti o yuzden yağ yeni diye degiştirtmedim.Birazda min.seviyesine yakın noktada acaba ondan yapabilir mi Mehmet Abi? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 31 Mayıs 2008 Paylaş 31 Mayıs 2008 O da baya bir ilginc olmuş :lol2: .Ben daha 1 ay once bakım yaptırdıgımda motor yağı degişmişti o yuzden yağ yeni diye degiştirtmedim.Birazda min.seviyesine yakın noktada acaba ondan yapabilir mi Mehmet Abi? Yok zannetmem.. Ama hava filtreni kontrol ettir.. Yerine oturmamış, yırtılmış.. delinmiş olabilir... Yorum bağlantısı
Özkan Pehlivan 31 Mayıs 2008 Paylaş 31 Mayıs 2008 Haklısın abi ona bir bakmam lazım. Eğer duzelmezse Çetaş Ford yetkili servis var, pek bilen yok herhalde forumda hic rastlamadım.Ordan randevu alıp hem o sorunu hem de bu harareti gozlemlemelerini isteyecegim.Artık masraf cıkarmaya da devam ederse kullanmaktan buyuk keyif aldıgım focusumu satacagım herhalde abi :lol2: Yorum bağlantısı
Özkan Pehlivan 1 Haziran 2008 Paylaş 1 Haziran 2008 Evet Ford birimi de var hem bayi hem servis. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 2 Haziran 2008 Paylaş 2 Haziran 2008 Ustan iyi değilmiş gibi sanki.. Hava vardır sistemde... Ama ilk marşda niye kırmızıya çıkıyor... Bilemiyorum.. Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 2 Haziran 2008 Paylaş 2 Haziran 2008 yarım hoca din , yarım usta ev yıkar. geçmiş olsun . büyük olasılıkla elektrik problemi var gibi. Yorum bağlantısı
Adem Cengiz 2 Haziran 2008 Paylaş 2 Haziran 2008 1999 CLX 1,6 CFI aracımızda özellikle uzun yolda özellikle klima açıldığında hararet sorunu yaşıyorum. Şehir içi saatlerce Antalya sıcağında bir şey olmuyor, ne zaman uzun yola çıksam bir de klima açıldı mı Hararet başlıyor. LPG Ustası, Aracın kendi kendine stop etmemesi için Ön Kaput altındaki hava kanallarını hava girişinden ayırmıştı, yani Motor, etrafındaki havadan emebiliyor, arabanın hızlandığında önden rüzgar şeklinde hava girişi olmuyor. Bu hararet nedeni olabilir mi? Ya da Radyatörler, Fan vs. sorunlu mudur? Tecrübesi olan varsa paylaşırsa sevinirim... Yorum bağlantısı
Veyis Durmuş 2 Haziran 2008 Paylaş 2 Haziran 2008 (düzenlendi) Dediğiniz üzere hava kanallarının havasız olması münasebetiyle de olabilir bence veya radyatörün önünü kapatan hava almasını engelleyen birşey de olabilir.Ya da Su kanallarındaki kireçlenme yüzünden devirdaim suyu kısmi olarak devrederse de yüksek devirde problem olabilir.Bu yüzden radyatör suyunuz devamlı içilebilir derecede kireçsiz olmasına dikkat edin. 2 Haziran 2008 tarihinde Veyis Durmu? tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 2 Haziran 2008 Paylaş 2 Haziran 2008 Benim,escorta hala lpg de tereddüt nedenimin başını bu sorun oluşturuyor. Şuan bile hiç bir sorun olmamasına ve gayet sakin kullanımda bile hararet sorunu var aracın. Yorum bağlantısı
Recommended Posts