İçeriğe Yönlendir

Ford Scorpio 2.3i Ghia 1997 otm.


Sencer Deniz

Recommended Posts

Mustafa Yazkan
Güle güle kullanın.. kadrini kıymetini bilin...

Teşekkür ederim, ne kadar kıymetli olduğunu bu forumda daha iyi anladım :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Yazkan
Arkadan çekiş mi 4 çeker mi?

arkadan itişli. hatta bugün u dönüşü yaparken gazı biraz fazla kaçırmışım arkayı yanladı hafif :)

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

bir adette burada vardı çoktandır görmüyorum. aracınız harika güle güle kullanın

Yorum bağlantısı
Mustafa Yazkan
bir adette burada vardı çoktandır görmüyorum. aracınız harika güle güle kullanın

Teşekkür ederim. Peki gördüğünüz scorpio cosworth motorlumuydu?

Yorum bağlantısı
Guest Mehmet Boran Koca

2.9 150 ps lik motor yerinde durmuyor bunu tahmin edebiliyorum dönüşlerde :)

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

2.9 lt makina + cosworth olunca tadından yenmez, güle güle kullanın

Yorum bağlantısı
Mustafa Yazkan

Teşekkürler...

dünkü olay (arkasının atması) isteğim dışında olmuştu ama hoşuma gitti :)

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Bu araç aslında tam drift yapılacak kıvamda hamura :) sahip ama,

1-Çok ağır,hafiflemesi lazım.

2-Ford'un alt yapısı ne kadar dayanır o zorlamaya şüpheliyim.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
neresinden hafifleticen aracı

Ön koltukları karbon;iç kaplamalar,döşemeler,arka koltuklar,pandizotlar,tavan döşemesini iptal;karbon kaput,çamurluk,tampon,kapı sacı,bagaj kapağı vs vs. Gerekirse rejime girer kilo bile veririm. :)

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Onun hafiflemesine gerek yok,aksine biraz daha ağırlaşması lazım. :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Yazkan
(düzenlendi)

evet drift için gerekli olan özelliklerin önemli kısmını karşılıyor. 200 beygirin üstünde güç, arkadan itiş, geniş taban ve ince yanak lastikler....... bu aralar hızlı ve öfkeli Tokyo drift filmini izlememem lazım :):)

tarihinde Mustafa Yazkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Yazkan
Yere göğe sığdıramadığımız bir araca şahin parasına sahip olabiliyorsunuz . Bu ne yaman çelişki , bu ne biçim yaşama biçimi , bu ne bohem yahu :)

Vallahi haklısınız ne diyeyim, ama piyasa böyle kimse masraflı araca para vermek istemiyor.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Sencer Deniz

Araç gerçekten de çok güzel. Benim aracıda ilk aldığımızda karter bağlantılarından birinde keçe problemi vardı ve o yüzden motor piston gömlek filan değişti (garantiden). Bu işlemi yaptıktan sonra da böyle olduğunu bilseydik 2.8 v6 motor getirirdik daha ucuza mal etmiştik şimdi dediler. Genel olarak performans açısından memnunum diyebilirim. Ancak her seferinde yeni bir problem çıkıyor ve kendinizi ben bunu satayım daha az yakan daha az masraflı bir araba alayım demeden geçemiyorum. Tek sorun olarak gördüğüm performans ve konfordan vazgeçmem gerektiği. Bi yandan da bunu iyi bir tadilata sokup cillop gibi yapmak ama ciddi masraf gibi gözüküyor gözüme. Yeni amortisör aldığımı yazmıştım araçtaki titreme yüzünden ancak bu seferde aldığım amortisörlerden esnemelerde gacur gucur sesler gelmeye başladı. bi tarafı düzeltirken bi tarafı yamuluyor. Sıkıntı bastı anlayacağınız. Başka araca biniyorum 140-150 yaparken sorun yok benimkinde ise titreme var. Şu anda şahinle yapsanız o hızı titreme yapmaz bu araba onun yanında 403 konforuyla hamsi koydum tavaya diyor. Birde bilen arkadaşlardan bir tavsiye isteyeceğim. bu aracın yedek parçalarını alırken tek seçenek fordun orjinal yedek parçalarımıdır lakin ben hiçbirinden memnun değilim. başka marka amartisör (monroo) ve disk kullanılıabilir mi? Bilen varsa lütfen yardımcı olsun. İyi günler.

Yorum bağlantısı
Mustafa Yazkan

Antalya'da parçası ve ustası olmadığı için 2 hafta önce İstanbul'a gidip aracı Oktaykanpower'da elden geçirttim. Sadece önemli olan yerler yapıldığı halde epey bir masraf oldu. Şimdi sadece klimada problem var, onun nedeni de klimaya beyinden elektrik gitmiyor olması. Ben de aracı satsam mı yoksa biraz daha binsem mi kararsız kaldım. Hatta tüp taktıracaktım ama satma ihtimaline karşı onu da taktırmadım. Benim aracın ön düzen ve direksiyon sisteminde problem vardı, İstanbula giderken eski Türk filmlerindeki kamyoncular gibiydik, araca hakim olmak için sürekli konsantrasyon istiyordu. Yapıldıktan sonra çok rahat oldu. Aracın elektrik aksamı dışında herhangi bir kronik problemi bulunmuyor aslında, parçasının ve ustasının az olması bu araca olan talebi düşürüyor. Bu araca binmek için sanayide oto ustası olmak gerekir diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Sencer Deniz

Mustafa bey, sizen rica etsem oktaykan da neleri ne kadara yaptılar belirtirmisiniz. Ben aracımı herford a verdim yapılması için ama çözülemeyen bi problemim var. Diğer servisteki ustalar nasıldır bilmiyorum ama herford da faik usta var. O araçla ilgileniyor ancak sat gitsin bu aracı diyor. Uğraşma fazla diye söyledi. Kurcaladıkça bi yerini yaparsın başka yeri bozulur bu aracı hayranları alsın diyor. Uğraşmak isteyenlerin aracı bu dedi. Aslında %100 haklı ne diyim.

Antalya'da parçası ve ustası olmadığı için 2 hafta önce İstanbul'a gidip aracı Oktaykanpower'da elden geçirttim. Sadece önemli olan yerler yapıldığı halde epey bir masraf oldu. Şimdi sadece klimada problem var, onun nedeni de klimaya beyinden elektrik gitmiyor olması. Ben de aracı satsam mı yoksa biraz daha binsem mi kararsız kaldım. Hatta tüp taktıracaktım ama satma ihtimaline karşı onu da taktırmadım. Benim aracın ön düzen ve direksiyon sisteminde problem vardı, İstanbula giderken eski Türk filmlerindeki kamyoncular gibiydik, araca hakim olmak için sürekli konsantrasyon istiyordu. Yapıldıktan sonra çok rahat oldu. Aracın elektrik aksamı dışında herhangi bir kronik problemi bulunmuyor aslında, parçasının ve ustasının az olması bu araca olan talebi düşürüyor. Bu araca binmek için sanayide oto ustası olmak gerekir diye düşünüyorum.
Yorum bağlantısı
Serkan Öz

Bugun Altunizade deki pazarda 97 model otomatik 90.000de 2.3 scorpio gordum, patlican moruydu, asiri derecede temiz gorunuyordu, ilk sahibinden yaziyordu uzerinde de. 13.000ytl istiyorlardi..

Yorum bağlantısı
Mustafa Yazkan
Mustafa bey, sizen rica etsem oktaykan da neleri ne kadara yaptılar belirtirmisiniz. Ben aracımı herford a verdim yapılması için ama çözülemeyen bi problemim var. Diğer servisteki ustalar nasıldır bilmiyorum ama herford da faik usta var. O araçla ilgileniyor ancak sat gitsin bu aracı diyor. Uğraşma fazla diye söyledi. Kurcaladıkça bi yerini yaparsın başka yeri bozulur bu aracı hayranları alsın diyor. Uğraşmak isteyenlerin aracı bu dedi. Aslında %100 haklı ne diyim.

Oktaykanpower'da yapılan işlemlerin fiyatlarını tek tek hatırlamıyorum maalesef ama size hatırladığım bazı işlemleri ve toplam tutarı verebilirim.

Ön amortisörler değişti, direksiyon sistemi elden geçirildi, bazı yürüyen aksam parçaları değişti (alt tabla, fişekler vs..), carbon clean yapıldı, klima sistemindeki kaçaklar giderilip gaz basıldı, katalitik konvektörler iptal edildi, son susturucu değişti ve nano charger takıldı. Hatırladığım önemli işlemler bunlar, toplamında 3450 YTL masraf çıktı. Bu masrafın önemli bir kısmını amortisörler, yürüyen aksam parçaları ve egsoz sistemi oluşturuyor.

Aracın en kötü yeri, Çağlar beyin de dediği gibi elektrik aksamı. Benim aracın sorunlarının temel nedeni, benden önce kullanan patronumun biraz kötü kullanmış olması ve kötü ustaların eline geçmesi, yoksa temiz kullanılınca ve ustasına emanet edilince sorun çıkartacak bir araç gibi gelmedi bana.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Elektrik tesisatı maalesef şans meselesi. Diğer bir konu da, motor rektifiyesi yapılması gereken motor bloğu hatırlamıyorum desem yeridir. Yani mekanik açıdan tank gibi sağlam bir araç.

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

dahamı olmasın hangi modeli oldugunu hatırlamıyorum ama ana yataklar yerine bilya kullanılmıştı.

Yorum bağlantısı
Mustafa Yazkan

ilk görüşte mercedes sandım, düz vites ise acayip gider bu araç.

Yorum bağlantısı
Sencer Deniz
Oktaykanpower'da yapılan işlemlerin fiyatlarını tek tek hatırlamıyorum maalesef ama size hatırladığım bazı işlemleri ve toplam tutarı verebilirim.

Ön amortisörler değişti, direksiyon sistemi elden geçirildi, bazı yürüyen aksam parçaları değişti (alt tabla, fişekler vs..), carbon clean yapıldı, klima sistemindeki kaçaklar giderilip gaz basıldı, katalitik konvektörler iptal edildi, son susturucu değişti ve nano charger takıldı. Hatırladığım önemli işlemler bunlar, toplamında 3450 YTL masraf çıktı. Bu masrafın önemli bir kısmını amortisörler, yürüyen aksam parçaları ve egsoz sistemi oluşturuyor.

Aracın en kötü yeri, Çağlar beyin de dediği gibi elektrik aksamı. Benim aracın sorunlarının temel nedeni, benden önce kullanan patronumun biraz kötü kullanmış olması ve kötü ustaların eline geçmesi, yoksa temiz kullanılınca ve ustasına emanet edilince sorun çıkartacak bir araç gibi gelmedi bana.

Hiç merak etmeyin bu aracı istedikleri kadar hırpalamaya çalışın sadece konfor ekipmanına zarar verebilirsiniz. Ben aracı aldığımdan beri resmi servilserinden başka hiç bir yere yaptırmadım. Masrafına sonuna kadar katlandım. Şu anda harcadığım paraya bakınca audi A6 alırdım. Aracın masrafı kendi değerine katladı anlayacağınız. Ama yine de sorunlardan kurtulamıyorum. Aracın bütün ekipmanlarını motocraft yani orjinal yedek parçalarıyla değiştirttim. Yan sanayinin yanından bile geçmiyorum ancak halen sorun var. Ve her seferinde yeni bir problem. Bu problemler yetmedi bide dün aracımın ön çamurluğuna taksi çarptı. Bi de burdan yakın. Verdiğiniz para için size başlangıç diyebilirim. Size kolay gelsin. Ama aracınızın motoru süper bunu söylemeliyim. Performans istiyorsanız elinizden geleni yapıp gözünüz gibi bakın derim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...