İçeriğe Yönlendir

Lpg'de Buji Ve Yağ Değişimi + Buji Tırnağı


Aydın Bengü

Recommended Posts

Misafir
Bu konuyu aramaya üşendiğimden :nazar: Başka bir konuya yorum yapmıştım az önce..

Buji ile 260 km yol yaptım..

Yol bilgisayarı ortalama tüketimi 1 litre düşük göstermeye başladı..

Rolanti sorunu veya tekleme benzeri bir olay yaşamadım.. Düşük devirlerde tork artışı hissediyorum..

Uzun dönem testim devam ediyor..

Dün depoyu doldurdum.. bitince kesin olmayan ilk sonuçları görürüz..

abi; bu bujinin ömrü ne kadardır, yani kaç km ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
Bunların hepside performansa doğru dan etki yapan unsurlar.. Heleki buji kablosu..

Ben sağlam buji kablolarını söküp yenilerini taktığımda kalkarken patinaj yaptırıyordum..

Turbo takılmış gibi fark vardı resmen...

İyi okurum..

Buluşalım yakında :good1:

Gezerim tabi.. Dizelde turbo, benzinlide buji kablosu...

Mehmet Abi bizim mondilerde hangi marka ve model buji kablosu kullanmamız gerekir?

Yakıt tüketimim düşmeye devam ediyor :)

34 litre lpg ile 300 km'si 120 km sabit hızla geri kalan 80 km'si şehir içi olmak üzere 400 km yol yaptım...

Birde bizimki düşse :(

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mehmet Abi bizim mondilerde hangi marka ve model buji kablosu kullanmamız gerekir?

Ben motorcraft öneririm...

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
Ben motorcraft öneririm...

Teşekkürler Mehmet Abi.Üzerindekine bakayım motorcraft değilse motorcraft alayım birde bosch lpg buji alayım birde öyle deneyeyim arabayı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Teşekkürler Mehmet Abi.Üzerindekine bakayım motorcraft değilse motorcraft alayım birde bosch lpg buji alayım birde öyle deneyeyim arabayı.

Bujiyi Benim beyanıma istinaden alacaksanız, biraz daha bekleyin.. Kesin sonuçları göreyim ben..

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
Bujiyi Benim beyanıma istinaden alacaksanız, biraz daha bekleyin.. Kesin sonuçları göreyim ben..

Evet sizin beyanınıza istinaden alağım. Tamam sonuçları bekliyorum abi.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Mahmut Bey uzun süredir kullanıyor.. Yorumları çok iyi.. Ben onun yorumları üzerine almıştım..

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Bujiler takılalı 10.000 km oldu. Bujiden önceki 10 bin ve sonraki 10bin km'de tüketimde %4,6 düşüş var. Aracı sürüş tarzım ve kullandığım yol aynı.

Ben başka bir sitede okuduklarıma dayanarak almıştım. Şimdilik çok memnunum. Ama bujinin ömrü ne olur bilemem. Temmuzdan beri 10 bin yaptım. Bu senede bir 15 bin yaparım. 2011 sonunda 25 bini devirince ömür belli olur. Ama yaptığım 10 bin km boyunca 800 küsür litre gaz almışım. %4,6'dan hesap yapınca yaklaşık 35 litre gaz yapar, onu da ortalama 2 liradan almış olsam 70 lira yapar ki bujiler kendini amorti etmiş olur. Bundan sonra yapacağım tasaruf ve düşük devirlerdeki çekiş farkı cabası.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Focus I e de mondeoya da ayın bujiyi önermesinden içkillenip almamıştım bu bujileri. çünkü Fı in orji tırnak aralığı 1.3 bosch bujinin 0.9. mondeo ise 1.0 kullanırken ona da aynı buji yani 0.9 luk önermiş. Tüketimde bariz fark beklemesemde vermili yanma için düşünüyorum ama benzinde bizim arabalarda fark yaratacak diye çekiniyorum. Emmi fark yok demiş şimdilik.

Yorum bağlantısı
Emre Aytan

Ben aracımda mobil 5/40 yağ kullanıyorum. mobil 5/30'da 11000 km'de 750 ml. yağ eksiltirken, 5/40'ta 16000 km'de 250 ml. eksiltmişti. Ve araç soğuk havalarda sanki ilk çalışmada 5/40'da daha iyi yanıt veriyor gibiydi. Bu nedenle 5/40'a devam edicem. Ayrıca da normalde lpg tüketimi 7.5lt/100km olan aracım 16000 km'ye yaklaştığında uzun yolda 8lt'ye çıkmıştı. Bu da yağ değişim km'sinin nedenli önemli olduğunu bariz şekilde gösteriyor.

Yanısıra bosch'un LPG bujilerini yaklaşık olarak 30000 km'dir kullanıyorum. Bu bujiler gerçekten lpg için yapılmış. Benjinle çalışırken eski benzinli bujilerine göre düzensiz yanma olduğunu hissettiriyor. Ama lpg'ye geçince bariz şekilde rahatlıyor ve sürüş çok daha konforlu ve zevkli hale geliyor. Bu nedenle araç benzindeyken asla gaza yüklenmiyorum. Şimdi bujileri almaya değer mi değmez mi bilmiyorum.

Ama uzun yol verilerine bakıldığında 7.6 lt/100km benzin verisi olan bir araca lpg'de 7.5lt/100 km yaktırabiliyorsam heralde yağın ve bujinin olumlu etkisinden olsa gerek.

Son zamanlarda da HHO diye adı geçen hidrojen olayına bi kafam gidiyor ama, hayırlısı bakalım :)

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...

Bugün buji değiştirdim. Motorcraft marka takıldı, üstünden çıkanlar da aynı idi. Takan usta kutusundan açtığı gibi taktı, herhangi bir ayar filan yapmadı. Şimdi tırnak aralığı kaç oluyor bunların? Aracım LPG'li. Tırnak aralığı ne olmalıydı?

Yorum bağlantısı

Yorum gelmemiş hiç ama neyse ben deneyimlerimi anlatayım. Motorcraft 1.3 mm bujileri 1 mm olarak ayarlattim. Sentil diye bir alet kullanıldı. 2 gündür kullanıyorum. Bariz olarak düşük devirlerde ivmelenme daha hızlı olmaya başladı.Kendimi başka araçta sandım birden zira önceden 3.vitese gecene kadar daha cok gaz yedirmek gerekiyordu.Tabi tüketim nasil degisecek ölçünce tekrar yazacagim.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Yorum gelmemiş hiç ama neyse ben deneyimlerimi anlatayım. Motorcraft 1.3 mm bujileri 1 mm olarak ayarlattim. Sentil diye bir alet kullanıldı. 2 gündür kullanıyorum. Bariz olarak düşük devirlerde ivmelenme daha hızlı olmaya başladı.Kendimi başka araçta sandım birden zira önceden 3.vitese gecene kadar daha cok gaz yedirmek gerekiyordu.Tabi tüketim nasil degisecek ölçünce tekrar yazacagim.

bizim bahsettiğimiz bujileri alırsanız kendinizi bambaşka bir araçta sanırsınız.

Yorum bağlantısı
Hamdi Bekiz
Orjinal bujisini taktırın ve buji tırnak aralığı ile oynatmayın bobini yakarsınız.

ben şimdi bir aydınlanma yaşadım...

yazın arabaya bakım yaptırdım bujinin tırnak aralığını değiştirdiler...eylül ayında bende 2 ve 3 nolu bobinleri değiştirdim.2 hafta öncede 1 ve 4 nolu bobinleri değiştirdim bu olay bana toplamda 340 tl ye patladı.bir daha asla tırnak aralığını değiştirmeyeceğim.

Yorum bağlantısı
Focus I e de mondeoya da ayın bujiyi önermesinden içkillenip almamıştım bu bujileri. çünkü Fı in orji tırnak aralığı 1.3 bosch bujinin 0.9. mondeo ise 1.0 kullanırken ona da aynı buji yani 0.9 luk önermiş. Tüketimde bariz fark beklemesemde vermili yanma için düşünüyorum ama benzinde bizim arabalarda fark yaratacak diye çekiniyorum. Emmi fark yok demiş şimdilik.

Lpg için bir çok marka 0.9 tırnak aralığını veriyor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
(düzenlendi)

Bı lpg bujisi hakında kafama takılan bir şey daha var :lol2:

Lpg kalibrasyonunu yaparken bu biji ile mi yaptırdı kullananlar. benzinde düzensizlik yaptığını az çok kabullenmiş kullanıcılar. Bakım ne zaman yaklaşsa acaba alsam mı diye düşünüyorum sonra kafama yatmayan bir şey oluyor eski benzin bujisi ve tırnak aralığına devam. bu güne kadar tırnak aralığını hiç kurcaltmadım. Lpg ile benzin arasında zaten çekiş farkını alt devirden çok üst devirde hissedebiliyorum o da öyle uçuk kaçık bir fark olmuyor. Ama alt devirlerde kullandıığm için verimli yanmaya yardımcı olabilecği için bu lpg bujisi alınabilir. Tek sorun biz kısa mesafe çok kullanıyoruz aracı. bazen yolun yarısı benzinle gidiliyor. Ve dediğim gibi eğer bu bujiler benzin yanmasında sorunluysa düzgün bir lpg kalibrasyonuda yapılamayabilir.

tarihinde Mustafa T tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
(düzenlendi)

Ben bu bujileri almadan önce Yaşar ustanın taktığı motorcraft bujiler vardı ve en kalibrasyonu o bujilerler yapmıştım. Sonra sadece bujileri değiştirdim, kalibrasyon yaptırmadım.

Ayrıca benim hatırladığım bu bujilerin tırnak aralığı 0,7 mm 0,9 değil.

Düzeltme: İlave yapıldı.

tarihinde Mahmut Y?ld?z tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Sitesinde 0,9mm diyor.

boschbuji.jpg

lpg bujisi olarak mondeo ile focusa aynı kod çıkıyordu?

Yorum bağlantısı
Ömer Mıcık

Lpg servisinin tavsiyesi ve aracımın ara hızlanmalarının düşük olması sebebi ile buji aralığını 80 ne düşürdük daha sonra yakıt tüketimi hissedilir derece düştü ara hızlanmaları alt devirlerdeki toparlamaları düzeldi. Fakat son bir kaç gündür şöyşe bir sorunum var araç lpgye geçtikden sonra 2000 devirde yüklendiğimde bu daha çok 3. ve 4. vitesde oluyor araç tekliyor daha sonra toparlıyor. Bugün sabah işe gelirken denedim 1500 devirde 3. vitesde gaza yüklendiğimde gayet güzel bir şekilde toparlayıp hızlandı. Şimdi bujiler motocraft platinum buji kablosu motocraft bobin motocraft değil ama iyi bir markaymış şimdi sorun nerde olabilir buji tırnak aralığını değiştirsem mi yoksa bobin sorunumudur. Yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Ömer Mıcık
Mahmut Bey uzun süredir kullanıyor.. Yorumları çok iyi.. Ben onun yorumları üzerine almıştım..

Mehmet abi escort için bu bujilerden alayım diyorum sizce uyumlu olur mu? Orjinal bujilerinden memnun kalmadım ne yaptıysam olmadı. Tırnak aralığını düşürdük olmadı çekişi arttı yakıt düştü fakat tekleme var hızlanırken. Ne dersiniz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

0,8 mm buji tırnak aralığı ile lpg de tekleme varsa sebep buji değildir..

Bence buji kablosudur...

0,8'i de 0,9 yapın..

Buji orjinal motorcraft Platinium mu ?

Yorum bağlantısı
Ömer Mıcık
0,8 mm buji tırnak aralığı ile lpg de tekleme varsa sebep buji değildir..

Bence buji kablosudur...

0,8'i de 0,9 yapın..

Buji orjinal motorcraft Platinium mu ?

Bujiler orjinal motocraft platinium 9000km önce 65 tl ye almıştım.

Buji kanlolarıda orjinal motocraft.

Abi peki bujileri aşşağıdaki linkdeki bujiler ile değiştirmelimiyim.

https://www.oto-parca.net/CNGLPG-Buji-0242236574,PR-67.html

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bence değiştirme...

Ben, bujilerim dandik olduğu için değiştirdim..

Bujilerin doğru buji ve km ye göre iyi durumdalar .

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...