İçeriğe Yönlendir

Bosch Lpg Bujisi


Mustafa Tüfekçi

Recommended Posts

Mehmet Kaya

Son 4-5 çalıştırmada yapıyorsa ve depoda çeyrek depo görünüyorsa benzinde sorun olabilir. Şayet buji ile ilgili bir sorun olsaydı ilk takıldığı anda olurdu. Bir ara benim araç sabahları çalıştırıyorum ısıtıp hareket ettiriyorum. Ancak araç LPG ye geçerken stop ediyordu. Depoda benzin azdı. Sonra depoyu doldurduktan sonra sorun geçti.(Kazayla düzelmiş gibi oldu :) )

Yorum bağlantısı
Yakup Kadri Kuşcu
Son 4-5 çalıştırmada yapıyorsa ve depoda çeyrek depo görünüyorsa benzinde sorun olabilir. Şayet buji ile ilgili bir sorun olsaydı ilk takıldığı anda olurdu. Bir ara benim araç sabahları çalıştırıyorum ısıtıp hareket ettiriyorum. Ancak araç LPG ye geçerken stop ediyordu. Depoda benzin azdı. Sonra depoyu doldurduktan sonra sorun geçti.(Kazayla düzelmiş gibi oldu :) )

Genelde prensip gereği hiç bir aracımda çeyrek depo altında kullanmam. Bu araçta da öyle, ama bunu yeni aldığım için göstergesi doğru çalışıyor mu bilmiyorum doğrusu.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Doğru çalışıyordur...

Aracı bir kaç gün benzinde kullanın.. Bu bahsettiğiniz olay düzelirse lpg kalibrasyonu yaptırın...

Yorum bağlantısı
Mahmut Türkmen

Ben de geçen hafta taktırdım bujileri. aslında çokta fark hissedemedim. Ama sanki alt devirlerde biraz daha gaz tekimesi iyi gibi. Tasarruf olarak hemen hemen aynı sanki.

Yorum bağlantısı
Muhammet Arslan

Beni de düşündürmeye başladınız bu işe :)

Ben sipariş verdim bile, ama gelemedi hala, ilçede olunca :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

bujileri bugün taktırdım, ve keşke dedim, evet keşke daha erken alsaymışım,

Mehmet Abi'nin dediği gibi aracı yüksek viteste bu kadar rahat kullanmak gibisi yok, 4. vitesle çıkmak zorunda kaldığım yolu, 5. vites ile çok rahat çıkıyorum,

ayrıca aracı benzinde ve lpg'de zorladım, anormal bir tepkime hissetmedim. Benim için en büyük güzelliği kalkış esnasında kafa sallayan araçtan eser bırakmadı :)

Tek değilmişim yani. Beni destekler görüşlere sahip olduğun için teşekkürler. Ben anlatıyordum inanmıyorlar gibi bir his uyanmıştı.Aracımı ustaya test ettirdim. Aracın çok değiştiğini daha önceki araçtan eser kalmadığını ifade etti ve rahatlamıştım. Uzun yolda rampalarda hiç zorlanmadım.

Beni de düşündürmeye başladınız bu işe :)

Sakın geç kalma erken gel.Gerçi seninki canavar sen hissetmezsin. Zaten seninki asvaltı ağlatıyordur. Bunu takarsan nasıl tepki verir bilemeyeceğim :)

bujileri bugün taktırdım, ve keşke dedim, evet keşke daha erken alsaymışım,

Mehmet Abi'nin dediği gibi aracı yüksek viteste bu kadar rahat kullanmak gibisi yok, 4. vitesle çıkmak zorunda kaldığım yolu, 5. vites ile çok rahat çıkıyorum,

ayrıca aracı benzinde ve lpg'de zorladım, anormal bir tepkime hissetmedim. Benim için en büyük güzelliği kalkış esnasında kafa sallayan araçtan eser bırakmadı :)

Tek değilmişim yani. Beni destekler görüşlere sahip olduğun için teşekkürler. Ben anlatıyordum inanmıyorlar gibi bir his uyanmıştı.Aracımı ustaya test ettirdim. Aracın çok değiştiğini daha önceki araçtan eser kalmadığını ifade etti ve rahatlamıştım. Uzun yolda rampalarda hiç zorlanmadım.

Beni de düşündürmeye başladınız bu işe :)

Sakın geç kalma erken gel.Gerçi seninki canavar sen hissetmezsin. Zaten seninki asvaltı ağlatıyordur. Bunu takarsan nasıl tepki verir bilemeyeceğim :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

Benim soğuk motorda devrin düşüp tekrar normale dönmesi sorunum devam ediyor. Bugün Teleflex'e götürdüm. Soğuk motor ve benzinde problem var diyince çok rahat bir edâyla sorun bizde değil o zaman dedi. Ben de sorun için değil, yazılımı bir kontrol edelim dedim. Çocuk bağladı bilgisayarı, araç da dikkat edersen bir titreşim var dedi. Bu ateşleme sorunundan kaynaklı. Yakın zamanda değiştirdiğin buji yapabilir dedi. Buji kablosu ve bobini de kontrol etmek gerekir dedi. Sonra bizim usta baktı, buji kabloları sağlam gözüküyor, bobin zor ihtimal, bujiyi de sen zaten buldun iyi dedin taktık dedi. Geriye hava akışmetresi kaldı. Yanlız çok emini ki, bu rolanti sorunu önceki kalem bujilerde yoktu. Keşke daha yeni değiştirdiğim kalem bujileri atmayıp, deneseydim. Bu arada yüksek devirde hiçbir sorun yok. Fakat araçta ayağımı gazdan çektiğimde düşük devirde kompresyona binermiş gibi iki kere tekleme de hiçbir değişiklik yapmadı. Eski bujilerde düşük devir, yüksek viteste çok sık olmamakla beaber bazen hissettiğim kısa süreli kesiklik hiç yapmadı. Hatta daha kolay toparlıyor diyebilirim. Olmazsa bu hafta eski bujilerden alıp bir de öyle deneyeceğim tekrar.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Yakup Kadri Kuşcu
(düzenlendi)

Evrem Bey,

Ben de bujileri ilk taktığımda bir farklılık hissedememiştim. Ayrıca ilk çalıştırıp LPG ye geçerkenki süre zarfında benzinde gaz yememe problemi de başgöstermişti. Bugün aracımın LPG takıldıktan sonraki ilk ayar kontrolleri için servise gittim ve yazılımı güncellediler. Tam ne değiştirdiler bilmiyorum ancak bu bujiler için bahsedilen performans artışını benim araçta da yakaladık galiba. Demem o ki siz de bir lpg ayarını kontrol ettirseniz. Belki bir faydası olur.

tarihinde Yakup Kadri KUŞCU tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Misafir

Tırnak aralığı kaçtı ?

Şimdi kaç ?

Eskiyi bilmiyorum ama bu 0,7mm. Mehmet Bey.

Saygılarımla.

Evrem Bey,

Ben de bujileri ilk taktığımda bir farklılık hissedememiştim. Ayrıca ilk çalıştırıp LPG ye geçerkenki süre zarfında benzinde gaz yememe problemi de başgöstermişti. Bugün aracımın LPG takıldıktan sonraki ilk ayar kontrolleri için servise gittim ve yazılımı güncellediler. Tam ne değiştirdiler bilmiyorum ancak bu bujiler için bahsedilen performans artışını benim araçta da yakaladık galiba. Demem o ki siz de bir lğg ayarını kontrol ettirseniz. Belki bir faydası olur.

Bilgisayarda baktılar Yakup Bey bugün. Motorun sarsıntılı çalışması nedeni ile çok doğru olmaz değerler ama, LPG ayarında da sorun yok gözüküyor dediler. Tabi benim sorun Teleflex'i işin içinden sıyıran bir sorun. LPG'ye geçince sorun ortadan kalkıyor. Sadece bugün klimayı açtım. Orda da zaman zaman rolanti düşer gibi oldu ama tam deneyemedim.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Abi bir ihtimal.. Bujiyi takarken çatlatmışlardır.. Hepsini söküp detaylı incelemeni tavsiye ediyorum...

Yorum bağlantısı
Misafir

Abi bir ihtimal.. Bujiyi takarken çatlatmışlardır.. Hepsini söküp detaylı incelemeni tavsiye ediyorum...

Cumartesi tekrar gideceğim zaten. Motor soğukken bakalım bir de dediler. Doğal olarak gidince sıcak oluyor, sadece hafif bir sarsıntı var 8-10sn'de bir, o çok sorun olmuyor. Götüreceğim, motor soğukken bakılacak bir de. O arada bujileri söktüreceğim. Olmazsa da eski bujilerden alıp bir takım deneme yapacağım.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Beni de düşündürmeye başladınız bu işe :)

Hala düşünüyor musunuz?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Cumartesi tekrar gideceğim zaten. Motor soğukken bakalım bir de dediler.

Onlar bu işi çözmez... Sen diyeceksin onlar yapacak...

Teşhisi bir şekilde sen koyacaksın Üstad..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım

Hala düşünüyor musunuz?

Bizim buji değişimi sizinkiler kadar kolay olmuyor maalesef; onun için düşünüyorum zaten :p

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Onlar bu işi çözmez... Sen diyeceksin onlar yapacak...

Teşhisi bir şekilde sen koyacaksın Üstad..

Aynen abi. Şu anda bende dediğin gibi kendim el attım olaya. Şu rolanti titremesi olayı bende de var. Ben aşama aşama ilerliyorum.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Bizim buji değişimi sizinkiler kadar kolay olmuyor maalesef; onun için düşünüyorum zaten :p

Olumsuz sonuç çıkmayacaktır. Ama sizde değişimi nasıl bilmiyorum. Herkes gibi siz de memnun kalırsanız bir kere için çekilen eziyete değecektir.

Yorum bağlantısı
Misafir

Bosch bujiler aklandı. Bugün eski bujilerimi ustamda bulup, motoru soğutarak deneme yaptık. Aynı rolanti salınımı meydana geldi. Hazır gitmişken ve vakit geçirmem gerektiğinden carbon clean (orjinal) yapıldı. Araç çok daha kolay çalışıyor ilk gözlemim. Motor rahatlamış gibi ama çok farketmedi daha önceki deneyimlerime göre. KOnuya dönersek Bosch bujiler için olumsuz yorumumu geri aldım.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Bosch bujiler aklandı. Bugün eski bujilerimi ustamda bulup, motoru soğutarak deneme yaptık. Aynı rolanti salınımı meydana geldi. Hazır gitmişken ve vakit geçirmem gerektiğinden carbon clean (orjinal) yapıldı. Araç çok daha kolay çalışıyor ilk gözlemim. Motor rahatlamış gibi ama çok farketmedi daha önceki deneyimlerime göre. KOnuya dönersek Bosch bujiler için olumsuz yorumumu geri aldım.

Saygılarımla.

Bende sorun devam ediyor.Yani benzinde sorun yok. Devir 720lerde. Ancak LPGda kullanırken kavşaklarda veya kasislerde yavaşlamalarda aracın devri düşüyor ve stop ediyor. (Bu olay bir ustaya yaptırdığım kurcalamadan sonra oldu) Otomatik vites olduğu için D konumunda stop etmesi ve D konumunda bir sğre yol aması beni korkutuyor.

Dün eski LPG ustama götürdüm aracı tekrar ayar yaptı. Dün düzelmişti ve çok sevindim düzeldi diye. Bugün öğlen tekrarladı sorun. Hatta Mehmet Özyürek abi hocam karar vermek için erken dedi. Hakikaten erkenmiş. Bugün eski ustama tekrar götürdüm. Ecu sıfırlandı. Çözüm olurmu bilemiyorum. Pazartesi buji kablolarınıda değiştireceğim. Çünkü üzerindeki buji kabloları ben aldığımdan beri üzerinde (32bin kmdir) ve orjinal değil. Şimdi motorcraft takacağım. İnşallah sorun çözülür.

Yorum bağlantısı

Bugün ilk defa benim araç da stop etti. Havalar düzeldi, jikle fazla devrede kalmadığı için sanırım motor devri erken düşüyor ve kışın yaşamadığım devir düzensizliği sorununu şimdi yaşıyorum. Bugün hava .ok soğuk olmadığı için jikle devri çok yükseltmesi. Sitenin etrafındaki dik rampadan çıktım ve yol düzeldiğinde durduğum yerde gaz vermeden denemek istedim. Eskiden stop etmezdi, mallesef gücü yetmedi ve stop etti. Artık akışmetre ve gaz kelebeği potansiyometresinden yaptığımız ayarlar fayda etmiyor. Tüpe geçince aracın rolantisi düzeliyor. Çok hafifi oynamalar dışında sorun yaratmıyor. Tabi ki düzensiliği ben hissediyorum titreşimden ama gaz verince hissedilmediği için sorun olmuyor.

Bakalım yarın da deneyeceğim. Hafta sonu İstanbul'da toplantım olduğundan önümüzdeki haftaya kadar ben artık çileden çıkarım herhalde.

Bu arada da düşünüyorum, sebep ne olabilir bu düzensiz çalışmaya. Ön plana çıkan, gaz kelebeği, hava akışmetresi, şimdi stop etmeden sonra yoksa rolanti motoru da mı?

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Yakup Kadri Kuşcu

Bugün ilk defa benim araç da stop etti. Havalar düzeldi, jikle fazla devrede kalmadığı için sanırım motor devri erken düşüyor ve kışın yaşamadığım devir düzensizliği sorununu şimdi yaşıyorum. Bugün hava .ok soğuk olmadığı için jikle devri çok yükseltmesi. Sitenin etrafındaki dik rampadan çıktım ve yol düzeldiğinde durduğum yerde gaz vermeden denemek istedim. Eskiden stop etmezdi, mallesef gücü yetmedi ve stop etti. Artık akışmetre ve gaz kelebeği potansiyometresinden yaptığımız ayarlar fayda etmiyor. Tüpe geçince aracın rolantisi düzeliyor. Çok hafifi oynamalar dışında sorun yaratmıyor. Tabi ki düzensiliği ben hissediyorum titreşimden ama gaz verince hissedilmediği için sorun olmuyor.

Bakalım yarın da deneyeceğim. Hafta sonu İstanbul'da toplantım olduğundan önümüzdeki haftaya kadar ben artık çileden çıkarım herhalde.

Bu arada da düşünüyorum, sebep ne olabilir bu düzensiz çalışmaya. Ön plana çıkan, gaz kelebeği, hava akışmetresi, şimdi stop etmeden sonra yoksa rolanti motoru da mı?

Saygılarımla.

Evren Bey,

Peki ilk çalıştırmada benzinde gaz yememe gibi bir durum var mı?

Ben sabahları bu problemle karşılaşıyorum. Sürekli benzinde giderek denemedim. Zaten gaza geçince problem bitiyor.

Ayrıca şehir içi yoğun kullanım neticesinde bazen akü ışığı yanıyor. Ancak araç stop etmiyor. Bu esnada rölanti devri 700 veya biraz altına iniyor. Devirlendiği zaman akü lambası sönüyor.

En son gaz ayarında rölanti devrini değiştirdiğini tahmin ediyorum servisin. Akü voltajını gage menüden kontrol ettim. 13.5 - 14.5 V arası. Orada bir problem görmüyorum. Zaten araç da durmuyor. Bu lamba eğer düşük şarjda da yanıyorsa, rölanti devrinin düşük olması buna sebep olur diye düşünüyorum. Bakalım tekrar ayar yaptırtınca neticeyi yazarım.

Saygılar,

Bende sorun devam ediyor.Yani benzinde sorun yok. Devir 720lerde. Ancak LPGda kullanırken kavşaklarda veya kasislerde yavaşlamalarda aracın devri düşüyor ve stop ediyor. (Bu olay bir ustaya yaptırdığım kurcalamadan sonra oldu) Otomatik vites olduğu için D konumunda stop etmesi ve D konumunda bir sğre yol aması beni korkutuyor.

Dün eski LPG ustama götürdüm aracı tekrar ayar yaptı. Dün düzelmişti ve çok sevindim düzeldi diye. Bugün öğlen tekrarladı sorun. Hatta Mehmet Özyürek abi hocam karar vermek için erken dedi. Hakikaten erkenmiş. Bugün eski ustama tekrar götürdüm. Ecu sıfırlandı. Çözüm olurmu bilemiyorum. Pazartesi buji kablolarınıda değiştireceğim. Çünkü üzerindeki buji kabloları ben aldığımdan beri üzerinde (32bin kmdir) ve orjinal değil. Şimdi motorcraft takacağım. İnşallah sorun çözülür.

Mehmet Bey,

Bence rölanti devri düşük.

Saygılar,

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...