İçeriğe Yönlendir

Motor Yağı Ile İlgili Sorular


Murat Keskinoğlu

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Celal Aydın yazdı:

 

Celal kardeş, benim motora uygun olanlar şunlar

LM  toptec 4410 5-30

Motul Specific Rn17 5-30

 

her ikiside uyumlu ama galiba Motul az daha iyi gibi, sence? 

 

https://azupim01.motul.com/media/motulData/DO/base/SPECIFIC_17_5W-30_en_FR_motul_59632_20211229.pdf

https://www.liquimolyturkey.com/Content/Images/uploaded/2322-TopTec44005W-30-30.0-en.pdf

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Ali Cihangiroğlu yazdı:

Celal kardeş, benim motora uygun olanlar şunlar

LM  toptec 4410 5-30

Motul Specific Rn17 5-30

 

her ikiside uyumlu ama galiba Motul az daha iyi gibi, sence?

 

https://azupim01.motul.com/media/motulData/DO/base/SPECIFIC_17_5W-30_en_FR_motul_59632_20211229.pdf

https://www.liquimolyturkey.com/Content/Images/uploaded/2322-TopTec44005W-30-30.0-en.pdf

Motul'un 150 C'deki HTHS (Yüksek Sıcaklıkta Yüksek Aşınma) değeri 0.1 mPas daha yüksek. Bir tık daha iyi koruyuculuğu var abi kağıt üzerinde. Diğer Viskozite değerlerinde de birbirlerine yakınlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Celal Aydın yazdı:

Motul'un 150 C'deki HTHS (Yüksek Sıcaklıkta Yüksek Aşınma) değeri 0.1 mPas daha yüksek. Bir tık daha iyi koruyuculuğu var abi kağıt üzerinde. Diğer Viskozite değerlerinde de birbirlerine yakınlar.

sanırım şöyle değerlendirebiliriz, daha sıcak bölgelerde Antalya yada hadi buralar olsun Motul uygun, daha doğuda soğuk bölgelerde LM daha uygun kaçar. bu durumda Motülde kalayım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

sanırım şöyle değerlendirebiliriz, daha sıcak bölgelerde Antalya yada hadi buralar olsun Motul uygun, daha doğuda soğuk bölgelerde LM daha uygun kaçar. bu durumda Motülde kalayım.


bi soru. Motor suyu standart 80-100 arasında değişirken ve her şey normalken, daha sıcak havada motor yağı sıcaklığı veya blok sıcaklığı yükselir mi? 

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


bi soru. Motor suyu standart 80-100 arasında değişirken ve her şey normalken, daha sıcak havada motor yağı sıcaklığı veya blok sıcaklığı yükselir mi? 

Bizim Çukurova'da kesin yükseliyordur. Yükselmiyorsa yazıklar olsun :D 

Ali Cihangiroğlu yazdı:

sanırım şöyle değerlendirebiliriz, daha sıcak bölgelerde Antalya yada hadi buralar olsun Motul uygun, daha doğuda soğuk bölgelerde LM daha uygun kaçar. bu durumda Motülde kalayım.

Katılıyorum abi. Liqui Moly bana hep saadet zinciri gibi geliyor nedense :D O kadar popüler oldu ki. Motul'dan ya da Mobil'den daha iyi bir yağ markası olduğunu düşünmüyorum.

MOS2 olayına sözüm yok, güzel bir teknoloji fakat ne derece ihtiyaç olduğu tartışılır.

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


bi soru. Motor suyu standart 80-100 arasında değişirken ve her şey normalken, daha sıcak havada motor yağı sıcaklığı veya blok sıcaklığı yükselir mi? 

hava sıcaksa değişir, sen harareti görürsün 100 diye fakat Karsta motor bloğun İzmire göre daha soğuk olur, suyun ısısı 100 derece ise blok her zaman aynı ısıda olmaz sanırım, yani suyun 100 de olsa bloğu yeterince soğutamaz gibi düşün, burada esas olay yanma odasında gerçekleşen ısı farkı bence, buna birde Turbo yu ekle, Karsta daha soğuk Antalyada daha sıcak hava basacaktır diye düşünüyorum...

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

soğutma sisteminin kapasitesi zaten buna göre oluyordur. dış ısının 55 derece olduğu çölde de hararet yapmaması lazım. o zaman büyük radyatör tak gibi... benim küçük radyatörü olan norveçten ithal klimasız bir e34 bmw arabam vardı. yazın hararet yapıyordu fan yetmediği için. resmen radyatörü dar idi. çakma filan da değildi.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Celal Aydın yazdı:

Bizim Çukurova'da kesin yükseliyordur. Yükselmiyorsa yazıklar olsun :D 

Katılıyorum abi. Liqui Moly bana hep saadet zinciri gibi geliyor nedense :D O kadar popüler oldu ki. Motul'dan ya da Mobil'den daha iyi bir yağ markası olduğunu düşünmüyorum.

MOS2 olayına sözüm yok, güzel bir teknoloji fakat ne derece ihtiyaç olduğu tartışılır.

teknik değerleri önemli bence, yoksa marka çokta önemli değil ama aması var, birde o acaip markaları bulamıyoruz her marka yağda yok memlekette, el mecbur durumuda var anlayacağın, daha 2-3 ay önce bana uygun yağ sadece Motülde vardı mesela, LM daha yeni bulunmaya başladı...

Doğan Arşiray yazdı:

soğutma sisteminin kapasitesi zaten buna göre oluyordur. dış ısının 55 derece olduğu çölde de hararet yapmaması lazım. o zaman büyük radyatör tak gibi... benim küçük radyatörü olan norveçten ithal klimasız bir e34 bmw arabam vardı. yazın hararet yapıyordu fan yetmediği için. resmen radyatörü dar idi. çakma filan da değildi.

bulunduğun iklime göre ayarlanıyordur elbette, fakat mesela bazı kamyonlarda sıcak havada ilave klima olur, sırf motoru soğutmak için, bazen yetmez radyatör büyüklüğün...

Kars Antalya farketmeksizin sıcağa dayanacaktır mutlaka ama rahat çalışma açısından bir fark olacaktır,  Karsta çalışmakla Antalyada çalışma arasında fark olur elbet, klima bile farkeder, yani soğutma sisteminde ibre sabitte olsa o motor bloğu daha sıcak olacaktır Karsta çalışan bir motora göre, helede yazın klima açık rampa çıkarsan, HTHS değeri bu yüzden önemli, yanma odasındaki durum esas önemli olan, özelliklede benim motorda, rektefe yapacak alet ülkede yok çünki.

 

bence bir ısı sensörü daha lazım, suyun değil metalin ve yanma odasındaki ısı farkını ölçüp soğutma sistemine ek bilgi göndercek, sadece su ısısı yetmez, yağıda görmeliyiz yada sistem bize göstermesede bunları dikkate almalı, belkide alıyordur, nereden anlarız peki, motorda bununla ilgili sensör varsa tamam yoksa nanay, tabii uzay mekiğide değil bu arabalar, abarttım biraz, bu durumda optimal bir tasarım yapıyorlar büyük ihtimal, bu durumdada ne oluyor birşeyleri gözardı etmek zorunda kalıyorsun, gerçek ısı farkını görememek gibi, bu sebeble yüksek ısı ve yüke maruz kalan motorlara daha hths değeri yüksek yağ kullanmak iyi olacaktır.

 

Su ısısının sabit kalmasından hep şüphelenmişimdir zaten, yazın sıcağında kışın soğuğunda aynı, hadi kışın tamam ama yazın o suyun daha soğuk olması lazım değilmidir, motor hep aynı ısıda olmaz çünki, var bir numarada belkide bu sorunu kullandıkları yağın dayanım aralığıyla tolare ediyorlardır... 

 

Varsayımla mantıken konuşuyorum birazda, bunun teknik yönünü tam anlatacak birisine ihtiyaç var :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Ali Cihangiroğlu yazdı:

 

Kars Antalya farketmeksizin sıcağa dayanacaktır mutlaka ama rahat çalışma açısından bir fark olacaktır,  Karsta çalışmakla Antalyada çalışma arasında fark olur elbet, klima bile farkeder, 

Mesela uzun yıllar İç Anadolu'da binilmiş araba, Adana'ya geldiğinde çok sürmeden arıza çıkarır. Bilhassa soğutma sisteminde, hatta subaplarda bile.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


bi soru. Motor suyu standart 80-100 arasında değişirken ve her şey normalken, daha sıcak havada motor yağı sıcaklığı veya blok sıcaklığı yükselir mi? 

İlk çalıştırma haricinde pek birşey değişmez gibi geliyor mantık olarak ama değişiyor. Yazın sıkışık trafikte mesela 42 derece sıcakta yarım saat dur kalk yapıyorsun motosiklet ile (su soğutmalı) vitesler dahi sertleşiyor. Kışın o yoğunluğun fazlasını da yaşasan aynı etkiyi almıyorsun. Motor ikisinde de rejim sıcaklığında çalışıyor halbuki ama ortam motordan daha fazla ısı soğuruyor kışın. Yağın daha serin ortamda çalıştığını deneyimliyorsun kışın. 42 derece sıcakta sıkışık trafikte motorun metalik sesleri dahi artıyor yağ inceldikçe yani akışkanlaştıkça. 

Bizde motoryağı aynı zamanda şanzımanda da iş yaptığı için yağın ne olduğu düz vitesli motosiklette çok net belli oluyor. Po yağ koyduk 2 sefer bulamadığımız için 15 dk sonra vitesler odun oldu durup beklemek zorunda kaldım yağı soğutmak için. Castrol banamısın demiyor mesela.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
İlkay Başaran yazdı:

İlk çalıştırma haricinde pek birşey değişmez gibi geliyor mantık olarak ama değişiyor. Yazın sıkışık trafikte mesela 42 derece sıcakta yarım saat dur kalk yapıyorsun motosiklet ile (su soğutmalı) vitesler dahi sertleşiyor. Kışın o yoğunluğun fazlasını da yaşasan aynı etkiyi almıyorsun. Motor ikisinde de rejim sıcaklığında çalışıyor halbuki ama ortam motordan daha fazla ısı soğuruyor kışın. Yağın daha serin ortamda çalıştığını deneyimliyorsun kışın. 42 derece sıcakta sıkışık trafikte motorun metalik sesleri dahi artıyor yağ inceldikçe yani akışkanlaştıkça. 

Bizde motoryağı aynı zamanda şanzımanda da iş yaptığı için yağın ne olduğu düz vitesli motosiklette çok net belli oluyor. Po yağ koyduk 2 sefer bulamadığımız için 15 dk sonra vitesler odun oldu durup beklemek zorunda kaldım yağı soğutmak için. Castrol banamısın demiyor mesela.

demekki burada esas öenmli olan Yağ, ısı sabit değil, sadace su ısısına bakmay yeterli değil, dış ısı-yağ ısısı-blok ısısı vs. etmen, bunların hepsine bakmak maliyet ve karmaşık, bunu aşmanın kolay yolu ise kaliteli yağdan geçiyor demekki, bu farkları yağ tolare ediyor, özelliklede yüksek baskı altı altında sıcak çalışan motorlarda.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Neyse çok değil, yakın gelecekte Elektrikli araçlara geçtiğimizde, bu sorunlar bitecek. Başka sorunlar başlayacak. :nargile:

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Celal Aydın yazdı:

Neyse çok değil, yakın gelecekte Elektrikli araçlara geçtiğimizde, bu sorunlar bitecek. Başka sorunlar başlayacak. :nargile:

:D pili patlar söndüremezsin, ısı pompası yoktur donarsın, ısıtma açınca pil biter şarj ararsın, yazılım tırttır daha 40 fırın ekmek lazımdır, zaten bu işte en önemlisi yazılımdır, milyon Km yol verisi lazımdır, bak şimdi aklıma geldi, bu veri en fazla Teslada var ve paylaşmaz, bizim Togg bu veriyi nereden aldıda ayar yaptı mesela, neyse yeri değil sustum.

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Ali Cihangiroğlu yazdı:

:D pili patlar söndüremezsin, ısı pompası yoktur donarsın, ısıtma açınca pil biter şarj ararsın, yazılım tırttır daha 40 fırın ekmek lazımdır, zaten bu işte en önemlisi yazılımdır, milyon Km yol verisi lazımdır, bak şimdi aklıma geldi, bu veri en fazla Teslada var ve paylaşmaz, bizim Togg bu veriyi nereden aldıda ayar yaptı mesela, neyse yeri değil sustum.

W211 E200 Kompressor alır, 50-100 bin masraf yapar, LPG'de tadını uzun yıllar çıkarırım abi. Pilli bebeğe para vermem. Ne zaman ki petrol biter, dama derim :D 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Celal Aydın yazdı:

W211 E200 Kompressor alır, 50-100 bin masraf yapar, LPG'de tadını uzun yıllar çıkarırım abi. Pilli bebeğe para vermem. Ne zaman ki petrol biter, dama derim :D 

valla zaten el mecbur kaldık böyle, tamam canım çekmiyor değil ama araba işi uzun iş, şuanki aracımla devam ve ekstra bakımada devam....

şimdi motorsiklet sevdama döndüm ama onunda tadı kaçtı, sitediklerim hep uçtu artık, bari skutur alayım dedim o bile olmuş 300-400 bin...

Simsona devam engüzeli :tongue:

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Ali Cihangiroğlu yazdı:

valla zaten el mecbur kaldık böyle, tamam canım çekmiyor değil ama araba işi uzun iş, şuanki aracımla devam ve ekstra bakımada devam....

şimdi motorsiklet sevdama döndüm ama onunda tadı kaçtı, sitediklerim hep uçtu artık, bari skutur alayım dedim o bile olmuş 300-400 bin...

Simsona devam engüzeli :tongue:

50cc candır :D 26 bine almıştım, 58 bin olmuş 1 yılda.

Xmax Forza vs hayal oldu bana.

PCX almak istediğimde 60 bin falandı, şimdi güç yetmiyor, bulunmuyor da bayide.

Maaşla çalışan bir mühendis olarak sorun bende abi, ülkenin ekonomisinde değil ;) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Celal Aydın yazdı:

50cc candır :D 26 bine almıştım, 58 bin olmuş 1 yılda.

Xmax Forza vs hayal oldu bana.

PCX almak istediğimde 60 bin falandı, şimdi güç yetmiyor, bulunmuyor da bayide.

Maaşla çalışan bir mühendis olarak sorun bende abi, ülkenin ekonomisinde değil ;) 

hiç sorma, bu arada 50 değil 80cc şuan :tongue:

istersen buluyorsun, Tr deki parçaları sömürdüm sayılır :)

https://www.akf-shop.de/en/simson-spare-parts/

 

yalnız biraz hasta şuan, farları gaz verince sönük yanıyor (aküden değil, akü sadece park sinyal ve kornayı çalıştırır) ısınınca takati kesiliyor

sanırım ya stator ya meksefede sorun var, bakacağım artık...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
İlkay Başaran yazdı:

İlk çalıştırma haricinde pek birşey değişmez gibi geliyor mantık olarak ama değişiyor. Yazın sıkışık trafikte mesela 42 derece sıcakta yarım saat dur kalk yapıyorsun motosiklet ile (su soğutmalı) vitesler dahi sertleşiyor. Kışın o yoğunluğun fazlasını da yaşasan aynı etkiyi almıyorsun. Motor ikisinde de rejim sıcaklığında çalışıyor halbuki ama ortam motordan daha fazla ısı soğuruyor kışın. Yağın daha serin ortamda çalıştığını deneyimliyorsun kışın. 42 derece sıcakta sıkışık trafikte motorun metalik sesleri dahi artıyor yağ inceldikçe yani akışkanlaştıkça. 

Bizde motoryağı aynı zamanda şanzımanda da iş yaptığı için yağın ne olduğu düz vitesli motosiklette çok net belli oluyor. Po yağ koyduk 2 sefer bulamadığımız için 15 dk sonra vitesler odun oldu durup beklemek zorunda kaldım yağı soğutmak için. Castrol banamısın demiyor mesela.

Bunu bir de Çin malı hava soğutmalı motorda trafik kilitken ve yokuş yukarı şekilde düşün, başka bir şey demiyorum... :D 

  • Mutlu 1
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Celal Aydın yazdı:

hangi versiyonu hocam? EcoNergy ise alabilirim.

Viskozitesine bağlı :D 

 

Güzel birşey. Ofiste. Bakayım. X-Clean EFE idi sanırım. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Galiba benim arabada yağ sıcaklık sensörü yok. Ya da obd2 uygulaması göstermiyor. Ama olsaydı bu kadar spesifik bilgiyi gösterirdi heralde

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Sani Gerşon yazdı:

5-40 değil miydi dci motorlar?

K4m öyle hocam

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
İlkay Başaran yazdı:

K4m öyle hocam

Yok k9k'lar da 5-40'tı ama sonra değiştirmişler.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


bi soru. Motor suyu standart 80-100 arasında değişirken ve her şey normalken, daha sıcak havada motor yağı sıcaklığı veya blok sıcaklığı yükselir mi? 

 

Etkisi büyük. Araçlar kullanılacakları ülkeye göre bir takım farklılıklar barındırıyor. Mesela sıcak iklimde kullanılacaksa radyatörü büyük oluyor, soğuk iklim için ptc koltuk ısıtma falan oluyor. Pakistan için Hindistan için halen airbagsiz abssiz falan araçlar üretiyorlar. Ülkenin biri lisansını almış, bildiğimiz tofaş üretiyor kendi ülkesinde kullanılması için. 

 

Sıcaklık etkeni dahil yağ ile hatta yakıt ile ilgili durumun en kolay hissedildiği araçlar motosikletler, özellikle de tek silindir hava soğutmalı olanlar. Sıcak havada sıkışık trafikte sesler değişir, kavrama ve şanzıman dişlileri de motor yağının içindedir, yine fazla ısınırsa vites geçişleri sertleşir. Yakıt kötü ise hemen teklemeye başlar :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Galiba benim arabada yağ sıcaklık sensörü yok. Ya da obd2 uygulaması göstermiyor. Ama olsaydı bu kadar spesifik bilgiyi gösterirdi heralde

 

Yağ sıcaklık sensörü olmama ihtimali yoktur diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...