İçeriğe Yönlendir

Motor Yağı Ile İlgili Sorular


Murat Keskinoğlu

Recommended Posts

Evren Erakçora

Eskiden 3,4 ayda bir yağ değiştirilirmiş, 1 yıl hiç de az bir süre değil. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Motorunuzu ve turbonuzu seviyorsanız değiştirin. Avrupa'daki bu longlife bakım dalgasına ne sorunlar yaşandı...


Selim abi, Hava filtresi konusunda ne düşünüyorsun?
1 yılda 6-7 bin km yapmış araç için.
Yağ filtresi hadi neyse.
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
2 dakika önce, Celal Aydın yazdı:

Selim abi, Hava filtresi konusunda ne düşünüyorsun?
1 yılda 6-7 bin km yapmış araç için. 
Yağ filtresi hadi neyse.

 

 

Bilirkişi değilim, kullanıcı olarak bakınca ben olsam değiştiririm. Kağıt filtre kullanırken 7-8 bin'de bir kendim değiştiriyordum. Metal filtreyi de 10 binde temizleyeceğim.

Diğer taraftan tabi yağ gibi değil, aşırı tozlu bir ortamda olmadığı sürece durduğu yerde kirlenmeyecektir.

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
 
Bilirkişi değilim, kullanıcı olarak bakınca ben olsam değiştiririm. Kağıt filtre kullanırken 7-8 bin'de bir kendim değiştiriyordum. Metal filtreyi de 10 binde temizleyeceğim.
Diğer taraftan tabi yağ gibi değil, aşırı tozlu bir ortamda olmadığı sürece durduğu yerde kirlenmeyecektir.


Tam da o anlatmak istediğim.
Mantıken senede 6-7 bin km yapılıyorsa, yaşanılan şehir çok tozlu değilse, sadece yağ ve yağ filtresi değişimi yapılabilir.
Fakat 30 liralık bir ürün için de, değiştirmemek de bir nebze saçma olur.
Sonuçta yılda bir edilen bir masraf.

Yağ çok önemli diğer ekipmanlara göre.
Dayanır bir şey olmaz dersin, motorda aşınmalara göz yumarsın.
Net bir şey konuşmak zor.


Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Problem kısa mesafe kullanımı, bir seferde 15,20 km gitmiyorsak yağı sık değiştirmeliyiz. Uzun yol yapan adam 20,25 bin km bile değiştirse tam sentetik yağ ile sorun olmamalı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Problem kısa mesafe kullanımı, bir seferde 15,20 km gitmiyorsak yağı sık değiştirmeliyiz. Uzun yol yapan adam 20,25 bin km bile değiştirse tam sentetik yağ ile sorun olmamalı. 


Bilhassa Dizelde.
Bakım aralığını bu yüzden 15.000 km’de tutuyorum.
Sadece şehir içi 3-5 km yapsam günde, 10.000 km bile geç aslında yağ değişimi için.
Yorum bağlantısı
Mahir Yıldız

yaklaşık 1.5 -2 senede 10 bin km yaparım ve km dolmadan yağ ve yağ filitresini değiştirmem hava filitresini 5 bin km de bir degistiririm turbonun ömrü yağı sık değişiminden çok özellikle hareket ve stop etmeden 30 -45 sn kurallarına uyumaktır

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
yaklaşık 1.5 -2 senede 10 bin km yaparım ve km dolmadan yağ ve yağ filitresini değiştirmem hava filitresini 5 bin km de bir degistiririm turbonun ömrü yağı sık değişiminden çok özellikle hareket ve stop etmeden 30 -45 sn kurallarına uyumaktır


30-45 sn bekleme işi, öncesinde aracı nasıl kullandığınız ile ilgili.
Sıkıştırdıysanız bekleyin, normal kullandıysanız gerek yok.
Yağ ne kadar temiz ve özelliğini kaybetmemiş ise, turbo da o kadar sağlıklı yağlanır diyebiliriz.
Dolayısıyla ömrü uzamış olur.
Tam sentetik yağlar tutunma kabiliyeti yüksek yağlardır, birbiri üzerinde izafi kayan ve dönen yataklarda tutunur ve özelliğini korur.
Aksi halde start-stoplu araçlarda şimdiye çoktan turbo sorunları başlamıştı.
Hava filtresini kısa aralıklarla değiştirmek güzel ve yararlı bir hareket.
Yorum bağlantısı
Kemal Kollu

Fiesta aracim 2018 nisan ayinda 3000 km de bilgi ekraninda motor yagi degisimi uyarisi aldim,

Bu tarihte aracin motoryagi ile filtre degisimi yaptirmistim 

(castrol marka motoryagi) ile yeniledim.

Bu sene nisan ayinda 2019 da

Bilgi ekranina motor yagi degisimi ile ilgili bir uyari daha aldim

aracim daha 9500 km.  de 15000 km. olmadi 

Araci aradaki fark olana kadar kullanmam sakinca yaratabilirmi

Tesekkur ederim  bilgilerimize.

 

Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Can Fındık

selamlar.

2013 ti-vct focus aracımın motor yağı 7 bin km önce değişti ve yağın rengi hala açık kahverengi. kararma olmamış. 

benzinli lpgli araçlarda yağ rengi değişmeli mi kararmalı mı yoksa ilk rengini korumalı mı?

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Mustafa Keskin

2018 Nisan ayında bakıma girdim ve yağ değişti. Üzerinden 13.000 kilometre ve 1,5 yıl geçti. Çok sıkıntı olur mu? Araç 2013 Opel Corsa D 1.2 ve 63,000'de.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Can Fındık yazdı:

selamlar.

2013 ti-vct focus aracımın motor yağı 7 bin km önce değişti ve yağın rengi hala açık kahverengi. kararma olmamış. 

benzinli lpgli araçlarda yağ rengi değişmeli mi kararmalı mı yoksa ilk rengini korumalı mı?

 

5-6 bin km'den sonra kararmaya başlayabilir, dizel gibi kararmasını beklememek lazım. Karardıkça motoru temizliyor demektir.

Mustafa Keskin yazdı:

2018 Nisan ayında bakıma girdim ve yağ değişti. Üzerinden 13.000 kilometre ve 1,5 yıl geçti. Çok sıkıntı olur mu? Araç 2013 Opel Corsa D 1.2 ve 63,000'de.

 

Bence değiştirin, yağ eğer longlife ise bir şey olmaz ama değiştirmekte fayda var.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Kemal Kollu
(düzenlendi)

2017 model Ford Fiesta da, 

Motor dan yağı kacagi  ile sanzuman dan yağ kacagi belirtileri nasıl anlasilir

İlginize Teşekkür ederim.

tarihinde Kemal Kollu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İnan Çınar
Kemal Kollu yazdı:

2017 model Ford Fiesta da, 

Motor dan yağı kacagi  ile sanzuman dan yağ kacagi belirtileri nasıl anlasilir

İlginize Teşekkür ederim.

Kemal bey aynı konuyla  ilgili sorularınızı tek başlık altında devam ettirelim lütfen. Daha önce de  benzer her başlıkta  aynı  soruları sorduğunuz görülüyor.

Forum düzenini hep beraber sağlamamız gerekiyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Kemal Kollu
(düzenlendi)

 

 

 Castrol magnetec star stop marka motor yağı aldim,

Motor yağının orjinal olduğunu nasıl anlarız

Teşekkürler ilginize

 

tarihinde Kemal Kollu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet Ozyurek
Kemal Kollu yazdı:

 

 Castrol magnetec star stop marka motor yağı aldim,

Motor yağının orjinal olduğunu nasıl anlarız

Teşekkürler ilginize

 

 

Aldığınız yer önemli. Onun dışında kopyacılıkta çok maharetli bir toplumuz. Ancak orijinal kutu ile yan yana koyup karşılaştırılırsa farklar çıkar ortaya. 

Nereden aldınız ?

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Can Coşkun

DPF'siz 2008 model Focus II Titanium aracıma DPF'li yağ koysam herhangi bir zararı ya da yararı olur mu?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Can Coşkun yazdı:

DPF'siz 2008 model Focus II Titanium aracıma DPF'li yağ koysam herhangi bir zararı ya da yararı olur mu?

boşa fazla para karşılığında daha da az  motor koruma satın almış olursunuz.

Yorum bağlantısı
Can Coşkun
Çağlar Bayur yazdı:

boşa fazla para karşılığında daha da az  motor koruma satın almış olursunuz.

Liqui Moly Top Tec 4200 almayı düşünüyorum. Önerir misiniz? Kullanıcı yorumları çok iyi. Benzinli ve dizel araçlarda kullanılabiliyormuş.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Can Coşkun yazdı:

Liqui Moly Top Tec 4200 almayı düşünüyorum. Önerir misiniz? Kullanıcı yorumları çok iyi. Benzinli ve dizel araçlarda kullanılabiliyormuş.

spesifik olarak incelemdim, liqui sitesinden uyumuna bakılabilir, kullanıcı olarak bir yağı yorumlamak bayağı zor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Daha iyi bir yağ olduğu için dpf'siz araçlarıma mobil esp koyuyordum ben. 

Şimdiki aracımda dfp var olduğu için mecburen koyuyorum. 

 

 

Yorum bağlantısı
  • 8 ay sonra...
Tansu Kalafatoğlu

Bugün biraz amerikan forumlarında 0w20 ile 0w16 yağ farklarının konu edildiği konuları inceledim. Her ne kadar japonlar 0w8 yağ kullanımına kadar motor teknolojisi geliştirse de amerikalılar yüksek hacimli motor endüstrisinden dolayı ince yağ konusuna tam adapte olamamış. Onlarda da prius kullanıcıları 0w16, 0w20 veya 0w-40 gibi yağların hangisinin kullanımının doğru olduğunu sorgulamış. Onların kitapçıklarında yazan 4.nesil hibritler için 0w16 ve eğer 0w20 kullanılırsa 5bin mil sonra 0w16 ile değiştirmeleri gerekliliği. 
 

malum bizim ülkemizde de toyota türkiye servislerle 0w20 anlaşması yapmış. Kitapçıkta ise 0w16 kullanın yazıyor. Eğer bulamazsanız 0w20 veya en kötü 5w-30 kullanabilirsiniz ama ilk bakımda 0w16 koyun diyor. 
 

bu motorların çabuk ısınması lazım. Az sürtünme olması lazım. Kimisi diyor ki yağ inceliği azaldıkça hths oranı da azalır ve koruyucu film tabaka inceleşir. Motor koruması azalır. Kimisi diyor ki bu son teknoloji ince yağlar motor koruyuculuğunu sağlayabiliyor. Kimisi diyor ki bu araçların yağ pompaları, kanalları, katalizörleri ince yağa göre tasarlanmıştır. Kimisi de bu yağ kullanımının sadece yakıt verimliliği yani emisyon değerleri için gerekli olduğunu söylüyor. 
 

sizce 0w8-0w16 ve 0w20 yağlarının olayı nedir, gerekliliği nedir? Nasıl etkileri vardır? 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Hybrid araba sahibi olunca böyle dertleri oluyormuş insanın. Halbuki biz 5-30 bulamayınca 10-40, onuda bulamayınca kızartma yağı kullanıyoruz :fiuw:

Şaka bir yana fikrim yurtdışından getirtmekten başka çaren yok. Ablan yurt dışında idi.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...