İçeriğe Yönlendir

Falken Yaz Lastikleri - Sorular, Öneriler, Yorumlar


Misafir

Recommended Posts

Çağrı Alaf
  Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Arkadaşa baktık. 215/50R17 o da yakıt E ama yol tutuş A vermiş. Aynı modelin 16 jantı yakıt a, yol tutuş c mesela. İlginç

Genişlet  

Acaba testlerden 17 jantın ağırlığı arttığı için sürtünmeye etkisi oluyor da o yüzden mi değerler böyle çıkıyor ? Aklıma bir o geldi yoksa hamurda malzeme de aynı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
  Çağrı Alaf yazdı:

Acaba testlerden 17 jantın ağırlığı arttığı için sürtünmeye etkisi oluyor da o yüzden mi değerler böyle çıkıyor ? Aklıma bir o geldi yoksa hamurda malzeme de aynı

Genişlet  

Taban yanak ilişkisi muhtemelen

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk

205 55 16 olanı nasıldır.alınır mı? takıp kullanan memnun olan var mı. yoksa continental alıp geçelim mi? 

Yorum bağlantısı
Barış AÇIL
  Ahmet İhsan Akşen yazdı:
İlk defa duyuyorum, ne anlama geliyor bu değerler?
 
Hayırlı olsun bu arada.
 
Mazda forumundan alıntıdır uygun değilse uyarın silerim veya tekrar düzenlerim.

"
Ülkemizde pek bilinmese de ABD'de Ulastirma Bakanligi tarafindan gelistirilip lastiklerde bulunmasi zorunlu hale getirilmis ve adina UTQG (Uniform Tire Quality Grading) denen bir degerlendirmeden bahsetmek istiyorum.

UTQG 3 farkli alanda lastikleri degerlendirip sonucunu adeta bir not karnesi gibi lastik yan duvarina koyar. Bunlar sirasiyla lastik dislerinin asinmasi (Treadwear), lastigin yol tutusu (Traction) ve lastigin yuksek isilara dayanmasidir (Temperature).

Lastik dislerinin asinmasi "TREADWEAR" 3 basamakli bir rakamla ifade edilir. Rakam ne kadar buyukse lastik o derece uzun dayanir. Ornegin, Treadwear 300 olan lastik treawear 100 olan lastige gore 3 kat daha fazla dayanir.

Bu 3 degerlendirmeden bence en önemlisi olan "TRACTION" AA, A, B ve C seklinde harflerle ifade edilir. En iyi lastik Traction degeri AA olan lastiktir.

Lastigin yuksek isiya dayanmasi da A, B ve C harfleriyle notlanir. En iyisi TEMPERATURE degeri A olan lastiktir.
"



  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Barış AÇIL

Arkadaşlar merhaba

Günlük foruma girip paylaşımları okusamda bir muddettir paylaşım yapmıyordum. Sebebi yok sadece paylaşımlara katkıda bulunacak birseylerin olmadigindan...

Bende bu başlık altından bir şeyler yazayım dedim.

Lastiklerle uzun yol olmasada yaklaşık git gel 100 km şehirler arası yol yaptım.

Lastikler yumuşak yol sesi pek yok ama bir sıkıntısı var aslında tam olarak sikintimidir ondanda emin değilim ama yolu fazla tutuyor gibi. Yani yokuş aşağı arabayı bırakıyorum bildiğin yapışıp kalıyor hizlanmiyor.

Yakit tuketimi için takipteyim



  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
  Çağrı Alaf yazdı:

Ben bugün performans testlerini yaptım. Arabayı bir türlü patinaja sokamadım eskiden tiril tiril dönerdi ön teker şimdi olduğu gibi kavramada tüm yük. Araba ben sadece giderken dönerim diyor. Bizim buraların yolları Savaş meydanından hallice şarapneller yok sadece ona rağmen bir çok çukurda süspansiyonlarım çok sert olduğu için lastiğin elinden geldiğini yaptığını hissedebiliyorum. Görevi lastik yapıyorsa yumuşak çukurlarda veya tümseklerde yaylanıyor C kasa. Araç 4 Metre 60 Santim olunca Meksika dalgası yapıyoruz içerde.  Yol tutuş ve Hamur kalitesine bayıldım. Yani Objektif bir yorum yapacak olursam Falken bu kalitede lastik yapmaya devam ederse Turanza almam daha. Ara ölçü olduğu için biraz tuzlu ama olsun aracın orjinali her zaman iyidir.  Mucur - Çakıl testinde arka taraf biraz fazla bırakma yapıyor gibiydi ancak abartıp hızlı girmiş olabilirim(Yol tepeleme Çakıl). Önceden düz giderken mucurda bırakıyordu bu sefer özellikle mucura sert girdim ancak hiç korkutmadı. Yine de SUV - Yerden yüksek araçlar çok zorlamasın Sedan yere en sağlam basan Şaselere sahip. Suv Hoppadanak Taklaya gelebilir mazallah. 

 

Ziex 310 97W 

 

NYMb1R.jpg

Genişlet  

Görüsler ne durumda..

Kafadan kaymaya meyilli mi?

Son zamanlarda kafadan kaymasız lastiklere hasret kaldım da😉

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
  Alpay Sumer yazdı:

Görüsler ne durumda..

Kafadan kaymaya meyilli mi?

Son zamanlarda kafadan kaymasız lastiklere hasret kaldım da😉

Genişlet  

Yok hocam hala kafadan kaydıramadım. Bugün çok sert sol yaptım ön sağ lastiğin ısırışını ta ben direksiyondan yakaladım. Elbette lastiklerim hala sıfır gibi 2 aylık 800-1000 km gibi bir ömrü var

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
  Çağrı Alaf yazdı:

Yok hocam hala kafadan kaydıramadım. Bugün çok sert sol yaptım ön sağ lastiğin ısırışını ta ben direksiyondan yakaladım. Elbette lastiklerim hala sıfır gibi 2 aylık 800-1000 km gibi bir ömrü var

Genişlet  

Yüksek süratle geniş viraja girilir, araba düz gitmeye meyilli ise kafadan kayıyordur. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
  Barış AÇIL yazdı:
Arkadaşlar merhaba

Günlük foruma girip paylaşımları okusamda bir muddettir paylaşım yapmıyordum. Sebebi yok sadece paylaşımlara katkıda bulunacak birseylerin olmadigindan...

Bende bu başlık altından bir şeyler yazayım dedim.

Lastiklerle uzun yol olmasada yaklaşık git gel 100 km şehirler arası yol yaptım.

Lastikler yumuşak yol sesi pek yok ama bir sıkıntısı var aslında tam olarak sikintimidir ondanda emin değilim ama yolu fazla tutuyor gibi. Yani yokuş aşağı arabayı bırakıyorum bildiğin yapışıp kalıyor hizlanmiyor.

Yakit tuketimi için takipteyim




Falken etiket değeri yakıt E ıslak A. Yakıt tüketimi E olduğu içindir :). Ne deniyordu bu mevzuya sürtünme direnci katsayısı vs mevzusu vardı.
Yorum bağlantısı
Barış AÇIL
  Metin Akbal yazdı:
Falken etiket değeri yakıt E ıslak A. Yakıt tüketimi E olduğu içindir default_smile.png. Ne deniyordu bu mevzuya sürtünme direnci katsayısı vs mevzusu vardı.

Aynen yuvarlanma direnci...
Araci aldığımdan beri yakıt kayıtlarım var. O depodaki ortalama hiz , alis tarihi, lt fiyat, km/lt verileri vs...

Bakalım ayni mevsimde benzer hiz ortalaması ile Michelin energy saver ( B sinif yakıt tuketimi) ile falken ecorun ze310 (E sinif yakıt tuketimi) arasındaki sapma ne çıkacak?
Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün

225/50-17 yaz lastiklerinde ADAC test birincisi FALKEN lastikleri olmuş. Continental az bir farkla ikinci. Fiyat farkına bakınca 4 lastikte 1.000 TL ye yakın Falken ucuz

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

yahu az yakmanın köntemi belli, basın 44 psi havayı, sonra elinizle dayanınca bile araba gidiyor. 

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

 

  Ali Darbaz yazdı:

44 psi

Genişlet  

Gümletmeyelim lastiği

 

  Metin Akbal yazdı:

Falken etiket değeri yakıt E ıslak A

Genişlet  

Benim 97W XL Ziex310'lar C Yakıt tüketimli. Galiba ebata veya tarihine göre değişiyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
  Çağrı Alaf yazdı:
 
Benim 97W XL Ziex310'lar C Yakıt tüketimli. Galiba ebata veya tarihine göre değişiyor
Benim ebatta E.
  Ali Darbaz yazdı:
yahu az yakmanın köntemi belli, basın 44 psi havayı, sonra elinizle dayanınca bile araba gidiyor. 
Adananın yolları taştan
Tüketim çıkardın beni baştan
Gözlerim doldu yaştan
Ön düzen olur bir hoştan
  • Beğen 1
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
  Çağrı Alaf yazdı:

 

Gümletmeyelim lastiği

 

Benim 97W XL Ziex310'lar C Yakıt tüketimli. Galiba ebata veya tarihine göre değişiyor

Genişlet  

51 psi e kadar yolu var :)

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
  Rıdvan Ergün yazdı:

225/50-17 yaz lastiklerinde ADAC test birincisi FALKEN lastikleri olmuş. Continental az bir farkla ikinci. Fiyat farkına bakınca 4 lastikte 1.000 TL ye yakın Falken ucuz

Genişlet  

 

İlk yıl tamam, sonuçta adac testleri yeni lastikle yapılıyor. Biz o kısmına itiraz etmiyoruz. Ya sonra? 2. ve 3. yılda? :) 

 

  Ali Darbaz yazdı:

yahu az yakmanın köntemi belli, basın 44 psi havayı, sonra elinizle dayanınca bile araba gidiyor. 

Genişlet  

 

Seke seke gidecez yolda :D Ön takımı da kısa sürede elimize alınca acayip kar etmiş oluruz :) 

 

  Evren Erakçora yazdı:

51 psi e kadar yolu var :)

Genişlet  

 

Öğretmenim uçak değil araba bu :D Jantın üzerinde gezmekle bir farkı kalmaz 51 psi ile. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
  Rıdvan Ergün yazdı:

225/50-17 yaz lastiklerinde ADAC test birincisi FALKEN lastikleri olmuş. Continental az bir farkla ikinci. Fiyat farkına bakınca 4 lastikte 1.000 TL ye yakın Falken ucuz

Genişlet  

Azenis FK 510 serisi o lastikler. Bizim ülkemizde çok bulunamıyor. Ben baya aradım hiç bulamadım.  Ayrıca fiyat olarak da hiç ucuz değil. Contiden pahalı bile olabilir.  

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
  Harun Kocaçalışkan yazdı:

Azenis FK 510 serisi o lastikler. Bizim ülkemizde çok bulunamıyor. Ben baya aradım hiç bulamadım.  Ayrıca fiyat olarak da hiç ucuz değil. Contiden pahalı bile olabilir.  

Genişlet  

zaten artık adac testindeki lastikler bizim piyasada pek olmayanlar, olsalar da alabileni az olur

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Barış AÇIL
  Harun Kocaçalışkan yazdı:
Azenis FK 510 serisi o lastikler. Bizim ülkemizde çok bulunamıyor. Ben baya aradım hiç bulamadım.  Ayrıca fiyat olarak da hiç ucuz değil. Contiden pahalı bile olabilir.  
Falken Azenisin iyi bir lastik olduğunu okudum, birkaç testte de ust sıralarda gördüm. Azenis serisinin fabrika çıkışı olarak araçlara takıldığını da biliyoruz.

Peki aynı markanın başka bir serisinin alt kalite olarak 2. veya 3. senesini çıkarmayacak kadar kalitesinin düşmesi mümkün mü?

Yani marka algısına zarar vermez mi bir serisi iyi iken diğer serisinin düşük kalitede olması?

Arkasında japonlarin olduğu bir markada belirli bir standardın yakalanacagini düşünüyorum. Yabancı hayranlığı olarak ta düşünmeyin, sadece işletme derslerinden hatırladığım toplam kalite, kaizen gibi terimlerin Japon firmalarında başarılı olarak uygulanmasının müşteri memnuniyetini artırdığı gerçeği var.

Ben Falken leri biraz da bu bakış açısı ile aldım.

Ekonomik olarak bakıldığında daha ucuz markalarda var nihayetinde.

Tabi şu an için tüm bunlar varsayım daha 15 günlük lastikler, 3 yıl sonunda ölmez sağ kalırsak, lastikleri de kullaniyor olursak yine
değerlendiririz.
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
  Barış AÇIL yazdı:

Peki aynı markanın başka bir serisinin alt kalite olarak 2. veya 3. senesini çıkarmayacak kadar kalitesinin düşmesi mümkün mü?

Yani marka algısına zarar vermez mi bir serisi iyi iken diğer serisinin düşük kalitede olması?

Genişlet  

 

1 cümleye cevabım mümkün. Bakınız Michelin Energy Saver, Crossclimate. Goodyear Eagle Sport.

 

2. cümleye cevabım marka algısına zarar verseydi şu an VW iflas ederdi :)

 

Sonra VAG grupta VW ve Audi haricinde Skoda ve Seat yedek parçalarda VW yi bir nesil geriden takip eder hatta 2 3 nesil bile olabiliyor. Mesela 2016 Ibizada kullanılan tavan lambası 1999 Bora-Golf te kullanıldı. 2007 Cordoba da kullanılan araç kontağı 1998 Polo da kullanıldı vs. Ama bu durumlar Seat ın satışını engellemedi vs değerlendirebiliriz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
  Barış AÇIL yazdı:

Falken Azenisin iyi bir lastik olduğunu okudum, birkaç testte de ust sıralarda gördüm. Azenis serisinin fabrika çıkışı olarak araçlara takıldığını da biliyoruz.

Peki aynı markanın başka bir serisinin alt kalite olarak 2. veya 3. senesini çıkarmayacak kadar kalitesinin düşmesi mümkün mü?

Yani marka algısına zarar vermez mi bir serisi iyi iken diğer serisinin düşük kalitede olması?

Arkasında japonlarin olduğu bir markada belirli bir standardın yakalanacagini düşünüyorum. Yabancı hayranlığı olarak ta düşünmeyin, sadece işletme derslerinden hatırladığım toplam kalite, kaizen gibi terimlerin Japon firmalarında başarılı olarak uygulanmasının müşteri memnuniyetini artırdığı gerçeği var.

Ben Falken leri biraz da bu bakış açısı ile aldım.

Ekonomik olarak bakıldığında daha ucuz markalarda var nihayetinde.

Tabi şu an için tüm bunlar varsayım daha 15 günlük lastikler, 3 yıl sonunda ölmez sağ kalırsak, lastikleri de kullaniyor olursak yine
değerlendiririz.

Genişlet  

Alt kalite ürün her firma çikartir. Bunun markanın kalite algisiyla bir baglantisi da yok. Samsung da mesela ucuz telefonu da var pahalisi da var. Neticede ucuza satiyor adam. 2. ve 3. senesini cikarmayacak bir lastik zaten cok yoktur. Ben Falken kullandim daha once guzel lastikti. Söylenen sey ayni performansi ikinci sene veremiyor oluşu ki bu bence belli bir oranda kaliyorsa normaldir. Ben öyle bir problem yasamadim.

 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

 

 

Ekleme. Yakın zamanda Nokian marka lastik için konu açılmıştı. Ben XL Line serisini kullandım ve inanılmaz memnun kaldım, sonrasında Powerproof serisini taze aldım. Forumda konusu geçen  ILine serisini kullanan kişi bir daha Nokian almaya tövbe etti, ILine serisi de Nokian ın ekonomi sınıfı lastiği idi.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
  Metin Akbal yazdı:

 

1 cümleye cevabım mümkün. Bakınız Michelin Energy Saver, Crossclimate. Goodyear Eagle Sport.

 

2. cümleye cevabım marka algısına zarar verseydi şu an VW iflas ederdi :)

 

Sonra VAG grupta VW ve Audi haricinde Skoda ve Seat yedek parçalarda VW yi bir nesil geriden takip eder hatta 2 3 nesil bile olabiliyor. Mesela 2016 Ibizada kullanılan tavan lambası 1999 Bora-Golf te kullanıldı. 2007 Cordoba da kullanılan araç kontağı 1998 Polo da kullanıldı vs. Ama bu durumlar Seat ın satışını engellemedi vs değerlendirebiliriz.

Genişlet  

Enegy saver çok iyi lastik hocam.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
(düzenlendi)

Bugün okula fiesta ile gittim üzerinde kışlık lastikler ile beraber kullanılan hankook marka lastikler var her zamanki javşak boştu biraz hızlı girdim önden değilde arkadan kaydı smz hızlıydım. Lastikler 33 binde 5 yıldır kışlıklar ile kullanılıyor. Frenleme de iyiydi sıkıntı yok.

 

Continental 4 yıllık lastikler ile mondeoda aynı şeyi denedim sorun olmadı. Continental lastikler dört yıllık 43 binde  üç yıldır kışlıklar ile kullanıldı .

tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
  Evren Erakçora yazdı:
Enegy saver çok iyi lastik hocam.
Parçalanma olayı var diye yazmıştım.
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...