Şeref Gökırmak 21 Kasım 2009 Paylaş 21 Kasım 2009 Arkadaşlar merhaba, aracım da geçen hafta meydana gelen arıza bugün yine tekrarladı. Yani sorunun kaynağı akü değilmiş. Aküyü boşa aldık. Arıza hala devam ediyor, çözüm nereden olabilir fikri olan varmı. Arıza; Devir ve hız göstergeleri tavan yapıp iniyor, tüm gösterge lambaları yanıp sönüyor, teyp kapanıp açılıyor, saat sıfırlıyor, cam ayarları sıfırlanıyor, tüm konsoldaki aydılatmalar (Manuel klima komutatörlerinin arkasındaki aydınlatmalarda dahil) sönüp tekrar yanıyor. İlginç olan u arızayı araç çalışır haldeyken yapıyor yapıyor. Fakat motorun çalışmasında bir değişiklik olmuyor. Yorum bağlantısı
İsa Köse 22 Kasım 2009 Paylaş 22 Kasım 2009 Bahsi geçen yağ basıncı ikaz lambası kontağı çevirdiğimde hala sorunsuzca yanıyor. Ne oldu da düzeldi? Niye yanmamaya başlamıştı bilmiyorum ama kendiliğinden ortadan kalkmışa benziyor... Büyük ihtimalle yağ müşürünün soketi falan gevşemişti... Bu arada hala bu müşür nerdedir bilmiyorum. Yerini söyleyecek bir arkadaş bekliyorum... Yağ müşürünün yerini öğreneyim yine de... Yorum bağlantısı
Halil Gümüş 22 Kasım 2009 Paylaş 22 Kasım 2009 Aynı şey benim arabada da oluyor. 1-2 senedir ara ara yapıyor bunu. Temassızlık gibi birşey olarak yorumladım ve alıştım Yorum bağlantısı
Rıdvan Bakkal 22 Kasım 2009 Paylaş 22 Kasım 2009 Resimde filtrenin yanında görünüyor. Yorum bağlantısı
İsa Köse 22 Kasım 2009 Paylaş 22 Kasım 2009 Resimde filtrenin yanında görünüyor. Rıdvan Bey, teşekkür ederim. İlk bakışta çizimin aracın neresini gösterdiğini anlayamadım. Sanırım aracı lifte kaldırıp alttan baktığımızda görüyoruz bu yağ müşürünü, değil mi? Kaputu açıp baktığımızda göremez miyiz bunu? Yorum bağlantısı
Guest Fatih Ke 6 Aralık 2009 Paylaş 6 Aralık 2009 aracıma yarım depo benzin alınca benzin göstergesinin ibresi kontak kapalı durumda iken 0 ın üstünde değilde 1.çizgiyle çeyrek depo çizgisinin arasında duruyor depodaki benzin azaldıkça ibre 0 ın üstüne geliyor.çeyrek depo benzin varken hep 0 ın üstünde duruyor.bu bir arızamı yoksa normalmi arızaysa arıza nereden kaynaklı olabilir aracı daha yeni aldım.göstergenin normalde nerde durduğunu bilmiyorum.şimdiden cevaplarınız için teşekkürler. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 6 Aralık 2009 Paylaş 6 Aralık 2009 aracıma yarım depo benzin alınca benzin göstergesinin ibresi kontak kapalı durumda iken 0 ın üstünde değilde 1.çizgiyle çeyrek depo çizgisinin arasında duruyor depodaki benzin azaldıkça ibre 0 ın üstüne geliyor.çeyrek depo benzin varken hep 0 ın üstünde duruyor.bu bir arızamı yoksa normalmi arızaysa arıza nereden kaynaklı olabilir aracı daha yeni aldım.göstergenin normalde nerde durduğunu bilmiyorum.şimdiden cevaplarınız için teşekkürler. şahsen koyu yaptığım kısmı anlamadım yeni bir şeyler var galiba. Resim koyabilirmisiniz ? Yorum bağlantısı
Özay Uçar 7 Aralık 2009 Paylaş 7 Aralık 2009 şamandıra takılı kaldı desem değil, lakin kontak kapatınca elektriği kestiği için göstergenin direk sıfıra düşmesi gerekir. ben problemin göstergede olduğunu düşünüyorum.... Yorum bağlantısı
Guest Fatih Ke 7 Aralık 2009 Paylaş 7 Aralık 2009 şahsen koyu yaptığım kısmı anlamadım yeni bir şeyler var galiba. Resim koyabilirmisiniz ? yani yarım depo yakıt alınca banzin ibresi kontagın kapalı olduğu durumda 0 da durmuyor. sanki kontak açıkmışta arabada az bi benzin varmış gibi 1. çizgizyle çeyrek depo çizgisinin arasında duruyor. kontağı açtığımda ibre yarım depo çizgisinin üstüne geliyor.resimdede kendim durduğu yeri çizdim.gösterge paneli daha önce bir kez tamir görmüş hararet ve benzin göstergesi arızalıymış onun için.gauge testinde göstergelerin hepsi çalışıyor sorun yok görünüyor.bu işi yapan arkadaşlar varsa yardımcı olurlarsa sevinirim. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 7 Aralık 2009 Paylaş 7 Aralık 2009 Gauge test yaptığınızda yakıt ibresi full noktayı gösterip daha sonra 0 konumuna inmiyorsa ibrede bir sorun vardır.Ama tam olarak 0 noktasına iniyorsa ve daha sonra araç çalıştığında dediğiniz gibi bir problem görülüyorsa,bence pompa veya şamandıra ile ilgili bir sorun olabilir. Yorum bağlantısı
Özkan Pehlivan 9 Aralık 2009 Paylaş 9 Aralık 2009 Merhaba arkadaşlar. Eski lastik ölçülerim 195\65\15 iken 195\60\15 ile değiştirdim. Sonrasında yetkili serviste güncelleme yaptırdım. Önceleri memlekete giderken ölçtüğüm kilometre 486km iken lastik değişiminden sonra 514'e çıktı.Sizce programlama hatası mıdır? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Aralık 2009 Paylaş 9 Aralık 2009 Bence program ile bişey yapılmamış.. Muhtemelen de zaten 195/60/15 seçiliymiş... Çünkü 195/65/15 olması gereken bir lastik ölçüsü değil... Yani yanlış olan eskisi bence... Yorum bağlantısı
Bahtiyar Aydoğdu 9 Aralık 2009 Paylaş 9 Aralık 2009 2001 focus chia standart ölçüsü 195/60/15 'dir.... Yorum bağlantısı
Özkan Pehlivan 9 Aralık 2009 Paylaş 9 Aralık 2009 Yalnız Mehmet Abi memlekete giden başkaları da 486 km yi teyit ediyor! Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Aralık 2009 Paylaş 9 Aralık 2009 O zaman serviste yeniden kontrol ettirin.. Değişmediyse değiştirmelerini sağlayın... Yada belki yanlış lastik seçmişlerdir... Yorum bağlantısı
Özkan Pehlivan 9 Aralık 2009 Paylaş 9 Aralık 2009 Anladım abi sağol çok ciddi bir fark olmadığı için fırsat bulunca gidecem zaten servise Yorum bağlantısı
Özdemir Erten 9 Aralık 2009 Paylaş 9 Aralık 2009 Merhaba arkadaşlar. Eski lastik ölçülerim 195\65\15 iken 195\60\15 ile değiştirdim. Sonrasında yetkili serviste güncelleme yaptırdım. Önceleri memlekete giderken ölçtüğüm kilometre 486km iken lastik değişiminden sonra 514'e çıktı.Sizce programlama hatası mıdır? karayollarında km baz kontrolü gibi levhalar vardı 5'er kmlik.oradan kontrol edilebilir. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Aralık 2009 Paylaş 9 Aralık 2009 karayollarında km baz kontrolü gibi levhalar vardı 5'er kmlik.oradan kontrol edilebilir. Her 10 kilometrede bir il mesafe levhaları vardır... Ayrıca çoğu yolda Kilometre kontrol 0000 şeklinde yazan levhalar vardır... Galiba 5 km toplam mesafesi... Yorum bağlantısı
Selçuk Baysal 21 Aralık 2009 Paylaş 21 Aralık 2009 Daha önceden de böyleydi ,ben yeni mi fark ettim bilmiyorum ama şöyle bir sıkıntım var.Arabayı stop ediyorum,yakıt ve hararet göstergesi sıfıra iniyor,kontak anahtarını çıkarınca stop ettirmeden önceki seviyeye çıkıyor.Sorun ne olabilir?Eğer bu normalse ve ben yeni fark ettiysem benim sorunum ne olabilir Yorum bağlantısı
İsa Köse 21 Aralık 2009 Paylaş 21 Aralık 2009 Daha önceden de böyleydi ,ben yeni mi fark ettim bilmiyorum ama şöyle bir sıkıntım var.Arabayı stop ediyorum,yakıt ve hararet göstergesi sıfıra iniyor,kontak anahtarını çıkarınca stop ettirmeden önceki seviyeye çıkıyor.Sorun ne olabilir?Eğer bu normalse ve ben yeni fark ettiysem benim sorunum ne olabilir Araç normal. Ama siz bir ustaya görünün. Yorum bağlantısı
Selçuk Baysal 21 Aralık 2009 Paylaş 21 Aralık 2009 Araç normal. Ama siz bir ustaya görünün. isa bey,mesleğiniz psikolojik danımanlıkmış,sizden iyi usta bulamam herhalde Şakası bir yana nasıl şimdiye kadar fark etmedim ben bunu,hayret yahu Yorum bağlantısı
Rıdvan Kocabaş 21 Aralık 2009 Paylaş 21 Aralık 2009 normal şartlarda anahtarı çıkarttıınız zaman herşey sıfır olmalı , vss sensöründe ya da akünüzde problem olma olasılığı yüksek Yorum bağlantısı
İbrahim Sağır 23 Aralık 2009 Paylaş 23 Aralık 2009 2002 model focus ghia aracım hareket halinde bir anda hız göstergesi sona vurup duruyo bu esnada motor hız kesiyo teyp sesi bir anda artıp sonra normalleşiyo böyle sorunu olan arkadaşların tavsiyesi olurmu bana Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Aralık 2009 Paylaş 23 Aralık 2009 Akünüz zayıf... Göstergenin yükselmesi buna delalet, Sesin artmasının sebebi de hızın artmış görünmesi... Bunuy ayarlayanda teybinizdeki AVC ayarları. Akünüzü ölçtürün... Yorum bağlantısı
İbrahim Sağır 23 Aralık 2009 Paylaş 23 Aralık 2009 akünün zayıf olması hararet veya devir göstergesini etkilemezmi bu şekilde kullanmamın aracıma zararlı olurmu yardımların için teşekkürler Yorum bağlantısı
Recommended Posts