İçeriğe Yönlendir

Debriyaj balatasını en verimli nasıl kullanırız?


Rıdvan Kocabaş

Recommended Posts

Rıdvan Kocabaş

Bu debryaj meselesi yıllardır kafama takılır , normal araç kullanırım ne hızlı ne yavaş debriyajı da normal arabayı zorlamadan kullandığımı düşünürüm .

Ama kimi der ben 100 bin kullanırım :D kimi der 50 binde bitti.

Peki bu 100 bin kullananlar nasıl kullanıyor ya da en verimli nasıl kullanılır ?

Yorum bağlantısı
Bahadır Akdemir

sıfır alıp 135,000 de sattığım arabamın üzerinde orijinal baskı balatası vardi.Gerisini bilemem.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Dikkat edilmesi gereken noktalar.

1. Patinaj

2. Yarım debriyaj

3. Aşırı zorlama (yüklüyken kalkışlar, yada dik rampada kalkışlar)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bahadır Akdemir
(düzenlendi)
Dikkat edilmesi gereken noktalar.

1. Patinaj

2. Yarım debriyaj

3. Aşırı zorlama (yüklüyken kalkışlar, yada dik rampada kalkışlar)

Demekki ben bunları ya hiç yapmıyorum.veya çok az yapıyorum. :D

tarihinde Bahad?r Akdemir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Alaattin Çakıroğlu

benim fiks 80000 km. iki focusumuda 80000 de değiştirdim.

Yorum bağlantısı
Süleyman Akdoğan

tampon tampona gidilen sıkışık trafikte yarım debriyaj kullanılmadan araba kullanılır mı?

Yorum bağlantısı
Özcan Cepheci

Kullanmadığın şeyler uzun ömürlü olur :nazar: şehiriçi kullanım ve rampaların bol olduğu güzergahlarda trafikte sıkışıp kalırsan 40-50 000 göreceğini sanmıyorum.Uzun yol arabası ise 200 000 geçer gibime geliyor. Arabam 53 000 henüz değiştirmedim ama genelde rampaların az olduğu güzergahları tercih ediyorum .

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tayyar Karahan

Ben yarım debriyaj ı çok kullanıyorum amma istanbul trafiğinde de başka türlü olmaz diye düşünüyorum .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Deniz Tayanç
tampon tampona gidilen sıkışık trafikte yarım debriyaj kullanılmadan araba kullanılır mı?

++ aynen öyle heleki birde ankaranın 17:00 - 19:30 saatleri arasında mümkün mü

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Dizelin gaza basmadan kalkış yapabilme özelliği sayesinde ben yarım debriyaj durumunu pek yaşamıyorum.Eğer benim arabanın bilyası dayanabilirse, bende arabayı satmazsam 200k yaparım gibi geliyor.Şu anda 120k de.Bununda çoğu şehiriçi sayılır.

Yorum bağlantısı
Süleyman Akdoğan

yarım debriyajın yakıta etkisi ne kadardır?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

benimkide 50000 e geliyor hala bir sorun yok, pati ve özelliklede yarım debriyaj yapmazsanız uzun süre dayanıyor.

Yorum bağlantısı
İlker Kadılar

araba çekmekte baskı balatayı yiyor (ilk kalkışta)

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
(düzenlendi)

Gerektiği gibi kullanırım.(gereken yerde yüklenirim). Balatalar aşınacak diye gaza basmaktan,frene basmaktan çekinmem. Çok fazla motor freni kullanırım bu da bi etken. Bi balatanın başından sonuna kadar hiç kullanmadım. Şuanki hariç. Takılalı 25000km oldu. Tek başına balata 75 lira gibi bişey. Buji değişir gibi değiştirmeyi planlıyorum. Yakıtta ciddi farkettiği açık. Şuan tam kıvamında balata. 10-15k daha gitsin yeter. :nazar:

tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Süleyman Akdoğan
(düzenlendi)

sıkışık trafikte yarım debriyaj kullanmadan arabayı hareket ettiren varsa bu işin tekniğini anlatabilirmi?

tarihinde S tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
sıkışık trafikte yarım debriyaj kullanmadan arabayı hareket ettiren varsa bu işin tekniğini anlatabilirmi?

Biraz zor oluyor ama debriyaj yerine frene basıyosunuz sonra debriyaja tam basıp vitesi boşa alıyosunuz tekrar tam debriyaj vitese takıyosunuz böyle devam ediyorsunuz.Yani kısaca yavaşlamak için debriyaj değil fren kullanmayı adet ediniyorsunuz.

Yorum bağlantısı
Süleyman Akdoğan
(düzenlendi)
Biraz zor oluyor ama debriyaj yerine frene basıyosunuz sonra debriyaja tam basıp vitesi boşa alıyosunuz tekrar tam debriyaj vitese takıyosunuz böyle devam ediyorsunuz.Yani kısaca yavaşlamak için debriyaj değil fren kullanmayı adet ediniyorsunuz.

peki arabayı hareket ettirirken vitese geçtikten sonra için debriyajdan ayağı hızlı çekince araba öne atlamıyormu?

tarihinde S tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
peki arabayı hareket ettirirken vitese geçtikten sonra için debriyajdan ayağı hızlı çekince araba öne atlamıyormu?

Atlamaz şöyleki zaten gaz vermeden önce artık aracınızı tanıdığınız için debriyajdan ayağınızı biraz çekmiş oluyorsunuz gaz vermenizle aracın haraket etmesi an meselesidir.Ama ayağınız köküne kadar debriyajda basılıyken gaz verirseniz aracınız doğal olarak kalkmayacak aniden debriyajı bıraktığınızda da ya stop edecek yada öne doğru atlayacaktır.Yani bu debriyaj olayı aracı iyi tanımakla,debriyajdaki boşluğu algılamakla ilgili.

Yorum bağlantısı
Halil Gümüş

Oldum olası bu debriyaj işi beni kasmıştır.Hele istanbulda. Sıkışık trafikte doğrusu fren ve boşa almak ama insanın içi bayılıyor öylede.

Otomatik mis gibi valla,bi de tiptronik olsaydı of of off.

Yorum bağlantısı
Emrah Musalli

benim ki 86 bin de herşeyiyle bitmişti. değiştirmek zorunda kaldık. trafikte erzurum trafiği...

Yorum bağlantısı
Musa Can Koca
Kullanmadığın şeyler uzun ömürlü olur :D şehiriçi kullanım ve rampaların bol olduğu güzergahlarda trafikte sıkışıp kalırsan 40-50 000 göreceğini sanmıyorum.Uzun yol arabası ise 200 000 geçer gibime geliyor. Arabam 53 000 henüz değiştirmedim ama genelde rampaların az olduğu güzergahları tercih ediyorum .

Sıyırdımı yolda kalırsınız,bitmeden değiştirmek en iyisi.

Yanlız benim asıl merak etdiğim F1 için konuşursak başka bir sorunda(bana göre) debriyajın üsten kavraması bunun bir çözümü varmı asıl?

Yorum bağlantısı
İlker Kadılar
170000 değişmedi...

tebrik ediyorum sizi şimdiye kadar duyduğum en fazla kilometre...

yanlışlığınız olabilirmi?yada aracı nasıl kullanıyorsunuz sürekli uzun yolmu?

ilk sahibi doktordan aldığım aracın baskısını bitmiş olarak almıştım (2002 1.6 focus, 60000 km) uzun yolda reno 9 yol istiyordu ben hızlanamadımdan baskı balatanın bitmiş olduğundan....

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...