İçeriğe Yönlendir

Debriyaj balatasını en verimli nasıl kullanırız?


Rıdvan Kocabaş

Recommended Posts

Can Karacaer

Focus 120k'da ve orijinal balatası üstünde, daha bayağı gider. Hergün Kartal-Levent mesai saatlerinde kullanılıyor.

Askere giderken bıraktığım 2006 Clio 90k'daydı ve hem orijinal balatası hem de orijinal lastikleri üzerindeydi. Hergün her trafiğe giren şirket arabası...

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Tuna Yiğit
:vandal:

Aynen bitmeye yakın yada çekişini beğenmediğim an değiştiririm çok zor ve riski olan bişey değil , çok uzun süre kullanacam diye hiç kasmadım.

can bey tdci focus için değişim maliyeti ne kadar bilgilendirebilirmisiniz

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
(düzenlendi)

Beşiktaşın Fulya'sında yada Mecidiyeköy'ün Gülbağ'ında bir yokuş başında oturup debriyaja 100K km elletmeyen adamın alnından öpmek lazım :vandal:

Ayrıca otobandan çıkmadan 500K km debriyaja elletmeyen adamda ise hiçbir maharet yoktur kanımca...

Özetle; Kullanım şartları aynı olmadığı sürece buradaki km kıyasları olabildiğince subjektif kıyaslardır...

Verimli kullanma önerisine gelince; Motoru stop ettirmemek ve sürüş konforunu bozmamak kaydı ile;

- en düşük devirde ve en kısa süre ile debriyaj kullanmak sanıyorum kabaca debriyajı verimli kullanmanın tarifi olabilir...

Bu konuda teknik bilgiye sahip arkadaşlar bu tarifi geliştirmeye yardımcı olabilirler sanıyorum...

tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Guest Ahmet Y?ld?r?m

Benim fiesta ilk çalıştırmada, debriyaj kavrama noktasında "fürrr" gibi bir ses geliyor hafiften. Balatammı bitiyor acaba?

Arabam 60bine yaklaştı.

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Debriyaj en çok yokuşlarda zarar görür. Bunu en aza indirmenin yolu da yokuşlarda el freni kullanarak aracı kaldırmaktır. Bir çok insan bunu acemilerin uyguladığı bir teknik olarak görse de aslında araca çok faydası olan ve profesyonellerin uyguladığı bir tekniktir..

Bir diğer husus da mümkün olduğu kadar debriyaja az basmak. Mesela bazıları yavaşlarken vitesi boşa alıp frene basıp yavaşlamak yerine, hem debriyaja hem frene basarak basarak yavaşlamayı seçiyor. Ya da düz yolda giderken basıyor debriyaja araba boştaymış gibi hoşuna gidiyor :lol2: Bunlardan kaçınmak lazım. Bu söylediğim en çok trafik lambalarına yaklaşırken yapılıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu

İstanbul trafiği 98 model 106 125 bin küsürlerde 50 bin daha yapar diye düşünüyorum :D

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

Debriyaj balatasını uzun süre kullanmak istiyorsanız şunlar önemli.

Aracın ilk hareketi önemlidir. Çünkü ağır bir kütleye ilk hareketi vermek zordur ve fazla enerji ister. Hızlandırmak içinde fazla enerji gerekir. Şehir içi yakıt tüketiminin fazla olmasına bu yüzdendir.

Debriyaj balatasının ömrünü uzun tutmak için kalkışlarta gaza fazla basmayın.

Örneğin 2000 devir ile kalktığınızı düşünürsek, 1. vites 2000 devirde arac 20 km/sa hızla gidiyor ve 2000 devir ile kalkıldığında arac 20km/sa hıza gelene kadar dembiyaj balatasında kavrama olmuyor, devamlı sürtünme oluyor.

1200 devirde kalktığınızı düşünürsek arac 1200 devirde 12 km /sa hızla gider ve kalkışta bu hıza hemen ulaşarak kavrama olur ve kavrama olduğu anda aşınma durur.

Yüksek devirde kalkış hem balatanızı bitirir hemde tekerleklere aktarılamayan hareket ve boşa yapılan devir yüzünden yakıt tüketiminiz artar.

Vites gecişlerinde bir üst vitese aldığınızda devir nekadar düşeçekse vites gecişlerinde gaza okadar az basın.

Aracı seri kullanıyorsanız vites geçişlerinde gaza yüklenmeyin kavramadan sonra gaza yüklenin.

Kullandığım Ford fiesta TDCI'da vites geçişlerinde motor güçü çok düşük, kavramadan yarım saniye sonra güç gelmeye başlıyor. Bu gibi sistemlerde debriyaj balatasının ömrünü uzatıyor.

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Dizel kullanıcıları dikkat edebilirse çok uzun kullanabiilr. Ben dizel getz de gaza basmadan aracı kaldırıyordum o yüzden nerdeyse balata hiç zorlanmıyordu. Hafif debriyajı bırakınca zaten araç hareket ediyor rahatça sonra hafifçe gaza basarsınız. Ama bir dezavantajda yüksek tork nedeni ile dikkatli olmak gerek fazla yarım debriyaj yapmamak lazım dizelde yoksa balatayı rahat sıyırır. :rolleyes: Şimdi yeni fiesta da motor torku düşük olduğundan mecbur yüksek devirle kaldırıyoruz bu da çabuk eskitir.

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
İbrahim Kaya

Arkadaşlar birde benim yaptığımı deneyin... arabamı boşa alırken debriyaj kullanmıyorum küçük vitese alırkende debriyaj kullanmıyorum...sadece uygun hız aralığına geldiği zaman vitesi hafifçe zorlamadan küçük vitese alabiliyorsunuz bir deneyin derim ....

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

dik yokuşlardaki yavaş kalkışlarda çok gaz verirseniz çok aşınır.ortaköyde gece vakti geri gidecektim yokuşa doğru ve arkamı net göremediğim için yavaş gitmem gerekiyordu.gaza fazla yüklendim ve araba yarım debriyajda 10 saniye kadar kaldı.debriyajdan acayip kokular geldi.dedim kalcaz herhalde burda.indim gezdim dolaştım ama aklım hep arabada kaldı.bindiğimde 1.vites te denedim çekişi iyi.ondan beridir hiç üzmüyorum debriyajımı.

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
(düzenlendi)

Ben şu kadar kullanırım bu kadar kullanırım türünden iddialar bence çok anlamsız, zira; daha öncede belirtmiştim bir aracın Ankara-İstanbul yolunda katettiği 500 km ile Mecidiyeköy-Havalimanı trafiğinde katettiği 500 km arasında debriyaj baskı-balata ömrü açısından dağlar vardır. Yahut sıkışık bir istanbul trafiği ile sıkışık bir sivas trafiği arasında...

Baskı balatayı en uzun kullanmanın formülü bence şudur; Debriyajı aracın sürüş konforunu etkilemeyecek şekilde kullanabildiğiniz en kısa süre kullanın... Ayağınızı ne kadar geç çekerseniz balata o kadar çok aşınır. Dolayısıyla bir an önce ayağı çekmek yada tamamen basmak gerekir. Ara pozisyonlarda kalmaktan kaçınmak gerek. Ancak elbette bu kullanım şekli fren balatası bitmesin diye frene basmaktan çekinecek bir şekle dönmemeli... :spiteful: Zaten anormal kullanımlar dışında baskı-balataya gösterdiğiniz aşırı özenin bence kayda değer bir faydası yoktur. Herşeyi gerektiği gibi kullanmak en ideal olanı...

tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erhan Bulut

Ohooo hesap uzmanı rakamları ters yazarsa, cemaat ne yapsa yeridir.

Yorum bağlantısı
Can Karacaer
Bu debryaj meselesi yıllardır kafama takılır , normal araç kullanırım ne hızlı ne yavaş debriyajı da normal arabayı zorlamadan kullandığımı düşünürüm .

Ama kimi der ben 100 bin kullanırım :( kimi der 50 binde bitti.

Peki bu 100 bin kullananlar nasıl kullanıyor ya da en verimli nasıl kullanılır ?

Sürücü kadar araç da önemli. Örneğin clio dizellerde rölantide bile öyle bir tork var ki yokuş yukarı gaza basmadan araç kalkabiliyor. ama fiesta dizel kalkışta zorlanıyor. Aynı sürücü fiestanın debriyajıyla yapacağı kilometrenin 2 mislini clio ile rahat yapar...

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

can, celal abi'ye sor fiesta'lar niye değişti bizim şirkette :D

debriyajdan hedef'e göndermekten canı çıkmıştı adamın :)

Yorum bağlantısı
  • 3 yıl sonra...
Cihan Yaşar

debrıyaj pedalından tınnlama sesi gelıyor .nedeni nedır?

 

 

Yorum bağlantısı
Erkan Esin

50495 KM de aracım İstanbul gibi bir cehennemde sabah 07:00 ile 09:00 arsı trafikte kalıyorum çok nadir 2. vitesin üzerine çıkabiliyoruz. Akşam 18:00 ile 20:00 arası aynı şekilde. Bu eziyetin haricinde 279 KM git ve 279 KM dön olan İstanbul Bursa seferlerim var. Sadece Şehir içi Trafiği günümüz Diesel motorları için problem değil ! Hepimizin tecrübe ettiği elektronik Tork Dengeleyici Diesel motoru Stop ettirmemek için canla çalışıyor ve sadece Debriyaj pedali ile aracınıza hükmediyorsunuz.  Otobanda işler çok farklı 160-170 KM/s gibi süratlar ile 40 dkka 1 saat gibi seyahatler maalesef kabul edilebilir fiyattaki bu günlük kullanım araçların debriyajı için ağar bir ortam oluşturuyor.

 

Bu araçlar Yakıt ekonomisine de dikkat ederseniz bunu ıspatlar Şehir içi 80 KM/S otobanda da 110 KM/S saat için setupları yapılmış 300.000 km Parça testlerini başarı ile tamamlayabilmişlerdir.

 

 

Saygılar. 

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Misafir

Benim aracımda kalkışlarda hafif bir silkeleme - titreme yapıyor. Klima açıkken bu olay daha fazla hissediliyor ve bir kaç defa stop ettirdiğim oldu. İlk kalkışlarda sürekli dikkat etmem gerekiyor. Bu durum özellikle yoğun trafikte aracımın kullanımını zor hale getiriyor. Araç 114 binde. Bu durumda debriyaj bitiyor mu? Bu km'ye kadar hiç değişmedi.

Yorum bağlantısı
Selim Kalfa

Hocam mesela yokuş çıkıyoruz trafik çok yavaş ilerliyor 1 viteste en düşük devirdeyiz araba stop etmesin diye mecburen biraz debriyaj kullanarak ilerliyoruz normal dimi bu farklı yöntemi olan varmı acaba.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yapacak başka bir şey yok?


Benim aracımda kalkışlarda hafif bir silkeleme - titreme yapıyor. Klima açıkken bu olay daha fazla hissediliyor ve bir kaç defa stop ettirdiğim oldu. İlk kalkışlarda sürekli dikkat etmem gerekiyor. Bu durum özellikle yoğun trafikte aracımın kullanımını zor hale getiriyor. Araç 114 binde. Bu durumda debriyaj bitiyor mu? Bu km'ye kadar hiç değişmedi.

debriyaj harici volant ta değişecek gibi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 5 hafta sonra...
Hakan Gürsu

İşyerimizde hyunda accent blue dizel var, bizim şöförler istanbulda trafiğin içinde günde 300 km yol yapıyorlar aracı su an 240 binde ve debriyajda hala bi sıkıntı yok.Debriyaj yerine çelikmi koymuşla anlamadım. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Özkan Pehlivan
(düzenlendi)

Dizel rölanti devriyle gaz kullanmadan kalkmak, mazot pompasına zarar veriyor diye biliyorum.

tarihinde Özkan Pehlivan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Dizel rölanti devriyle gaz kullanmadan kalkmak, mazot pompasına zarar veriyor diye biliyorum.

 

Eskiden olsa belki de şimdi pompalar o kadar sade ki bozulacak pek bir yeri yok.. :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...