Can Karacaer 15 Mart 2009 Paylaş 15 Mart 2009 Focus 120k'da ve orijinal balatası üstünde, daha bayağı gider. Hergün Kartal-Levent mesai saatlerinde kullanılıyor. Askere giderken bıraktığım 2006 Clio 90k'daydı ve hem orijinal balatası hem de orijinal lastikleri üzerindeydi. Hergün her trafiğe giren şirket arabası... Yorum bağlantısı
Tuna Yiğit 27 Nisan 2009 Paylaş 27 Nisan 2009 Aynen bitmeye yakın yada çekişini beğenmediğim an değiştiririm çok zor ve riski olan bişey değil , çok uzun süre kullanacam diye hiç kasmadım. can bey tdci focus için değişim maliyeti ne kadar bilgilendirebilirmisiniz Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 28 Nisan 2009 Paylaş 28 Nisan 2009 (düzenlendi) Beşiktaşın Fulya'sında yada Mecidiyeköy'ün Gülbağ'ında bir yokuş başında oturup debriyaja 100K km elletmeyen adamın alnından öpmek lazım Ayrıca otobandan çıkmadan 500K km debriyaja elletmeyen adamda ise hiçbir maharet yoktur kanımca... Özetle; Kullanım şartları aynı olmadığı sürece buradaki km kıyasları olabildiğince subjektif kıyaslardır... Verimli kullanma önerisine gelince; Motoru stop ettirmemek ve sürüş konforunu bozmamak kaydı ile; - en düşük devirde ve en kısa süre ile debriyaj kullanmak sanıyorum kabaca debriyajı verimli kullanmanın tarifi olabilir... Bu konuda teknik bilgiye sahip arkadaşlar bu tarifi geliştirmeye yardımcı olabilirler sanıyorum... 28 Nisan 2009 tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Guest Ahmet Y?ld?r?m 28 Nisan 2009 Paylaş 28 Nisan 2009 Benim fiesta ilk çalıştırmada, debriyaj kavrama noktasında "fürrr" gibi bir ses geliyor hafiften. Balatammı bitiyor acaba? Arabam 60bine yaklaştı. Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 28 Nisan 2009 Paylaş 28 Nisan 2009 Debriyaj en çok yokuşlarda zarar görür. Bunu en aza indirmenin yolu da yokuşlarda el freni kullanarak aracı kaldırmaktır. Bir çok insan bunu acemilerin uyguladığı bir teknik olarak görse de aslında araca çok faydası olan ve profesyonellerin uyguladığı bir tekniktir.. Bir diğer husus da mümkün olduğu kadar debriyaja az basmak. Mesela bazıları yavaşlarken vitesi boşa alıp frene basıp yavaşlamak yerine, hem debriyaja hem frene basarak basarak yavaşlamayı seçiyor. Ya da düz yolda giderken basıyor debriyaja araba boştaymış gibi hoşuna gidiyor :lol2: Bunlardan kaçınmak lazım. Bu söylediğim en çok trafik lambalarına yaklaşırken yapılıyor. 1 Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 29 Nisan 2009 Paylaş 29 Nisan 2009 İstanbul trafiği 98 model 106 125 bin küsürlerde 50 bin daha yapar diye düşünüyorum Yorum bağlantısı
Eren Mutlu 8 Haziran 2009 Paylaş 8 Haziran 2009 Debriyaj balatasının nasıl çalıştığını merak edenler için ..... How Clutches Work Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 8 Haziran 2009 Paylaş 8 Haziran 2009 (düzenlendi) Debriyaj balatasını uzun süre kullanmak istiyorsanız şunlar önemli. Aracın ilk hareketi önemlidir. Çünkü ağır bir kütleye ilk hareketi vermek zordur ve fazla enerji ister. Hızlandırmak içinde fazla enerji gerekir. Şehir içi yakıt tüketiminin fazla olmasına bu yüzdendir. Debriyaj balatasının ömrünü uzun tutmak için kalkışlarta gaza fazla basmayın. Örneğin 2000 devir ile kalktığınızı düşünürsek, 1. vites 2000 devirde arac 20 km/sa hızla gidiyor ve 2000 devir ile kalkıldığında arac 20km/sa hıza gelene kadar dembiyaj balatasında kavrama olmuyor, devamlı sürtünme oluyor. 1200 devirde kalktığınızı düşünürsek arac 1200 devirde 12 km /sa hızla gider ve kalkışta bu hıza hemen ulaşarak kavrama olur ve kavrama olduğu anda aşınma durur. Yüksek devirde kalkış hem balatanızı bitirir hemde tekerleklere aktarılamayan hareket ve boşa yapılan devir yüzünden yakıt tüketiminiz artar. Vites gecişlerinde bir üst vitese aldığınızda devir nekadar düşeçekse vites gecişlerinde gaza okadar az basın. Aracı seri kullanıyorsanız vites geçişlerinde gaza yüklenmeyin kavramadan sonra gaza yüklenin. Kullandığım Ford fiesta TDCI'da vites geçişlerinde motor güçü çok düşük, kavramadan yarım saniye sonra güç gelmeye başlıyor. Bu gibi sistemlerde debriyaj balatasının ömrünü uzatıyor. 8 Haziran 2009 tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 8 Haziran 2009 Paylaş 8 Haziran 2009 Dizel kullanıcıları dikkat edebilirse çok uzun kullanabiilr. Ben dizel getz de gaza basmadan aracı kaldırıyordum o yüzden nerdeyse balata hiç zorlanmıyordu. Hafif debriyajı bırakınca zaten araç hareket ediyor rahatça sonra hafifçe gaza basarsınız. Ama bir dezavantajda yüksek tork nedeni ile dikkatli olmak gerek fazla yarım debriyaj yapmamak lazım dizelde yoksa balatayı rahat sıyırır. Şimdi yeni fiesta da motor torku düşük olduğundan mecbur yüksek devirle kaldırıyoruz bu da çabuk eskitir. Yorum bağlantısı
İbrahim Kaya 18 Eylül 2009 Paylaş 18 Eylül 2009 Arkadaşlar birde benim yaptığımı deneyin... arabamı boşa alırken debriyaj kullanmıyorum küçük vitese alırkende debriyaj kullanmıyorum...sadece uygun hız aralığına geldiği zaman vitesi hafifçe zorlamadan küçük vitese alabiliyorsunuz bir deneyin derim .... Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 18 Eylül 2009 Paylaş 18 Eylül 2009 dik yokuşlardaki yavaş kalkışlarda çok gaz verirseniz çok aşınır.ortaköyde gece vakti geri gidecektim yokuşa doğru ve arkamı net göremediğim için yavaş gitmem gerekiyordu.gaza fazla yüklendim ve araba yarım debriyajda 10 saniye kadar kaldı.debriyajdan acayip kokular geldi.dedim kalcaz herhalde burda.indim gezdim dolaştım ama aklım hep arabada kaldı.bindiğimde 1.vites te denedim çekişi iyi.ondan beridir hiç üzmüyorum debriyajımı. Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 19 Eylül 2009 Paylaş 19 Eylül 2009 (düzenlendi) Ben şu kadar kullanırım bu kadar kullanırım türünden iddialar bence çok anlamsız, zira; daha öncede belirtmiştim bir aracın Ankara-İstanbul yolunda katettiği 500 km ile Mecidiyeköy-Havalimanı trafiğinde katettiği 500 km arasında debriyaj baskı-balata ömrü açısından dağlar vardır. Yahut sıkışık bir istanbul trafiği ile sıkışık bir sivas trafiği arasında... Baskı balatayı en uzun kullanmanın formülü bence şudur; Debriyajı aracın sürüş konforunu etkilemeyecek şekilde kullanabildiğiniz en kısa süre kullanın... Ayağınızı ne kadar geç çekerseniz balata o kadar çok aşınır. Dolayısıyla bir an önce ayağı çekmek yada tamamen basmak gerekir. Ara pozisyonlarda kalmaktan kaçınmak gerek. Ancak elbette bu kullanım şekli fren balatası bitmesin diye frene basmaktan çekinecek bir şekle dönmemeli... Zaten anormal kullanımlar dışında baskı-balataya gösterdiğiniz aşırı özenin bence kayda değer bir faydası yoktur. Herşeyi gerektiği gibi kullanmak en ideal olanı... 19 Eylül 2009 tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Erhan Bulut 20 Eylül 2009 Paylaş 20 Eylül 2009 Ohooo hesap uzmanı rakamları ters yazarsa, cemaat ne yapsa yeridir. Yorum bağlantısı
Can Karacaer 20 Eylül 2009 Paylaş 20 Eylül 2009 Bu debryaj meselesi yıllardır kafama takılır , normal araç kullanırım ne hızlı ne yavaş debriyajı da normal arabayı zorlamadan kullandığımı düşünürüm .Ama kimi der ben 100 bin kullanırım kimi der 50 binde bitti. Peki bu 100 bin kullananlar nasıl kullanıyor ya da en verimli nasıl kullanılır ? Sürücü kadar araç da önemli. Örneğin clio dizellerde rölantide bile öyle bir tork var ki yokuş yukarı gaza basmadan araç kalkabiliyor. ama fiesta dizel kalkışta zorlanıyor. Aynı sürücü fiestanın debriyajıyla yapacağı kilometrenin 2 mislini clio ile rahat yapar... Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 20 Eylül 2009 Paylaş 20 Eylül 2009 can, celal abi'ye sor fiesta'lar niye değişti bizim şirkette debriyajdan hedef'e göndermekten canı çıkmıştı adamın Yorum bağlantısı
Cihan Yaşar 13 Eylül 2013 Paylaş 13 Eylül 2013 debrıyaj pedalından tınnlama sesi gelıyor .nedeni nedır? Yorum bağlantısı
Erkan Esin 17 Eylül 2013 Paylaş 17 Eylül 2013 50495 KM de aracım İstanbul gibi bir cehennemde sabah 07:00 ile 09:00 arsı trafikte kalıyorum çok nadir 2. vitesin üzerine çıkabiliyoruz. Akşam 18:00 ile 20:00 arası aynı şekilde. Bu eziyetin haricinde 279 KM git ve 279 KM dön olan İstanbul Bursa seferlerim var. Sadece Şehir içi Trafiği günümüz Diesel motorları için problem değil ! Hepimizin tecrübe ettiği elektronik Tork Dengeleyici Diesel motoru Stop ettirmemek için canla çalışıyor ve sadece Debriyaj pedali ile aracınıza hükmediyorsunuz. Otobanda işler çok farklı 160-170 KM/s gibi süratlar ile 40 dkka 1 saat gibi seyahatler maalesef kabul edilebilir fiyattaki bu günlük kullanım araçların debriyajı için ağar bir ortam oluşturuyor. Bu araçlar Yakıt ekonomisine de dikkat ederseniz bunu ıspatlar Şehir içi 80 KM/S otobanda da 110 KM/S saat için setupları yapılmış 300.000 km Parça testlerini başarı ile tamamlayabilmişlerdir. Saygılar. Yorum bağlantısı
Misafir 9 Ekim 2013 Paylaş 9 Ekim 2013 Benim aracımda kalkışlarda hafif bir silkeleme - titreme yapıyor. Klima açıkken bu olay daha fazla hissediliyor ve bir kaç defa stop ettirdiğim oldu. İlk kalkışlarda sürekli dikkat etmem gerekiyor. Bu durum özellikle yoğun trafikte aracımın kullanımını zor hale getiriyor. Araç 114 binde. Bu durumda debriyaj bitiyor mu? Bu km'ye kadar hiç değişmedi. Yorum bağlantısı
Selim Kalfa 9 Ekim 2013 Paylaş 9 Ekim 2013 Hocam mesela yokuş çıkıyoruz trafik çok yavaş ilerliyor 1 viteste en düşük devirdeyiz araba stop etmesin diye mecburen biraz debriyaj kullanarak ilerliyoruz normal dimi bu farklı yöntemi olan varmı acaba. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Ekim 2013 Paylaş 9 Ekim 2013 yapacak başka bir şey yok? Benim aracımda kalkışlarda hafif bir silkeleme - titreme yapıyor. Klima açıkken bu olay daha fazla hissediliyor ve bir kaç defa stop ettirdiğim oldu. İlk kalkışlarda sürekli dikkat etmem gerekiyor. Bu durum özellikle yoğun trafikte aracımın kullanımını zor hale getiriyor. Araç 114 binde. Bu durumda debriyaj bitiyor mu? Bu km'ye kadar hiç değişmedi. debriyaj harici volant ta değişecek gibi 1 Yorum bağlantısı
Misafir 9 Ekim 2013 Paylaş 9 Ekim 2013 Debriyaj, volant desenize yandık gene. Heralde 3 bin lira tutar hepsi. Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu 8 Kasım 2013 Paylaş 8 Kasım 2013 İşyerimizde hyunda accent blue dizel var, bizim şöförler istanbulda trafiğin içinde günde 300 km yol yapıyorlar aracı su an 240 binde ve debriyajda hala bi sıkıntı yok.Debriyaj yerine çelikmi koymuşla anlamadım. 1 Yorum bağlantısı
Özkan Pehlivan 24 Aralık 2014 Paylaş 24 Aralık 2014 (düzenlendi) Dizel rölanti devriyle gaz kullanmadan kalkmak, mazot pompasına zarar veriyor diye biliyorum. 24 Aralık 2014 tarihinde Özkan Pehlivan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Serkan Toker 24 Aralık 2014 Paylaş 24 Aralık 2014 Dizel rölanti devriyle gaz kullanmadan kalkmak, mazot pompasına zarar veriyor diye biliyorum. Eskiden olsa belki de şimdi pompalar o kadar sade ki bozulacak pek bir yeri yok.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts