Rıdvan Kocabaş 13 Mart 2009 Paylaş 13 Mart 2009 Bu debryaj meselesi yıllardır kafama takılır , normal araç kullanırım ne hızlı ne yavaş debriyajı da normal arabayı zorlamadan kullandığımı düşünürüm . Ama kimi der ben 100 bin kullanırım kimi der 50 binde bitti. Peki bu 100 bin kullananlar nasıl kullanıyor ya da en verimli nasıl kullanılır ? Yorum bağlantısı
Bahadır Akdemir 13 Mart 2009 Paylaş 13 Mart 2009 sıfır alıp 135,000 de sattığım arabamın üzerinde orijinal baskı balatası vardi.Gerisini bilemem. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 13 Mart 2009 Paylaş 13 Mart 2009 Dikkat edilmesi gereken noktalar. 1. Patinaj 2. Yarım debriyaj 3. Aşırı zorlama (yüklüyken kalkışlar, yada dik rampada kalkışlar) 1 Yorum bağlantısı
Bahadır Akdemir 13 Mart 2009 Paylaş 13 Mart 2009 (düzenlendi) Dikkat edilmesi gereken noktalar. 1. Patinaj 2. Yarım debriyaj 3. Aşırı zorlama (yüklüyken kalkışlar, yada dik rampada kalkışlar) Demekki ben bunları ya hiç yapmıyorum.veya çok az yapıyorum. 13 Mart 2009 tarihinde Bahad?r Akdemir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Alaattin Çakıroğlu 13 Mart 2009 Paylaş 13 Mart 2009 benim fiks 80000 km. iki focusumuda 80000 de değiştirdim. Yorum bağlantısı
Süleyman Akdoğan 13 Mart 2009 Paylaş 13 Mart 2009 tampon tampona gidilen sıkışık trafikte yarım debriyaj kullanılmadan araba kullanılır mı? Yorum bağlantısı
Özcan Cepheci 13 Mart 2009 Paylaş 13 Mart 2009 Kullanmadığın şeyler uzun ömürlü olur şehiriçi kullanım ve rampaların bol olduğu güzergahlarda trafikte sıkışıp kalırsan 40-50 000 göreceğini sanmıyorum.Uzun yol arabası ise 200 000 geçer gibime geliyor. Arabam 53 000 henüz değiştirmedim ama genelde rampaların az olduğu güzergahları tercih ediyorum . 2 Yorum bağlantısı
Tayyar Karahan 13 Mart 2009 Paylaş 13 Mart 2009 Ben yarım debriyaj ı çok kullanıyorum amma istanbul trafiğinde de başka türlü olmaz diye düşünüyorum . 1 Yorum bağlantısı
Deniz Tayanç 13 Mart 2009 Paylaş 13 Mart 2009 tampon tampona gidilen sıkışık trafikte yarım debriyaj kullanılmadan araba kullanılır mı? ++ aynen öyle heleki birde ankaranın 17:00 - 19:30 saatleri arasında mümkün mü Yorum bağlantısı
Serkan Toker 13 Mart 2009 Paylaş 13 Mart 2009 Dizelin gaza basmadan kalkış yapabilme özelliği sayesinde ben yarım debriyaj durumunu pek yaşamıyorum.Eğer benim arabanın bilyası dayanabilirse, bende arabayı satmazsam 200k yaparım gibi geliyor.Şu anda 120k de.Bununda çoğu şehiriçi sayılır. Yorum bağlantısı
Süleyman Akdoğan 13 Mart 2009 Paylaş 13 Mart 2009 yarım debriyajın yakıta etkisi ne kadardır? Yorum bağlantısı
Serkan Toker 13 Mart 2009 Paylaş 13 Mart 2009 İki katı etkiler, çünkü motor bir döner lastikler yarım.... Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 13 Mart 2009 Paylaş 13 Mart 2009 benimkide 50000 e geliyor hala bir sorun yok, pati ve özelliklede yarım debriyaj yapmazsanız uzun süre dayanıyor. Yorum bağlantısı
İlker Kadılar 13 Mart 2009 Paylaş 13 Mart 2009 araba çekmekte baskı balatayı yiyor (ilk kalkışta) Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 13 Mart 2009 Paylaş 13 Mart 2009 (düzenlendi) Gerektiği gibi kullanırım.(gereken yerde yüklenirim). Balatalar aşınacak diye gaza basmaktan,frene basmaktan çekinmem. Çok fazla motor freni kullanırım bu da bi etken. Bi balatanın başından sonuna kadar hiç kullanmadım. Şuanki hariç. Takılalı 25000km oldu. Tek başına balata 75 lira gibi bişey. Buji değişir gibi değiştirmeyi planlıyorum. Yakıtta ciddi farkettiği açık. Şuan tam kıvamında balata. 10-15k daha gitsin yeter. 13 Mart 2009 tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Süleyman Akdoğan 13 Mart 2009 Paylaş 13 Mart 2009 (düzenlendi) sıkışık trafikte yarım debriyaj kullanmadan arabayı hareket ettiren varsa bu işin tekniğini anlatabilirmi? 13 Mart 2009 tarihinde S tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 13 Mart 2009 Paylaş 13 Mart 2009 sıkışık trafikte yarım debriyaj kullanmadan arabayı hareket ettiren varsa bu işin tekniğini anlatabilirmi? Biraz zor oluyor ama debriyaj yerine frene basıyosunuz sonra debriyaja tam basıp vitesi boşa alıyosunuz tekrar tam debriyaj vitese takıyosunuz böyle devam ediyorsunuz.Yani kısaca yavaşlamak için debriyaj değil fren kullanmayı adet ediniyorsunuz. Yorum bağlantısı
Süleyman Akdoğan 13 Mart 2009 Paylaş 13 Mart 2009 (düzenlendi) Biraz zor oluyor ama debriyaj yerine frene basıyosunuz sonra debriyaja tam basıp vitesi boşa alıyosunuz tekrar tam debriyaj vitese takıyosunuz böyle devam ediyorsunuz.Yani kısaca yavaşlamak için debriyaj değil fren kullanmayı adet ediniyorsunuz. peki arabayı hareket ettirirken vitese geçtikten sonra için debriyajdan ayağı hızlı çekince araba öne atlamıyormu? 13 Mart 2009 tarihinde S tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 13 Mart 2009 Paylaş 13 Mart 2009 peki arabayı hareket ettirirken vitese geçtikten sonra için debriyajdan ayağı hızlı çekince araba öne atlamıyormu? Atlamaz şöyleki zaten gaz vermeden önce artık aracınızı tanıdığınız için debriyajdan ayağınızı biraz çekmiş oluyorsunuz gaz vermenizle aracın haraket etmesi an meselesidir.Ama ayağınız köküne kadar debriyajda basılıyken gaz verirseniz aracınız doğal olarak kalkmayacak aniden debriyajı bıraktığınızda da ya stop edecek yada öne doğru atlayacaktır.Yani bu debriyaj olayı aracı iyi tanımakla,debriyajdaki boşluğu algılamakla ilgili. Yorum bağlantısı
Halil Gümüş 13 Mart 2009 Paylaş 13 Mart 2009 Oldum olası bu debriyaj işi beni kasmıştır.Hele istanbulda. Sıkışık trafikte doğrusu fren ve boşa almak ama insanın içi bayılıyor öylede. Otomatik mis gibi valla,bi de tiptronik olsaydı of of off. Yorum bağlantısı
Emrah Musalli 13 Mart 2009 Paylaş 13 Mart 2009 benim ki 86 bin de herşeyiyle bitmişti. değiştirmek zorunda kaldık. trafikte erzurum trafiği... Yorum bağlantısı
Musa Can Koca 13 Mart 2009 Paylaş 13 Mart 2009 Kullanmadığın şeyler uzun ömürlü olur şehiriçi kullanım ve rampaların bol olduğu güzergahlarda trafikte sıkışıp kalırsan 40-50 000 göreceğini sanmıyorum.Uzun yol arabası ise 200 000 geçer gibime geliyor. Arabam 53 000 henüz değiştirmedim ama genelde rampaların az olduğu güzergahları tercih ediyorum . Sıyırdımı yolda kalırsınız,bitmeden değiştirmek en iyisi. Yanlız benim asıl merak etdiğim F1 için konuşursak başka bir sorunda(bana göre) debriyajın üsten kavraması bunun bir çözümü varmı asıl? Yorum bağlantısı
İlker Kadılar 13 Mart 2009 Paylaş 13 Mart 2009 170000 değişmedi... tebrik ediyorum sizi şimdiye kadar duyduğum en fazla kilometre... yanlışlığınız olabilirmi?yada aracı nasıl kullanıyorsunuz sürekli uzun yolmu? ilk sahibi doktordan aldığım aracın baskısını bitmiş olarak almıştım (2002 1.6 focus, 60000 km) uzun yolda reno 9 yol istiyordu ben hızlanamadımdan baskı balatanın bitmiş olduğundan.... Yorum bağlantısı
Recommended Posts