Mehmet Ozyurek 13 Mayıs 2010 Paylaş 13 Mayıs 2010 aracımın diskleri ile balataları birbirlerine alışacaklar mı yoksa disk mi alacağım? Balata kaliteli ise, alışacaklar.. Balata sert ise, ötmeye devam edecek kalitesiz ise diskte değiştirsen ötecek... Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 13 Mayıs 2010 Paylaş 13 Mayıs 2010 geçmiş olsun emmi ghia larda sanırım müşür var doğrumu? çünkü balata değişimi sırasında kablolu bişeyler görmüştüm. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 13 Mayıs 2010 Paylaş 13 Mayıs 2010 geçmiş olsunemmi ghia larda sanırım müşür var doğrumu? çünkü balata değişimi sırasında kablolu bişeyler görmüştüm. Önlerde var, arkalardan emin değilim ama arkada yoktur bence... Yorum bağlantısı
Misafir 13 Mayıs 2010 Paylaş 13 Mayıs 2010 (düzenlendi) Ne dandik arabaymış C-Max.Hemen de yedi balatayı. Satıp Hacı Murat mı alsak? 13 Mayıs 2010 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 13 Mayıs 2010 Paylaş 13 Mayıs 2010 El freni çekili gitmişsinizdir. .yada kendisi bırakmamıştır... Bunun dışında arka balata kolay kolay bitmez.. Ben focusta servisin gazına gelip 30 binde değişmiştim.. Daha sonra 115 bine kadar hiç değişmemiştim.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Mayıs 2010 Paylaş 13 Mayıs 2010 fren balatası bitip de, metal kısım diske değişmiş ise: 1. Disk torna edilmez / şu an takılan balata paraısnı da çöpe atmış oldunuz, zira kısa süre sonra disk+balatayı değişmek dışında seçenek kalmadı 2. Disk tornası, görsel yüzeyi temizlemektir, hiçbir tamir kitabında bu şekilde bir tamir tarifi yoktur. 3. Disk metali homojen değildir, yüzeyi sert, içi sünektir. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 13 Mayıs 2010 Paylaş 13 Mayıs 2010 Balatada da sorun olabilir. Hatalı üretim felan. ön disk fren değşiminde denk gelmişti. Yorum bağlantısı
Misafir 13 Mayıs 2010 Paylaş 13 Mayıs 2010 (düzenlendi) Çağlar Bey in dediği gibi olursa 100 TL çöpe gidecek. Peki neden ışıklı uyarı vermedi.C-Max ta böyle bir ikaz ışığı yok mu? Soğuk havada sesli-ışıklı uyarıyor da fren balataları bittiğinde uyarmıyor mu? 13 Mayıs 2010 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 14 Mayıs 2010 Paylaş 14 Mayıs 2010 Arka diskleri ve balataları serviste değiştim.Bütün bunlar için, işçilik dahil 271 TL ödedim.Mayıs ayı için, 200 TL+KDV ye %25 indirim varmış, Bonusa 3 taksit yaptılar.Israrla "Kampanya var hava filtresini de değişelim." dediler, benim ihtiyacım olmadığı için değişmedim.Bilginiz olsun.Çağlar beyin dediği gibi diskler torna olmazmış, sökünce gördüm arkadaşlar.Diske balatalar belirli noktalardan sürtünmüş, bazı yerleri dokunmamış bile, şaşırdım inanın.Siz siz olun disk sildirme falan yapmayın. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 19 Mayıs 2010 Paylaş 19 Mayıs 2010 İyi haber, Bugün törenden sonra arka balatalara bir bakayım dedim. 90 bin bakımı yaklaştığı için bitmek üzere olduğunu düşünüyordum. Bir de freni bırakırken arka balatalardan viyyk diye bir ses geliyordu... Yukardeki mesajların birinde bir arkadaş yazmıştı. 150 bin oldu tık yok diye... Aynen öyle arkadaşlar. Daha yarı ömür bile olmamış. Yani 150 bin gider gibi görünüyor. Balataları ıslak bezle sildim. Kampanaları zımparalayıp yine nemli bezle sildim. Ve bir de fren ayarı yaptım. Şimdi mükemmel oldu. Ayağımı frene dokunduğum anda freni hissedebiliyorum artık... Viiyyyyk sesi de balatanın yapışmış olduğu demirin, iç tarafa sürtmesiyle geliyormuş. Sürte sürte iz yapmış. Kesin çözüm bu sürtmeyi kesmek ancak, şu anda benim uğraşacak yerim ve zamanım olmadığı için sürten yere ince yağ damlattım. artık ses kesildi. En azında yağ kuruyup kaybolana kadar bir süre ses gelmez... Yorum bağlantısı
Hakan Yıldız 19 Mayıs 2010 Paylaş 19 Mayıs 2010 merhabalar,konu fII arka kampana frenden açılmışken benimde bir sorum olacak benimde fII aracımın arkaları kampana,el frenim çok zor tutuyor kolu kuvvetlice çekmeden tutmuyor dik bayırlarda kuvvetli çekmeme rağmen tutmadığı oluyor,el frenim ayarlanabilirmi ne yapmalıyım arkadaşlar aracım otomatik vites olduğu için el frenine çok ihtiyacım oluyor frenciye götüreceğim yardımcı olursanız memnun olurum saygılar Yorum bağlantısı
Turkay Enez 19 Mayıs 2010 Paylaş 19 Mayıs 2010 Balatalar iyiyce bitik değilse, fren ayarı gerekiyor... Benim de bugün yaptığım buydu... Balatalar aşındıkça el frenini daha çok diş çekmek gerekiyor. Ya da tersinden söyleyecek olursak, el freni iyice yukarda tutmaya başlıyorsa arka balatalar aşınıyor demektir. Aslında bu tarz işleri yapabiliyorsanız, focusa fren ayarı yapmak diğer bir çok araca göre çok daha kolay... Kendin yapmayı düşünürsen detaylı anlatabilirim. Ama bence en iyisi frenciye veya motorcuya götürmek... merhabalar,konu fII arka kampana frenden açılmışken benimde bir sorum olacak benimde fII aracımın arkaları kampana,el frenim çok zor tutuyor kolu kuvvetlice çekmeden tutmuyor dik bayırlarda kuvvetli çekmeme rağmen tutmadığı oluyor,el frenim ayarlanabilirmi ne yapmalıyım arkadaşlar aracım otomatik vites olduğu için el frenine çok ihtiyacım oluyor frenciye götüreceğim yardımcı olursanız memnun olurum saygılar Yorum bağlantısı
Hakan Yıldız 19 Mayıs 2010 Paylaş 19 Mayıs 2010 Balatalar iyiyce bitik değilse, fren ayarı gerekiyor... Benim de bugün yaptığım buydu...Balatalar aşındıkça el frenini daha çok diş çekmek gerekiyor. Ya da tersinden söyleyecek olursak, el freni iyice yukarda tutmaya başlıyorsa arka balatalar aşınıyor demektir. Aslında bu tarz işleri yapabiliyorsanız, focusa fren ayarı yapmak diğer bir çok araca göre çok daha kolay... Kendin yapmayı düşünürsen detaylı anlatabilirim. Ama bence en iyisi frenciye veya motorcuya götürmek... teşekkürler daha önce frenciye götürmüştüm balatalar bitik değil dedi kolu daha çok çekmemi söyledi fakat artık kol kopacak diye korkuyorum oda kampanayı çıkarıp çıt çıt ses çıkaran parçayı biraz çevirip hiç kontrol etmeden kampanayı yerine taktı hiç işe yaramadı aslında bikaç ipucu verseniz fena olmaz bakarsınız daha dikkatli bi şekilde frenci arkadastan daha iyi yaparız fakat tekeri çıkardıktan sonra kampanayı çıkarmak biraz güç olacak bi keresinde denedim çıkaramadım teşekkürler Yorum bağlantısı
Turkay Enez 20 Mayıs 2010 Paylaş 20 Mayıs 2010 O frencinin çıt çıt diye yaptığı şey fren ayarı... Ancaaak, 1. Kontrol etmeden yerine takılmaz, 2. Sol ve sağ ayar vidasını döndürme yönü farklıdır. Sol taraftaki dişliyi yukarı doğru, sağ taraftakini de aşağıya doğru çevireceksin. 3. Nasıl yapılacağını da anlatayım istersen... Araç 1. viteste ve el freni inik olacak. Çapraz lastiklere takoz koyacaksın. Yani sol arkayı sökeceksen sağ ön lastiğin ön ve arkasına takoz koyarak krikodayken kaymayı önleyeceksin... Krikoyu kaldırmadan bijonları gevşeteceksin. Sonra krikoyu kaldırıp lastiği yerinden çıkaracaksın. Sonra kampanayı elinle sağlı sollu kanırtarak yerinden çıkaracaksın. Ayar vidasını görürsün. Düz tornavidayla dişliyi 2-3 diş çevireceksin, kampanayı takıp elinle çevireceksin. Boş dönüyorsa çıkarıp 2 diş daha çevir. Yine tak ve tekrar çevir. Bu işlemi, kampanayı çevirdiğinde hafif sürtme oluncaya kadar devam ettireceksin. Sürtme başladığında ayar tamamdır. Yerine tak ve öbür tarafta da aynı yolu izleyerek ayarı yap. Dişliyi fazla çevirirsen endişelenmene gerek yok. Dişlininin gevşemesini önleyen tırnağı boşa çıkararak işlemi geri alabilirsin. Zaten çok fazla diş verirsen kampanayı yerine takamazsın... Dediğim gibi geri dönüşü var... Sormak istediğin bişey olursa buraya yazabilirsin... teşekkürler daha önce frenciye götürmüştüm balatalar bitik değil dedi kolu daha çok çekmemi söyledi fakat artık kol kopacak diye korkuyorum oda kampanayı çıkarıp çıt çıt ses çıkaran parçayı biraz çevirip hiç kontrol etmeden kampanayı yerine taktı hiç işe yaramadı aslında bikaç ipucu verseniz fena olmaz bakarsınız daha dikkatli bi şekilde frenci arkadastan daha iyi yaparız fakat tekeri çıkardıktan sonra kampanayı çıkarmak biraz güç olacak bi keresinde denedim çıkaramadım teşekkürler Yorum bağlantısı
Hakan Yıldız 20 Mayıs 2010 Paylaş 20 Mayıs 2010 O frencinin çıt çıt diye yaptığı şey fren ayarı... Ancaaak, 1. Kontrol etmeden yerine takılmaz, 2. Sol ve sağ ayar vidasını döndürme yönü farklıdır. Sol taraftaki dişliyi yukarı doğru, sağ taraftakini de aşağıya doğru çevireceksin. 3. Nasıl yapılacağını da anlatayım istersen... Araç 1. viteste ve el freni inik olacak. Çapraz lastiklere takoz koyacaksın. Yani sol arkayı sökeceksen sağ ön lastiğin ön ve arkasına takoz koyarak krikodayken kaymayı önleyeceksin... Krikoyu kaldırmadan bijonları gevşeteceksin. Sonra krikoyu kaldırıp lastiği yerinden çıkaracaksın. Sonra kampanayı elinle sağlı sollu kanırtarak yerinden çıkaracaksın. Ayar vidasını görürsün. Düz tornavidayla dişliyi 2-3 diş çevireceksin, kampanayı takıp elinle çevireceksin. Boş dönüyorsa çıkarıp 2 diş daha çevir. Yine tak ve tekrar çevir. Bu işlemi, kampanayı çevirdiğinde hafif sürtme oluncaya kadar devam ettireceksin. Sürtme başladığında ayar tamamdır. Yerine tak ve öbür tarafta da aynı yolu izleyerek ayarı yap. Dişliyi fazla çevirirsen endişelenmene gerek yok. Dişlininin gevşemesini önleyen tırnağı boşa çıkararak işlemi geri alabilirsin. Zaten çok fazla diş verirsen kampanayı yerine takamazsın... Dediğim gibi geri dönüşü var... Sormak istediğin bişey olursa buraya yazabilirsin... yazınız çok faydalı oldu teşekkür ederim yazdıklarınızı çok iyi anladım müsait bir gün deneyeceğim fakat merak ettiğim bu ayar mekanizması yalnızca el freninimi ayarlıyor yoksa ayak freni ayarınıda yapmış oluyormuyuz Yorum bağlantısı
Turkay Enez 21 Mayıs 2010 Paylaş 21 Mayıs 2010 Bu yapılan işlem hem el frenini ayarlar (birkaç diş çekince el freni tutmaya başlayacaktır.) hem de ayak freni ayarlanmış olur. Ayak frenine ayağınızı koyduğunuzda fren hissinin çook çook değiştiğini göreceksiniz. Dokunur dokunmaz fren tutmaya başlayacaktır. Zaten önlere (disk olduğu için) bir ayar yapılmaz. Fren ayarı, arkaları kampana olan araçlara yapılır... yazınız çok faydalı oldu teşekkür ederim yazdıklarınızı çok iyi anladım müsait bir gün deneyeceğim fakat merak ettiğim bu ayar mekanizması yalnızca el freninimi ayarlıyor yoksa ayak freni ayarınıda yapmış oluyormuyuz Yorum bağlantısı
Hakan Yıldız 22 Mayıs 2010 Paylaş 22 Mayıs 2010 (düzenlendi) Bu yapılan işlem hem el frenini ayarlar (birkaç diş çekince el freni tutmaya başlayacaktır.) hem de ayak freni ayarlanmış olur. Ayak frenine ayağınızı koyduğunuzda fren hissinin çook çook değiştiğini göreceksiniz. Dokunur dokunmaz fren tutmaya başlayacaktır. Zaten önlere (disk olduğu için) bir ayar yapılmaz. Fren ayarı, arkaları kampana olan araçlara yapılır... merhaba bugün fren ayarımı yaptım çokta başarılı oldu el frenini 3_4 diş çekince hemen şişiyor fakat benim balataların değişmesi şart,3mm ye kadar incelmiş perçin falan görünmüyor ama tamamen şişmesine rağmen kampanayı tutmuyor yine sığırıyor,sanırım balatalar yapısal özelliğini yitirmiş.en kısa sürede arka tekerlerime balata alacağım ne tavsiye edersiniz(model kod numarası varmıdır)teşekkürler 22 Mayıs 2010 tarihinde Hakan Y?ld?z tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Turkay Enez 22 Mayıs 2010 Paylaş 22 Mayıs 2010 (düzenlendi) Balatalarda perçin yok. O eskiden çakma balatalarda vardı. Balata çok yüksek ısıya dayanıklıdır. Ve yapısal özelliği kolay bozulmaz. Sıfır pabuç balatanın et kalınlığı zaten 5 mm dir... Disk balatasınınsa 7-8 mm civarındadır. Dolayısıyla 3 mm kalınlık balataların bittiğini göstermez. Daha yarı ömür bile olmamamış. Değiştirmen gerekmiyor. Ayardan sonra 5-6 defa kuvvetli fren yapmak gerekiyor. Ondan sonra frenlerin daha iyi tuttuğunu farkedersin. El freni de daha iyi tutar... merhaba bugün fren ayarımı yaptım çokta başarılı oldu el frenini 3_4 diş çekince hemen şişiyor fakat benim balataların değişmesi şart,3mm ye kadar incelmiş perçin falan görünmüyor ama tamamen şişmesine rağmen kampanayı tutmuyor yine sığırıyor,sanırım balatalar yapısal özelliğini yitirmiş.en kısa sürede arka tekerlerime balata alacağım ne tavsiye edersiniz(model kod numarası varmıdır)teşekkürler Resim reklam içerdiği için silinmiştir.. 28 Mayıs 2010 tarihinde Mehmet tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Turkay Enez 28 Mayıs 2010 Paylaş 28 Mayıs 2010 Bugün bakım için malzemeler aldım. Fiyatlar şöyle: Triger set (Dayco): Kayış+Gergi Bilyası+Ayar Bilyası =130 TL V kayışı + Gergi Bilyası (Dayco) = 80 TL Ön fren balatası (Delphi) = 50 TL Silbak banana silecek =25 TL Hava filtresi (yan sanayi) =10 TL Yorum bağlantısı
Lokman Özbek 31 Mayıs 2010 Paylaş 31 Mayıs 2010 Arkadaşlar. Aracımın balatalarını değiştirmek istiyorum . Geçen sene usta idare eder demişti ama artık değiştirme zamanı geldi gibi. Abs ler çok çabuk devreye girmeye başladı. yakın zamanda fren balatalarını değiştiren oldu mu? Sizlerden marka önerisi ve fiyat almak istiyorum....Bu arada fren balatalarında değişecek parça sadece balatadan mı ibaret oluyor??? Yorum bağlantısı
Misafir 31 Mayıs 2010 Paylaş 31 Mayıs 2010 http://www.otoservet.com.tr/Focus-Yedek-Pa...ren-Aksami.html Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 31 Mayıs 2010 Paylaş 31 Mayıs 2010 1. Abs nin daha erken devreye girmesi, lasitklerin artık yol tutmadığı göstergesidir. 2. Diskler de kontrol edilir, yüzeyde aşınma var ise, yeni balata takılırsa ömrü yarıya düşeceğinden disk de değişir. Yorum bağlantısı
Lokman Özbek 31 Mayıs 2010 Paylaş 31 Mayıs 2010 Öncelikle teşekkürler. Lastikler henüz 1 seneyi doldurmadı. İlgili linkte sadece otosan ve bosh markalar yer alıyor. Fiyatlar uygun mu arkadaşlar?? Orjinali lok diye duymuştum. Sizin önerileriniz nedir? Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 31 Mayıs 2010 Paylaş 31 Mayıs 2010 Öncelikle teşekkürler. Lastikler henüz 1 seneyi doldurmadı. İlgili linkte sadece otosan ve bosh markalar yer alıyor. Fiyatlar uygun mu arkadaşlar?? Orjinali lok diye duymuştum. Sizin önerileriniz nedir? Orjinal balata otosandır.Sizin dediğiniz Luk marka baskı balata da kullanılıyor.Balata olarak ne takarsanız olur ancak çok sert olan bir şey olmasın.Ses yapabilir.Bence yapacağınız şey işi ustanıza bırakın bir sorun olursa gelirim deyin.Ben TRW balata kullnıyorum çok memnunum.Daha önce BSG vardı onlarda ucuz olmasına rağmen oldukça iyiydi.Yani baltada orjinallik önemli değil.Disklerinize de baktırın ama yamulma falan varsa bir defalık tornaya verin veya değiştirin. Yorum bağlantısı
Recommended Posts