İçeriğe Yönlendir

Chip Tuning


Uğur Koçyiğit

Recommended Posts

Emre Öğüt

Hayirli olsun kardesim keyfli bol ve kazasiz gazlamalar :) ☺☺

Kardeşim 1-2-3. Viteste pati çekmesini özlemişim arabanın ya en son 140lık transit yapıyordu böyle [emoji3]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eray Alicikoğlu

Kardeşim 1-2-3. Viteste pati çekmesini özlemişim arabanın ya en son 140lık transit yapıyordu böyle [emoji3]

Gözün aydın izlenimlerini yazarsın
Yorum bağlantısı
Turhan Onat

Performans artırmak değilde yakıt ekenomisi kapsamında yapılıyor mu bu chip tuning. Yapılıyorsa alınmış sonuçları ( önceki-sonraki ) değerleri rica ediyorum. Tabii araç güçten hangi oranda düşüyor onuda bilmek lazım.

Yorum bağlantısı
Emre Öğüt

Gözün aydın izlenimlerini yazarsın

Eray gerçekten dedikleri kadar bir fark oluyormuş caddy 31bindir bende henüz 2.viteste pati atttığını görmemiştim yürür vaziyetteyken :)

Performans artırmak değilde yakıt ekenomisi kapsamında yapılıyor mu bu chip tuning. Yapılıyorsa alınmış sonuçları ( önceki-sonraki ) değerleri rica ediyorum. Tabii araç güçten hangi oranda düşüyor onuda bilmek lazım.

ben şahsen ticari araçlar haricinde yakıt ekonomisi için chip yaptıran birisini görmedim :)  bastıkça gidiyor araba sakin kullanmak ne kadar mümkün olur bilemiyorum :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cengiz Koşak
(düzenlendi)

Performans artırmak değilde yakıt ekenomisi kapsamında yapılıyor mu bu chip tuning. Yapılıyorsa alınmış sonuçları ( önceki-sonraki ) değerleri rica ediyorum. Tabii araç güçten hangi oranda düşüyor onuda bilmek lazım.

Eger abi yakit tasarrufu yaptirmak için sakin kullanip 4.5 lere düşüyor mutlu oluyorsun , ama chip yaptırıp ayagini gazdan çekmeyip yakit tasarrufu beklemek biraz zor ama eski hal gibi sakin kullanirsan eger ornek 4.0 3.8 lere rahatlikla dusebilirsiniz :) Ayrica arac güçten dusmez gucu ve torku yukselir buda araci rahatlattigi ve daha az zorlandigi icin tasarruf ettirir ☺ tarihinde Cengiz Koşak tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Chip tuning yapılınca yakıt tasarrufu yapılacağına inanmıyordum, astra 1.4 T ye yaptırdık orjinal 140 hp iken şehir içi (%60 sakin %40 gazlama) kullanımda 8.7 - 9 litre  olan ortalamalar artık 7.7 yı pek geçmiyor araç şuan dynoda 165 hp çıktı. ( Paşaoğlu) 

tarihinde Doğuş Bağ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)

Chip tuning yapılınca yakıt tasarrufu yapılacağına inanmıyordum, astra 1.4 T ye yaptırdık orjinal 140 hp iken şehir içi (%60 sakin %40 gazlama) kullanımda 8.7 - 9 litre  olan ortalamalar artık 7.7 yı pek geçmiyor araç şuan dynoda 165 hp çıktı. ( Paşaoğlu) 

 

Yazılımdan sonra benim araçta yol bilgisayarında 1 litre eksik gösteriyor. Depo ölçümü ise eskisi gibi kaldığını gösteriyor. Yani tasarruf diye bir olay yok aslında :) Bu işi tasaaruf için yaptırmakmı, yoksa aracın verdiği zevkmi daha önemli olan ? işte asıl mesele burada. Ben aracımdan zevk almak istiyordum karşılığınıda fazlası ile veriyor son 23,000 km.dir.

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Yazılımdan sonra benim araçta yol bilgisayarında 1 litre eksik gösteriyor. Depo ölçümü ise eskisi gibi kaldığını gösteriyor. Yani tasarruf diye bir olay yok aslında :) Bu işi tasaaruf için yaptırmakmı, yoksa aracın verdiği zevkmi daha önemli olan ? işte asıl mesele burada. Ben aracımdan zevk almak istiyordum karşılığınıda fazlası ile veriyor son 23,000 km.dir.

 

Olsun en azından yol bilgisayarında az gösteriyor o da yeter  :) Yakıt tasarrufu için yaptırmadık yani yakıt için herhangi bir beklentimiz yoktu zaten.

Yorum bağlantısı
Erkan Akbaş

Ford Fiesta Vı (Jh1) 1.4 Tdcı Racechip One Chip Tuning - [ 1399 Cm3 / 68 Hp / 160 Nm ]

 

Arkadaşlar google da chip tuning hakkında araştırma yaparken hepsiburada da Racechip One bi alet buldum daha önce kullanmış olan varmı acaba yada duyan varmı kullanan varsa tavsiyeniz nedir 

Ayrıca yazılım konusunda tavsiyeniz ne olur . 

Ford Fiesta 2011 1.4 TDCI 

 

http://www.hepsiburada.com/ford-fiesta-vi-jh1-1-4-tdci-racechip-one-chip-tuning-1399-cm3-68-hp-160-nm-p-OTRC102174

 

OA_4765118.jpg

OA_4765123.jpg

OA_4765125.jpg

Yorum bağlantısı
Gökhun Batur

       Birkaç gün kadar önce aksesuarcı bir arkadaşın mekanında laflarken geçti aynı mevzu. Ben de sordum.  ' Yapmaya meraklı olup arzu edenlere biz de yan tarafta  uyguluyoruz abi, ama ben kendi arabama yapmam. ' dedi. Bu arabalar üretim bandından inene kadar milyona yakın testten geçiyorlar. Bunu üreten yol tutuşunu, frenlemesini, yakıtını, yıpranma payını,  aerodinamiğini hesaplayan yüzlerce mühendis bilmiyor mu  xyz marka bir motordan 140  150 beygir güç üretmeyi de ; optimum değerini bulup  95 ya da 90  ya da 100 beygir üretiyor?  Motorunuzun ömrü, yıpranma payı, yanma odası ölçüleri vs. açısından ben bu işe girmeyin derim. Fakat, farklı görüş ve zevklere de saygım sonsuzdur elbet. Neticede karar da sizin, araç da,  kese de.....

Yorum bağlantısı

1.4 de Ali abi kullandı, 1.4 de ve land rover da Servet abi kullandı, ben de şuan 1.6 fiestada kullanıyorum. Daha önceden yazılımlı şekilde de kullandım, sonra yazılım firması ile anlaşmazlıktan silmiştim, şuan chip kullanıyorum. Çok yüksek olmayan standart bir ayarda, araç çok daha canlı, daha rahat ivmeleniyor, gaz tepkimesi vs çok daha iyi. Yazılım ile özel şekilde bir çok parametre ile oynanarak daha güçlü sonuçlar da alınır, chip den basınç açılarak da daha yüksek sonuçlar alınır ancak, ne ekerseniz onu biçersiniz. Bir yerlerden kazandıkça bir yerlerden kayıp var.

Sonuçta fabrikanın belirlediği gücün üstüne çıkıyorsunuz, ancak çok abartıya kaçmadan, ve bakımlarını da daha sık yaparak sağlıklı şekilde kullanabilirsiniz

Yorum bağlantısı
Caner Ulu

1.4 tdi-1.9 tdi araçlarımı onbinlerce kilometre remap haliyle kullandım. yukarıda yazılan riskler doğru fakat yazılım güncelleyen kişi iyi bir firma ile çalışıyor ise (genellikle almayanya-hollanda-kanada gbii ülkelerden  internet üzerinden alınıp ecuya yazılarak) yada mehmet gazihan gibi kişiler tarafından yapılırsa fazla sorun çıkmaz ama işin ehli olmayan kişiler yaptığı zaman yada siz araçta yazılım var nasıl olsa zorlayayım dediğiniz zaman aracınıza zarar verirsiniz. benim 1.9 tdi aracım yaklaşık 140 hp güç verirken (orj. 105) hiç sorunsuzca uzun kilometreler kullandım ama benden alan arkadaş iki kez turbo arıza yaşadı. neden:çünkü araç iyi gidiyor biraz zorlayayım dediği için). Bu konuda şu husus unutulmamalıdır. fabrikasyon yazılımlar son kullanıcının aracı ne kadar zorlar sa zorlasın motora minimum aşınma yaşatacağı şekilde tasarlanır. ramep sonrası ise bu zorlanma sınırı aşıldığı için (bilgisayar terimi ile overclock yapıldığı için) ecu size durmanız gereken noktayı söylemeyeceği için sizin kullanırken kendizinin KIRMIZI ÇİZGİYİ BİLEREK durmanız ve motora fazla yüklenmemeniz gerekir. Bu bilinç ile hareket ettikten sonra hiçbir sıkıntı olmaz. bakımlarını da yaptırdıktan sonra sorunsuzca kullanbilirsiniz.

Remap= motorun zarar görme limitleri kullanıcıya bırakılır !

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner

Sıfır aldığım 1.3 Opel Astra J ye araç 1000 km deyken taktım. Dört yıl boyunca sorunsuz kullandım. İki yıldır da yeni sahibi kullanıyor.

Alt devirlerde ve hızlanmalarda performansı arttırıyor. Araç sanki benzinliymiş gibi fırlıyor.

Çok fazla performans beklentiniz olmadığı müddetçe memnun kalırsınız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cengiz Koşak

Ford Fiesta Vı (Jh1) 1.4 Tdcı Racechip One Chip Tuning - [ 1399 Cm3 / 68 Hp / 160 Nm ]

Arkadaşlar google da chip tuning hakkında araştırma yaparken hepsiburada da Racechip One bi alet buldum daha önce kullanmış olan varmı acaba yada duyan varmı kullanan varsa tavsiyeniz nedir

Ayrıca yazılım konusunda tavsiyeniz ne olur .

Ford Fiesta 2011 1.4 TDCI

http://www.hepsiburada.com/ford-fiesta-vi-jh1-1-4-tdci-racechip-one-chip-tuning-1399-cm3-68-hp-160-nm-p-OTRC102174

OA_4765118.jpg

OA_4765123.jpg

OA_4765125.jpg

Asla ama asla tavsiye etmiyecegim bir urundur her Arabanin bi değeri vardir ve bu değerlere ve haritalara göre map yazılır. Ama bu sacma kutu kendi içerisinde tek bir sistemle tum araçlara direk enjektor bağlantısında yapiliyor. Iyi bir firmaya yazilim yaptirmanizi tavsiye ederim. ( orn. MG-REMAPS PASAOGLU ,DR ECU ) Gibi merdiven alti kopyala yapistirci yazilimcilardan uzak durun bide bu urunden :)
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gürçay Hüseyin
(düzenlendi)

Vay arkadas, icinde 2 rezistor olup (kabaca soyleyecek olursak) ecu'ye yanlis bilgi veren bir cihaz nezaman 550 lira oldu ya? Hemen bu ise girelim.

tarihinde Gürçay Hüseyin tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cengiz Koşak

Vay arkadas, icinde 2 rezistor olup (kabaca soyleyecek olursak) ecu'ye yanlis bilgi veren bir cihaz nezaman 550 lira oldu ya? Hemen bu ise girelim.

Ne güzel yazmissiniz :)
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin

Diğeride aynı değilmi ordada dediğin işi insan yapıyor yine bilgisayarla aynı işlem. Hiç değilse bunda cihaz var buna para verdim dersin çıkarıp satarsın dahada ucuz

Yorum bağlantısı
Eray Alicikoğlu

Diğeride aynı değilmi ordada dediğin işi insan yapıyor yine bilgisayarla aynı işlem. Hiç değilse bunda cihaz var buna para verdim dersin çıkarıp satarsın dahada ucuz

Şimdi şöyle bişey var yazılım direk beyne yapılıyor ve araç buna göre adapte olup ona göre davranıyor iyi veya kötü boxlarda ise sürekli box sinyal gönderiyor araç ona göre tepki veriyor ufak bi aksaklık vs olfuğunda sürekli sinyal alışverişi olduğundan sıkıntı çıkma ihtimali daha yüksek o yüzden yazılım daha sağlıklı deniyor yoksa mantık aynı ve aracın durumu da önemli tabi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin

Şimdi şöyle bişey var yazılım direk beyne yapılıyor ve araç buna göre adapte olup ona göre davranıyor iyi veya kötü boxlarda ise sürekli box sinyal gönderiyor araç ona göre tepki veriyor ufak bi aksaklık vs olfuğunda sürekli sinyal alışverişi olduğundan sıkıntı çıkma ihtimali daha yüksek o yüzden yazılım daha sağlıklı deniyor yoksa mantık aynı ve aracın durumu da önemli tabi

Abi ne olursa olsun ikiside çok pahalı. Kullandıkları malzeme bi bilgisayar işçilik desen zor bişey değil. Aldıkları para 700.800tl
Yorum bağlantısı
Eray Alicikoğlu

Abi ne olursa olsun ikiside çok pahalı. Kullandıkları malzeme bi bilgisayar işçilik desen zor bişey değil. Aldıkları para 700.800tl

Keyfi bişey olduğundan keyfi herşey gibi bu da pahalı modifiye sonuçta her eklenen parça araca bakım harici gereksiz bi harcama bi bakıma he bunu kısamıyoruz bizler o ayrı :D
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gürçay Hüseyin

Torrentlerden indirip araca yukleyen "chip tuningciler" icin pahali evet. Ama remap denilen sey oyle her yigidin isi degil. Adi ustunde aracin tum haritalarinda oynama yapiliyor. Degistirilen bir deger otomatikman aracin haritalarinda diger bilgilere de etki ediyor ve onlarda duzeltiliyor. Gercek remap - ne yaptigini bilen bilen kisi tarafindan yapildiginda, aracin turbosu, enjektorleri, yakit pompasi, baski balatasi ve vites kutusu saglam ise ve torque limit degeri hesaplanarak yapildiginda, araca herhangi bir zarari olmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
(düzenlendi)

Yazılım yapan hangi firma garanti veriyor aracın turbosuna enjektörüne, veya başka etki altında olan ekipmana? Hiç biri. Ödenen rakama gelince, 150 kb dosya ancak arka planda ekipmanlar var, yanlış bir işlem ile ecunun elde kalma riski var, işletme maliyeti var. Kimse pahalı dememeli. Keyfi olan işlemin bedeli için normal. Bende fsi motorlu fokliftlere, veya akülü forkliflere üreticinin verdiği program ile arabalardaki gibi ecularına müdahale ediyorum. Arabaya ödenen 700 tl hiçbirşey onun yanında.

tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin

Yazılım yapan hangi firma garanti veriyor aracın turbosuna enjektörüne, veya başka etki altında olan ekipmana? Hiç biri. Ödenen rakama gelince, 150 kb dosya ancak arka planda ekipmanlar var, yanlış bir işlem ile ecunun elde kalma riski var, işletme maliyeti var. Kimse pahalı dememeli. Keyfi olan işlemin bedeli için normal. Bende fsi motorlu fokliftlere, veya akülü forkliflere üreticinin verdiği program ile arabalardaki gibi ecularına müdahale ediyorum. Arabaya ödenen 700 tl hiçbirşey onun yanında.

Böyle düşününce haklısın abi zorunlu birşey değil sonuçda keyfi .ama her araca uygun filan işi bana biraz hikaye geliyor. belki yapanlar vardır onları tenzih ederim. ama turboyu kontrol et enjektörü kontrol et zor şeyler arabanın 4 ayrı usta dolaşması lazım :)

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Her arabaya uygun olmak zorunda. Araç çalışıyor ve aldığı verileri depoluyor. Yazılım firmasi oradaki bilgiler ışığında aracın hakkında yaklaşık bilgi sahibi oluyor. Eğer ehil ise lazım gelen yerlere dokunuyor. Ancak, mutlaka mekanik ömür kısalıyor. Senede 10.k yapan için dert değil ama benim gibi 100.k yapan için box veya yazılım risk

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...