İçeriğe Yönlendir

Chip Tuning


Uğur Koçyiğit

Recommended Posts

Emre Öğüt

Eralar zaten motor ve performans olarak güçlü bir araba ama fabrika yine herseyini esirgeyip kistigi icin fazla bir eglence alamiyorsunuz , bir arkadaşımdan var orjinal haliyle uzun yol yapıyor surekli kurumsal bir firmanin yazilimi var son 85.000km dir ve arabasinda herhangi bir problem çıkmadı tek masrafi aylık ve yillik bakimlari oldu ayrica sen arabana bakmaz isen yazilim var diye buz gibi arabayla kontak uzerine gaza basip zorlarsan turboda kirilir motorda , ama sağlıklı binersen ne turbona bisiy olur nede kesene :) Hersey bilinç sonra nese yazilimsiz dizel dizel degildir :)

Keyfler yerinde bakıyorumdaa [emoji1][emoji1]

[emoji3] kardeşim hava filtresi alıyim diyorum ne dersin K/N nin kutu içi filtrelerinden alsam iş görürmü
Yorum bağlantısı
Leventhan Er

dpf ve egr iptalinin avantajları ve dezavantajları nelerdir? yazılım yaptırmayı düşünüyorum yanında bunlarıda yazılımsal olarak iptal ettirmem ne işe yarar? teşekkürler bilgilerininz için simdiden

Yorum bağlantısı
Cengiz Koşak

[emoji3] kardeşim hava filtresi alıyim diyorum ne dersin K/N nin kutu içi filtrelerinden alsam iş görürmü

Bence mantikli olur rahatlatirsin aracı :)
Yorum bağlantısı
Turhan Onat

Tüketim düşürme amaçlı bir yazılım mümkün mü ilaveten AEM hava filtresi için düşünceniz nedir?

 

Teşekkürler

Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

dpf ve egr iptalinin avantajları ve dezavantajları nelerdir? yazılım yaptırmayı düşünüyorum yanında bunlarıda yazılımsal olarak iptal ettirmem ne işe yarar? teşekkürler bilgilerininz için simdiden

dezavantajları  yazılımla desteklersen dip gazlarda yogun duman atarsın   muayenede problem cıkartır egsoz muayenesınden gecemeyebılırsın  bakımlarını 15bınde değil 10-12 bn km yaptırman arac ıcın verımlılık bakımından daha ıyı ama malı bakımdan problem olabılır

 

avantajları daha seri olur araba alt devirlerin dahada güçlenir 

Tüketim düşürme amaçlı bir yazılım mümkün mü ilaveten AEM hava filtresi için düşünceniz nedir?

 

Teşekkürler

Turhan abi araç benzinli mi dizel mi?

benzinli focus ise yazılım bir fayda etmez turbolu araçlarda verimli oluyor yazılım  

dizel ise soft bir yazılımla dediğiniz gibi kullanımada bağlı sekılde 1,5-2 lt kadar fark yaratabılır tabı arac dızel ıse bakımlarınada km 15 bn de yaptırıyorsanız 10-12 bnde yaptırmak arac ıcın cok verımlı oluyor

tarihinde Halil İçingir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Emre Öğüt
(düzenlendi)

Yazılımın ve limitör iptalinin zararları hafiften gaza dokuniyim dedim kaput rüzgarlığını uçurduk çevre yolunda [emoji1]

b7eeed0bbbb060c4fdd1130cee343553.jpg

tarihinde emre öğüt tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cengiz Koşak

Yazılımın ve limitör iptalinin zararları hafiften gaza dokuniyim dedim kaput rüzgarlığını uçurduk çevre yolunda [emoji1]

b7eeed0bbbb060c4fdd1130cee343553.jpg

Az gazla dedik sana
Yorum bağlantısı
Emre Öğüt

Az gazla dedik sana geçmiş olsun kanka

az basılmaya gelmiyor kardeşim şeytan dürtüyor devamlı :) :) :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hakan Gülsoy

Yazılımcı abilere sorim; Geçen gün çevre yoluna çıktım bi corsa geçti aşırı derecede duman atıyodu muhtemelen yazılımlı nedeni nedir merak ettim:)

Yorum bağlantısı
Misafir

Yazılımcı abilere sorim; Geçen gün çevre yoluna çıktım bi corsa geçti aşırı derecede duman atıyodu muhtemelen yazılımlı nedeni nedir merak ettim:)

Yazılım artı downpipe vardır yani düz boru yaptırmıstır hard yazılımla egsozdan duman salınımı cok oluyor:) Araç kırmızı mıydı

Yorum bağlantısı
Hakan Gülsoy

Yazılım artı downpipe vardır yani düz boru yaptırmıstır hard yazılımla egsozdan duman salınımı cok oluyor:) Araç kırmızı mıydı

Beyazdı gece ikinci köprünün oralarda makas atarak çok hızlı gidiyodu...
Yorum bağlantısı
Misafir

Beyazdı gece ikinci köprünün oralarda makas atarak çok hızlı gidiyodu...

Ona benzer bir çok corsa var artık. 1.7 dti acayip bi motor, eski nesil dizel ama çok sağlam, yazılımı açınca direk başlıyor duman atmaya. 46 plaka ise arkadaşımdır :)
Yorum bağlantısı
Hakan Gülsoy

Ona benzer bir çok corsa var artık. 1.7 dti acayip bi motor, eski nesil dizel ama çok sağlam, yazılımı açınca direk başlıyor duman atmaya. 46 plaka ise arkadaşımdır :)

Plakayı göremedim bile... Bu aletler çok hoşuma gidiyo oynamaya meyilli kötü yanı 3 kapı... Bi de muhtemelen çok el değiştiriyor istanbulda falan hep değişik plakalar falan...
Yorum bağlantısı
Cengiz Koşak

Yazılımcı abilere sorim; Geçen gün çevre yoluna çıktım bi corsa geçti aşırı derecede duman atıyodu muhtemelen yazılımlı nedeni nedir merak ettim:)

Mazot ve basinc acikligindan dolayi duman atiyor :) corsalarda normal bir durum

Plakayı göremedim bile... Bu aletler çok hoşuma gidiyo oynamaya meyilli kötü yanı 3 kapı... Bi de muhtemelen çok el değiştiriyor istanbulda falan hep değişik plakalar falan...

3 kapi ama saka makinasi :)
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Öğüt

Mazot ve basinc acikligindan dolayi duman atiyor :) corsalarda normal bir durum

3 kapi ama saka makinasi :)

senmiydin yoksa katil corsacı kardeşim :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cengiz Koşak

senmiydin yoksa katil corsacı kardeşim :D

Yok be kanka antalyadaki çevre yolunda tadilat var basamiyoz
Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi

Geçenlerde Türkiye çapında ünlü yerli firmalardan birisinin aracım Mondeo 2.0 tdci 140 hp için geliştirdiği yazılımı deneme araçlı aracıma yüklettim.  Bilindiği gibi  140 hp lik Mondeo PSA grubunun motorunu taşıyor ve standart maksimum torku olan 320 nm'yi 1750 ile 2750 devir arasında etkileyici bir şekilde veriyor. Ben aracımın torkunu alt devirlerde canlı şekilde vermesinden de performansından da memnun olduğumu belirttim; ancak maksimum güç vaad edildiği gibi 175-180 hp seviyesine ve maksimum tork da aynı devir bandında 400 nm ler seviyesine geldiğinde aracımın nasıl davraacağını merak ediyordum. Çok kısa bir sürede aracımın orijinal yazılımı  İstanbul merkeze gönderildi ve oradan da Mersindeki bayiye modifiye edilmiş yazılım geldi, obd2 soketinden gelen yazılımı yüklemesi çok kısa bir zaman aldı, yani toplamda yarım saat ancak sürmüştür. Sonuçlara gelince....

 

   İlk fark ettiğim şey aracımın sesi oldu, biraz sert ve biraz da boğuk çıkıyordu rölantide... 

 

  Yola çıktım test için.. ve birkaç km bile yapmadan geri geldim..  Çünkü aracımın normalde 1800lerde patlama yapıp beni koltuğa iten torku 2300 devire kadar ortalarda görünmüyordu, oradan sonra ise ani bir parlama ile 3bin devre kadar güç sunup sonra hızlıca sönmeye başlıyordu... Kısacası 2300 devre kadar atmosferik benzinli bir araç kullanıyormuş gibi hissettim. 2500lerde gelen maksimum tork bana yakıt tüketiminde net bir artıştan başka bir şey sunmayacaktı. Aracımın standart hali çok ama çok daha keyifli olduğu ve daha güçlü hissettirdiği için büyük bir özlemle hemen geri dönüp stock yazılımın geri yüklenmesini istedim. Bu ani dönüşe şaşırdı bayi ama sağolsun hiç sorun çıkarmadı, İstanbuldaki merkez ile görüşüp durumu anlattı ve orijinal yazılımı geri yükledi...  Bu arada istersem alt devirleri iyileştirmek için yazılımla oynayabileceklerini söyledi, ama dynamometre olmadan tork bandını ve değerleri görmeden açıkçası anlamsız geldi yazılımla ezbere oynamak, Bir de iki de bir o devri aç bu devri kapat demek için gidip gelecek vakti bulamayacağımdan zaten aracım için belirledikleri optimum yazılımı yüklemelerini istemiştim, o da hüsran oldu. Açıkçası deneme yanılma yolu ile ve bugün git yarın gellerle yazılımı uygun hale getirmek için çok fazla kıymetli sahip olduğumuz her araç...  

 

   İstanbul merkezdekiler bu şekilde birkaç yüz km aracı kullanmamı ve yazılımın oturacağını söylediler, yazılım-araç entegrasyonunun arka planını biliyorum ama daha baştan çok kötü olan konfigürasyonu aracımın beyninde tutmak açıkçası sadece huzursuzluk verecekti ve yazılım zaten  sonrası için hiiiiç ümit vaat etmiyordu.  Stock yazılım geri yüklendi, ilk değişen aracımın sesi oldu, rölantisi rahatladı,yola çıkınca da ilk hissettiğim tork bandının güzelliği oldu, eşeğimi kaybedip tekrar bulmanın sevinci ile yola koyuldum. Şu anda içim çok rahat.. Ben daha önce de benzer bir durum yaşamıştım, o zaman da gene iyi olduğunu iddia eden bir firmanın KOnya bayisinde  yaptırdığım chip tuning işlemi sonrası esp nin ve tcs nin devreye girmediğini fark etmiştim karlı buzlu virajlı bir yolda giderken, üstelik de yol bilgisayarında devrede görünmelerine rağmen. Kendileri de pek bir şaşırmışlardı...  Ben açıkçası bu işi profesyonel bir şekilde yapan birilerine henüz rastlamadım, ülkemizde bu konuda tam manası ile profesyonelliğin oturmadığını düşünüyorum, araçlar üzerinde deneme yanılma ile bir yol bulunmaya çalışılıyor, yörük göçü yolda düzülür misali...  Avrupalı ünlü tuning firmalarına bakıyorum, her bir model için stock harita gibi standart modifiye harita belirlemişler ve bunu başarmak için  ar-ge yapmışlar, motor şanzıman ve diğer aktarma organları gibi bileşenlerin dayanımlarına dair teknik bilgilere ulaşmışlar ve genel geçer güvenilir haritalar yazmışlar, test etmişler optimize edip onaylamışlar.  Kondisyonu iyi olan araçlarda sonuç almama durumları yok, araca zarar verme ihtimalleri ise çok daha az...

 

  Yaptırdığım yer için söylemiyorum ama chip tuning konusunda karşılaştığım bir diğer manzara ise yalancılık ve atıp tutma üzerine .  Klişe sözler var ezberlenmiş, neymiş efendim "aynııı motorun iki versiyonu var sadece yazılım farkı ile iki farklı motor gibi lanse ediyor üretici firma" .... Pekii güzel kardeşim sen o aynı iki motorun düşük güçlüsünü yazılım ile , yüksek güçlüsünü çıkardığın aynı seviyeye çıkartabiliyor musun? Yani 160 hp olanını 200 hp yapabiliyorsun da, madem her şeyi ile aynı motor neden 130 hp olanını da 200 hp yapamıyorsun stage 1 yazılım ile ? Cevap yok...   Bugün aracımın bakımını yaptırırken bir kaç firma ile daha görüşme yaptım. Adana'daki gene ünlü bir yerli firmanın bayisi bana aynı mantıkla tuttu dedi ki " sizin aracın aynı model yılında daha güçlüsü var ama sizinki yazılım ile sınırlandırılmış Türkiyedeki vergi uygulamasından dolayı o yüzden 140 hp, avrupada bunların 170 hp olanları var".  :))  Kendisine bu Psa motorunun o yıllardaki en güçlü versiyonunun 140 hp lik olduğunu, bunun psa grubunun belirlediği güç olduğunu ve motoru kullanan tüm otomobil üreticilerinde güç çıkışının standart olduğunu  ve bunun Avrupada  tam tersine düşük güçlü ve düz turbolu bir versiyonunun olduğunu , bundan 2 yıl sonra ise 163lük versiyonun çıktığını söyledim.  "Siz bayiden alırken daha güçlüsünü isteseydiniz bakın size nasıl getirirlerdi " dedi, buraya gelin size ispat edeyim o yılda daha güçlüsünün olduğunu dedi :))  

 

 Bir diğer bayi dünyaca ünlü bir Belçikalı firmanın Türkiye temsilcisi olduğunu, tamamen lisanslı yazılım kullandıklarını, kendi yazılımları ve güç çıktıları ile kimsenin rekabet edemeyeceğini ve Türkiye'de chip tuning işinin ne kadar amatör, cahilce ve merdiven altı yapıldığını anlattı. Bİr de anlaşmalıyız dedikleri firma da hiç yabana atılır değil, Belçika'da Fransa'da Hollanda'da bayileri ve garajları var, popüler yarışlarda sponsorlukları var vs.  Buna istinaden de fiyatları euro üzerinden veriyorlar.  Fakat  dediklerini teyit etmek için orada otururken firmanın Belçika'daki merkezine mail yazdım, firma  ise Türkiye ile hiç bir bağlantılarının olmadığını, bu nedenle buradan oraya stock yazılım gidip orada modifiye edilip buraya geri yazılımı mail atmaları gibi bir işlemin söz konusu bile olamayacağı cevabını verdi.... Bunu öğrenmeseydim o ünlü firmanın lisanslı yazılımı diye  kimin hangi yazılımını yükleyeceklerdi kimbilir...

 

 Bunlar benim tecrübe ettiklerim. Burada çok pozitif tecrübe yaşayan arkadaşlar da var, ve ne olursa olsun tuning işine olan merakım azalmadı. Eninde sonunda iyi bir yer bulacağımı düşünüyorum.  Ama bu işin çocuk oyuncağı olmadığını, kötü ellerde çok kötü sonuçlar doğurabileceğini unutmamak gerek, çok iyi araştırmak gerek.   Geçenlerde yıllardır aracımın bakımını yapan özel servisin sahibi ustamın  bir müşterisinin chip tuning yaptırmasının hemen ardından arabasının biyel kolu  kırıldı, düşük km Mondeo dizel o da.  Gene başka bir arkadaşın 2014 model 25bin km civarında Octavia 1.6 tdi, yazılım yaptırdı ve ertesi gün turbosu yandı, aşırı ısınmadan kaynaklı. Bunlar hep saçma sapan bilinçsizce yapılan chip tuninglerin sonucu. Dikkatli ve seçici olmak gerek bu konuda. Daha önce kullandığım Mondeo  dizel mk3'lerden  birisi remapped çıkmıştı, artık nerede yaptırılmışsa inanılmaz keyifli kullanımı vardı ve muadillerinden az tüketiyordu,dyno da 160 hp ve 390 nm çıkmıştı,  yüzbin km kadar sorunsuz kullanıldı, sonra satıldı ötesini bilmiyorum.

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

 

Geçmiş olsun, hocam kimse darilmasin kızmasın, tartismayalimda, elbette bu işi düzgün yapan firma vardır, bizde genelde kopyele yapistir, olmadı üstünde az oyna baktım tuttu her arabaya aynısını yolla şeklinde yürüyor işler, bakın tekrar yazayım, tartışma olmasın kimse üstüne alınmasın, genel konuşuyorum, sen hiç ugrasmayip basitçe bir box taksaydin ışte bu... derdin, bunu box süper falan demek için söylemiyorum, aracin zaten güçlü, senin derdin extra güçte değil, alt devir canlanması, sen sadece en düşük ayarda bir box kullansaydin bir daha cikarmazdin, bilinçsizce yapılan yazılımın yanında bin kat daha iyidir box, hele ki düşük ayarda.... Sonuçta bu işin temeli esas olayı enjektör basıncını arttirmaktir, box ta direk sadece bunu yaparsın ama düşük ayarda olduğundan bu yeter, yazilim da ise yüksek devirlerde daha yuksek güçler alındığından başka parametrelerlede oynamak gerekir, daha sağlıklı olur yüksek guc lerde, ışte o zaman is degisir, düzgün yapmak zordur....

Dediğin gibi adamlar parçaların dayanim miktarlarını falan biliyor, bizde bunu bilen yok, yazılım firmalarının bilenine rastlamadım henüz, otosan bile ya bilmiyor yada bilerek bu ve başka sebeblerden soylemiyorlar, bizde yazılım işi şans, oldu oldu, olmadı yazık oldu, risk yüksek, ben box kullanıyordum, evet gayet güzeldi, düşük devirdeki kayip yok olmustu ama arabamı daha 4 sene kullanacağım, zaten 10 yaşında ama km si 157 bin, zaten düşük güçte kullanıyordum, kısaca daha uzun süre kullanacağım belkide satmam oda var, bu sebeble söktüm boxıda, hiç kurcalamadan kullanacağım, ne box ne yazılım, orjinale devam, alacağım araba istediğim güçte olacak, yine 10 sene sorunsuz kullanacağım, ben böyle düşünüyorum, dediğim gibi amacım tartışmak değil, adam gibi yapan firmalar varsa.... Sözüm meclisten dışarı....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Barış ÖZKAN

Merhaba arkadaslar alışveriş sitelerinde Racechip var arac performansini yuzde yirmi arttiriyor vs.hakkında araştırma yapan bilgi verebilecek varmı acaba kazasiz günler

Yorum bağlantısı
Ali Gök

Neye göre % 20 mesela benm araba 110 beygir bunu taksam 132 beygirmi olacak yada farklı bir ölçme şekli ile mi ?

Yorum bağlantısı

chip tuning konusu var orada detaylı tartışıldı ama ben de cevap vereyim kısaca.

Ben de kullanıyorum. 90 hp den 115 civarına çıktığı söyleniyor. Ben memnunum. Optimal ayarlarda kullanıldıktan sonra  ve devamlı sıkıştırmadıktan sonra sorun olmaz. Mantığı rail hattına bağlanarak, içindeki direnç yardımıyla yanıltarak ecu'nun enjektörlere daha fazla yakıt göndermesini sağlamak.

Yorum bağlantısı
Barış ÖZKAN

evet yani rakamlar var sitelerde bizim formdan baktim kuga icin yapmis bir arkadas baya verim almis ama iyi bilgisi olan bir arkadastan fikir almak gerekiyor

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Şu konuyu incelerseniz sorularınıza cevap bulacağınız kanaatindeyim 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/229265-racechip-pro-f%C3%BCr-insignia-16-turbo-180-hp-art%C4%B1k-218-hp/?hl=racechip


Merhaba arkadaslar alışveriş sitelerinde Racechip var arac performansini yuzde yirmi arttiriyor vs.hakkında araştırma yapan bilgi verebilecek varmı acaba kazasiz günler

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Merhaba arkadaslar alışveriş sitelerinde Racechip var arac performansini yuzde yirmi arttiriyor vs.hakkında araştırma yapan bilgi verebilecek varmı acaba kazasiz günler

Konunuz birleştirilmiştir.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...