İçeriğe Yönlendir

Chip Tuning


Uğur Koçyiğit

Recommended Posts

Servet Aydın

Serhat, konyada sanayide olan yerin Merkezi İstanbul'da. Iki yeride biliyorum. Geçen gün bahsettiğim öncü püskürtme ve avansı yükselterek güç alıyorlar. Çok dar bandda ( 2300-3500 arası genelde ) araba güç sunuyor. Duman atma oluyor. Alt ve üst bitiyor ve enjektör sesi artıyor. 5-6 tane araçta aynı şekilde görünce tamam bu işi bilmiyor dedim. Sana tavsiyem, standart ayarda box kullanman. Optimum ayarla kullan keyfini çıkar. İkinci el alırsan uyguna gelir. Üstündeki ayar ile istediğin devirde güç alırsın. Istediğin vakit başka devirde güç istersen 5 dakikalık işlem ile ayarlar keyfini sürersin. Ha üzerinde motoru kömür edecek ayarda var. Oraya müdahale etme kâfi.

Yada paraya kıyıp en iyi referans olan yerde yazılım yaptırman.

chip tuning konusu var orada detaylı tartışıldı ama ben de cevap vereyim kısaca.

Ben de kullanıyorum. 90 hp den 115 civarına çıktığı söyleniyor. Ben memnunum. Optimal ayarlarda kullanıldıktan sonra ve devamlı sıkıştırmadıktan sonra sorun olmaz. Mantığı rail hattına bağlanarak, içindeki direnç yardımıyla yanıltarak ecu'nun enjektörlere daha fazla yakıt göndermesini sağlamak.

Istediğin kadar dip gazla git. Eğer soldaki ayarı 1'in ötesine geçirmez isen zaten devrede kalmıyor kutu. Okuduğu voltajı direk ecuya iletiyor.
Yorum bağlantısı

Serhat, konyada sanayide olan yerin Merkezi İstanbul'da. Iki yeride biliyorum. Geçen gün bahsettiğim öncü püskürtme ve avansı yükselterek güç alıyorlar. Çok dar bandda ( 2300-3500 arası genelde ) araba güç sunuyor. Duman atma oluyor. Alt ve üst bitiyor ve enjektör sesi artıyor. 5-6 tane araçta aynı şekilde görünce tamam bu işi bilmiyor dedim. Sana tavsiyem, standart ayarda box kullanman. Optimum ayarla kullan keyfini çıkar. İkinci el alırsan uyguna gelir. Üstündeki ayar ile istediğin devirde güç alırsın. Istediğin vakit başka devirde güç istersen 5 dakikalık işlem ile ayarlar keyfini sürersin. Ha üzerinde motoru kömür edecek ayarda var. Oraya müdahale etme kâfi.

Yada paraya kıyıp en iyi referans olan yerde yazılım yaptırman.

Istediğin kadar dip gazla git. Eğer soldaki ayarı 1'in ötesine geçirmez isen zaten devrede kalmıyor kutu. Okuduğu voltajı direk ecuya iletiyor.

Abi alt devirler değil de 2500 üstü 4200 lere kadar falan hangi ayar yapsak? :) bende şuan 2-2
Yorum bağlantısı

Güç'ten feragat etmeden olmaz. Solu 5 yap, sağı D.

Soldaki devir aralığı sağdaki güç demi abi?
Yorum bağlantısı

Sendeki bu mu?

Yok abi bendeki en baz versiyonu ama daha önceden bi yerde daha aynı şekilde olduğunu okumuştum ondan sordum. Bi ara fotoğrafını çekip atayım :)
Yorum bağlantısı
Turhan Onat

Şu chip konusunu kafamda bir netleştiremedim. Kimi box kullanma, yazılım attır der, kimi box varken yazılımla niye  uğraşıyorsun der. Esasında garanti kapsamındaki bir araç için box biçilmiş kaftan ama?

 

Neyse Kuga 1,5 awd aracımın 1500-2000 devir aralığı bana göre facia. Nedir bunu güçlendirmenin en optimal yolu? İstediğim alt devirlerim atak olsun ama üst devirdeki canlılığımda kaybolmasın. 

 

Bilgi:Aracı yüksek süratte nadiren kullanırım Max hızım genelde 140 km yi aşmaz. Kalkışlarım felan sakindir. Bu ara güncel yakıt tüketimim 8,9-9,5 lt ortalamada. Bununda yükselmesi de işime gelmez. Birde şu işi İzmir'de yapan birisinivarsa  referans gösterin lütfen.

 

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı

Şu chip konusunu kafamda bir netleştiremedim. Kimi box kullanma, yazılım attır der, kimi box varken yazılımla niye  uğraşıyorsun der. Esasında garanti kapsamındaki bir araç için box biçilmiş kaftan ama?

 

Neyse Kuga 1,5 awd aracımın 1500-2000 devir aralığı bana göre facia. Nedir bunu güçlendirmenin en optimal yolu? İstediğim alt devirlerim atak olsun ama üst devirdeki canlılığımda kaybolmasın. 

 

Bilgi:Aracı yüksek süratte nadiren kullanırım Max hızım genelde 140 km yi aşmaz. Kalkışlarım felan sakindir. Bu ara güncel yakıt tüketimim 8,9-9,5 lt ortalamada. Bununda yükselmesi de işime gelmez. Birde şu işi İzmir'de yapan birisinivarsa  referans gösterin lütfen.

 

Teşekkürler.

Araç sanırım ecoboost. Onlar için box bilgim yok. Ancak İzmir'de paşaoğlu'nun bayiisi var bi görüşün isterseniz. 

Yorum bağlantısı
Kazım Yılmaz

Ben 3. Sanayideki Paşaoğlu'na yaptırdım. Araç akıyor :)

 

Gelip test edebilirsiniz...

 

Şu chip konusunu kafamda bir netleştiremedim. Kimi box kullanma, yazılım attır der, kimi box varken yazılımla niye  uğraşıyorsun der. Esasında garanti kapsamındaki bir araç için box biçilmiş kaftan ama?

 

Neyse Kuga 1,5 awd aracımın 1500-2000 devir aralığı bana göre facia. Nedir bunu güçlendirmenin en optimal yolu? İstediğim alt devirlerim atak olsun ama üst devirdeki canlılığımda kaybolmasın. 

 

Bilgi:Aracı yüksek süratte nadiren kullanırım Max hızım genelde 140 km yi aşmaz. Kalkışlarım felan sakindir. Bu ara güncel yakıt tüketimim 8,9-9,5 lt ortalamada. Bununda yükselmesi de işime gelmez. Birde şu işi İzmir'de yapan birisinivarsa  referans gösterin lütfen.

 

Teşekkürler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Turhan Onat

Dün Paşaoğlu ile görüştüm.

 

Kuga 1,5 awd için  uygulama mevcut , +30 hp +50 nm güç artışı, alt devirler , son sürat  ve ara hızlanmalarınız gayet keyifli olacağı  bilgilerini verdiler. İlaveten şehir içi tasarruf olmadığını ama uzun yolda %15  yakıt tasarrufu olduğunu, motor ömründen standart aşınma harici fazla aşınma olmadığını,servise  beyan etmediğim sürecede yazılımın anlaşılmasının mümkün olmadığını söylendi.

 

İstersem uygulama öncesi ve sonrası dyno yapılabileceğide belirtildi. Verien bu yorumlar hakkı nda görüşlerinizi rica ediyorum. Aracı dyno testine sokmak gerek motor gerekse mekanik aksamına olası bir uygunsuzluk oluşturur mu?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Tasarruf olayına katılmamakla beraber keyifli kullanım olacağını şüphesiz. Servis teknisyeni hakikaten aracın dilinden anlar ise gaza dokunduğu an birşeylerin farklı olacağını bilir.

 

Ben olsam, yazılım önsesi silme depo ile Aydın otoyoluna çıkar 100-150 km yol yapar, yazılım sonrası yine aynı yolu aynı hızda giderek yakıtta neler değişti görmek isterim. Dyno yerine yine uygun bir yolda 0-100 km testi yapmak en iyisi.

 

Rakam nedir ?

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Dün Paşaoğlu ile görüştüm.

 

Kuga 1,5 awd için  uygulama mevcut , +30 hp +50 nm güç artışı, alt devirler , son sürat  ve ara hızlanmalarınız gayet keyifli olacağı  bilgilerini verdiler. İlaveten şehir içi tasarruf olmadığını ama uzun yolda %15  yakıt tasarrufu olduğunu, motor ömründen standart aşınma harici fazla aşınma olmadığını,servise  beyan etmediğim sürecede yazılımın anlaşılmasının mümkün olmadığını söylendi.

 

İstersem uygulama öncesi ve sonrası dyno yapılabileceğide belirtildi. Verien bu yorumlar hakkı nda görüşlerinizi rica ediyorum. Aracı dyno testine sokmak gerek motor gerekse mekanik aksamına olası bir uygunsuzluk oluşturur mu?

 

Başka bir konuda yazdığım paragraf:

 

Tam 25.000 km oldu yazılımlı (Paşaoğlu) olarak kullanalı. Aracım kullanım tarzıma göre yol bilgisayarında ortalama olarak 1 ila 1,4 litre arası düştü. 6-7 defa depo ölçümü yaptığımda ise gerçek tüketimde hiç bir şey değişmediğini gördüm. Ortalama 1 litre düşmüş gibi gösteriyor ama yazınızda belirttiğiniz gibi sakin kullansakta yakıt düşmüyor fakat tam tarsi biraz ateşli kullanırsak artıyor :) Yazılım daha yüksek torg ve beygir elde ederek. bir üst motora heves edip almak istemeyenler yada maddi imkanı olmayanlar için oldukça basit, kolay ve ucuz yollu bir çözüm. Fakat araç ivmelenmesi oldukça etkili olarak artmasına karşılık durmasıda bir o kadar zorlaşıyor. Üst devirlere çok hızlı ivmeleniyor ve bu bir müddet sonra alışkanlık yapıyor :) Özelliklede delikanlı çağındaki gençler için oldukça tehlikeli bir hal alabiliyor bence...

 

Aracınız bu iş için gayet müsait.Şanzıman torq konvertörlü ve sorunsuz bir model. Bu kadar çok düşünmeniz için çok fazla bir neden yok :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Turhan Onat

Tasarruf olayına katılmamakla beraber keyifli kullanım olacağını şüphesiz. Servis teknisyeni hakikaten aracın dilinden anlar ise gaza dokunduğu an birşeylerin farklı olacağını bilir.

 

Ben olsam, yazılım önsesi silme depo ile Aydın otoyoluna çıkar 100-150 km yol yapar, yazılım sonrası yine aynı yolu aynı hızda giderek yakıtta neler değişti görmek isterim. Dyno yerine yine uygun bir yolda 0-100 km testi yapmak en iyisi.

 

Rakam nedir ?

1000 tl nakit Servet bey.

İlave olarak aracın turbo olması, yeterli hava emişin zaten sağlandığı üzerine özel bir performans hava filtre alınmasını önermiyorlar, alınırsa keyfe keder olur deniyor.

Yazılımdan memnun kalmaz isem 1 hafta içerisinde koşulsuz olarak orjinal yazılıma dönülebileceği bilgisi de verildi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kazım Yılmaz

Kesinlikle çok sıkı pazarlık edin...

 

1000 tl nakit Servet bey.


İlave olarak aracın turbo olması, yeterli hava emişin zaten sağlandığı üzerine özel bir performans hava filtre alınmasını önermiyorlar, alınırsa keyfe keder olur deniyor.


Yazılımdan memnun kalmaz isem 1 hafta içerisinde koşulsuz olarak orjinal yazılıma dönülebileceği bilgisi de verildi. 

Yorum bağlantısı

1000 TL çok demiş. Bekir abi tanır forumu, İzmir bayisine iletin, Bekir abi ile görüşsün merkezle, zaten yazılım da oradan gidiyor oraya. Forumdan olduğunuzu söyleyin biraz daha oynar

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ahmet ilbasan

Bu yazılım dediğiniz uygulama dereceli eksantrik ile aynı sonucu vermez mi ? sonuçta anladığım kadarı ile yaptığı şey yakıt miktarını arttırarak extra bir güç sağlıyo gibi , dereceli eksantrik ile supabların açık kalma süresi uzatılırsa aynı sonucu verir gibi .

Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar

Bu yazılım dediğiniz uygulama dereceli eksantrik ile aynı sonucu vermez mi ? sonuçta anladığım kadarı ile yaptığı şey yakıt miktarını arttırarak extra bir güç sağlıyo gibi , dereceli eksantrik ile supabların açık kalma süresi uzatılırsa aynı sonucu verir gibi .

 

Vermez. :)

 

Mekanik modifikasyonun yeri ayrıdır. Zaten mekanik modifiye işine girdiğinizde yine yazılım atılacak. Yazılım ya da chip box daha basit , eskiye dönmesi daha kolay , daha ucuz ve daha risksizdir. Tabii mekaniğe göre de daha az katkı verir. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Vermez. :)

Mekanik modifikasyonun yeri ayrıdır. Zaten mekanik modifiye işine girdiğinizde yine yazılım atılacak. Yazılım ya da chip box daha basit , eskiye dönmesi daha kolay , daha ucuz ve daha risksizdir. Tabii mekaniğe göre de daha az katkı verir.

Verir, manifold fazla hava çeker, akış metre havayı okur ve enjektör açık kalma süresi uzar, fazla hava fazla yakıt ile hatırı sayılır güç alınır. Vi-tec sistemi
Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar

Verir, manifold fazla hava çeker, akış metre havayı okur ve enjektör açık kalma süresi uzar, fazla hava fazla yakıt ile hatırı sayılır güç alınır. Vi-tec sistemi

 

Abi vermezden kastım , aynısını vermez , daha fazlasını daha iyisini verir anlamında. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Abi vermezden kastım , aynısını vermez , daha fazlasını daha iyisini verir anlamında.

Avatar foton nerde
Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar

Avatar foton nerde

 

Bişeyden dolayı siyah yapmıştım , silindi galiba , yüklerim hemen abi. :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Mega chip hakkında olumlu olumsuz fikirleriniz lütfen?

Gazihan iyidir, ancak sınırı yok. Allah ne verdiyse açar istenirse.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...