Guest ANIL ULAŞ 19 Haziran 2012 Paylaş 19 Haziran 2012 Öncelikle herkese merhaba. Fiesta için böylesi güzel yorumların yapıldığı bir foruma hiç denk gelmemiştim Gayet yararlı bilgiler mevcut. Ben de konuya birkaç şey eklemek isterim. Aracım 97 model olup 167bin km'dedir. Baskı balata setini geçen ay aldım ve değiştirttim. Parça çıktığında tamamen bitmiş oldunuğu gördüm İnternet üzerinden vermiş olduğum LUK marka debriyaj seti 155TL, bilyası yine LUK marka 125TL ve işçiliği 120 TL'ye mal oldu. Aracımın baskı-balatası alındığı günden beri değişmemişti. Şu an fişek gibi. Yorum bağlantısı
Sinan Deli 19 Haziran 2012 Paylaş 19 Haziran 2012 bu kadar uzun süre nasıl dayandı abi ben hiç mi kullanamıyorum demek ki hakkaten sıkıntı var kavrama pedalını kullanma şeklimde seninki ilk örnek değil herkes aynı diyo .. Yorum bağlantısı
Sinan Deli 20 Haziran 2012 Paylaş 20 Haziran 2012 abi o zaman mesele şu benim araba açısından.. prdal yukarda kavramaya başlayınca usatala balatan bitmiş diyor.. ben de yutmuş oluyorum şöyle ki en yukarıya yakın kavradığı zaman bile kalkışlarda patinaj yapmaz yokuşta geri kaçırmaz benim araba anca ağzına kadar tombul teyzelerim oturursa çok dik yokuşta belki geri kaçırır sanırım bitmemiş balatayı her seferinde bitmiş diye yuttum bu arabaların da debriyaj ayarı yok ki yukarda kavramaya başladığında bir ayar yaptırıp aşağı çekesin Yorum bağlantısı
Sinan Deli 21 Haziran 2012 Paylaş 21 Haziran 2012 abi o zaman kesinlikle boşuna değişmiş bunlar erimiş dedikleri balata ile yapabildiklerim : -arabayı 1 vitese al gaz vermeden kendi ilerlesin hatta hafif rampada bile -5. vitese al gayet devirli olarak artsın hızı -yokuşun ağzında yarım debriyaj dur geri kaçırmasın -el frenini kaldır 1 vitese tak zorla arabayı oynat yerinden vesair Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 21 Haziran 2012 Paylaş 21 Haziran 2012 şöyle ki en yukarıya yakın kavradığı zaman bile kalkışlarda patinaj yapmaz yokuşta geri kaçırmaz benim araba Patinaj yapmıyorsa sorun vardır Yorum bağlantısı
Sinan Deli 21 Haziran 2012 Paylaş 21 Haziran 2012 patinaj da yapıyordu bitmiş dedikleri balata.. bir de murat yılmaz kardeş küt küt kavrıyo demişsin ya.. benim yeni debriyaj harbiden yapıyor onu o kütletme usülünce vites değiştiriyorum anlamına mı gelir usülsüz iş yapmaya devam ediyorum anlamına mı gelir yeni balatayı da eritmeyeyeyim kütürdete kütürdete Yorum bağlantısı
Sinan Deli 21 Haziran 2012 Paylaş 21 Haziran 2012 patinajı ben yaptırırsam yapıyordu ama gayri ihtiyari yapmaz yani kaçırmaz anlamında diedim bilmem ki doğru mu dedim .) Yorum bağlantısı
Metin Çilo 21 Temmuz 2012 Paylaş 21 Temmuz 2012 CC yi yaptırmadan önce silindir içi kompresyon değerlerini ölçtünüz mü ? ve işlem sonrası Arkadaşlar bu "cc" nedir açıklarsanız sevinirim.Nedir ne zaman yapılır ... Yorum bağlantısı
Tahir İlter 21 Temmuz 2012 Paylaş 21 Temmuz 2012 Arkadaşlar bu "cc" nedir açıklarsanız sevinirim.Nedir ne zaman yapılır ... Carbon clean Abi motorun içinde ki kurumları temizletmek için yapılır.150 bin civarı yaptırmakta fayda olduğu söyleniyor. Yorum bağlantısı
Oktay Servet 25 Temmuz 2012 Paylaş 25 Temmuz 2012 balata bitse, devir yükselir, hız yükselmez? bence de kurum bağlamış gibi, yollarda redline yapıyor musun? mrb. Çağlar abi. benzer bir problem bende de var 2 haftadır.bildiğim iyi bir usta yok güvenip te göstermedim kimseye. vites değişimlerinden sonra düşük devirlerde çekiş azalması var sanki. ama 2000 deviri geçtikten sonra toparlıyor hatta gayet seri. klima açıkken daha belirgin oluyor.yüksek devirlerde kullanırsam hiç problem yok.ama sakin kullanımda 2000 devir altında zayıflık hissediyorum. devriyaj sorunu olabilirmi acaba?daha önce yoktu böyle birşey. teşekkürler. Yorum bağlantısı
Turgut Yıldırım 3 Ağustos 2012 Paylaş 3 Ağustos 2012 Arkadaşlar Baskı-balata'nın bittiğinin anlaşılmasının en kesin yolu nedir? Şu an aracımı kullanıyorum belki biraz geç hızlanma var gibi ama bilemiyorum. Debrijaya basınca devir yükseliyordu ustaya gittim. Hız sensörünü temizle dedim. Arabaya bindi biraz turladı. Hız sensörüne elektrikçi arkadaş bakmalı ama bu aracın baskı balatasının değişmesi lazım dedi. Hız sensörünü sök dedim sen önce bu sorunu bi çözelim deyince usta bana küstü işini öğretiyorum tiriplerine soktu kendini. Neyse ben hız sensörünü kendim söktüm kontak sprey ile temizledim taktım. Şu an devir yükselmesi filan yaşamıyorum 2 haftadır. Ancak baskı balatanin değişmesi hususu kafama takılmadı değil. Emin de olamıyorum durduk yere değiştirme yapmak istemiyorum çünkü sadece işçiliğine 150-200 arası para istiyorlar malzeme hariç. Bu olayı nasıl anlayabiliriz. Mesela araç boşta duruyorken vitesi 5'e alıp ayağımı yavaş yavaş debriyajdan çekince araç stop ediyor. Bu iyi birşey Yokuş yukarı aracı durdurup frene basıp vitesi 1-2-3-4 veya 5 e alıp ayağı frenden çekince de şamzuman aracı el freni olmadan tutabiliyor. Sanırım bu da olması gereken. Bunların dışında nasıl değişmesi gerektiğine emin olabilirim. Çünkü burada hangi ustaya gitsen biner bakar, sen zaten anlayamiyorsun evet evet baskı balata bitmiş değişmesi gerek diyerek değiştirecek. Yardım lütfenn. Yorum bağlantısı
Halil Hıdırlar 3 Ağustos 2012 Paylaş 3 Ağustos 2012 Hazır konu debriyajdan açılmışken debriyaj hidroliğine nereden bakılıp eksik ise nereden tamamlanıyor. Yorum bağlantısı
Erman Devrim 3 Ağustos 2012 Paylaş 3 Ağustos 2012 Abi debriyaj hidroliği nerden bakılıyor ? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 3 Ağustos 2012 Paylaş 3 Ağustos 2012 Abi debriyaj hidroliği nerden bakılıyor ? Fren hidroliğiniz ile aynıdır. 1 Yorum bağlantısı
Halil Hıdırlar 3 Ağustos 2012 Paylaş 3 Ağustos 2012 Mantıken bende onu düşünmüştüm emin olamadım. Teşekkürler. 1 Yorum bağlantısı
Erman Devrim 3 Ağustos 2012 Paylaş 3 Ağustos 2012 Fren hidroliğiniz ile aynıdır. Firen hidroliği deposundan besleniyor yani teşekkür ederim Yorum bağlantısı
Turgut Yıldırım 5 Ağustos 2012 Paylaş 5 Ağustos 2012 Yok mu baskı balatanın bittiğinin belirtilerini bilen ve anlatacat birisi acaba? Yorum bağlantısı
Engin Özarı 5 Ağustos 2012 Paylaş 5 Ağustos 2012 Yada arka lastiğe bir taş koy taşın üzerinde atlattırmaya çalış, Motor bağırarak atlamıyorsa bitmiş demektir. Yorum bağlantısı
Murat Güntay 25 Ağustos 2012 Paylaş 25 Ağustos 2012 focus II için üst kapak conta, mobil 5w30 full sentetik yağ trw ön disk trw ön balata hava,yağ,polen filtreleri bu ürünler için 290 lira iyi bir rakam sanırım? Bu ürünleri alırsam ne kadar işçiliğe taktırırım,fikri olan var mı? Yorum bağlantısı
Serkan Ünsalan 25 Ağustos 2012 Paylaş 25 Ağustos 2012 üzerinden çıkan orjinal ise aracını kaç km.ben 10 ay önce balata +bilya+şanzıman yağ+işçilik 450 tl. valeo yu ben sevmedim açıkcası. 4 ay sonra bitcekmiş gibi oldu benim balata.kavrama falan yukarı çıktı yine Yorum bağlantısı
Murat Güntay 25 Ağustos 2012 Paylaş 25 Ağustos 2012 aracım 110.000 km de 105.000 bakımı ıcın bıraz gec kaldım.bilya değiştirmeyeceğim. bilya fiyatını bilmediğim için karşılaştırma yapamıyorum sizin ödediğiniz fiyatla Yorum bağlantısı
Onur Urhan 28 Ağustos 2012 Paylaş 28 Ağustos 2012 (düzenlendi) Focus 2 tdci debriyaj seti orijinal olarak internette iki farklı marka olarak satılıyor. Sachs ve Luk bunlardan hangisi orijinal? Ya da her ikisi de orijinal mi? Fordun dönem dönem her iki markadan parça tedarik ettiği dolayısıyla her ikisinin de orijinal olduğu söyleniyor bu doğru mudur? Eğer böyleyse hangisi tercih edilmeli? Aracına taktıranların yorumlarını merak ediyorum. Değişim zamanı gelmedi ama gelince tavsiyeleri dikkate alarak bir seçim yapmayı düşünüyorum. Teşekkürler... 28 Ağustos 2012 tarihinde Onur Urhan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 29 Ağustos 2012 Paylaş 29 Ağustos 2012 Sachs marka kullanıyorum,serviste de bu markayı kullandıklarını biliyorum. Yorum bağlantısı
Enis Sever 29 Ağustos 2012 Paylaş 29 Ağustos 2012 Bildiğim kadarıyla orijinali Sachs bence Sachs tan şaşmayın. Yorum bağlantısı
Recommended Posts