İçeriğe Yönlendir

Debriyaj/Baskı Balata


Şükrü Güzelsu

Recommended Posts

Ufuk Demiral

ustalar aracımın baskı balatası bitti 97 escort için fiyat ve marka öneriniz varmı ne kadar tutar ? Bu arada forumdan ustalar varsa istanbuldan yaptırmak için görüşmek isterim

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1.3 motorun debriyaj takımını temin etmeli öncelikle, km sine göre volant taşlanması da çok etkili olacaktır

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Cumali Küçükaslan

Arkadaşlar zaten bir süredir kaçırmakta olan debriyaj balatam bugün artık pes etti.

Servise zar zor bırakabildim. Sizden ricam fiyatlar hakkında beni bilgilendirmeniz. Usta kaba olarak 750 - 1000 lira gibi malolur dedi.

Sizce parçaları dışardan alıp o şekilde mi ustaya teslim etsem ? Tavsiyelerinizi ve Yardımlarınızı bekliyorum.

2004 fiesta 1.4 benzinli

bence parçayı dışarıdan al sannayide bir ustaya taktır zaten debriyaja servis garanti vermiyor

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

meraba arkadaşlar benim 99 focusunda baskı balatası bitik durumda arkadaşlar fakat sormak istediğim bikaç bişey var

ustanın birisi komple değişmesi gerektiğini söyledi luk marka baskı+balata+bilya+şanzuman yağı+işçilik 420 lira fiyat verdi

diğer usta ise bilyanın değişmesine gerek olmadığını sadece baskı balatayı değiştirmemizin gerekli olduğunu söyledi onun verdiği fiyat ise luk marka baskı+balata 180 lira +işçilik 70 lira

sizce hepsini komplemi değiştirmem gerekir yoksa ikinci ustanın dediği gibi sadece baskı balata yeterli olurmu?

bilya da değişir, hazır şanzıman inmişken

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Çağlar Bayur

sökülünce bakılır, genelde bu km lerde volant ta değişim ister

Linkteki parçaya ilave olarak debriyaj bilyası da alın (rulman)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz

arkadaşlar herkese merhaba, adım murat, aranıza bugün katıldım. 2001 model ford fiesta 1.25 ghia sahibiyim. aracım 100.000 km olup 3 ay önce aldım. şoförlüğü dahi bu aracımda öğrendim diyebilirim. allaha şükür kaza bela görmedik. her neyse bir kaç sorum olacak, yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum. aracımın çok fazla yakıt tüketmesi (km de 0,50 kuruş kadar) ve debriyajının yukarıda kavraması ve frene basıldığında arka taraftan gelen 2 saniye aralıklarla tık tık sesinden dolayı motorcuya gittim. motorcu bana debriaj bitik değiştirirsen % 50 yakıt tasurrufu olabilir dedi ama kesin konuşmadı. ayrıca prizelt bilyası mıdır nedir (ismini tam olarak bilmiyorum) onda sıkıntı varmış. onu nasıl anladık hemen anlatayım. araç stop halinde motor çalışır vaziyette iken debriaja basıp çekildiği zaman motordoki bariz sesi duyabiliyorsunuz. bunun bu bilyadan kaynaklandığını söyledi motorcu, ayrıcı bu tık tık sesi için arka kampana dan geldiğini söyledi. fiyat olarak ta şanzımanı indircem , işçilik dahil 600-700 TL fiyat verdi. (150 TL işçilik dedi , gerisi malzeme),, bu bilyayı ve debriajı değiştirmez isem yolda kalırmışım. ayrıca debriajını şimdi yaptırır bilyayı daha sonra yaptırırsam ayrıca bilya için de bir işçilik daha vermek zorunda kalırmışım, her ikisini de beraber yaptır. tek işçilikte bitsin dedi. şimdi sizden yardım beklediğim konu şu, gerçekten şu an için 0,50 kuruş yakan aracım  (artık arabayı bağırtmıyorum ve gayet sakin kullanıyorum :))   )  bu işlemlerden sonra motorcunun dediği gibi bir yakıt tasarrufu sağlayabilirmiyim. yoksa aracıbı başka bir motorcuya daha mı göstermeliyim? yoksa bu aracı satayımmı :) zaten yakıtından dolayı satma niyetim vardı. şayet tasarrufu sağlayabilirsem satmak istemem, birde bu işlemleri yapıp hala 0,50 kuruş yakmaya devam ederse boşyere 700 TL masraf yapmış olacağım ve pişman olucam, hem fikirlerinize hem de yardımlarınıza ihtiyacım var. tekrar teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Gayet mantıklı konuşulmuş gibi geldi.

Debriyaj ile beraber bilyası mutlaka değişmelidir.

Diğer bilya ise prizdirek bilyasıydı. Şanzımanın içindeydi diye hatırlıyorum.

Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz

peki yakıt tasarrufu sağlayabilirmiyim. sağlarsam ne miktarda olur bu?

Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar

Eğer ustanızdan emin değilseniz'ki anlatılanlardan doğru bir teşhis koyduğu anlaşılıyor buna rağmen teyid edip fiyat almak açısından eğer Anadolu yakasında iseniz ve Ümraniye sanayi sitesine gidebilme imkanınız varsa beraber götürüp benim kankamdan (çocukluk arkadaşımdır) da fikir alabiliriz...yakıt tüketimi konusuna gelince %50 biraz abartılmış bi rakam şunu %20 - 25 yapalım...hatta bu arada el freniniz sağlıklı çalışıyorsa birde test yapalım el frenini sonuna kadar çekin aracı 1. vitese takın ve ayağınızı debriyajdan yavaş yavaş çekerek kalkmaya çalışın aracınız gaz verdiğiniz halde stop etmeye çalışıyor ise debriyajınız hala iş görür vaziyettedir yok devir yükseldiği halde araç hala gitmiyorsa debriyaj sıyırıyor demektir...

Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz

teşekkürler coşkun bey, deneyeceğim bunu, sonucu yazarım burdan.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. debriyaj değişimi ile %50 yakıtı azaltana fiesta benden hediye, anında notere, noter de hediye

2. prizdirek bilyası ile debryiyaj bilyası, eşekarısı ile arı kadar benzerdir, ne şekilleri ne tamir şekillleri ne de rakamları benzer

bu 2 bilgi benim için yeter, eğer ki tam olarak bunları doğru aktarmışsanız, çay içmeye adres sormnaya bil gitmem o ustaya

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

guh4h.jpg

Baskı balata ve prizdirek bilyası :D Çağlar abinin dediği gibi.. Debriyaja basınca kesilen ses zaten baskı balata ile birlikte değişen Bilya sesidir. :Dguh6r.jpg

Yorum bağlantısı
Servet Saylan

ben baski balatayi aksaraydan aldim 130 lira ama bilye yok takimin icinde bilye ayri satiliyor onu degistirmedim iscilikte 150 lira verdim yakita hic katkisi olmadi bilginize

Yorum bağlantısı

ben baski balatayi aksaraydan aldim 130 lira ama bilye yok takimin icinde bilye ayri satiliyor onu degistirmedim iscilikte 150 lira verdim yakita hic katkisi olmadi bilginize

Balata bitikse,Yakıta olacağı katkı,%5 %10 olur en fazla...

bunuda çok ince hesap yapmayan kişi(her depoda)zaten farketmez bile.

Farkettiği en büyük etken,Daha rahat kalkış,daha rahat hızlanmak olur...

Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz

coşkun bey denedim. vitese taktım. gazı verdim. aracın devri 2000 e falan çıktı ve kalkmak istedi. stop etme gibi bi durum olmadı. bu ne anlama gelir. ayrıca servet bey de yakıt tasarrufunun olmadığını söylüyor. bu aracın yakarı km de 0,50 kuruşmudur. yani ne yapılırsa yapılsın bunu mu yakar bu araç? aracın kullanma kılavuzu duruyor. orada 100 km de şehir içi 9 , karma 6,7 yazıyor. benim araç 100 km de 11 litre yakıyor. debriyajı yaptırmam halinde 7 veya 8 litreye düşmez mi diyoruz şimdi :)

Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz

1. debriyaj değişimi ile %50 yakıtı azaltana fiesta benden hediye, anında notere, noter de hediye

2. prizdirek bilyası ile debryiyaj bilyası, eşekarısı ile arı kadar benzerdir, ne şekilleri ne tamir şekillleri ne de rakamları benzer

bu 2 bilgi benim için yeter, eğer ki tam olarak bunları doğru aktarmışsanız, çay içmeye adres sormnaya bil gitmem o ustaya

Çağlar bey benim aracımda pirizdirek bilyasının değişmesi gerektiğini söyledi motorcu, debriaj bilyesi ile ilgili bişi demedi. araçtaki o sesin debriaj bilyesinden de gelebilir mi diyorsunuz yani?
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

150 TL işçilik ile hem debriyajı hem de şanzımanı açıp prizdireği değişecek ise süper, yalnız baskı balata 175 TL, 600den kalan rakama prizdirek bilyası konumlanıyor, bulabilmilşse de değer, ses buradan ise, değişim sonrası %50 tüketim azalma hakkındaki teklfiim de geçerli hala

Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz

150 TL işçilik ile hem debriyajı hem de şanzımanı açıp prizdireği değişecek ise süper, yalnız baskı balata 175 TL, 600den kalan rakama prizdirek bilyası konumlanıyor, bulabilmilşse de değer, ses buradan ise, değişim sonrası %50 tüketim azalma hakkındaki teklfiim de geçerli hala

çağlar bey , peki yakıt konusunda şu an için 0,50 kuruş yakan aracım bu işlemleri yaptırdıktan yakıtında bi azalma olurmu? atıyorum 0,35 kuruş ve 0,30 kuruşa düşer diyebilirmisiniz? veya hiçbi değişme olmaz diyebilirmisiniz? ayrıca seyir halinde 1. visetden 2. vitese takarken araba kaçıyor. yani gaza basmış olmama rağmen bastığım anda araba gitmiyor 1-2 saniye sonra birden atıyor kendini ileri? bu durum 2. ve 3. viteslerde oluyor. 4 ve 5 te bunu hissetmiyorum. bu neyden kaynaklanıyor olabilir, prizdirekten mi debriyajından mı?
Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar
(düzenlendi)

coşkun bey denedim. vitese taktım. gazı verdim. aracın devri 2000 e falan çıktı ve kalkmak istedi. stop etme gibi bi durum olmadı. bu ne anlama gelir. ayrıca servet bey de yakıt tasarrufunun olmadığını söylüyor. bu aracın yakarı km de 0,50 kuruşmudur. yani ne yapılırsa yapılsın bunu mu yakar bu araç? aracın kullanma kılavuzu duruyor. orada 100 km de şehir içi 9 , karma 6,7 yazıyor. benim araç 100 km de 11 litre yakıyor. debriyajı yaptırmam halinde 7 veya 8 litreye düşmez mi diyoruz şimdi :)

Yürüyemediği halde motor stop etmeden 2000 devre çıktıysa debriyaj sıyırıyor demektir tabi'ki sağlam bir debriyajla yakıt tüketimini düşürürsünüz ama öle 3 - 4 litre değil, zaten aşırı yakıt tükettiği yerler özellikle rapma yukarı çıkış ve ilk kalkışlardır zira debriyaj sıyırdığı için motor boşa döner ve gereksiz yakıt harcamış olursunuz bu da km'ye vurduğunuzda aşırı yakıt tüketmiş gibi görünür, kavrama gerçekleştikten sonra zaten çok zorlanmadıktan sonra sıyırma gerçekleşmez ve yakıt tüketimi normale döner, fabrika verisi 9 L olan bir aracın gerçekte 10 litre yakması çok doğaldır eh bide debriyaj unsurunu ele alırsak şu anda 11 litre yakması çok normal...

"gaza basmış olmama rağmen bastığım anda araba gitmiyor 1-2 saniye sonra birden atıyor kendini ileri?"...zira balata sıyırdığı için kavrama hemen gerçekleşmiyor.

tarihinde Coşkun Uçar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz

herkese tekrar merhaba.daha henüz arabayı ustaya götürmedim . fakat birr sorunla daha karsilastim.arabaya binip 1 e takıyorum . tam 2. vitese takip gaz vermek istedigimde araç stop ediyor.benzini mi koklamiyor nedir.bu olay iki haftada bir tekrar ediyor.sık sık olan bişi değil fakat debriajdan mi acaba diyorum.bu neyden kaynaklanir arkadaslar.tesekkurler.

Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz

selam arkadaşlar, daha önce sabit bir halde motor çalışıyor iken debriaja basılıp çekildiğinde motordaki bariz ses duyuluyordu. geçen hafta gitmiş olduğum motorcu bu sesin prizdirek bilyasından geliyor demişti. dün bir başka motorcuya götürdüm , bu sesin prizlek bilyasından kaynaklanmadığnı, şarj dinamosu veya trigier kayışının yay bilyası ya da dinamonun önünde bir bir parça daha adını unuttuğum,, bunlardan kaynaklanıyor dedi. bu konuyla ilglii yorumlarınızı bekliyorum. ayrıca yorumunuzu öğrenmek istediğim ikinci konu da şudur. araba 1. viteste seyir halinde iken (yani yavaş ilerleyen trafikte iken) hızı yaklaşık olarak normal tempoda koşan bir insanın hızı kadar olduğunu düşündüğümzde (yaklaşık 5 km) ---- ( tam 5 km diyemiyorum çünkü benim araç bu yavaş seyreden aracımın bu hızını göstermiyor. nedendir bilmiyorum) aracımın bir ileri bir geri atttığını hissediyorum. bunu dünkü motorcuya da söyledim. şamandıradan olabilir dedi. bu konuyla ilgili de yorumlarını bekliyorum. teşekkürler

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Debriyaja basınca kesilen ses debriyaj bilyası sesidir..

Göstergenin 5 km hızı göstermemesi normaldir..

O hızla debriyaj bırakılı seyreden aracın bir ileri bir geri yapması normaldir... Bu hızlarda gitmeniz gerektiği anlarda yarım debriyaj yürüyün...

Bence, o usta sadece iyi çekiç kullanan birisi...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...