İçeriğe Yönlendir

Debriyaj/Baskı Balata


Şükrü Güzelsu

Recommended Posts

Mehmet Acar
Ben duğlesten rot balans ayarı die belirttim ama durum buydu. Ben bujilerle ilgiilide aracın bazen calısmadıgını zor calıstıgını söyledim. Bu bujilerlemi ilgilidir? Debriyaja ayagımı bastıgımda cok yumuşak peki baskı balata pahalımıdır? Ve neden olur arkadaşlar bu

Baskı balata hem ucuz hem pahalıdır. ben 190 tl verdim ama işçilik konusu değişir yaptırdığınız yere göre.

Yorum bağlantısı
Özgür İncigülcan
Baskı balata hem ucuz hem pahalıdır. ben 190 tl verdim ama işçilik konusu değişir yaptırdığınız yere göre.

Nerde yaptırayım servismi ?? sanayimi ??

Baskı balata hem ucuz hem pahalıdır. ben 190 tl verdim ama işçilik konusu değişir yaptırdığınız yere göre.

Nerde yaptırayım servismi ? sanayimi ?

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2
Ben duğlesten rot balans ayarı die belirttim ama durum buydu. Ben bujilerle ilgiilide aracın bazen calısmadıgını zor calıstıgını söyledim. Bu bujilerlemi ilgilidir? Debriyaja ayagımı bastıgımda cok yumuşak peki baskı balata pahalımıdır? Ve neden olur arkadaşlar bu

Evet aracın zor çalışma sorunu varsa ateşleme sistemi kontrol edilmelidir mutlaka. Baskı balatayı güvenilir bir özel serviste değiştirebilirsiniz. İzmirde bu işle ilgili Sabri usta var. Yardımcı olacaklardır.

Yorum bağlantısı
Özgür İncigülcan

Teşekkürler. Dikkate alacagım.Ama diğer abilerimdende cevap bekliyorum.İlk yazdıgımdaki gibi serviste ortaya cıkmazmıydı 2side yada 1 tanesi bile.Ve Baskı balata kullanma şeklinden olabirmi? Bunu neden yazıyorum Aracımla 1kez bile patınaj yada elfireni cekmek gibi hareketler yapmadım ama bi enişte var bende sizden iyi olmasın biraz sert kullanıyor oyüzden soruyorum ve araç giderken 20,30 kmyle 1.vitese takıyor bunların bir etkisi varmı?

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Araç hareket halindeyken 1.vitese takılmaz. 1.vites sadece kalkışlarda kullanılmalıdır. El freni çekmek baskı balataya zarar vermez. Serviste detaylı bakılsaydı çıkma ihtimali vardı ama artık bunu düşünmenin pek bir anlamı yok değil mi :lol2:

Yorum bağlantısı
Özgür İncigülcan
Araç hareket halindeyken 1.vitese takılmaz. 1.vites sadece kalkışlarda kullanılmalıdır. El freni çekmek baskı balataya zarar vermez. Serviste detaylı bakılsaydı çıkma ihtimali vardı ama artık bunu düşünmenin pek bir anlamı yok değil mi :)

dostum valla güldürdün beni cok sagol =) haklısın ben duğlesi arayıp telefonda patlayacagımda ondan sonra bana ne alakası var demesinlerde ondan dedim

Yorum bağlantısı
Özgür İncigülcan
(düzenlendi)
Yetkisi kalmayan Duğles te, 3. ayda nasıl bakım yaptırdınız :)

Şimdi babamla konuştum cağlar abi duğles kapanmış satılmış.. :) Acaba aracıma hiç bakılmadımı?? Şikayet edebilirmiyim? Fatura elimde

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Yetkisi elinden alındı, fiziksel mekanı başkası satın alacaktı sanırım. O tarihte yetkili olmadığını sanıyorum, yani şikayet edilecek yer Otosan olmayacak.

Anlamadığım: yeni lastik taktırmışsınız, lastiklerin durumu nasıl kötü? Tebeşir izi balans ayarı yapıldığına işarettir, Rot ayarı başka bir şey. Buji kablosu bozulana kadar anlaşılmaz (%99)

Yorum bağlantısı

geçmiş olsun.baskı-balata bilyayla beraber ortalama 300 tl civarında tutar.yapılan yere görede 100-200 tl arasında işçilik alırlar

Yorum bağlantısı
Özgür İncigülcan
Yetkisi elinden alındı, fiziksel mekanı başkası satın alacaktı sanırım. O tarihte yetkili olmadığını sanıyorum, yani şikayet edilecek yer Otosan olmayacak.

Anlamadığım: yeni lastik taktırmışsınız, lastiklerin durumu nasıl kötü? Tebeşir izi balans ayarı yapıldığına işarettir, Rot ayarı başka bir şey. Buji kablosu bozulana kadar anlaşılmaz (%99)

Çağlar abi ben lastigin durumuna kötü demedimki. Balans ayarı yapılmış araç düz yolda sarsarmı? 90da ininılmaz derecede titretirmi?Benim aracı yaptırdıgım zaman 12.03.2010 elimde fatura var. Yani ozamana ait fatura var.Şimdi ben otokoça şikayet edebilirmiyim? Debriyaj anlaşılırmı? acaba

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Otokoç bir bayidir, Duğles, Şahsyvar gibi. Onların ne alakası var bu konu ile?

Yorum bağlantısı
Engin Karadayan
Otokoç bir bayidir, Duğles, Şahsyvar gibi. Onların ne alakası var bu konu ile?

Sanırım otosan demek istendi :) Benim de bazen dilimden otosan yerine otokoç çıkıyor ;)

Yorum bağlantısı

Geçmiş olsun. Yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla baskı balata sorunu var. Aracınızın garantisi yok ise, orjinal parça işinin ehli bir ford ustası sanayi de yaptırmak daha yerinde bir tercih olur.

Yorum bağlantısı
Kerem Öner

Geçmiş olsun, sorun baskı balata gibi duruyor.

Ben debraj balatamı geçen hafta değiştirdim. Baskı balata da şöyle bir durum var debraj balatasının içindeki bilyeler sağlam ise yağlanıp takılabiliyor ancak dağılmışsa komple değiştirmek lazım.

Fiyatına gelince ben debraj balatası, yağ, yağ filtresi, 2 aks keçesi, keçe yağı, hava filtresi, polen filtresini kensi ustama 430 TL'ye hallettirdim.

Tabi eğer servise gideceksen 1000 TL'yi gözünden çıkar derim.

Ben yaptırdıklarımı serviste yaptırsaydım 1500 TL civarı para ödeyecektim.Burdan değer biç, servis karantilidir, işçilik yerine göre değişmekle beraber iyidir ancak parası tuzludur.Bana sorarsan servise götürmenin bir anlamı yok iyi bir ustayla orjinal parçaları alırsan daha düşük işçilik verirsin. Ben 150 TL işçilik verdim arabama mesela.

Yorum bağlantısı
Kerem Öner

Ayrıca;

Bende arabamı 4 ay önce aldım. Benden önceki sahibi Tıpkı senin araban gibi yolda kalarak yetkili servise çekici ile çekilmiş ve servis kayıtlarına göre baskı-balata seti komple değişmiş, nedendir bilinmez 5000 km sonra debraj arıza verdi bende gittiğim tüm ustalar bana baskı-balata bitmek üzere dedi. Bende nasıl olur ya dedim 5000 km de debraj biter mi dedim. Valla bitebilir dediler hadi bu neyse...Asıl muhabbet baskı balata değiştirilirken aks keçesini de yırtmışlar, aks keçesinden terleme yapıyordu araba. aks keçesi 10 TL den 2 tanesi 20 TL, keçe yağıda en kralı 30 TL, gitsen 150 TL'ye değiştirirler serviste.

Anlayacağın nedendir bilinmez serviste yapılan baskı balata 5000 km sonra tekrar değişti, hatta yapan ustaya debraj balatasını atma bakacam dedim, akşam bana gösterdi param parça olmuş, o kadar yıpranmış ki ne malı olduğunu anlayamadık. :D Hiç kimseyi , kurumu yıpratmayalım yetkili servislerde çok kişi ekmek yediği için parası tuzlu oluyor. Tamamen seçim meselesi garantisi bitmiş, belli yılı aşmış bir arabayı benim gibi memur olan bir kişi yetkili servise götürerek nasıl çıkan masraflarla baş edebilir?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ben duğlesten rot balans ayarı die belirttim ama durum buydu. Ben bujilerle ilgiilide aracın bazen calısmadıgını zor calıstıgını söyledim. Bu bujilerlemi ilgilidir? Debriyaja ayagımı bastıgımda cok yumuşak peki baskı balata pahalımıdır? Ve neden olur arkadaşlar bu

Servisten çıktınız. Araba çekiyor. Niye sanayiye gittiniz? Geri niye gitmediniz? Unutmuş olabilirler. Sadece balans yapılmıştır vs vs. Diğer sorunlar önceden anlaşılamayabilir. Baskı balata vesairesiyle 500 civarıdır.

Ayrıca;

Bende arabamı 4 ay önce aldım. Benden önceki sahibi Tıpkı senin araban gibi yolda kalarak yetkili servise çekici ile çekilmiş ve servis kayıtlarına göre baskı-balata seti komple değişmiş, nedendir bilinmez 5000 km sonra debraj arıza verdi bende gittiğim tüm ustalar bana baskı-balata bitmek üzere dedi. Bende nasıl olur ya dedim 5000 km de debraj biter mi dedim. Valla bitebilir dediler hadi bu neyse...Asıl muhabbet baskı balata değiştirilirken aks keçesini de yırtmışlar, aks keçesinden terleme yapıyordu araba. aks keçesi 10 TL den 2 tanesi 20 TL, keçe yağıda en kralı 30 TL, gitsen 150 TL'ye değiştirirler serviste.

Anlayacağın nedendir bilinmez serviste yapılan baskı balata 5000 km sonra tekrar değişti, hatta yapan ustaya debraj balatasını atma bakacam dedim, akşam bana gösterdi param parça olmuş, o kadar yıpranmış ki ne malı olduğunu anlayamadık. :birthday: Hiç kimseyi , kurumu yıpratmayalım yetkili servislerde çok kişi ekmek yediği için parası tuzlu oluyor. Tamamen seçim meselesi garantisi bitmiş, belli yılı aşmış bir arabayı benim gibi memur olan bir kişi yetkili servise götürerek nasıl çıkan masraflarla baş edebilir?

Doğru takılmayan balata çok çabuk biter. İşçilik hatasıdır.

Yorum bağlantısı
Özgür İncigülcan

Arkadaşlar aracımın debriyajı dagılmış.3 parçaya ayrılmış.İzmir bornovada 3.sanayide Oto Tunç'a taktırdım.Babamın yakın dostu olurlar.Söyledikleri şey şu 35 senelik tamirci hayatında ilk defa 3 parcaya ayrılan debriyaj görüyorum demiş.Komple set değişmiş 600 liraya.Ve aracım şimdi harika oldu.Herkese çok ama çok teşekkür ederim. Diğer sorulara gelince:

Babam servisten almıştı arabayı ve ben çalıstıgım icin geri götüremedim.Aracı rot balansa dısarıya götürmemin sebebi arkadasımn aracı sanayideydi onu almaya gittik o tanıdıgına götürdü kendi aracını ayar iciin bende orda yaptırdım.

Duğlesi şikayet etmek istedim ve otokoç yanlış yazdım otosan olacaktı. Kusura bakmayın ama bugun aracımda bi sorun daha cıktı ve artık sıkıldım!

Aracın camlarını kapatmak istiyorum icindeyken mandalı yukarı cektigimde otomatik kapanırya bunu yapmıyor.Ama aşagıya indirirken indiriyor. Camların mandalı 2 vitesli biliyorsunuz. Sonra aracı calıstırdım kapattım.Bu sefer capraz calısmaya başladı.Şöför tarafıyla sag arka kapı düzgün calısmaya başladı.Anahtardan yaptıgımdada aynı sonuç. Şimdi eve geldim denedim ve sadece sag kapı sorunlu Artık gülüyorum anlayamıyorum bukadar aksilik neden olur? Ne yapmam gerek

Yorum bağlantısı

programlamayla ilgili bi sıkıntı olabilir.camlarınızı yeniden programlamayı denemenizi tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
Özgür İncigülcan
programlamayla ilgili bi sıkıntı olabilir.camlarınızı yeniden programlamayı denemenizi tavsiye ederim.

Bunu ben yapamıyorum değilmi ?

Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak
(düzenlendi)
Bunu ben yapamıyorum değilmi ?

Yapabilirsiniz, sanırım cam tam açıldıktan sonra kapatma düğmesine cam kanana kadar basıldıktan sonra birkaç saniye kapatma düğmesine basılı tutultan sonra programlama tamamlanıyordu, her camı ayrı ayrı programlamalısınız..

tarihinde Erkan K?yak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

sürücü tarafından bütün camları sonuna kadar açın.sonra hepsini birden aynı anda kapatın ve camlar kapandıktan sonra elinizi 5 sn daha o şekilde tutun.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Debriyaj değişirken, akü de sökülür, fiziki olarak engel, camlar program kaybeder, bunlar normal dir.

Yorum bağlantısı
Özgür İncigülcan
Debriyaj değişirken, akü de sökülür, fiziki olarak engel, camlar program kaybeder, bunlar normal dir.

Çok teşkkürlerr Çağlar abi

Ayrıca herkese çok teşekkürler

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...