Özgür Temiz 4 Mart 2009 Paylaş 4 Mart 2009 selektör yapanlar ya anlamıyorlar işte yada cok paraları var sanki 2-3 arac ileri gitsek trafik acılacak:D Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 4 Mart 2009 Paylaş 4 Mart 2009 selektör yapanlar ya anlamıyorlar işte yada cok paraları var sanki 2-3 arac ileri gitsek trafik acılacak:D Tüm sürücüler sizin yaptığınız gibi yaparsa 2 katı daha geç açılır trafik. Yorum bağlantısı
Burak Karadeniz 4 Mart 2009 Paylaş 4 Mart 2009 (düzenlendi) Tüm sürücüler sizin yaptığınız gibi yaparsa 2 katı daha geç açılır trafik. bencede tam tersi cihan, öndekiyle aranda mesafe olunca durmuyorsun, sen durmayınca arkandakilerde durmuyor ve trafik durmamış oluyor öbür türlü dip dibe giderken, öndekinin önüne biri atlıyor, o frene basıyor, sen basıyorsun, diğeri basıyor... birkaç araba arkadaki araba duruyor. dur kalk oluyor 4 Mart 2009 tarihinde Burak Karadeniz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Özgür Temiz 4 Mart 2009 Paylaş 4 Mart 2009 örneğin milyonlarda karıncanın bir anda tek bir mmlik delikten dısarı cıktıgını düşünürsek orada bi sıkısma olur tıkanma gibi birsey yani... Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 4 Mart 2009 Paylaş 4 Mart 2009 Peki ya bekleme süreniz? Öndeki hareket edip,durup tekrar hareket edene kadar bekliyosunuz. Diğer türlü yakın zaman dilimi içinde hareket ediyosunuz. Yorum bağlantısı
Özgür Temiz 4 Mart 2009 Paylaş 4 Mart 2009 2.vites 1000 devirde ilerlerken beklemiş oluyoruz konu zaman değil tasarruflu sürüştü ayrıca... Yorum bağlantısı
Burak Karadeniz 4 Mart 2009 Paylaş 4 Mart 2009 (düzenlendi) hızımız 50 ise öndeki yavaşlayınca hatta durup kalkana kadar, hızımızı 20 30 a kadar düşürürüz ama durmadan devam edebiliriz. biz durmayınca arkadakilerde durmamış olur. 4 Mart 2009 tarihinde Burak Karadeniz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Özgür Temiz 4 Mart 2009 Paylaş 4 Mart 2009 ajda pekkanın aynen öyle sarkısını yolluyorum ... Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 4 Mart 2009 Paylaş 4 Mart 2009 (düzenlendi) Pratikte çok zor bi olay. Anlattığınız trafik türü(50-60km ile seyredilebilen)zaten akan trafiktir. Ben tampon tampona trafikten bahsediyorum. Ve ekonomik olur tabi ki(duran aracın eylemsizliği yenmek var işin içinde) ama trafik tıkanmazdı söylemine katılmıyorum. 4 Mart 2009 tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Burak Karadeniz 4 Mart 2009 Paylaş 4 Mart 2009 ajda pekkanın aynen öyle sarkısını yolluyorum ... Cihana ekonomiklik deme adam 2.5 motorun altına araba gözüyle bakmıyor Herkes onun gibi seri seri kullansa belki yine akar trafik Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 4 Mart 2009 Paylaş 4 Mart 2009 Cihana ekonomiklik deme adam 2.5 motorun altına araba gözüyle bakmıyor Herkes onun gibi seri seri kullansa belki yine akar trafik Arabayı ufaltıp güçlendirmem lazım bu aralar. Yorum bağlantısı
Burak Karadeniz 4 Mart 2009 Paylaş 4 Mart 2009 Arabayı ufaltıp güçlendirmem lazım bu aralar. LPG taktır, tüm sıkıntılarından kurtul Yorum bağlantısı
Yılmaz Kaçar 5 Mart 2009 Yazar Paylaş 5 Mart 2009 tüm arkadaşlara değerli görüşleri için teşekkürler. ancak konu biraz dağılmış, şehirler arası seyehatte 5. viteste ortalama 100 km ile gidiyorsunuz önünüze çıkan uzun mesafeli inişlerde vitesi boşa atmanın dizel motorlu araçlarda teknik olarak (özellikle motor ve şanzımanda) bir problem yaratıp yaratmayacağını öğrenmek istemiştim. bunu yaparken tasarruf sağlamak düşüncesi var tabi temelinde. anladığım; bu davranışın pek tasarruf sağlamadığı, bunun yanında hem sürüş güvenliği hem de araçta oluşabilecek teknik problemler neticesinde riskli bir durumla karşılaşma olasılığı değerlendirildiğinde yapılmaması gerektiği kanaatına varmış bulunuyorum... Yorum bağlantısı
Guest Yakup 7 Mart 2009 Paylaş 7 Mart 2009 zaten vitesde gaza basmayınca araç yakıt tüketmiyor....yaklaşık 1500 devir üstü için geçerli (benzinli) hemde araç kendini salmamış olur....vites i boşa atınca tüketim oluyor dediğim gibi gaza basmadan vitesde ise yakmıyor Yorum bağlantısı
Mustafa Yazkan 7 Mart 2009 Paylaş 7 Mart 2009 Güvenlik açısından kesinlikle boşa atmamak lazım. Tasarruf açısından ise, yokuş aşağı boşa atılınca vitesteki durumuna göre daha hızlanır ama rölantiye indiği için (devir, dururken ki rölantiden daha yüksek olur genelde) yakıt yakar, viteste iken daha yavaş olur ama boşta yaptığı hıza ulaşmak için rölantide yaktığı yakıt kadar bir yakıt yeterli olur. Özetle, boşa atmakla elde edilen hızı, rölantide yaktığı yakıtı kullanarak viteste de elde edebilirsiniz, yani boşa atarak yakıt tasarrufu sağlanamaz bence. Tasarruf konusunda bir fark olmadığına göre bu durumda güvenlik açısından bakılınca kesinlikle boşa atmayı tavsiye etmem. Yokuş aşağı inerken hızlanmak için vites büyütmek gayet yeterli hızlanmayı sağlıyor, hatta hız yeterli gelmiyorsa biraz gaza basarak çok çabuk hızlanıp o hız gaza basmadan da korunabilir. Yorum bağlantısı
Yunus Ermec 11 Mart 2009 Paylaş 11 Mart 2009 baktımda mehmet barın arkadaş tdci araçlar daha çok yakıt yakar diye düşünüyor bi örnek vereyim ben transporter eski kasa hastasıyım TDİ var onda TDİ 2500cc motorlu araç km'ye 0,20kuruş yakar iken 2400 cc transporter daha hantal km'ye 0,24 kuruş yakıyor bende TDİ vardı türbün arıza yapınca km'ye 0,22 kuruşa yakın yaktı bende sattım şimdi connect TDCİ aldım TDCİ olmsa eminim daha fazla yakıt yakar Yorum bağlantısı
Kaan Aydın 12 Mart 2009 Paylaş 12 Mart 2009 90 ile giderken benzinliğe girmek için yavaşladım deviri tam düşürmeden boşa aldım ve istasyona girmek için direksiyonu hafif sağa çevirdim araba stop etti. Direksiyon dönmez oldu Allahtan dar girdim yoksa soldaki bankete çıkacaktım. Hemen kontağı kapa aç yaptım arabayı çalıştırıp arabayı sağlıklı bir şekilde pompaya yanaştırdım... Bi daha vitesi boşa alır mıyım tabii ki hayır.... Yorum bağlantısı
Mehmet Barın 12 Mart 2009 Paylaş 12 Mart 2009 baktımda mehmet barın arkadaş tdci araçlar daha çok yakıt yakar diye düşünüyorbi örnek vereyim ben transporter eski kasa hastasıyım TDİ var onda TDİ 2500cc motorlu araç km'ye 0,20kuruş yakar iken 2400 cc transporter daha hantal km'ye 0,24 kuruş yakıyor bende TDİ vardı türbün arıza yapınca km'ye 0,22 kuruşa yakın yaktı bende sattım şimdi connect TDCİ aldım TDCİ olmsa eminim daha fazla yakıt yakar Affet delikanlı,cahilliğimi mazur gör. :dil: Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 12 Mart 2009 Paylaş 12 Mart 2009 Viteste arac çok yaksaydı benim aracım çok yakardı. Trafikteki sürücülerin firen kullanma ortalamasını alsanız benimki %70 daha azdır. Arac devamlı viteste. Yavaşlarkende vites ile yavaşlıyorum. Ayağımı gazdan çekince 1500 devire indiği an refleks ile vites küçültüyorum. Yine refleks ile debriyaja basarken gaza biraz dokunup vitesi küçültüp debriyajı bırakıyorum. Motor devirli olduğu için sarsılmada olmuyor. Buna rağmen şehir içinde 5.5 , 5.0 civarı yakıyor. Birşey daha ekliyeyim. Aracım rolantide boşta çalışırken kapıyı açıp arabayı itlediğimde araba kıpırdadığı an rolanti 750 den 1000 devire yükseliyor. Boşa atıp dururkende rolanti 1000 devirde sabit, araba durduğu an 750 devire düşüyor. Sanırım güvenlik önlemi. Yorum bağlantısı
Barış Çelik 18 Mart 2009 Paylaş 18 Mart 2009 bu günden sonra aracı boşa atmayacam ne çok sorunları varmış boşa atarsak benzin çok gider gaza basarsak gine benzin gider boşta rampa inersek motor normalinden farklı çalışır ayrıca problemler olur oooo o zaman arabayı ben sırtımda taşışım bu daha tasarruf ya 1. Boşta gitmek iyi değişimiş bunu anladım 2. Her zaman vitesde durması lazım 3. Yakında Sırtlayacam fiestayı ben daha tasarrufluyum :dribble: Yorum bağlantısı
İsmail Koçboğan 21 Mart 2009 Paylaş 21 Mart 2009 tüm arkadaşlara değerli görüşleri için teşekkürler. ancak konu biraz dağılmış, şehirler arası seyehatte 5. viteste ortalama 100 km ile gidiyorsunuz önünüze çıkan uzun mesafeli inişlerde vitesi boşa atmanın dizel motorlu araçlarda teknik olarak (özellikle motor ve şanzımanda) bir problem yaratıp yaratmayacağını öğrenmek istemiştim. bunu yaparken tasarruf sağlamak düşüncesi var tabi temelinde. anladığım; bu davranışın pek tasarruf sağlamadığı, bunun yanında hem sürüş güvenliği hem de araçta oluşabilecek teknik problemler neticesinde riskli bir durumla karşılaşma olasılığı değerlendirildiğinde yapılmaması gerektiğikanaatına varmış bulunuyorum... evet tamamen katılıyorum... 100 gr yakıt kar edceğim derken, güvenli iniş yaparken frene daha fazla basacağından aslında yakıt tasarrufu derken balataların aşınmasını da hesaba katmak lazım... Bu ndenden sonuçta isterse 10 km lik bir eğim dahi olsa boşa almamalı, onun yerine aracı 5 nci vitese takıp kendi akış hızına bırakmak daha mantıklı olacaktır. Yorum bağlantısı
Eren Mutlu 8 Haziran 2009 Paylaş 8 Haziran 2009 (düzenlendi) Araç boş viteste gittiği zaman , motorun yakıt sistemi değişir ! Yokuş aşağı giderken vitesi boşa alırsanız motor rölantide çalışıyor gibi davranır ancak ufak bir sorun var !! Rölanti devri yaklaşık 900 d/d ... Ancak rampa aşağı giderken oluşan tahrik sonucu motorun deviri 2000 - 3000 d/d olabiliyor ... Bu nedenle rampa aşağı giderken rölantide yaktığından daha fazla benzin yakıyor araç ... Eğer uygun vitesle rampa inilirse ,(Araç viteste iken rölantiden farklı başka bir "yakıt yolu" kullanılıyor!!! Yani rölanti ile vites'in yakın tüketim şekilleri farklı) motorun tahriği benzin tarafından değil , rampa tarafından sağlandığı için eğer gaza basmazsanız , silindirlerin içine sadece hava girip çıkıyor !!! Yani silindirler giren havayı ısıtıyor ve egzos manifoldundan dışarı atıyor .. Böylece uygun viteste rampa aşağı inerken eğer gaza basmazsanız yakıt tüketimi sıfır oluyor!!!!! (Merak edenler , anlık yakıt tüketimini rampa aşağı inerken reset'leyebiirler !! Sonuç = 0 lt/100km) 8 Haziran 2009 tarihinde Eren Mutlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 8 Haziran 2009 Paylaş 8 Haziran 2009 Rampa inişlerde boşa almanın mantığı yok. Yakıt bol yaksın, can güvenliğimde önemli değil diyorsanız boşa alın ama canım kıymetli, arabam çok yakmasın diyorsanız viteste inin. Bugüne kadar sürüş sırasında aracım hic stop etmedi ama düz yolda yol sapaklarından dönerken bile boşa alıp firenlemiyorum, devamlı viteste tutuyorum. 1000de bir ihtimal stop eder diye düz yolda bile güvenmiyorum. Arac stop ederse direksiyon ve firen sisteminden verim beklemeyin. Yorum bağlantısı
Recommended Posts