İçeriğe Yönlendir

Sis Farları Kullanımı


Salih Arslan

Recommended Posts

Burak Karadeniz
Sis farının göz aldığını düşünmeyenlerdenim...

Uzun yolda da yakarım arkadaş. Yolda çizgi yok, yolun sağı nerde bitiyor belli değil. Karpuzdan mangala herşey var asfaltın üstünde. Çukurlar piyango zaten. Sis farı hayatımı bile kurtarabilir, neden yakmayayım....

+1000 :)

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar
(düzenlendi)

Son 10 gün içerisinde sisleri (arka -ön) yakıp ,şehir içinde dolananlardan 4-5 tanesini uyardım.Sisler gerçekte göz almıyor ,arkalar hariç.Ama adamlar xenon taktırmış ve fardan beter göz alıyor çünkü ayarsız.Bende geçmelerine izin verdikten sonra yakıyorum uzunları .Işıkta falan duruncada uygun bir dille uyarıyorum.

Gereksizse söndür boşuna dememişler.

tarihinde Hasan Basri Bayraktar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Engin Özarı
Sis farının göz aldığını düşünmeyenlerdenim...

Uzun yolda da yakarım arkadaş. Yolda çizgi yok, yolun sağı nerde bitiyor belli değil. Karpuzdan mangala herşey var asfaltın üstünde. Çukurlar piyango zaten. Sis farı hayatımı bile kurtarabilir, neden yakmayayım....

Can Beyi'in söylediklerine katılıyorum.. hele yazın yol kenerları bira kutuları şişeler . çöp torbaları semt pazarı gibi. Birde otobüs muavinleri araç içinde dağıttıkları ikramların artıkları seyir halindeyken bırakıyorlar. Sis farı bunları görmek için bitirim...Şimdi kıştan çıkmak üzereyiz. Yollar delik deşik zaten

Yorum bağlantısı
Utku Çay

Özellikle 1 gidiş 1 geliş olan yollarda çok sıkıntı yaratıyor sislerini açmış arabalar. hepsine sellektör çakıyorum.

ayrıca seyahat ederken normal farların aydınlatmasında bir eksiklikte yok, gayet rahat bir şekilde görebiliyorsunuz herşeyi...

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
Özellikle 1 gidiş 1 geliş olan yollarda çok sıkıntı yaratıyor sislerini açmış arabalar. hepsine sellektör çakıyorum.

ayrıca seyahat ederken normal farların aydınlatmasında bir eksiklikte yok, gayet rahat bir şekilde görebiliyorsunuz herşeyi...

+10000 kesinlikle katılıyorum. Ayrıca aracınızda yol kenarındaki mangalı görmek için yada şişeyi görmek için ,"sis te kullanılması" gereken farların yerine başka bir far felan bulup adını yol kenarını görme farı koyup onu kullanmak lazım. Yol kenarındaki mangalı göreyim derken karışınızdan gelen gözleri kamaşmış bir arba ile karşılaşmayında bulgura giderken eldekinden olmayın :)

Yorum bağlantısı
Utku Çay
(düzenlendi)
+10000 kesinlikle katılıyorum. Ayrıca aracınızda yol kenarındaki mangalı görmek için yada şişeyi görmek için ,"sis te kullanılması" gereken farların yerine başka bir far felan bulup adını yol kenarını görme farı koyup onu kullanmak lazım. Yol kenarındaki mangalı göreyim derken karışınızdan gelen gözleri kamaşmış bir arba ile karşılaşmayında bulgura giderken eldekinden olmayın :)

++++

aracın önündeki 1-1.5 metrelik alan kısa farlar için ölü alan olabilir ama kimse 70-80le giderken aracın önündeki o alana değil, ileri doğru 3-4 metreden sonrasına bakar, zaten mevcut farla 3-4 metrede içinde yoldaki herşey gözüküyor.

ayrıca arabanın karşısına geçip bakınca, sisler göz almıyor gibi gelebilir ama zifiri karanlık gece yolculuklarında, karşıdan 4 tane sarı kaynağının yanması bile göz alabiliyor, o yüzden lütfen özellikle şehirlerarası tek şerit yollarda sisleri yakmayalım. bu forumumuzun bir duruşu, tutumu olsun !

bu arada şunu unutmamak lazım, karşıdakinin gözünü alması demek, sizinde risk altında olduğunuz anlamına gelir !!!

tarihinde Utku tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Eralp Şahin
++++

aracın önündeki 1-1.5 metrelik alan kısa farlar için ölü alan olabilir ama kimse 70-80le giderken aracın önündeki o alana değil, ileri doğru 3-4 metreden sonrasına bakar, zaten mevcut farla 3-4 metrede içinde yoldaki herşey gözüküyor.

ayrıca arabanın karşısına geçip bakınca, sisler göz almıyor gibi gelebilir ama zifiri karanlık gece yolculuklarında, karşıdan 4 tane sarı kaynağının yanması bile göz alabiliyor, o yüzden lütfen özellikle şehirlerarası tek şerit yollarda sisleri yakmayalım. bu forumumuzun bir duruşu, tutumu olsun !

bu arada şunu unutmamak lazım, karşıdakinin gözünü alması demek, sizinde risk altında olduğunuz anlamına gelir !!!

Yollar resmen tuzak derin çukurlarla dolu.Havanın yeni karardadığı vakitlerde yokuş yukarı 2.viteste turbo devreye girince araç durmuyor.Yokuş yukarı çukurları seçmek zor.koltuğunuz biraz kalkıksa ki normalden hep kaldırırım sisler yere baktığı için o tuzakları rahatlıkla seçebilirsiniz.Ve böylece o durumda yumuşak bir frenler azıcık yavaşlamak bile araç süspansiyonunu kurtarabilir.

Yorum bağlantısı
Utku Çay
(düzenlendi)
Yollar resmen tuzak derin çukurlarla dolu.Havanın yeni karardadığı vakitlerde yokuş yukarı 2.viteste turbo devreye girince araç durmuyor.Yokuş yukarı çukurları seçmek zor.koltuğunuz biraz kalkıksa ki normalden hep kaldırırım sisler yere baktığı için o tuzakları rahatlıkla seçebilirsiniz.Ve böylece o durumda yumuşak bir frenler azıcık yavaşlamak bile araç süspansiyonunu kurtarabilir.

şehirlerarası yollarda 2. vitesle gidilecek yokuşlar var mı? mesela bizim burada milas boğa yokuşu vardır, o yokuşu en kötü 3. vites 70km hızla çıkarım...

dikkat ederseniz şehirlerarası yollardan bahsediyorum

bu arada hadi var diyelim, o anlık açın sisinizi yolunuz düzelince kapatın !

tarihinde Utku tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Eralp Şahin

Ankara-Mersin virajlı yokuşlu kış ve baharın ardındaki yokuşlar

Ankara-Antalya yolu içinde aynı durum

Ayrıca düzlüklerde de bir çok çukur var.Onları görmektede çok yararlı oluyor.Yol kenarında araca yakın yandan bir anda çıkan koyu renkli kaldırımlar da var.

Son olarak orjinal ampullü olan yere bakan yuvarlak sarı sis farları bence çoğu kişinin hayır demeden açtığı bir şeydir.

Yorum bağlantısı
Utku Çay
Ankara-Mersin virajlı yokuşlu kış ve baharın ardındaki yokuşlar

Ankara-Antalya yolu içinde aynı durum

Ayrıca düzlüklerde de bir çok çukur var.Onları görmektede çok yararlı oluyor.Yol kenarında araca yakın yandan bir anda çıkan koyu renkli kaldırımlar da var.

Son olarak orjinal ampullü olan yere bakan yuvarlak sarı sis farları bence çoğu kişinin hayır demeden açtığı bir şeydir.

hiç kimse en az 70-80 km hızla giderken yolda çukur vardır diye aracın 1 metre önüne bakmaz, çıkın yola deneyin. eğer bakarak araç sürerse kaza yapar

Yorum bağlantısı
Burak Karadeniz
hiç kimse en az 70-80 km hızla giderken yolda çukur vardır diye aracın 1 metre önüne bakmaz, çıkın yola deneyin. eğer bakarak araç sürerse kaza yapar

Sis farı aracın sadece 1 metre önünü aydınlatmıyorki, sizde çıkın sadece sisleri açıp farları açmayın bir deneyin.

Yorum bağlantısı
Utku Çay
(düzenlendi)
Sis farı aracın sadece 1 metre önünü aydınlatmıyorki, sizde çıkın sadece sisleri açıp farları açmayın bir deneyin.

daha fazlası için zaten mevcut farların aydınlatması yeterlidir...

eğer aracınızda yeterli değilse far ayarlarınızı kontrol ettirin

tarihinde Utku tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Eralp Şahin
hiç kimse en az 70-80 km hızla giderken yolda çukur vardır diye aracın 1 metre önüne bakmaz, çıkın yola deneyin. eğer bakarak araç sürerse kaza yapar

Zaten sürekli bakarak sürülmez ona bir şey demiyorum.Fakat çukurlara 80km/h hızla mı girmek yoksa tuzağı fark edip 60km/h mı indirmek?

Ayrıca kaldırım için söylediklerimde çok iddialıyım.Bizim mahallede öyle yollar varki normal güzergahtan sağa dönüyorsunuz 4-5 metre yol gidince kaldırım genişliyor sizin gittiğini,z yola doğru.Şimdi böyle bir yolda yapacağınız çözüm dönünce hızlanmayacaksınız/sürüşe duyarlı far taktırcaksınız ya da yan yerlere bakan sis farlarıyla çözüm bulmaya çalışcaksınız.

Aynı durum ayrıca metro çalışmalarında da oluyor bence.

Yorum bağlantısı
Utku Çay
(düzenlendi)
Zaten sürekli bakarak sürülmez ona bir şey demiyorum.Fakat çukurlara 80km/h hızla mı girmek yoksa tuzağı fark edip 60km/h mı indirmek?

80 km hızla giderken çukuru farkettiğiniz anda manevra yaparsınız, 1 metre önünüze bakmazsınız

zaten o çukur ileriye doğru bakarken farketmişinizdir

Ayrıca kaldırım için söylediklerimde çok iddialıyım.Bizim mahallede öyle yollar varki normal güzergahtan sağa dönüyorsunuz 4-5 metre yol gidince kaldırım genişliyor sizin gittiğini,z yola doğru.

siz bir şeyi atlıyorsunuz, ben şehirlerarası yoldan bahsediyorum, siz kaldırımdan

ben şehiriçinde yakılmamasından vazgeçtim, zaten şehiriçindeki aydınlatmalardan dolayı göz almıyor, mesele şehirdışında, özellikle çift şeritli yollarda

tarihinde Utku tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
Yollar resmen tuzak derin çukurlarla dolu.Havanın yeni karardadığı vakitlerde yokuş yukarı 2.viteste turbo devreye girince araç durmuyor.Yokuş yukarı çukurları seçmek zor.koltuğunuz biraz kalkıksa ki normalden hep kaldırırım sisler yere baktığı için o tuzakları rahatlıkla seçebilirsiniz.Ve böylece o durumda yumuşak bir frenler azıcık yavaşlamak bile araç süspansiyonunu kurtarabilir.

araç kullanırken çukurları arabanın 2 m önünde görüyorsanız (sis farı mesefasi) hafif ve yumuşak frenle zaten duramazsınız ki bu şekilde bir araç kullanma tekniğinin adı ne olur onuda bilen birileri yazarsa sevincem.

Yorum bağlantısı
Eralp Şahin
80 km hızla giderken çukuru farkettiğiniz anda manevra yaparsınız, 1 metre önünüze bakmazsınız

zaten o çukur ileriye doğru bakarken farketmişinizdir

Ben gerekse uzun yolda daha da açıklayım Karaman'ın ilerisi ve akdenizin için anadoluya bağlanan kısımlarında boydan boya öyle yarıklar gördümki.Manevrayı nasıl yapıcaksınız?Ya da boydan boya olmasa bile geniş olanları dolu ve iki sn sonra gene aynısından olanlar var.Bu bahsettğim yerler dar olup bi yanı uçurum tek şeritli ne gelen ne gidenin belli olduğuşehirler arası yollar.Sürekli ne ileriye bakarsınız ne de 1m önünüze.Yeni sis farları size 1m görüş mesafesi değil bence rahat 2 m görüş mesafesi sağlıyor.Şimdi bu açıklama uzun yollara dair sis farı açıklamamdı.

Önceki yorumumda cevbınıza kısa bir karşılık verdim ve satır başı yapıp başka bir yöne değinmek istedim.

araç kullanırken çukurları arabanın 2 m önünde görüyorsanız (sis farı mesefasi) hafif ve yumuşak frenle zaten duramazsınız ki bu şekilde bir araç kullanma tekniğinin adı ne olur onuda bilen birileri yazarsa sevincem.

Ben durmaya yönelik bir şey mi dedim?Yavaşlama yönüyle ele aldım.Yavaşlamakla durmak aynı şey mi?

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Birde işin teknik yönü vardır ki onuda aşağıdaki alıntı ile bilgilerinize sunmak isterim;

Sis farları :geniş yayılan, kısa mesafeli ve düzgün yayılan bir ışık üretir. bu ışık deseni yatay olarak keskin bir şekilde bölünmüştür. sis farlarında beyaz ya da sarı ışık üreten ampullerin kullanılması daha iyi sonuç verecektir. xenon ya da mavimsi ışık veren ampuller iyi bir seçim değildir. sis farlarını gerçekten gerektiğinde kullanmalı. sisli-yağmurlu havalar dışında sis farlarını kullanmanız size daha iyi bir aydınlatma sağlamaz çünkü otomobilin ilerisini değil önünü aydınlatır.

yüksekliği doğru ayarlanmamış sis farları karşıdan gelen sürücüleri zor durumda bırakabilir. Yapısı itibarıyle yere çok yakın ışık dağıtan bu farların ışığı yerdeki su birikintilerinden yansıyarak ta karşıdan gelen sürücüleri rahatsız edecektir.

Durmak yavaşlamak aynı şey tabiki değildir yazım hatam olmuştur ama o cümledeki maksatım 2m mesafede bir şey yapamayacağınızdır. Örneğin 2m mesafeden gördüğünüz ve yavaşlamak için frene bastığınız süre 0,75 sn (intikal süresi). 100km hız ile gitseniz 1 sn yede 27mt gidecekseniz demektir.

Yorum bağlantısı
Eralp Şahin
Birde işin teknik yönü vardır ki onuda aşağıdaki alıntı ile bilgilerinize sunmak isterim;

Sis farları :geniş yayılan, kısa mesafeli ve düzgün yayılan bir ışık üretir. bu ışık deseni yatay olarak keskin bir şekilde bölünmüştür. sis farlarında beyaz ya da sarı ışık üreten ampullerin kullanılması daha iyi sonuç verecektir. xenon ya da mavimsi ışık veren ampuller iyi bir seçim değildir. sis farlarını gerçekten gerektiğinde kullanmalı. sisli-yağmurlu havalar dışında sis farlarını kullanmanız size daha iyi bir aydınlatma sağlamaz çünkü otomobilin ilerisini değil önünü aydınlatır.

yüksekliği doğru ayarlanmamış sis farları karşıdan gelen sürücüleri zor durumda bırakabilir. Yapısı itibarıyle yere çok yakın ışık dağıtan bu farların ışığı yerdeki su birikintilerinden yansıyarak ta karşıdan gelen sürücüleri rahatsız edecektir.

Durmak yavaşlamak aynı şey tabiki değildir yazım hatam olmuştur ama o cümledeki maksatım 2m mesafede bir şey yapamayacağınızdır. Örneğin 2m mesafeden gördüğünüz ve yavaşlamak için frene bastığınız süre 0,75 sn (intikal süresi). 100km hız ile gitseniz 1 sn yede 27mt gidecekseniz demektir.

Şimdi bu tartıştığımız durum şehir içinde geçerli.Ben şehir içinde 100km/h çok fazla kullanmıyorum.100km/h hız anca geniş düzenli ana yollarda kullanılır.Ben zaten 80km/h için belirttim.Şimdi 80 km/h hızla gidiyorsak ki bu bile hızlı sayılabilir ortalama olarak dediğinize göre tahmini varş süresini 1 sn yapalım.Arkanızdaki araç şehir içinde o kadar hızla gelmesi ortalama olarak düşük bi ihtimal.Şimdi 1 sn de 80km/h hızınızı çok rahat 60-65km/h hıza düşürebilirsiniz kolaylıkla düşürebilirsiniz.

Sizin yaptığınız alıntı nerden bilmiyorum ama kesinlikle Avrupa standartlı yollar için bence.Bizim yollarımız öyle değil.

Not:Cevapları geç veriyorum arkadaşlar biraz yoğunum...

Yorum bağlantısı
Utku Çay
(düzenlendi)

şu aydınlatmada farkedemediğiniz, göremediğiniz yerler neresidir? sis farı bu noktalara çözüm olur mu?

fotoraf00gwq1.jpg

ayrıca araç hızlandıkça, önünüze değil en ileri görmek isteriz. hatta yol boşsa uzunları yakarız, mümkün olan en kısa sürede tehlikeyi farketmek için en net görebildiğimiz en uzak noktaya bakarız, arabanın burnunun ucuna değil....

tarihinde Utku tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sezgin Geridönmez

Sis olmayan her durumda sisfarı yakmak gereksizdir.

Sis koşullarında ise hayati önem taşır.

Batman'da aşırı sisli bir gecede 9-10 kişilik :rolleyes: başıboş at sürüsünün için dalmaktan birkaç metre farkla kurtulduk.

Yorum bağlantısı
Eralp Şahin
şu aydınlatmada farkedemediğiniz, göremediğiniz yerler neresidir? sis farı bu noktalara çözüm olur mu?

fotoraf00gwq1.jpg

ayrıca araç hızlandıkça, önünüze değil en ileri görmek isteriz. hatta yol boşsa uzunları yakarız, mümkün olan en kısa sürede tehlikeyi farketmek için en net görebildiğimiz en uzak noktaya bakarız, arabanın burnunun ucuna değil....

Sürekli en ileriye bakıyorsanız artık diyecek bir şeyim yok.Ayrıca burun ucunun 2-3 m ilerisini çok iyi bir biçimde görmek istemiyosanızda lafım yok.

Size karşılaştığım bir durumu anlatmak istiyorum.Şimdi ana yolda gidiyordum.Yolun üstünde kalınlığı 2-3 cm olan yaklaşık 30cm karelik bir şey düşünün.Tam ortası yarık ve yarığın içinden sivri bir demir geçiyor.Demir yarığın derinliklerinde.Bu şey bahsettiğiniz fotoğrafta olsa ve hızınız 80 km/h olsa bu şekilde demirin yüzeye yansımasınıda işin içine katarsak görmeniz imk

Yorum bağlantısı
Utku Çay
(düzenlendi)
Sürekli en ileriye bakıyorsanız artık diyecek bir şeyim yok.Ayrıca burun ucunun 2-3 m ilerisini çok iyi bir biçimde görmek istemiyosanızda lafım yok.

Size karşılaştığım bir durumu anlatmak istiyorum.Şimdi ana yolda gidiyordum.Yolun üstünde kalınlığı 2-3 cm olan yaklaşık 30cm karelik bir şey düşünün.Tam ortası yarık ve yarığın içinden sivri bir demir geçiyor.Demir yarığın derinliklerinde.Bu şey bahsettiğiniz fotoğrafta olsa ve hızınız 80 km/h olsa bu şekilde demirin yüzeye yansımasınıda işin içine katarsak görmeniz imk

tarihinde Utku tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Eralp Şahin
kırmızı işaretli alanda göremediğiniz bir nokta var mı?

fotoraf00gwq1au4.jpg

Şimdi fotoğraf o anı durdurmaktır.Şimdi araç durmuyorki.Burada her yeri rahatlıkla görüyorum.Fakat siz hareket halindeyken de ayırt ediyorsanız o başka bir olay.Yani size göre ben sürekli sis farının gerektiği anlardaki genelde bahsettiğimiz 1-2 sn lik anlar açmalıyım sonra hemen kapamalıyım sürekli dk başı aç kapa yapıp kötü şeyler olmasını beklemeliyim.

Yorum bağlantısı
Utku Çay
(düzenlendi)
Şimdi fotoğraf o anı durdurmaktır.Şimdi araç durmuyorki.Burada her yeri rahatlıkla görüyorum.Fakat siz hareket halindeyken de ayırt ediyorsanız o başka bir olay.Yani size göre ben sürekli sis farının gerektiği anlardaki genelde bahsettiğimiz 1-2 sn lik anlar açmalıyım sonra hemen kapamalıyım sürekli dk başı aç kapa yapıp kötü şeyler olmasını beklemeliyim.

adı üstünde sis farını önünü görme farı yaptın yaa helal olsun

zaten kırmızı alana bakarak sürersin arabayı, ona göre tepki verir, ona göre kullanırsın.. hareket halinde ikende normal farların aydınlattığı yerler değişmez ki? dururken ne fark ediyor onu anlamadım ? haa arabanı ışık hızından daha hızlı sürersen o zaman farkeder :rolleyes:

bu arada aç farını, sislerini çık yola en az 50 km hızla daima aracın burnuna o 1-2 metrelik alana bakarak aracını sür, bakalım ne kadar sabredebilirsin...

tarihinde Utku tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Eralp Şahin
senden birşey rica edeceğim

çık arabanla, arabanın sadece önüne bakarak 50 km hızla ne kadar kullanabileceksin dene.....

Ben de sizden bir şey rica etcem.Sadece aracın önüne bakma lafını bırakın çünküm ben öyle bir şey demiyorum.Ben yorumlarımda ileriye bakıp sabitlenmiyorum.Gözünüzü biraz aşağı indirmeniz önünüzdeki 2-3m karelik alanı görmeye yardımcı olur.Göz hareketsiz kalmaz ve mutlaka 5 sn bir görürsünüz o yerleri.Fakat kısa farlar bu noktada etkisiz kaldığı için düşünmezsiniz bu noktaları.Ben aracımı 2008 yılında 2008 model aldım ve çok seviyorum.Onun için bu ayrıntıları düşünmekte ısrar ediyorum.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...