İçeriğe Yönlendir

Baskı balata 3600 km'de biter mi?


Kaya Karabulut

Recommended Posts

Kaya Karabulut

2009 şubat ayında dizel 1.4 manuel Fusion aldım. Aracım daha 3600 km olmasına rağmen (1600 km si şehirlerarası) son 1 haftada yokuşlardan kalkışlarda feci bir yanık kokusu gelmeye başladı ve araç çekmemeye başladı. Hemen Otokoç servise götürdüm, ama kullanım hatası olduğundan garanti kapsamına girmediğini söylediler.

1000 tl masraf çıktı. Aklım almıyor nasıl bir hata bu kadar kısa sürede kendini gösterir. Hakkımı hiç bir türlü arayamıyorum. Neticede bu kullanım hatasıdır, kararını veren kendi elemanları. Hiç güvenim kalmadı. Önerilerinizi bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Bahadır Akdemir

Geçmiş olsun.Ford bu! herşeye hazırlıklı olmak lazım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler

aracını Uzun yol kullananlar şanslı sayılır dur kalk olayı neredeyse yok gibi şehir içi devamlı dur kalk hem fazla yakıt sarfiyatı hemde baskı balata yıpranmasına neden oluyor yokuşlarda balata yakmak genelde yarım debriyaj kullananların başına geliyor nasılmı : yol yokuş dur kalk lı trafik var ve sürücü devamlı vites 1 ve vites boş atmak istemiyor ve yarım debriyaj basarak aracı yokuşta dengede tutmak için habire yarım debriyaj basarak gaz verir ve debriyaj yarım basıldıgı için devamlı sıyırma halindedir ve bir müddet sonra ısınarak yanar sertlesir balata özelliğini kaybeder. bu sabırsız kullanım hem arabamıza hem cebimize zarar verir bu tip yokuş yollarda mutlaka beklemelerde vitesi boşa atarak el freni çekmeliyiz ve kalkışlarda fazla gaza basmamaya özen göstermeliyiz balatanın sürtünmesi az olsun , mekanik bir hata olmadıkça yeni balatanın yanması genelde şöför hatası olarak yorumlanır. :D

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. Balatayı sökmeden mi kararı açıkladılar?

2. Vesile ile, ayak debriyajta beklerse, balata ömrü etkilenmez, etkileyen tek unsur, kalkışlarda çok yavaş veya çok hızlı olarak ayağı çekmektir.

Yorum bağlantısı
Kaya Karabulut
1. Balatayı sökmeden mi kararı açıkladılar?

2. Vesile ile, ayak debriyajta beklerse, balata ömrü etkilenmez, etkileyen tek unsur, kalkışlarda çok yavaş veya çok hızlı olarak ayağı çekmektir.

1.yokuşlarda tam debriyaj frenle dururum.gerekirse el freniyle kalkarım.zaten yokuştaki evime taşınalı henüz 2 hafta oldu ve 1 hafta sonra balata kokusu çok ağır bir şekilde duyulmaya başladı.

2.Ford servisi daha açmadan bu cevabı verdi ertesi gün açtılar cevap yine aynıydı.

3.Servis formuna debriyaj yukarda kavrıyor diye yazdılar ama aldığım günden beri debriyajın kavraması aynı.(hep yukardaydı)

4.Yaklaşık 10 senedir araç kullanıyorum.bir önceki aracım 10 yaşındaydı ve 4 yıl ben kullandım.böyle bir problem yaşamadım.

5.Kullanımda hata bile olsa bu parçalar bu kadar adi mi ki hemen yıpranıyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Yeni araçta olabilir. Kaymış takılıdır. bir arkadaın sıfır bora aracında da oldu. 2000 km de oldu. işçilik bedava gibi bir anlaşma yapmıştı en sonunda. garantisi 1000 km mi neymiş. sonra bir daha olmadı. yani kullanımla ilgili olmayan sorunlar çıkabiliyor ilk 5-10 binde. biraz direnseydiniz.

Benim direksiyon hocam, yokuş yukarı dur-kalk larda usta şoför yarım debriyaj yapar, el freniyle kalkmaz, aracı geri kaçırmaz demişti. Zararlı birşey olsa öyle demezdi galiba :D

Aman Allahım !!!

usta şöför geri kaçıracam diye stres olmadan dip debriyajda ve frende bekler, sonra da lüp diye kalkar. dururken mutlaka frene ve debrijyaja tam basmak lazımdır. yarım debriyaj ile arabayı tutmak acemilere ve stresli bayanlara kursta öğretilen sonra da yapışık kalan bir alışkanlıktır. Çağlar beyin kastettiği dip debriyajda beklemek. Ki zararsız tabi. Ayakları uyuşturabiliyor.

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Kaya Karabulut

Olayın hem maddi hem de manevi boyutu var.Aracıma güvenim kalmadığı gibi 7 aylık araca 1000 tl masraf etmek enayi yerine konmak gibi geliyor resmen.Ben 10 yaşında arabamı satıyorum masraf çıkarıyo diye,borçla krediyle yeni araç satın alıyorum.sonunda hüsran .Bu indirimleri acaba hatalı araçları bize kakalamak için mi yaptılar:)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Olur böyle vakalar, soğumayın. 1500 km de iki haftada benim fusion yagı neredeyse bitecek derecede sıfırlanmıştı. contasını iyi yapamamışlar. şu an 125 bindeyim. Neticede kul yapısı bişey. Tanrı yapısında bile bir sürü problem çıkıyor. bunda niye çıkmasın?

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Aynı debriyaj balatası 100000 km'de kullanılabilir, 1000 km'de de bitebilir. O yüzden debriyaj balataları garanti kapsamında değil.

Sürücüden kaynaklanan sebeplerden dolayı 5000 km'de bir debriyaj balatasını bitirenler biliyorum.

Yorum bağlantısı
Kaya Karabulut

Problem çıkabilir tabiki de arkadaşım 1000 tl de benden nasıl çıkar bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Bayram Korkmaz

Öncelikle gecmiş olsun. bence hakkını ara derim. daha önceki vw marka aracım 27000 km'de debriyaj arızası yasatmıs yolda kalmıstım. o zaman cekici ile aracı servise gönderdik ve servis kullanıcı hatası oldugunu debriyaj seti ve volanın degişmesi gerektigini söyledi. o sıralar kendi dügünümüz vs işlerimiz oldugu için üstüne düşememiş uzun direncler sonucu sadece deb setini 980 tlye degiştittirmiştik. volan degişmedi. neyse 52000 km'de yine aynı arıza meydana geldi ve ben bu sefer aracımı baska yetkili servise gönderdim. Burada aracın volanın arızalı oldugu tüm arızaların bundan meydana geldigi acıklandı. deb seti ve volan ücretsiz degişti. bende ilk deb setinin peşine düştüm. vw, yetkili servisi mahkemeye vermemem karsılıgında paramı yasal faizi ile birlikte iade etti. o yüzden bence bir bilirkişi raporu isteyin gerekirse özel bir kurulusa expertis yaptırın ve bu parayı onlara yar etmeyin derim. öle 3000 5000 km'de deb seti arızalanmaz...(eger arızalanacaksada atın çöpe derim o arabayı)...

Yorum bağlantısı
Çağdaş İbiş

Bu kaçıncı oldu sitede; önce Bora beyin aracında sonra 800km'de bir başka arkadaşın arabasında, şimdi de Kaya beyin aracında yanlış hatırlamıyorsam Mertol abinin arabasında da böyle bi durum oluşmuştu. Bunların hepsi tesadüf veya kullanıcı hatası olamaz gibi geliyor bana.

Yorum bağlantısı
Arzu Gürkan

Özürek, Özdemir, Cenk; Bakkal Uur 1000 km de balata bitti diye mi değişim almıştı?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Özürek, Özdemir, Cenk; Bakkal Uur 1000 km de balata bitti diye mi değişim almıştı?

Evet..

Arabayı değişmişlerdi..

Yorum bağlantısı
Ahmet Ertugay
Benim direksiyon hocam, yokuş yukarı dur-kalk larda usta şoför yarım debriyaj yapar, el freniyle kalkmaz, aracı geri kaçırmaz demişti. Zararlı birşey olsa öyle demezdi galiba :p

benim direksiyon hocamda tam tersi el freniyle kalkar demişti. :)

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Benim direksiyon hocam, yokuş yukarı dur-kalk larda usta şoför yarım debriyaj yapar, el freniyle kalkmaz, aracı geri kaçırmaz demişti. Zararlı birşey olsa öyle demezdi galiba :D

Doğrusuda o zaten. Avrupada bazı yerlerde yokuş kalkışlarda el fireni kullanana ehliyet vermezler. Ehliyer kurslarında zaten el fireni ile yokuşta kalkış öğretilmez, doğrusu öğretilir.

Usta şöför el fireni kullanmaz. Doğru olanın tekniği şudur,

Yokuşta ayak firende iken 1. vitese takılır, debriyaj araba stop etmeyecek kadar kavramaya getirilir, ayak firenden çekilip gaz pedalına hafif basarak debriyaj yavaşca bırakılır.

Debriyaj kavramada olduğu için ayak firenden çekildiğinde araba geri kaçmaz, debriyaj tutar. Kaçsa bile aşırı kaçamaz.

Rolantide motor güçsüzdür, yarım debriyaj balataya zarar vermez. Zarar verecek kadar yüklenme olsa araba stop edecektir.

Araba yüklüyse ayağınızı firenden çekince gaza biraz daha fazla basarsınız, yani arabayı hissederek kullanın. Ayağınızı firenden çekip gaza götürmek zaman almaz, o sürede 1 tonluk kütle hemen geriye kaçamaz, debriyaj arabayı tutar.

Kavramaya getirmeden kalkmaya çalışırsanız, gaza basıp kavramaya getirene kadar arac geriye doğru hız kazanacaktır, ama kavramada olduğunda hız kazanamıyor.

Doğrusunu yapamıyorsanız kolayına kaçarak el fireni kullanabilirsiniz. Gaza yüklenip debriyajı oldukça fazla bırakıp gitmek isteyen aracı tutmak debriyaj balatanıza daha çok zarar verir. Hafif eğimli yolda 3-5 deneme yapıp ne kadar pratik olduğunu görünce eminim el fireninden vazgeçeçeksiniz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

el freni de yarım debriyaj da usta işi değil. demin cevap yazmıştım ama uçmuş. usta şöför ayağını hızla dip debriyajdan çeker kavrama yapar basar gider. El freni ise milim oynamaması gereken yerlerde kullanılır. El freninde Arabayı motor çekmeye çalıştığı zaman zaten süspansiyondan hemen hissedersiniz bu nedenle normalden fazla cadde yarışı yapacak gibi bağırtmazsınız. Her halukarda el freni de yarım debriyaj da gereksiz ve yorucu stres yapıcı şeylerdir. Yarım debriyaj kurs hocalarının acemilere ve stresli bayanlara öğrettiği yöntemdir. Balatayı daha çabuk aşındırır çünkü yarım debriyajda "bekleme" durumu sözkonusu olmaya başlar.

BAzıları böyle alışanlar ayaklarını debriajın üstünden şehiriçinde hiç kaldırmazlar. Bu da yanlıştır.

Ayhan,

Araba stop etmeyecek kadar kavramaya getirilir diyorsun. Stop etmeyecek kadar "gaza basmadan" (çünkü ayağın frende) debriyajın arabayı tutacağı yokuşlar çok tatlı hafif yokuşlardır ve zaten sadece acemileri etkiler. gerçekten dik yokuşlarda mesela otopark çıkışı, bodrum çıkışı vs, arabayı kavrama ile tutabilmek bir kenara gazla bile tutabilmek zordur. Böyle durumlarda kavrama olanaksızdır. hızlı hareket ederek gaza yüklenilir. geri birkaç santim kaçmasından ya da patinaja geçmesinden korkuyorsak el freni ile destekleriz.

Bazı hocalar bayan şöförlerimizi "çıkabiliyorsan yola dal, yoksa kimse yol vermez" diye yetiştiriyor. Bunlar mı verdi acaba öneriyi?

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Usta sürücü gerektiği gibi davranır, dik yerlerde el freni de çeker, iner taş da koyar...

Bunun gurur yapacak bir şeyi yok...

Yorum bağlantısı
Guest Yunus G

Ben cok dik yokuşlarda el freni ile kalkıyorum normalde kalkamıyomuyum kalkıyorum fakat ilk aldıgımda kitapcıgı okudum ve el freni ile kalkın dio hakketten doğru araba kavrama sırasında geri ister istmez kayıyo bi iğme kazanıo siz tekrar ileri için bi hamlede debriyajı daha fazla zorluyosunuz.

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2
Usta şöför el fireni kullanmaz. Doğru olanın tekniği şudur,

Yokuşta ayak firende iken 1. vitese takılır, debriyaj araba stop etmeyecek kadar kavramaya getirilir, ayak firenden çekilip gaz pedalına hafif basarak debriyaj yavaşca bırakılır.

El freninden ne farkı var ki bunun?

Bence dik bir yokuşta el freni ile kalkmak debriyajına yük bindirmek istemeyen akıllı adam işidir.

Yorum bağlantısı
Guest Yunus G
Doğrusuda o zaten. Avrupada bazı yerlerde yokuş kalkışlarda el fireni kullanana ehliyet vermezler. Ehliyer kurslarında zaten el fireni ile yokuşta kalkış öğretilmez, doğrusu öğretilir.

Usta şöför el fireni kullanmaz. Doğru olanın tekniği şudur,

Yokuşta ayak firende iken 1. vitese takılır, debriyaj araba stop etmeyecek kadar kavramaya getirilir, ayak firenden çekilip gaz pedalına hafif basarak debriyaj yavaşca bırakılır.

Debriyaj kavramada olduğu için ayak firenden çekildiğinde araba geri kaçmaz, debriyaj tutar. Kaçsa bile aşırı kaçamaz.

Rolantide motor güçsüzdür, yarım debriyaj balataya zarar vermez. Zarar verecek kadar yüklenme olsa araba stop edecektir.

Araba yüklüyse ayağınızı firenden çekince gaza biraz daha fazla basarsınız, yani arabayı hissederek kullanın. Ayağınızı firenden çekip gaza götürmek zaman almaz, o sürede 1 tonluk kütle hemen geriye kaçamaz, debriyaj arabayı tutar.

Kavramaya getirmeden kalkmaya çalışırsanız, gaza basıp kavramaya getirene kadar arac geriye doğru hız kazanacaktır, ama kavramada olduğunda hız kazanamıyor.

Doğrusunu yapamıyorsanız kolayına kaçarak el fireni kullanabilirsiniz. Gaza yüklenip debriyajı oldukça fazla bırakıp gitmek isteyen aracı tutmak debriyaj balatanıza daha çok zarar verir. Hafif eğimli yolda 3-5 deneme yapıp ne kadar pratik olduğunu görünce eminim el fireninden vazgeçeçeksiniz.

Ayhan bu dediğim vitese takma kavrama noktası tamam ama her araba kalkmıo yerinden işte araba 5 kişi bagaj full dolu zaten 1 25 motor istesende motora bi güç vermeden kalkmıo ayagını frenden çekip gaza basana kadar geçen sürede motor bi güce ihtiyaç duyuyo 2200 devirin altında bunu yaparsam benim araba için geçerli(tam dolu) araç kalkmıo.

Şöle yokuşlarda varki istanbulda yokuşta 2 vitese atabilen araba gormedim mesafe olarak uzun 2 ye atılabılır ama diklik olarak araba şaha kalkıyor bırak kavramayı durdunmu kalkmak imkansız

El freninden ne farkı var ki bunun?

Bence dik bir yokuşta el freni ile kalkmak bence debriyajına yük bindirmek istemeyen akıllı adam işidir.

+1000000000000000000000000000 :good1:

Normal yokuşlarda D. Çok dikse 2. Geri geriyse el freni + R :s

Hakan abi mesala benim kuzende polo var otomatık R ye geri yokuş çıkıcam ama öne kayıyor 1 e göre normal mi?

Yorum bağlantısı
Guest Yunus G

Bundan sonra ondada el freni ama ole bı yokuş varki geçen park ettim kuzenın poloyu kafa aşağıda fren ledım boşa aldım el freni çekip p ye alıcam araba gidermi lastikler yerde kayıyor durmuyor mubarek zaten yokuşu artık kimse kulanmıyor dikliğinden dolayı:s

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Yunus istanbulda 2.vitese atamayacağım kadar uzun bir yokuş görmedim ben henüz bi söle bakalım merak ettim kardeşim.

Ayrıca eğer araç yarım debriya denen konumda balataya zarar vermiyor ise el freni ile kalkmanın hiç bir manası yok bence.

araba ağzına kadar dolsun bagaj çakılı olsun araba kalkmak için devir istesin yinede çekmem el frenini.

Sol ayak yarım debraj sağ ayağın sol kısmı frende sağ kısmı gazda istediğim devri yakalar ayağımın yarısını frenden çekerim .

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...