İçeriğe Yönlendir

Baskı balata 3600 km'de biter mi?


Kaya Karabulut

Recommended Posts

Cihan Yetişken2

Yarım debriyaj balataya zarar vermiyor diye ilk defa burada duyuyorum :s Komik olmaya başladı konu..

Yorum bağlantısı
Guest Yunus G

Abi seni dediğin makas anadolda ögrenmiştim ama ole bi yuk varken ne gerek var zorlamaya zaten canı ne ki bizim motorun:) abi yokuş benim araba için geçerli çıkmıo aşırı dık üsküdar set başından yukarı cıkarken duraktan içeri girince en sağdaki yokuş iki tane paralel yokuş var orda biri çok dik :s

Evet sonuçta balata nie biter ya çok patinaja düşürmekten yada yarım debriyaj gitmekten kim dedi yarım debriyaj zarar vermez die :good1:

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Dizelde benzine göre kalkış daha kolay.

Debriyaj balatasının en büyük düşmanı rampada gaz vererek yarım debriyaj ile arabayı askıda tutmak. Balata çok hızlı ısınıyor, ısındıkçada daha hızlı bitmeye başlıyor.

Trafik yoğunsa hafifce arabayı salıyorsunuz, arkadaki arabaya dayayıp rahatça kalkıyorunuz :D

Puntolarda bir sistem vardı sanırım, eğimde kalkışlarda fireni 1 saniye geç bırakıyordu.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
* Dik bir yokuşun ortasında kalmış bir araç düşünelim. "Debriyajdan ayağı tam çekip gazı ani kökleyerek" arabayı tırmandırmaya çalışmanın, eğer bir de araç yerinden oynamıyor ise, baskı balatanın anasını daha fazla ağlattığını düşünmekteyim.

* Oysaki aynı durumda, araç rölantide ve debriyaj kavrama noktasında olacak şekilde arabayı askıya alıp, hafif hafif gaz vererek ilerlemesini sağlamak baskı balataya ilk yönteme göre daha az yük bindirir (Yük bindirmez demiyorum. Dikkat!)

* Dik bir yokuşun ort....

+10

* Oysaki aynı durumda, araç...

+10

Araç rolantide ve ayağımız firende iken debriyajı kavramanın başlama noktasını biraz geçirdiğimizde debriyaj balatasına çok fazla yük binmiş sayılmaz. Çünkü hem devir düşük, hem motor güçü az. Çok fazla yük binmiş olursa araç zaten stop edecektir. İşte o hafif kavrama ayağınızı firenden çektiğinizde aracı tutar. Çok dik bir yokuş ise en azından araç geriye kaçsa bile çok yavaş kaçaçaktır. Gaza hafif dokunup debriyajı az daha bırakınca araç kalkışa geçer zaten.

İster yokuş dik olsun, ister olmasın ben devamlı kalkaçağım zaman 1. vitese alıp ayağım firende iken debriyaj boşluğunu aldıktan sonra fireni bırakıp gaza basmamla debriyajı bırakmaya başlarım.

Olay şu şekilde gerçekleşiyor, Debriyaj boşluğu alınmış, ayak firenden çekilirken hafif kavrama başlıyor, kavrama başladığında motor devride yükselmeye başlayıp kavrama dahada güçlenmeye başlıyor. Geriye kaçaçak boşluğu ortadan kaldırıp geriye kaçma fırsatı vermiyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)
Yunus istanbulda 2.vitese atamayacağım kadar uzun bir yokuş görmedim ben henüz bi söle bakalım merak ettim kardeşim.

..

Cihangir civarlarında var hatırlıyorum.

...Olay şu şekilde gerçekleşiyor, Debriyaj boşluğu alınmış, ayak firenden çekilirken hafif kavrama başlıyor, kavrama başladığında motor devride yükselmeye başlayıp kavrama dahada güçlenmeye başlıyor. Geriye kaçaçak boşluğu ortadan kaldırıp geriye kaçma fırsatı vermiyorum.

Dİk yokuşta bu durumda iki şey olur:

1- kavrama arabayı tutamaz hiç yapmamıştan farkın kalmaz

2- araba stop eder

ben şahsen çok dik biryer ise el freni kullanırım. Bu dik yerler ne bileyim teşvikiye, sultanahmet yokuşu, bebek yokuşu gibi dik sayılan yerlerde de geçerli DE

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Çok dik yokuş varsa, kavrama başlar başlamaz el frenini indirip devam ediyorum.. Balataya fazla yük bindirmediğimi düşünüyorum.. Yanlış ise söyleyin, düzeltelim..

Yorum bağlantısı
Kaya Karabulut

Görüyoruz ki farklı kullanım tarzı olanlarda aynı sorunlarla karşılaşabiliyor.

Şimdi sormak istediklerim şunlar:

1. Başka bir yetkile servise gitsem farklı bir yaklaşımla karşılaşabilirmiyim

2.Bu konuda itiraz merci neresidir

3.Bahsetmiş olduğunuz bağımsız expertiz raporunu nerden çıkartabilirim

Tavsiyeleriniz için teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler

Arabayı özellikle rampada beklemelerde bazı sürücüler aracı boşa atmaz ;) ve araç 1 viteste yarım debriyaj basılı yeterli gaz vererek aracı askıya alarak bekler ve bu arada balata sürtünmeden dolayı ısınır ve sertleşir özelligini kaybeder bunu sık sık yapınca balatadan koku gelir ve balata sıyırdı yandı tabiri kullanılır. :flowers: kısaca yokuşta beklemelerde yarım debriyaj basılarak viteste aracı askıda tutmak yanlıştır,yük balataya biner ve aracı geri salmaz balataya zarar verir. :)

Çok dik yokuş varsa, kavrama başlar başlamaz el frenini indirip devam ediyorum.. Balataya fazla yük bindirmediğimi düşünüyorum.. Yanlış ise söyleyin, düzeltelim..

Olay bu kadar basit :good1: %100 dogru.kullanım tarzı böyledir ve balatan uzun yıllar saglam kalır.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Başka servis deneyin kesinlikle...Ayrıca tam okudum ama atlamış olabilirim belki yazılmıştır. Debriyaj balatasına ilk birkaç bin km. dikkatli davranmak gerekiyor. Şimdi sizin arabanızın değiştiğinde balatası bana sorarsanız,- kullanım tarzınızı, eğer düşündüğüm gibi ise biraz yumuşatın bir süreliğine...

Dik yokuşta el freni desteği gerekir, normal sayılabiliecek yokuşlarda bende ayağımı debriyajdan çekerken frenden de çekerim, hareket ederim. Geri kaçırmam ama dik yokuştada riske atmam...Ayrıca geri kaçan arabayı hem durduracak hemde ileri götürecek balata daha fazla zorlanır.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Bu adamın lafının üstüne laf olmaz. Nazar değdirmeyelim ama aynı balata ile 140bin km'yi devirdi kendileri :good1:

;)

Doğru valla, dile kolay 140 bin... :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Araçtan çıkan balatayı isteyin. eksenden kaçıklık vb montaj hataları "belki" gözle farkedilebilir.

Onun dışında yazın mazın diyeceğim ama "burası türkiye" durumları ağır basabilir. Araya adam koymanız ya da gazetelerdeki köşe yazarlarından yazdırmanız felan gerekir.

Yorum bağlantısı
Kaya Karabulut
Araçtan çıkan balatayı isteyin. eksenden kaçıklık vb montaj hataları "belki" gözle farkedilebilir.

Onun dışında yazın mazın diyeceğim ama "burası türkiye" durumları ağır basabilir. Araya adam koymanız ya da gazetelerdeki köşe yazarlarından yazdırmanız felan gerekir.

Kullanım hatasının balataya bakılarak anlaşılması mümkün müdür?Çünkü bana açtık resimleri merkeze yolladık sizin htanız olduğu tespit edildi falan dediler.Öyle ise resimlerin kopyasını alabilirim.Birde iyi niyet garantisi talep ettiklerini söylediler.Onuda araya adam koyarak yaptırabildim.Yarın bir cevap verecekler.Sizce aracı geri toplattırıp başka bir servise mi götüreyim.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Kullanım hatası balataya bakarak anlaşılabilir bence. Aşırı sürtünmenin verdiği zararı eğer öyleyse belli edecektir...

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Kullanım hatasının balataya bakılarak anlaşılması mümkün müdür?Çünkü bana açtık resimleri merkeze yolladık sizin htanız olduğu tespit edildi falan dediler.Öyle ise resimlerin kopyasını alabilirim.Birde iyi niyet garantisi talep ettiklerini söylediler.Onuda araya adam koyarak yaptırabildim.Yarın bir cevap verecekler.Sizce aracı geri toplattırıp başka bir servise mi götüreyim.

Eğer iyi niyet garantisinden yapılmayacaksa sadece balata fiyatını vererek bir teklif yapın. kabul etmezlerse toplasınlar arabanızı yürümüyorsa özel servise çektirin. bence.

Yorum bağlantısı
Kaya Karabulut
Eğer iyi niyet garantisinden yapılmayacaksa sadece balata fiyatını vererek bir teklif yapın. kabul etmezlerse toplasınlar arabanızı yürümüyorsa özel servise çektirin. bence.

Önerileriniz için teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Bayram Korkmaz
Görüyoruz ki farklı kullanım tarzı olanlarda aynı sorunlarla karşılaşabiliyor.

Şimdi sormak istediklerim şunlar:

1. Başka bir yetkile servise gitsem farklı bir yaklaşımla karşılaşabilirmiyim

2.Bu konuda itiraz merci neresidir

3.Bahsetmiş olduğunuz bağımsız expertiz raporunu nerden çıkartabilirim

Tavsiyeleriniz için teşekkürler.

expertiz raporunu Makina mühendisleri odasından yada herhangi bir üniversitenin ilgili mühendislik bölümünden alabilirsin. ayrıca internet ortamındanda şikayetini anlatabilirsin (www.sikayetvar.com çok etkili bir site). fordun uluslararası sitesine mail yazmanıda öneririm. Ayrıca tüketici odasınada bir şikayet basvurusunda bulunursan onlarda bir bilirkişi raporu isteyeceklerdir. faydası dokunacagına inanıyorum.

Ayrıca ben bu deb setlerinide satıyorum. valeo luk mapa vs... böyle bir durumla karsılastıgımız olaylar oldu.kullanıcı yada montaj hatası olarak nitelendirilmesine ragmen firmalar genelde iyi niyet gösterip mamulun ücretini karsıladılar ancak işçilik ücretini müşteriye bırakmıslardı. (biz işçiligide bir sekilde çözmüştük) yetkili servisler biz satıcılardan daha cok fazla insiyatif gösterebilirler. üstelik montaj yapılan bir üründe yok fabrika montajı sonucta. bence ford genel merkezle iyi niyetli olarak görüşün olmazsa bilirkişi raporu ile dava edeceginizi söyleyin....

Yorum bağlantısı
Can Karacaer
Normal yokuşlarda D. Çok dikse 2. Geri geriyse el freni + R :D

2'yi buzda filan kalk diye yapmislar. Dik yokusta 2. Vitesle sirf geri kacmiyor diye araba kaldirmak cinayet

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)
2'yi buzda filan kalk diye yapmislar. Dik yokusta 2. Vitesle sirf geri kacmiyor diye araba kaldirmak cinayet

otomatikte neye atarsan at araç durunca birle başlar.

Çok dik yokuşta başka ne yapmalı ki?

Arabayı aşağıda bir yere parkedip yukarı sümela manastırına gider gibi çıkmak hem araç hem de vücut için yararlı.

bir de ben öyle bir durumda kalırsam arkada düzleşiyorsa ortam aracı geri salıp geriden kaptırıp geliyorum. otopark gibi yerlerde uygun. ille de orda kalkmak gerekmeyebilir.

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Bahadır Urhan

Arabanın el kitapçığında; Baskı-balata ömrü açısından yokuşlarda el freniyle kalkılması tavsiye ediliyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
...

Hocam, otomatikte esas bu sıkıntı. Yani bulunulan vitesin tersi yönde hareket.

emin misiniz? kaynak mevcut mu?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Kaynak yok. Çıkarım var. Tam durmadan aksi yöne vites geçişi en tehlikeli harekettir der forum ustaları. Bu da onun gibi bir hareket.

iyi de bunla yaglı tork konvertör var. hageri gitmiş ha dururken asılmış.. iki tane disk karşılıklı dönüyor deliklerden viskositeli yag geçiyor. biri durup diğeri dönse ya da ikisi aksi istikamete dönse ne farkeder?

ustalar elle oynama konusunda diyorlar bunu. kol ile oynamamak lazım tabi.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Açıkçası birşey anlamadım ama anlamama da gerek yok. Mühendis hoca yok diyorsa yoktur.

sabah dersim var yatmak lazım. iki tane disk düşün. biri dönüyor diğeri duruyor. dönenle duran arasındaki yagdaki sürtünme aktarımı ile duran da dönmeye çalışıyor. otomatik vites temelde bu.

şimdi bu durumda biri durup diğeri dönse ne olur biri bi tarafa diğeri öbür tarafa dönse ne olur? izafi olarak kendi aralarında aynı şey.

şanzımanı sök tak yapan biri daha net cevap verebilir. teorik olarak zararı yok bence.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
2009 şubat ayında disel 1.4 manuel fusion aldım.aracım daha 3600 km olmasına rağmen (1600 km si şehirlerarası) son 1 haftada yokuşlardan kalkışlarda feci bir yanık kokusu gelmeye başladı ve araç çekmemeye başladı.hemen otokoç servise götürdüm ama kullanım hatası olduğundan garanti kapsamına girmediğini söylediler.

1000 tl masraf çıktı.aklım almıyor nasıl bir hata bu kadar kısa sürede kendini gösterir.hakkımı hiç bir türlü arayamıyorum.neticede bu kullanım hatasıdır kararını veren kendi elemanları.hiç güvenim kalmadı.önerilirinizi bekliyorum.

Benim Temmuz 2009 da aldığım Focusumda daha 800 km de baskı balata bitti ve benim baskı balata garanti kapsamında değiştirildi.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Ben el freni kullanmam hiç.Ancak kullananlarda da şöyle bir durum görüyorum.Araçları kalkarken patinaj yapıyor.El frenini de doğru kullanamayanlar çoğunlukta.Ben rampada dururken ayağım frende beklerim.Kalkacağım zaman dip debriyaj yapar vitesi takar gaza basarkende ayağımı debriyajdan çabucak çekerim.Gaza fazla yüklenmem zaten yüklenirsem patinaja düşme olasılığım yüksektir.Bu durumu engellemek için araç öne doğru ivmelendiği zaman gaz pedalına 1-2 defa bas bırak yaparım.Böylece geriyede kaçmıyor ve patinajda yapmadan ilerliyor.Bana göre debriyajı kavrama noktasına kadar getirip beklemekle benim kalkış yöntemim arasında bir fark yok.Ancak burda önemli olan gaz verirken ayağı debriyajda çakılı tutmamak.Çabucak debriyajdan çekmek.Saniyelik bişey yani..

Yorum bağlantısı
Can Karacaer
Çok dik yokuşta başka ne yapmalı ki?

D'ya da 1'le kalk. frene sonuna kadar bastığında pedal gazla aynı seviyededir. ayağını hemen yana çektiğinde geri kaçmaz korkma. Çok milimetrik kalkman gerekiyorsa el freni...

Ama 2 ile kalkma. düz yolda 1. vitesle kaldırdığın bir arabayı dik yokuşta 2. viteste kaldırmak sana da mantıksız geliyordur.

Tekrarlıyorum; o vites buz vs. kaygan zeminde patinaja düşmeden kalk diye

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...